Informowanie pacjentów o przebiegu leczenia. Komunikacja lekarz - pacjent

Informowanie pacjentów o przebiegu leczenia. Komunikacja lekarz - pacjent
W chwili obecnej nie mamy ustalonego terminu szkolenia,
skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy organizować to szkolenie ponownie

Szkolenie obejmuje tematykę wzajemnych relacji między osobą udzielającą świadczenia zdrowotnego a pacjentem. Obszar ten jest wrażliwym przy przeprowadzeniu audytów akredytacyjnych. Wady w komunikacji między lekarzem a pacjentem wyrażające się w uzyskaniu zgody na działanie medyczne z naruszeniem zasad uzyskiwania takiej zgody jest najczęstszym powodem negatywnej oceny poprawności dokumentowania procesu leczenia. Praktyka sądowa wskazuje także na coraz częstsze poddanie ocenie sądowej jakości komunikacji i przestrzegania praw pacjenta przez świadczeniodawców. Szkolenie pozwoli na zapoznanie się z regułami dotyczącymi prawidłowego komunikowania się z pacjentem w początkowym etapie nawiązywania kontaktu terapeutycznego a także w każdym momencie modyfikacji planu postępowania medycznego. Szkolenie wyjaśnia zasady uzyskiwania zgody na działania medyczne oraz obszary dopuszczające działanie bez takiej zgody. Przybliża również zasady udzielania informacji o przebiegu terapii i warunki zatajenia przed pacjentem istotnych informacji o terapii.
 

Szczegóły szkolenia

Program

Program

  1. Charakter więzi lekarza z pacjentem. Podstawy prawne więzi. Ustawa a Kodeks Etyki Lekarskiej.
  2. Prawo pacjenta do informacji o diagnozie, planie leczenia, możliwych powikłaniach i prawo do nieinformowania - dokumentowanie pouczenia.
  3. Zgoda na wdrożenie procedury medycznej, jej zakres i modyfikacje.

Zgoda na diagnozę i leczenie pacjenta małoletniego

  • rodzice (także rozwiedzeni);
  • opiekunowie faktyczni (krewny, niania, nauczyciel);
  • rodzina zastępcza;
  • uprawnienia małoletniego, który ukończył lat 16;
  • zgoda małoletniego na pobranie.

5. Zgoda na diagnozę i leczenie pacjenta ubezwłasnowolnionego;

6. na diagnozę i leczenie pacjenta nieprzytomnego;

7. Okoliczności uzasadniające odstąpienie od przekazania pacjentowi informacji o stanie jego zdrowia.

8. Prawo do informacji o leczeniu innej osoby:

  • osoba wskazana przez pacjenta;
  • przedstawiciel ustawowy - rodzic inny opiekun prawny;
  • upoważnienie do wglądu w dokumentację medyczną;
  • upoważnienia dla firm ubezpieczeniowych - przypadki szczególne;
  • informacja telefoniczna;
  • informacja o zdarzeniu masowym;
  • informacja o osobie nieprzytomnej.

9. Rola sądu opiekuńczego w procesie diagnozy i leczenia.

10. Ochrona danych osobowych.

11. Oświadczenie pro futuro - wzmianka.

12. Udostępnianie dokumentacji medycznej i informacji o stanie zdrowia:

- pacjentowi;
- osobom trzecim;
- firmie ubezpieczeniowej;
- innemu zakładowi opieki zdrowotnej;
- sądowi, prokuraturze, zus;
- prowadzonej w ramach medycyny pracy.

 







 

 

Prelegenci

Prelegenci

Agnieszka Sieńko

Specjalistka w dziedzinach prawa ochrony zdrowia i prawa medycznego, a także pracownik naukowo - dydaktyczny Uniwersytetu Medycznego im. Piastów Śląskich we Wrocławiu. Stały współpracownik Wydawnictwa Wolters Kluwer Polska, gdzie cyklicznie publikuje eksperckie opracowania książkowe i elektroniczne, a także realizuje szkolenia z zakresu prawa ochrony zdrowia i prawa medycznego. Obecnie w ramach własnej kancelarii prowadzi obsługę podmiotów leczniczych, w tym dużych szpitali publicznych. Zajmuje się także obsługą prawną innowacyjnych projektów dedykowanych rynkowi usług medycznych.

Odbiorcy

Odbiorcy

Szkolenie adresowane jest przede wszystkim do lekarzy w tym ordynatorów oddziałów i kierowników poradni, do osób kierujących sferą medyczną podmiotów leczniczych, do osób odpowiedzialnych za nadzorowanie właściwego prowadzenia dokumentacji medycznej oraz odpowiedzialnych w podmiotach leczniczych za kontakty z pacjentami (komórka skarg, rzecznicy praw pacjenta).
 

Zapytaj o ofertę na szkolenie specjalnie dla twojej firmy (jako szkolenie zamknięte)

Zapytaj o ofertę

Skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy to szkolenie organizować ponownie

Wyślij zapytanie
Kontakt w sprawie szkolenia:

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

Ogólna infolinia: 801 04 45 45

 

Szkolenia:
PL-szkolenia@wolterskluwer.com

 

Szkolenia Progman:
szkolenia.progman@wolterskluwer.pl

 

Szkolenia Kancelaria Notarialna:
PL-szkolenia.zam@wolterskluwer.com

 

Administratorem Twoich danych osobowych, czyli podmiotem decydującym o celach i sposobach ich przetwarzania, jest Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Przyokopowej 33, 01-208 Warszawa. Informujemy, że podanie danych osobowych zawartych w formularzu jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji zapytania objętego formularzem, a także, że przysługują Ci prawa: dostępu do Twoich danych osobowych, ich zmiany (w tym aktualizacji), wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także pozostałe prawa opisane w Polityce prywatności. Dane osobowe podane przez Ciebie będą przetwarzane przez nas w zgodzie z przepisami prawa, w celu realizacji zapytania, a jeśli udzieliłeś określonych zgód – również na podstawie ww. zgody i w celu w jej treści określonym. Nadto, przysługuje nam prawo przetwarzania Twoich danych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu jako administratora danych, w celach opisanych w Polityce prywatności, w tym celu wykonywania badań i analiz oraz w celach marketingowych (marketing bezpośredni własnych produktów). Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi informacjami dostępnymi w Polityce prywatności, w tym dot. okresów przechowywania danych i kategorii odbiorców danych. W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji pod adresem: pl-ochrona.danych@wolterskluwer.com