Szkolenie online

Dodatki mieszkaniowe – nowe regulacje

Dodatki mieszkaniowe – nowe regulacje
W chwili obecnej nie mamy ustalonego terminu szkolenia,
skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy organizować to szkolenie ponownie

Szkolenie ma na celu przedstawienie zmian w ustawie o dodatkach mieszkaniowych wprowadzonej na mocy ustawy o zmianie niektóry ustaw wspierających rozwój mieszkalnictwa. W trakcie szkolenia zaprezentowane zostaną zmiany w zakresie katalogu tytułów prawnych do lokalu mieszkalnego uprawniających do ubiegania się o przyznanie dodatku mieszkaniowego, a także wskazanie nowej regulacji przesadzającej wprost, komu świadczenie przysługuje a komu nie przysługuje. Znowelizowana ustawa  wskazuje bowiem na brak możliwości ubiegania się o przyznanie dodatku mieszkaniowego w stosunku do osób, które przebywają w instytucjach zapewniających im nieodpłatnie pełne całodobowe utrzymanie. Przedstawione zostanie nowe uregulowanie dotyczące zasad liczenia dochodu na potrzeby ustalenia prawa do dodatku mieszkaniowego, przy uwzględnieniu składników dochodu oraz składu gospodarstwa domowego w świetle wprowadzonej nowelizacji. 

Szczegóły szkolenia

Program

Program

 

Podczas szkolenia zwrócona zostanie uwaga na nowe unormowania w przedmiocie powierzchni normatywnej mieszkania, a także możliwość zaliczania wydatków ponoszonych za lokal mieszkalny zajmowany przez wnioskodawcę proporcjonalnie w stosunku do powierzchni zajmowanego mieszkania. W trakcie szkolenia omówione zostaną zmiany  w zakresie elementów wniosku o przyznanie uprawienia do dodatku mieszkaniowego oraz załączników do wniosku

Program szkolenia:

  1. Katalog podmiotów uprawnionych do dodatku mieszkaniowego w świetle nowelizacji
  2. Zmiany w sposobie liczenia kryterium dochodowego: nowa definicja dochodu, dochód z gospodarstwa rolnego, dochód z prowadzonej działalności gospodarczej
  3. Definicja gospodarstwa domowego w świetle nowelizacji
  4. Nowy wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego - treść  oraz tryb jego wprowadzenia
  5. Deklaracja o dochodach wg nowej regulacji
  6. Zmiany w postępowaniu dowodowym, w tym wywiadzie środowiskowym, brak współpracy wnioskodawcy z organem właściwym; rozbieżności  w danych jakie posiada organ a jakie przedkłada wnioskodawca 
  7. Obowiązki zarządcy budynku albo innej osoby uprawnionej do pobierania należności za lokal mieszkalny oraz sankcje za niedopełnienie obowiązku

Prelegenci

Prelegenci

Anna Kawecka

Prawnik, absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego Wydział Prawa, od 2004 r. członek  Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie, współpracownik  Serwisu Prawnego Wolters Kluwer Polska z siedzibą w Warszawie,  doświadczony trener, od 2004 roku prowadzący szkolenia z obszaru prawa administracyjnego materialnego oraz procedury, egzekucji administracyjnej,  prawa cywilnego,  konsultant prawny podmiotów publicznych i prywatnych. Od 2010 r. ekspert prawny Instytutu Gospodarki Nieruchomościami w Katowicach, autor i współautor analiz i dokumentów strategicznych z zakresu mieszkalnictwa opracowywanych dla Gmin i Miast (m.in. Polityki Mieszkaniowej Miasta Poznań 2012 – 2022, Programu Gospodarowania Zasobem Nieruchomości Gminy dla Gminy Żagań na lata 2015 – 2017) od 2011 r. - członek Państwowej Komisji Kwalifikacyjnej działającej przy byłym Ministrze Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej. Autor licznych publikacji z dziedziny  prawa administracyjnego materialnego i procesowego (w tym współautor Komentarzy).

Informacje organizacyjne

Informacje organizacyjne

Termin i czas trwania

Szkolenie odbędzie się 8 lutego 2021r. o godz. 8:00. Potrwa 1 godzinę, max 75 minut.

 

Zapisy

Zapisy prowadzone są do godz. 7:00 w dniu szkolenia.​

Ze względów bezpieczeństwa rejestracja na webinar jest dwustopniowa i odbywa się w 5 krokach:

  1. Najpierw zaloguj się do Twojego produktu LEX (przycisk Zaloguj się na górze tej strony).
  2. Następnie kliknij w zielony przycisk „Zapisz się”, który pojawi się w prawym górnym rogu na tej stronie mailem i danymi do których jest przypisana licencja Lex.
  3. Po zapisaniu się otrzymasz e-mail potwierdzający rejestrację (nie odpowiadaj na niego).
  4. Dzień przed oraz w dniu szkolenia otrzymasz e-mail z linkiem kierującym do webinaru. Zdarza się, że wiadomości z linkiem do szkolenia trafiają do folderu SPAM. Prosimy o jego sprawdzenie.
  5. Kliknij w link i poczekaj na rozpoczęcie webinaru.

 

Wymagania techniczne
- komputer z procesorem co najmniej 2GHz Pentium 4 oraz 2GB pamięci RAM
|- Internet o prędkości pobierania co najmniej 1Mb/s
- dla zapewnienia stabilności połączenia sugerujemy korzystanie z przeglądarki CHROME lub Mozilla Firefox
- wtyczka Adobe Flash, głośniki lub słuchawki.

 

Po szkoleniu

Nagranie webinaru będzie bezpłatnie dostępne w Twoim produkcie LEX. Aby je obejrzeć, kliknij w kategorię Zasoby (menu po lewej stronie ekranu głównego LEX). Następnie wybierz Komentarze i publikacje. Odnośnik do nagrań to kategoria Szkolenia online.

 

 

Dla kogo szkolenie

Dla użytkowników LEX

Szkolenie jest bezpłatne dla klientów, którzy posiadają jeden z poniższych programów LEX:

LEX Pomoc Społeczna: Standard, Optimum, Premium.

Urząd i Obywatele Standard/Optimum/ Premium

Lex Urząd Premium

Lex Urząd

 

 

Sprawdź, czy posiadasz jeden z tych produktów. Zaloguj się do LEX i wybierz kategorię Mój LEX w menu po lewej stronie ekranu głównego. Po kliknięciu wyświetli Ci się nazwa produktu/ów LEX, którego jesteś użytkownikiem.

 

Osoby niebędące naszymi klientami (płatne szkolenia)

Jeśli nie jesteś użytkownikiem LEX, serdecznie zapraszamy do płatnego udziału w szkoleniu. Wystarczy, że zapiszesz się na tej stronie, a następnie zapłacisz za szkolenie metodą Dotpay- jedyna metoda płatności za szkolenie jaką realizujemy (kliknij w czerwoną ramkę na górze tej strony). Zapraszamy!

Kontakt

Kontakt

Kontakt w sprawie szkolenia:

Zapytaj o ofertę na szkolenie specjalnie dla twojej firmy (jako szkolenie zamknięte)

Zapytaj o ofertę

Skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy to szkolenie organizować ponownie

Wyślij zapytanie
Kontakt w sprawie szkolenia:
Magdalena Karasek, magdalena.karasek@wolterskluwer.com

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

Ogólna infolinia: 801 04 45 45

 

Szkolenia:
PL-szkolenia@wolterskluwer.com

 

Szkolenia Progman:
szkolenia.progman@wolterskluwer.pl

 

Szkolenia Kancelaria Notarialna:
PL-szkolenia.zam@wolterskluwer.com

 

Administratorem Twoich danych osobowych, czyli podmiotem decydującym o celach i sposobach ich przetwarzania, jest Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Przyokopowej 33, 01-208 Warszawa. Informujemy, że podanie danych osobowych zawartych w formularzu jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji zapytania objętego formularzem, a także, że przysługują Ci prawa: dostępu do Twoich danych osobowych, ich zmiany (w tym aktualizacji), wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także pozostałe prawa opisane w Polityce prywatności. Dane osobowe podane przez Ciebie będą przetwarzane przez nas w zgodzie z przepisami prawa, w celu realizacji zapytania, a jeśli udzieliłeś określonych zgód – również na podstawie ww. zgody i w celu w jej treści określonym. Nadto, przysługuje nam prawo przetwarzania Twoich danych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu jako administratora danych, w celach opisanych w Polityce prywatności, w tym celu wykonywania badań i analiz oraz w celach marketingowych (marketing bezpośredni własnych produktów). Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi informacjami dostępnymi w Polityce prywatności, w tym dot. okresów przechowywania danych i kategorii odbiorców danych. W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji pod adresem: pl-ochrona.danych@wolterskluwer.com