Bądź na bieżąco
Zapisz się na Newsletter!
10.00 - 10.10 | Powitanie uczestników, rozpoczęcie zjazdu – Anna Rękawek, Redaktor Naczelna miesięcznika „Dyrektor Szkoły” |
10.10 - 10.45 | Co wynika z badań PISA 2009 – Jan Urmański, Instytut Badań Edukacyjnych |
10.45 - 11.15 | Dyskusja nad stanem edukacji polskiej |
11.15 - 11.35 | Przerwa kawowa |
11.35 - 11.45 | Wykorzystanie wyników egzaminów zewnętrznych do badania efektywności kształcenia - Ireneusz Stodolak, ProgMan |
11.45 - 12.30 | W przededniu polskiej prezydencji w Unii Europejskiej - szanse dla edukacji – Mirosław Sielatycki, Podsekretarz Stanu Ministerstwo Edukacji Narodowej |
12.30 - 13.30 | Zarządzanie talentami - Renata Gut, ekspert
|
13.30 - 14.15 | Maturalne wskaźniki EWD - Ewa Stożek, ekspert z zakresu EWD
|
14.15 - 14.40 | Przerwa obiadowa |
14.40 - 14.50 | Z diagnozami edukacyjnymi można uczyć efektywniej – przedstawiciel Ośrodka Diagnostyki Edukacyjnej WSiP |
14.50- 15.30 | Krajowe Ramy Kwalifikacji - Beata Balińska - projekt Krajowe Ramy Kwalifikacji |
15.30 - 16.15 | Egzaminy zewnętrzne - przygotowanie do zmian - przedstawiciel Centralnej Komisji Egzaminacyjnej |
Akademia Zarządzania „Dyrektora Szkoły” jest unikalnym kursem samokształceniowym, zainicjowanym przez Irenę Dzierzgowską. Celem Akademii Zarządzania jest danie uczestnikom możliwości uaktualniania wiedzy, poznawania nowych koncepcji i trendów w zarządzaniu, zmieniającego się prawa, a także wsparcie w rozwiązywaniu praktycznych, codziennych problemów. Od 2004 roku, kiedy po raz pierwszy ukazały się lekcje AZ w „Dyrektorze Szkoły”, skorzystało z nich wielu dyrektorów, od których wiemy, że uczestnictwo w AZ pomaga w praktyce kierowania placówką.
Każdy Uczestnik otrzyma zaświadczenie udziału w szkoleniu. Ponadto osoby, które pilnie będą studiować, wezmą udział w co najmniej dwóch zjazdach i potwierdzą swą wiedzę na koniec roku szkolnego zdaniem testu egzaminacyjnego otrzymają dyplom ukończenia roku akademickiego.
Zgodnie z tradycją naszych spotkań, wszystkie wnioski z dyskusji przekażemy Ministerstwu Edukacji Narodowej.
Poza wysokim poziomem merytorycznym, wspaniałymi wykładowcami oraz porywającymi dyskusjami zapewnimy wiele atrakcji i niespodzianek.
Ekspert Wiodący Zadania 4 Projektu KRK Z wykształcenia fitopatolog (specjalista od chorób roślin) po Wydziale Ogrodnictwa Akademii Rolniczej w Krakowie. Następnie asystent w Zakładzie Genetyki i Ewolucjonizmu Uniwersytetu Jagiellońskiego. W latach 1990-2008 pracownik Programu Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju (UNDP), odpowiedzialna za realizację i rekrutację do programu United Nations Volunteers (UNV) oraz koordynatorka projektów realizowanych w ramach FAO, UNFPA, UNDP oraz UE w Polsce. Od 1997 do 2008 roku odpowiedzialna za zarządzanie ośmioma projektami Funduszu Ludnościowego Narodów Zjednoczonych (UNFPA) w Polsce. Prowadziła liczne wykłady i szkolenia w zakresie polityki równości płci, polityki gender mainstreaming, diversity management, polityki UN w odniesieniu do zdrowia reprodukcyjnego (profilaktyki HIV/AIDS) oraz pomocy rozwojowej. Koordynatorka Projektu Gender Index realizowanego w okresie 2005-2008 w ramach EFS Equal. Ostatnio zatrudniona w Biurze Pełnomocnika Rządu ds. Równego Traktowania. Autorka i współautorka licznych tłumaczeń, raportów i publikacji (polskich oraz dla WHO i UNFPA) w zakresie polityki równości płci i zdrowia reprodukcyjnego.
Socjolog, badacz społeczny, zajmujący się problematyką polityki społecznej, społeczeństwa obywatelskiego, dzieci i młodzieży; specjalista ds. badań i analiz w Instytucie Badań Edukacyjnych (od 2010), w latach 2006-2009 pracował w Zakładzie Badań Naukowych Polskiego Towarzystwa Socjologicznego jako kierownik zespołu realizacji badań, p.o. dyrektora i zastępca dyrektora.
Twórca i współzałożyciel Szkoły Trenerów Biznesu i Coachingu przy Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Trener technik zarządzania zasobami człowieka, zarządzania zmianą nawyków, technik efektywnego uczenia się i nauczania oraz wykorzystywania stanu relaksu w procesach poznawczych i pamięciowych człowieka. Twórca i wydawca czasopisma „Podróż w Intelekt”. Szkoli się i stale podnosi kwalifikacje u największych światowych autorytetów w dziedzinie efektywnego uczenia się i zarządzania sobą. Współautorka książki „Zarządzanie sobą” i autorka książki „Cechy osobowe dyrektora szkoły, a styl zarządzania". Wykładowca, coach, doradca, trener NLP nurtu amerykańskiego (certyfikat Chris Hall)
Redaktor naczelna miesięcznika „Dyrektor Szkoły”. Wcześniej - dyrektor Wojewódzkiego Ośrodka Metodycznego w Warszawie, dyrektor Wydziału Doskonalenia Nauczycieli w Kuratorium Oświaty, wydawca i redaktor naczelna czasopisma "Gimnazjum. Poradnik dla Nauczycieli"; nauczycielka języka polskiego, publicystka, szkoleniowiec. Jest członkiem zarządu Towarzystwa Rozwijania Inicjatyw Oświatowych TRIO.
Podsekretarz Stanu; Odpowiedzialny za sprawy oświaty polskiej za granicą, otwartość polskiego systemu edukacji tj. za współpracę międzynarodową, działania na rzecz młodzieży, a także za współpracę z sektorem pozarządowym. Nauczyciel dyplomowany, edukator, koordynator i trener wielu programów edukacyjnych. Jest autorem podręczników i pomocy dydaktycznych z zakresu przedsiębiorczości, geografii i stosunków międzynarodowych, a także publikacji edukacyjnych dotyczących zarządzania w oświacie, edukacji europejskiej, międzykulturowej, ekonomicznej i ekologicznej. Współautor podstaw programowych z zakresu edukacji europejskiej. Jest również twórcą programów współpracy polsko-niemieckiej, polsko-ukraińskiej, polsko-izraelskiej oraz w obszarze praw człowieka. Ukończył geografię ekonomiczną na Uniwersytecie Wrocławskim, a także studia podyplomowe z zakresu zarządzania w administracji publicznej w Akademii Leona Koźmińskiego i studia podyplomowe w zakresie ochrony i kształtowania środowiska na Uniwersytecie Warszawskim. Posiada certyfikaty z zakresu zarządzania, w tym zarządzania projektami w administracji publicznej, zarządzania placówką doskonalenia nauczycieli oraz zarządzania projektami unijnymi. W latach 1983-1997 był nauczycielem geografii w VI LO im. T. Reytana w Warszawie. Od 1992 do 1997 pełnił funkcję doradcy metodycznego w warszawskiej placówce doskonalenia nauczycieli, a w 1998 roku został zastępcą dyrektora Centralnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli (CODN). W latach 1999-2006 zajmował stanowisko dyrektora CODN. Od 2007 roku był zastępcą dyrektora Biura Edukacji Urzędu m.st. Warszawy. Od 1990 do 1998 roku z ramienia Komitetu Obywatelskiego był radnym w podwarszawskiej gminie Piastów, m.in. sprawował funkcje zastępcy przewodniczącego rady gminy, członka zarządu miasta, przewodniczącego komisji oświaty. Ma 53 lata, jest żonaty, ma dwóch synów.
doktor matematyki, do 2001 roku pracownik Wydziału Matematyki Uniwersytetu Łódzkiego; z polską szkołą związana od 1995 roku - jako nauczyciel, następnie dyrektor szkoły oraz edukator; w latach 2007-2009 kierownik Wydziału Badań i Analiz Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Łodzi. W ostatnich latach obszary jej zainteresowań związane są z dydaktyką matematyki oraz egzaminami zewnętrznymi. Opublikowała m.in. takie prace jak: Zadania rozrywające w testach (2006), Prognostyczna funkcja zadania matematycznego? (2007). Syn Dominik - student Politechniki Łódzkiej.
Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. jest największym wydawcą publikacji prawniczych i biznesowych na rynku polskim. Od lat dostarcza najwyższej klasy wiedzę, nowoczesne rozwiązania, narzędzia i usługi dla profesjonalistów z branży prawniczej, podatkowej, biznesu, ochrony zdrowia, edukacji, administracji państwowej i samorządowej. Wspiera ich w podejmowaniu kluczowych decyzji tak by mogli działać pewnie i bez obaw. Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. jest częścią międzynarodowego koncernu Wolters Kluwer – globalnej i wiodącej firmy wydawniczej i dostawcy usług informacyjnych.
W ofercie wydawnictwa Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. znajdują się produkty elektroniczne, książki i czasopisma jak również szkolenia online i konferencje.
"Dyrektor Szkoły. Miesięcznik Kierowniczej Kadry Oświatowej" to najlepsze czasopismo dla dyrektorów szkół i innych placówek oświatowych, odpowiedź na zapotrzebowanie dyrektorów, pomoc w ich codziennej pracy. "Dyrektor Szkoły" to kompendium wiedzy z zakresu zarządzania, prawa, finansów oraz polityki oświatowej. Poruszamy te zagadnienia, za które odpowiedzialność ponosi dyrektor szkoły, harmonogram poszczególnych artykułów dostosowując do kalendarium roku szkolnego i zadań stojących przed dyrektorem.
"DREAMTEC" Sp. z o.o.
Plac Strzelecki 20
50-224 Wrocław
Rozwój nowych technologii dotarł również do edukacji umożliwiając nauczycielom pracę w ramach nowych interaktywnych metod kształcenia. Dotychczas podstawowymi narzędziami w jakie wyposażony był nauczyciel była kreda, gąbka, zielona tablica, papierowy dziennik, wiszące na ścianie plansze i rozwijane mapy. Wychodząc naprzeciw nowym możliwościom, nowej edukacji przygotowaliśmy wiele ciekawych rozwiązań, które spotkały się z uznaniem kadry nauczycielskiej w tym min. mobilny dziennik elektroniczny.
Progman jest częścią Wolters Kluwer, największego wydawcy publikacji prawniczych i biznesowych na rynku polskim.
Progman oferuje kompleksowe i zintegrowane rozwiązania informatyczne dla szkół, przedszkoli, samorządów oraz innych jednostek sektora budżetowego. Szczególną uwagę zwraca na potrzeby placówek oświatowych, zwłaszcza w okresie zmian legislacyjnych oraz intensywnych reform w edukacji. Stały rozwój merytoryczny i technologiczny proponowanego oprogramowania wpływa na rosnący udział w rynku oświatowym i poszerzające się grono klientów. Jednocześnie jakość oferowanych rozwiązań i świadczonych usług, od lat utrzymuje się na wysokim poziomie. Miarą sukcesu marki Progman jest wiedza, doświadczenie oraz długotrwałe relacje z klientami.
Szeroki zakres oferty obejmuje systemy do:
Ośrodek Rozwoju Edukacji jest publiczną placówką doskonalenia nauczycieli o zasięgu ogólnokrajowym prowadzoną przez Ministra Edukacji Narodowej. Powstał z dniem 1 stycznia 2010 roku w wyniku połączenia Centralnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli i Centrum Metodycznego Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej na podstawie zarządzenia Ministra Edukacji Narodowej
Celem Ośrodka jest podejmowanie i realizacja działań na rzecz doskonalenia systemu oświaty i podnoszenia jakości edukacji zgodnie z polityką oświatową państwa w obszarze kształcenia ogólnego i wychowania.
Misją Związku jest służba na rzecz społeczności gmin wiejskich a szczególnie pomoc w wysiłkach skierowanych na:
W GRUPIE SIŁA
Związek Gmin Wiejskich RP to największa ogólnopolska organizacja skupiająca gminy wiejskie i miejsko-wiejskie. Związek jest bezpośrednim kontynuatorem tradycji przedwojennej organizacji o tej samej nazwie. Podstawowym celem Związku jest integracja samorządów wiejskich i rozwiązywanie typowych problemów tego środowiska. Wspólne działania za pośrednictwem Związku pomagają w sposób zorganizowany walczyć o interesy członków. Działania ZGW RP są prowadzone na wielu płaszczyznach. Dotyczą zarówno negocjacji z Rządem, konsultacji w Parlamencie, wymiany doświadczeń pomiędzy członkami, jak i działań w celu gospodarczego i kulturalnego rozwoju gmin wiejskich. Związek od lat działa skutecznie w wielu sferach broniąc spraw gmin wiejskich. Dzięki naszemu zaangażowaniu i lobbingowi wiele złych z punktu widzenia samorządów wiejskich rozwiązań proponowanych przez Rząd lub Parlament zostało oprotestowanych i tym samym skutecznie zablokowanych. Związek tworzy szeroką platformę współpracy i wymiany doświadczeń pomiędzy gminami (kongresy, konferencje, grupy wymiany doświadczeń, baza dobrych praktyk, różnorodne formy współdziałania z wykorzystaniem technologii informatycznych). Na przestrzeni ostatnich lat ZGW RP intensywnie wspierał gminy w dostosowaniu się do standardów unijnych, realizował różnorakie programy badawczo-analityczne, organizował liczne szkolenia, warsztaty i konferencje wspierające realizację gminnych zadań i doskonalące umiejętności przedstawicieli samorządów.
DLACZEGO WARTO?
Zastanawiając się nad celowością zrzeszania w Związku Gmin Wiejskich RP, warto zadać sobie kilka podstawowych pytań:
jeżeli nie znamy odpowiedzi na chociaż jedno pytanie lub są one negatywne, jest to pierwszy argument za przystąpieniem do Związku Gmin Wiejskich RP.
INTEGRACJA i LOBBING
Podstawową sferą aktywności Związku jest obrona interesów gmin poprzez udział
w pracach różnych gremiów krajowych i jego zespołach problemowych. Przedstawiciele Związku biorą czynny udział w pracach Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego, komisji sejmowych i senackich, dziesiątkach instytucji rządowych i związanych z rozwojem obszarów wiejskich. ZGW RP aktywnie działa także na arenie międzynarodowej. Delegaci Związku reprezentują interesy polskich gmin wiejskich w Komitecie Regionów UE, Kongresie Władz Lokalnych i Regionalnych Europy (CLRAE), uczestniczyli w międzynarodowych projektach (IDCED, Standup). Aktywność naszych przedstawicieli w pracach Komitetu Regionów UE zaowocowała uzyskaniem mocnej pozycji w jego strukturach: są członkami prezydium, przewodniczą w komisjach i grupach politycznych Komitetu Regionów. Związek był gospodarzem pierwszego w historii Europejskiego Kongresu Gmin Wiejskich, podczas którego podpisano deklarację warszawską dotycząca przyszłości obszarów wiejskich. Nasi wójtowie mają możliwość bezpośredniej wymiany doświadczeń z wójtami krajów europejskich w ramach projektów realizowanych przez ZGW RP we współpracy z organizacjami partnerskimi, współfinansowanymi z funduszy unijnych.
Jedną z ważniejszych inicjatyw Związku jest organizowanie Kongresów Gmin Wiejskich. Kongresy te odbywają się co roku w Warszawie w Sali Kongresowej. Każdorazowo bierze w nich udział ponad 1000 samorządowców - głównie wójtów i burmistrzów. Kongresy Gmin Wiejskich to najważniejsze forum prezentacji tematów i problemów dotyczących członków ZGWRP a także organów niezrzeszonych. Celem Kongresów jest wzmocnienie przekazu naszych spraw, przy udziale przedstawicieli władz krajowych. Uczestnikami kongresów byli: Prezydent RP , Premierzy, Marszałkowie Senatu i Sejmu, parlamentarzyści, przedstawiciele rządu i przedstawiciele Unii Europejskiej. Kongresy są również miejscem na bezpośrednią wymianę doświadczeń i integrację środowisk samorządowych.
Celem Związku Powiatów Polskich jest wspieranie idei samorządu terytorialnego, integrowanie i obrona wspólnych interesów powiatów, kształtowanie wspólnej polityki, wspieranie inicjatyw na rzecz rozwoju i promocji powiatów, wymiana doświadczeń oraz upowszechnianie modelowych rozwiązań w zakresie rozwoju i zarządzania w powiatach. Celem statutowym Związku Powiatów Polskich jest również prowadzenie oraz wspieranie prowadzonej przez swych członków działalności naukowej, naukowo-technicznej, oświatowej, kulturalnej, w zakresie kultury fizycznej i sportu, ochrony środowiska, a także wspieranie inicjatyw społecznych na rzecz ochrony zdrowia i pomocy społecznej oraz rehabilitacji zawodowej i społecznej inwalidów.
Związek Gmin Śląska Opolskiego jest dobrowolnym związkiem międzygminnym, którego statutowym celem jest rozwój społeczny i gospodarczy gmin oraz regionu Śląska Opolskiego. Aktywnie działamy od 1991 r. Zrzeszamy obecnie 33 gminy.
Unia Metropolii Polskich powstała w 1990 r. wg projektu Instytutu Miasta pt. „Tyle państwa ile miasta”, z inicjatywy prezydenta m. st. Warszawy, aby realizować partnerstwo stolicy Rzeczypospolitej z innymi głównymi miastami Polski, w celu umocnienia pozycji naszego kraju w Europie i w świecie.
Od 1993 r. UMP ma formę fundacji. Jej Radę stanowią prezydenci 12 centralnych miast metropolii polskich. Rada wybiera sześcioosobowy Zarząd z prezesem, skarbnikiem i sekretarzem. W UMP współdziałają prezydenci, wiceprezydenci, sekretarze, skarbnicy, dyrektorzy wydziałów i eksperci z miast: Białegostoku, Bydgoszczy, Gdańska, Katowic, Krakowa, Lublina, Łodzi, Poznania, Rzeszowa, Szczecina, Warszawy i Wrocławia. Przewodniczącym Rady UMP jest Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz, natomiast Prezesem Zarządu UMP jest Prezydent Miasta Gdańska Paweł Adamowicz.
Krajowe Forum Oświaty Niepublicznej powstało 8 lutego 1992 roku z inicjatywy Społecznego Towarzystwa Edukacyjnego w Bydgoszczy.
Celem Stowarzyszenia jest:
1) reprezentacja i obrona szeroko rozumianych interesów szkolnictwa niepublicznego, jako trwałego i nieodłącznego elementu systemu oświaty wobec wszystkich organów władzy;
2) współuczestnictwo w kreowaniu polityki oświatowej państwa;
3) wyrażanie i kształtowanie opinii o funkcjonowaniu oświaty niepublicznej;
4) ochrona praw szkół i placówek niepublicznych oraz udzielanie pomocy w tym zakresie;
5) koordynacja wymiany doświadczeń pomiędzy szkołami i placówkami niepublicznymi;
6) prowadzenie poradnictwa w zakresie działalności, organizacji oraz funkcjonowania oświaty niepublicznej.
Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!
Ogólna infolinia: 801 04 45 45
Szkolenia:
PL-szkolenia@wolterskluwer.com
Szkolenia Progman:
szkolenia.progman@wolterskluwer.pl
Szkolenia Kancelaria Notarialna:
PL-szkolenia.zam@wolterskluwer.com