Szkolenie online

Dostęp do sądu i zasada jawności procesu w czasach pandemii Covid-19

Dostęp do sądu i zasada jawności procesu w czasach pandemii Covid-19
W chwili obecnej nie mamy ustalonego terminu szkolenia,
skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy organizować to szkolenie ponownie

Jednym z podstawowych obszarów funkcjonowania wymiaru sprawiedliwości, na który wpływ ma pandemia Covid-19 jest kwestia dostępu obywateli do sądu, jawności postępowania i rzetelności procesu sądowego w czasach pandemii Covid-19. Istniejące zagrożenie sanitarne zmusiło ustawodawcę do wprowadzenia rozwiązań, których celem było ograniczenie ilości osób biorących udział w posiedzeniach sądowych. Nowe rozwiązania zmieniają także całkowicie rozkład w zakresie rozpoznawania spraw na posiedzeniach jawnych i niejawnych. Implementacja tego rozwiązania nastąpiła przy użyciu szeregu narzędzi m.in. poprzez zwiększenie roli rozpoznawania spraw na posiedzeniu niejawnym czy przyznania prymatu rozpoznawaniu spraw na posiedzeniu zdalnym. Rozwiązania te stanowią, co prawda środek do osiągnięcia zaplanowanego przez ustawodawcę celu, jednak ich implementacja powoduje powstanie istotnego zagrożenia dla podstawowych praw jednostki czyli prawa do jawnego rozstrzygnięcia sprawy przez bezstronny, niezależny i niezawisły sąd.

Szczegóły szkolenia

Program

Program

 PROGRAM:


1) rozpoznawanie sprawy cywilnych i karnych w czasach pandemii Covid-19 ujęcie modelowe
2) praktyczne aspekty przeprowadzania posiedzenia zdalnych
3) odstąpienie przez sąd od wyznaczenia posiedzenia zdalnego
4) możliwość rozpoznania sprawy na rozprawie
5) możliwość rozpoznania sprawy na posiedzeniu niejawnym
6) konsekwencje naruszenia jawności wewnętrznej postępowania
7) udział publiczności w rozpoznawaniu spraw
8) możliwość publicznej transmisji rozpraw
9) konsekwencje naruszenia jawności zewnętrznej postępowania
10) mechanizmy zapewnienia rzetelności procesu w czasach pandemii Covid-19

Partnerzy

Partnerzy

Interdyscyplinarne Centrum Badań nad Wymiarem Sprawiedliwości Uniwersytetu Śląskiego

Partnerem wydarzenia jest Interdyscyplinarne Centrum Badań nad Wymiarem Sprawiedliwości Uniwersytetu Śląskiego w ramach popularyzacji grantu pt. „Impact of the COVID-19 pandemic on the justice system. Case study and suggested solutions“ z programu NAWA granty interwencyjne nr BPN/GIN/2021/1/00006/U/00001 (numer UN-2105-001).

Prelegenci

Prelegenci

dr. hab. SSR Katarzyna Gajda – Roszczynialska

Adiunkt na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego, sędzią Sądu Rejonowego dla Krakowa Krowodrzy. Kierownik projektu realizowanego ze środków Narodowe Agencji Wymiany Akademickiej: „Wpływ Covid-19 na wymiar sprawiedliwości. Studium przypadku i sugerowane rozwiązania. Członek Zarządu Towarzystwa Naukowego Procesualistów Cywilnych. Członek: International Association of Procedural Law; International Association of Procedural Law; ELI (European Law Institute) z siedzibą w Wiedniu; Społecznej Komisji Kodyfikacyjnej. Wykładowca Okręgowej Rady Adwokackiej w Krakowie oraz wykładowca na studiach podyplomowych „Mediacja i inne metody alternatywnego rozwiązywania sporów”, prowadzonych przez Centrum Alternatywnego Rozwiązywania Sporów na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego.

male

prof. dr. hab. Andrzej Jakubecki

Profesor doktor habilitowany nauk prawnych. Zatrudniony na stanowisku profesora zwyczajnego w Katedrze Postępowania Cywilnego i Międzynarodowego Prawa Handlowego na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej. Od 2002 r. pełni funkcję kierownika Katedry. Członek Senatu UMCS. Wiceprzewodniczący Społecznej Komisji Kodyfikacyjnej. Prezes Zarządu Towarzystwa Naukowego Procesualistów Cywilnych z siedzibą w Krakowie. Członek rad programowych lub naukowych czasopism: „Przegląd Prawa Handlowego”, „Rejent”, „Przegląd Prawa Egzekucyjnego”, „Roczniki Prawnicze Uniwersytetu Szczecińskiego”, a także przewodniczący Rady Naukowej „Studia Iuridica Lublinensia”.
 

r.pr. dr Marcin Sala - Szczypiński

Doktor nauk prawnych. Adiunkt w Katedrze Prawa Administracyjnego Instytutu Prawa i Ekonomii na Uniwersytecie Pedagogicznym im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Dziekan Okręgowej Izby Radców Prawnych w Krakowie. Pełnił funkcję recenzenta czasopisma Radca Prawny i współpracownika Ośrodka Badań Studiów i Legislacji Krajowej Rady Radców Prawnych. Stale uczestniczy w programie edukacji prawnej pro bono organizowanym przez Okręgową Izbę Radców Prawnych w Krakowie.

adw. Przemysław Rosati

Członek warszawskiej izby adwokackiej od 2006 r. Rozpoczął wówczas aplikację adwokacką. W 2010 r. rozpoczął wykonywanie zawodu adwokata. Od 2012 r. zaangażowany w działalność samorządu adwokackiego. Początkowo jako członek Komisji Komunikacji Społecznej Naczelnej Rady Adwokackiej. W 2013 r. został zastępcą Rzecznika Dyscyplinarnego Okręgowej Rady Adwokackiej w Warszawie, a w 2016 r. zastępcą Rzecznika Dyscyplinarnego Naczelnej Rady Adwokackiej. W 2016 r. na Krajowym Zjeździe Adwokatury w Krakowie został wybrany w skład Naczelnej Rady Adwokackiej. W kadencji 2016-2020 był także członkiem Komisji ds. praktyki adwokackiej NRA oraz Komisji kształcenia aplikantów adwokackich NRA. 19 marca 2021 r. został wybrany przez Krajowy Zjazd Adwokatury w Bydgoszczy Prezesem Naczelnej Rady Adwokackiej.

Informacje organizacyjne

Informacje organizacyjne

Termin i czas trwania

Szkolenie odbędzie się 23 lutego 2022r. o godz. 17:00. Potrwa 1h.

 

Zapisy

Zapisy prowadzone są do godz. 16:00 w dniu szkolenia.​

Mail z linkiem do szkolenia zostanie wysłany na dzień przed i w dniu szkolenia.

Ze względów bezpieczeństwa rejestracja na webinar jest dwustopniowa i odbywa się w 5 krokach:

  1. Najpierw zaloguj się do Twojego produktu LEX (przycisk Zaloguj się na górze tej strony).
  2. Następnie kliknij w zielony przycisk „Zapisz się”, który pojawi się w prawym górnym rogu na tej stronie mailem i danymi do których jest przypisana licencja Lex.
  3. Po zapisaniu się otrzymasz e-mail potwierdzający rejestrację (nie odpowiadaj na niego).
  4. Dzień przed oraz w dniu szkolenia otrzymasz e-mail z linkiem kierującym do webinaru. Zdarza się, że wiadomości z linkiem do szkolenia trafiają do folderu SPAM. Prosimy o jego sprawdzenie.
  5. Kliknij w link i poczekaj na rozpoczęcie webinaru.

 

Wymagania techniczne
- komputer z procesorem co najmniej 2GHz Pentium 4 oraz 2GB pamięci RAM
- Internet o prędkości pobierania co najmniej 1Mb/s
- dla zapewnienia stabilności połączenia sugerujemy korzystanie z przeglądarki CHROME lub Mozilla Firefox

 

Po szkoleniu

Nagranie webinaru będzie bezpłatnie dostępne w Twoim produkcie LEX. Aby je obejrzeć, kliknij w kategorię Zasoby (menu po lewej stronie ekranu głównego LEX). Następnie wybierz Komentarze i publikacje. Odnośnik do nagrań to kategoria Szkolenia online.

 

 

Dla kogo szkolenie

Dla użytkowników LEX

Szkolenie jest bezpłatne dla Użytwkoników posiadających jeden z poniższych pakietów LEX: 

 

 

LEX Omega dla Sądów 
LEX Kancelaria Standard/Optimum/Premium 
Dział Prawny Standard/Optimum/Premium 
LEX Koronawirus

 

 

Sprawdź, czy posiadasz jeden z tych produktów. Zaloguj się do LEX i wybierz kategorię Mój LEX w menu po lewej stronie ekranu głównego. Po kliknięciu wyświetli Ci się nazwa produktu/ów LEX, którego jesteś użytkownikiem.

 

Osoby niebędące naszymi klientami (płatne szkolenia)

Jeśli nie jesteś użytkownikiem LEX, serdecznie zapraszamy do płatnego udziału w szkoleniu. Wystarczy, że zapiszesz się na tej stronie, a następnie zapłacisz za szkolenie metodą Dotpay- jedyna metoda płatności za szkolenie jaką realizujemy (kliknij w czerwoną ramkę na górze tej strony). Zapraszamy!

Organizatorzy i partnerzy

Partner

Zapytaj o ofertę na szkolenie specjalnie dla twojej firmy (jako szkolenie zamknięte)

Zapytaj o ofertę

Skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy to szkolenie organizować ponownie

Wyślij zapytanie
Kontakt w sprawie szkolenia:

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

Ogólna infolinia: 801 04 45 45

 

Szkolenia:
PL-szkolenia@wolterskluwer.com

 

Szkolenia Progman:
szkolenia.progman@wolterskluwer.pl

 

Szkolenia Kancelaria Notarialna:
PL-szkolenia.zam@wolterskluwer.com

 

Administratorem Twoich danych osobowych, czyli podmiotem decydującym o celach i sposobach ich przetwarzania, jest Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Przyokopowej 33, 01-208 Warszawa. Informujemy, że podanie danych osobowych zawartych w formularzu jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji zapytania objętego formularzem, a także, że przysługują Ci prawa: dostępu do Twoich danych osobowych, ich zmiany (w tym aktualizacji), wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także pozostałe prawa opisane w Polityce prywatności. Dane osobowe podane przez Ciebie będą przetwarzane przez nas w zgodzie z przepisami prawa, w celu realizacji zapytania, a jeśli udzieliłeś określonych zgód – również na podstawie ww. zgody i w celu w jej treści określonym. Nadto, przysługuje nam prawo przetwarzania Twoich danych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu jako administratora danych, w celach opisanych w Polityce prywatności, w tym celu wykonywania badań i analiz oraz w celach marketingowych (marketing bezpośredni własnych produktów). Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi informacjami dostępnymi w Polityce prywatności, w tym dot. okresów przechowywania danych i kategorii odbiorców danych. W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji pod adresem: pl-ochrona.danych@wolterskluwer.com