Szkolenie online

Import usług – praktyczne aspekty rozliczania po SLIM VAT 2 z uwzględnieniem projektowanego SLIM VAT 3

Import usług – praktyczne aspekty rozliczania po SLIM VAT 2 z uwzględnieniem projektowanego SLIM VAT 3
W chwili obecnej nie mamy ustalonego terminu szkolenia,
skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy organizować to szkolenie ponownie

Podatek od towarów i usług jako danina terytorialna stosowany jest wyłącznie wówczas gdy miejsce opodatkowania świadczenia znajduje się na terytorium kraju. To oznacza konieczność prawidłowego zidentyfikowania miejsca opodatkowania danej czynności. Nie zawsze jednak to świadczący jest podmiotem zobowiązanym do opodatkowania usług. W niektórych przypadkach podatnikiem, na którym ciąży obowiązek rozliczenia VAT jest nabywca. Tak właśnie jest w przypadku importu usług. W takim przypadku kupujący musi we właściwym momencie i w prawidłowej kwocie opodatkować zakupioną usługę. Z obowiązku takiego nie zwalnia go nawet brak faktury sprzedawcy. Ku zaskoczeniu niektórych, import usług musi rozliczyć nawet podatnik zwolniony, który nie składa deklaracji JPK_V7. W czasie webinarium omówione zostaną zasady opodatkowania importu usług, rozliczania VAT należnego i naliczonego (również sprzed nowelizacji SLIM VAT 2), a także jego prezentacja w rozliczeniu podatkowym.

Szczegóły szkolenia

Program

Program

1. VAT jako podatek terytorialny a opodatkowanie importu usług
2. Zasady identyfikacji miejsca opodatkowania usług ważne dla importu usług
3. Import usług jako sposób identyfikacji podatnika VAT
4. Podstawa opodatkowania, moment powstania obowiązku podatkowego i stawki VAT
5. Brak faktury świadczącego a rozliczenie importu usług
6. Kurs waluty w imporcie usług
7. Korekta w imporcie usług
8. VAT naliczony w imporcie usług – podatek należny jako źródło naliczonego
9. Koniec szyku rozłączonego a korekta importu usług sprzed SLIM VAT 2
10. Podsumowanie oraz odpowiedzi na pytania uczestników webinarium

 

Prelegenci

Prelegenci

Radosław Kowalski

Prawnik, doradca podatkowy. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Właściciel Kancelarii Doradztwa Podatkowego, wcześniej prezes CEiD Sp z o.o. Spółka Doradztwa Podatkowego, wcześniej Kierownik działu windykacji w jednej z największych firm teleinformatycznych (zorganizował ponad trzydziestoosobowy dział i kierował nim przez pięć lat) windykacją zajmował się na samodzielnych stanowiskach w firmie farmaceutycznej i budowlanej. Obecnie specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkami pośrednimi, bezpośrednimi - gospodarczymi oraz postępowaniem przed organami podatkowymi i sądami administracyjnymi, a także w windykacji należności (w tym tworzeniem struktur działów windykacji oraz procedur windykacji). 
Autor licznych publikacji z zakresu prawa podatkowego, gospodarczego, windykacji należności m.in. w "Przeglądzie Podatkowym", Vademecum Głównego Księgowego, Gazecie Prawnej, Gazecie Podatkowej, Rzeczpospolitej, Pulsie Biznesu, Inżynier budownictwa.

Organizator

Organizator

Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o.

Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. jest największym wydawcą publikacji prawniczych i biznesowych na rynku polskim. Od lat dostarcza najwyższej klasy wiedzę, nowoczesne rozwiązania, narzędzia i usługi dla profesjonalistów z branży prawniczej, podatkowej, biznesu, ochrony zdrowia, edukacji, administracji państwowej i samorządowej. Wspiera ich w podejmowaniu kluczowych decyzji tak by mogli działać pewnie i bez obaw. Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. jest częścią międzynarodowego koncernu Wolters Kluwer – globalnej i wiodącej firmy wydawniczej i dostawcy usług informacyjnych.  

 

W ofercie wydawnictwa Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. znajdują się produkty elektroniczne, książki i czasopisma jak również szkolenia online i konferencje.

Informacje organizacyjne

Informacje organizacyjne

Termin i czas trwania

Szkolenie odbędzie się 26 kwietnia 2023r. o godz. 12:30. Potrwa 1 h.

 

Zapisy

Zapisy prowadzone są do godz. 11:30 w dniu szkolenia.​

Ze względów bezpieczeństwa rejestracja na webinar jest dwustopniowa i odbywa się w 5 krokach:

  1. Najpierw zaloguj się do Twojego produktu LEX ( podaj login i hasło używane do logowania do posiadanego pakietu LEX)
  2. Następnie kliknij w zielony przycisk „Zapisz się”, który pojawi się w prawym górnym rogu na tej stronie 
  3. Po zapisaniu się otrzymasz e-mail potwierdzający rejestrację (nie odpowiadaj na niego).
  4. Dzień przed oraz w dniu szkolenia otrzymasz e-mail z linkiem kierującym do webinaru. Zdarza się, że wiadomości z linkiem do szkolenia trafiają do folderu SPAM. Prosimy o jego sprawdzenie.
  5. Kliknij w link i poczekaj na rozpoczęcie webinaru.

 

Wymagania techniczne
- komputer z procesorem co najmniej 2GHz Pentium 4 oraz 2GB pamięci RAM
- Internet o prędkości pobierania co najmniej 1Mb/s
- dla zapewnienia stabilności połączenia sugerujemy korzystanie z przeglądarki CHROME lub Mozilla Firefox.

 

Po szkoleniu

Nagranie webinaru będzie bezpłatnie dostępne w Twoim produkcie LEX. Aby je obejrzeć, kliknij w kategorię Zasoby (menu po lewej stronie ekranu głównego LEX). Następnie wybierz Komentarze i publikacje. Odnośnik do nagrań to kategoria Szkolenia online.

 

 

Dla kogo szkolenie

Dla użytkowników LEX

Szkolenie jest bezpłatne dla klientów, którzy posiadają jeden z poniższych programów LEX:

 

Ksiegowość Standard/Optimum/Premium

Finanse Premium

 

 

Sprawdź, czy posiadasz jeden z tych produktów. Zaloguj się do LEX i wybierz kategorię Mój LEX w menu po lewej stronie ekranu głównego. Po kliknięciu wyświetli Ci się nazwa produktu/ów LEX, którego jesteś użytkownikiem.

 

 

Szkolenie ma formułę otwartą i kierujemy je zarówno do naszych klientów, jak i osób, które nie posiadają rozwiązań Wolters Kluwer. Udostępniamy Ci to szkolenie dodatkowo, poza pakietem webinarów dostępnych w Twoim abonamencie. Po wystąpieniu prelegenta przewidziany jest czas na omówienie tematyki w kontekście zawartości i funkcjonalności danego produktu wraz z krótką prezentacją oferty handlowej.

 

Organizatorzy i partnerzy

Organizator

Zapytaj o ofertę na szkolenie specjalnie dla twojej firmy (jako szkolenie zamknięte)

Zapytaj o ofertę

Skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy to szkolenie organizować ponownie

Wyślij zapytanie
Kontakt w sprawie szkolenia:

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

Ogólna infolinia: 801 04 45 45

 

Szkolenia:
PL-szkolenia@wolterskluwer.com

 

Szkolenia Progman:
szkolenia.progman@wolterskluwer.pl

 

Szkolenia Kancelaria Notarialna:
PL-szkolenia.zam@wolterskluwer.com

 

Administratorem Twoich danych osobowych, czyli podmiotem decydującym o celach i sposobach ich przetwarzania, jest Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Przyokopowej 33, 01-208 Warszawa. Informujemy, że podanie danych osobowych zawartych w formularzu jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji zapytania objętego formularzem, a także, że przysługują Ci prawa: dostępu do Twoich danych osobowych, ich zmiany (w tym aktualizacji), wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także pozostałe prawa opisane w Polityce prywatności. Dane osobowe podane przez Ciebie będą przetwarzane przez nas w zgodzie z przepisami prawa, w celu realizacji zapytania, a jeśli udzieliłeś określonych zgód – również na podstawie ww. zgody i w celu w jej treści określonym. Nadto, przysługuje nam prawo przetwarzania Twoich danych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu jako administratora danych, w celach opisanych w Polityce prywatności, w tym celu wykonywania badań i analiz oraz w celach marketingowych (marketing bezpośredni własnych produktów). Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi informacjami dostępnymi w Polityce prywatności, w tym dot. okresów przechowywania danych i kategorii odbiorców danych. W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji pod adresem: pl-ochrona.danych@wolterskluwer.com