Szkolenie online

IOD idealny – wnioski z kontroli PUODO i praktyczne wskazówki dla administratora dotyczące współpracy z IOD-em

IOD idealny – wnioski z kontroli PUODO i praktyczne wskazówki dla administratora dotyczące współpracy z IOD-em
W chwili obecnej nie mamy ustalonego terminu szkolenia,
skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy organizować to szkolenie ponownie

IOD to niezależny ekspert z zakresu ochrony danych osobowych w organizacji. Jego zadaniem jest wpieranie kierowników, dyrektorów, zarządu w realizacji zadań z zakresu ochrony danych osobowych. Skoro jednak to IOD jest ekspertem w swojej dziedzinie, często powstają wątpliwości w jaki sposób wybrać odpowiednią osobę na to stanowisko, jak zapewnić jego niezależności i jak weryfikować jego pracę. Fachowy i dobrze funkcjonujący IOD w organizacji, to perspektywa odpowiedniego, rozliczanego poziomu ochrony danych osobowych oraz profesjonalnego doradztwa dla osób uczestniczących w przetwarzaniu danych osobowych. Nieprawidłowo funkcjonujący w organizacji lub niekompetentny IOD, to prosta droga do naruszeń ochrony danych osobowych, a w konsekwencji ryzyko odpowiedzialności administracyjnej, cywilnej, a nawet karnej.

Dlatego ważne jest, żeby wiedzieć kogo i w jaki sposób wybrać na stanowisko IOD-a oraz jak ułożyć z nim współpracę, by była ona efektywna z perspektywy organizacji.

Szczegóły szkolenia

Program

Program

  1. status IOD-a w organizacji;
  2. kwalifikacje IOD-a i jak je sprawdzić – pożądane cechy u inspektora;
  3. istota działań Prezesa UODO z marca 2022 r. tzw. 27 pytań organu;
  4. obowiązki administratora w stosunku do IOD-a;
  5. zadania i obowiązki IOD-a;
  6. obowiązki ADO w stosunku do IOD-a;
  7. organizacja pracy IOD-a i sposoby jej weryfikacji;
  8. konflikty interesów i jak ich uniknąć?

 

 

Szkolenie skierowane jest w szczególności do:

  • administratorów danych;
  • inspektorów ochrony danych;
  • pracowników działów HR;
  • Compliance officerów;
  • kierowników jednostek;
  • prawników specjalizujących się w ochronie danych osobowych

 

 

Prelegenci

Prelegenci

Bartłomiej Żeromski

Radca prawny specjalizujący się w tematyce ochrony danych osobowych. Doświadczenie zawodowe zdobywał w Biurze Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych jako pracownik Departamentu Orzecznictwa Legislacji i Skarg, a następnie jako p.o. Zastępcy Dyrektora Zespołu ds. Zdrowia, Zatrudnienia i Szkolnictwa w Urzędzie Ochrony Danych Osobowych. Współpracował przy tworzeniu ustawy z 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych oraz ustawy zapewniającej stosowanie ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych. Brał udział w pracach nad tworzeniem kodeksu postępowania dotyczącego ochrony danych osobowych w małych placówkach medycznych oraz kodeksu postępowania dla sektora ochrony zdrowia. Współtworzył poradnik dla pracodawców i poradnik dla szkół opublikowany przez Prezesa UODO. Nadzorował i prowadził kontrole w ramach prac Zespołu ds. Sektora Zdrowia, Zatrudnienia i Szkolnictwa UODO. W ramach procesu legislacyjnego zgłaszał uwagi do projektów aktów prawnych pod kątem ich zgodności z przepisami o ochronie danych osobowych. Obsługiwał naruszenia ochrony danych osobowych zgłaszane organowi nadzorczemu.
Dyrektor Departamentu Skarg Urzędu Ochrony Danych Osobowych w latach 2019 – 2021. Wydawał decyzje administracyjne w sprawach indywidualnych i prowadzonych z urzędu, dotyczących nieprawidłowości w procesie przetwarzania danych osobowych. Reprezentował organ nadzorczy w postępowaniach przed sądami administracyjnymi.

Informacje organizacyjne

Informacje organizacyjne

Termin i czas trwania

Szkolenie odbędzie się 4 kwietnia 2023r. o godz. 12:00. Potrwa 1,5h.

 

Zapisy

Zapisy prowadzone są do godz. 11:00 w dniu szkolenia.​

Ze względów bezpieczeństwa rejestracja na webinar jest dwustopniowa i odbywa się w 5 krokach:

  1. Najpierw zaloguj się do Twojego produktu LEX ( podaj login i hasło używane do logowania do posiadanego pakietu LEX)
  2. Następnie kliknij w zielony przycisk „Zapisz się”, który pojawi się w prawym górnym rogu na tej stronie 
  3. Po zapisaniu się otrzymasz e-mail potwierdzający rejestrację (nie odpowiadaj na niego).
  4. Dzień przed oraz w dniu szkolenia otrzymasz e-mail z linkiem kierującym do webinaru. Zdarza się, że wiadomości z linkiem do szkolenia trafiają do folderu SPAM. Prosimy o jego sprawdzenie.
  5. Kliknij w link i poczekaj na rozpoczęcie webinaru.

 

Wymagania techniczne
- komputer z procesorem co najmniej 2GHz Pentium 4 oraz 2GB pamięci RAM
- Internet o prędkości pobierania co najmniej 1Mb/s
- dla zapewnienia stabilności połączenia sugerujemy korzystanie z przeglądarki CHROME lub Mozilla Firefox.

 

Po szkoleniu

Nagranie webinaru będzie bezpłatnie dostępne w Twoim produkcie LEX. Aby je obejrzeć, kliknij w kategorię Zasoby (menu po lewej stronie ekranu głównego LEX). Następnie wybierz Komentarze i publikacje. Odnośnik do nagrań to kategoria Szkolenia online.

 

 

Dla kogo szkolenie

Dla użytkowników LEX

Szkolenie jest bezpłatne dla klientów, którzy posiadają jeden z poniższych programów LEX:

 

 

Ochrona Danych Osobowych

 

 

Sprawdź, czy posiadasz jeden z tych produktów. Zaloguj się do LEX i wybierz kategorię Mój LEX w menu po lewej stronie ekranu głównego. Po kliknięciu wyświetli Ci się nazwa produktu/ów LEX, którego jesteś użytkownikiem.

 

 

Osoby niebędące naszymi klientami (płatne szkolenia)

Jeśli nie jesteś użytkownikiem LEX, serdecznie zapraszamy do płatnego udziału w szkoleniu. Wystarczy, że zapiszesz się na tej stronie, a następnie zapłacisz za szkolenie metodą Dotpay- jedyna metoda płatności za szkolenie jaką realizujemy (kliknij w czerwoną ramkę na górze tej strony). Zapraszamy!

 

Zapytaj o ofertę na szkolenie specjalnie dla twojej firmy (jako szkolenie zamknięte)

Zapytaj o ofertę

Skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy to szkolenie organizować ponownie

Wyślij zapytanie
Kontakt w sprawie szkolenia:

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

Ogólna infolinia: 801 04 45 45

 

Szkolenia:
PL-szkolenia@wolterskluwer.com

 

Szkolenia Progman:
szkolenia.progman@wolterskluwer.pl

 

Szkolenia Kancelaria Notarialna:
PL-szkolenia.zam@wolterskluwer.com

 

Administratorem Twoich danych osobowych, czyli podmiotem decydującym o celach i sposobach ich przetwarzania, jest Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Przyokopowej 33, 01-208 Warszawa. Informujemy, że podanie danych osobowych zawartych w formularzu jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji zapytania objętego formularzem, a także, że przysługują Ci prawa: dostępu do Twoich danych osobowych, ich zmiany (w tym aktualizacji), wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także pozostałe prawa opisane w Polityce prywatności. Dane osobowe podane przez Ciebie będą przetwarzane przez nas w zgodzie z przepisami prawa, w celu realizacji zapytania, a jeśli udzieliłeś określonych zgód – również na podstawie ww. zgody i w celu w jej treści określonym. Nadto, przysługuje nam prawo przetwarzania Twoich danych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu jako administratora danych, w celach opisanych w Polityce prywatności, w tym celu wykonywania badań i analiz oraz w celach marketingowych (marketing bezpośredni własnych produktów). Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi informacjami dostępnymi w Polityce prywatności, w tym dot. okresów przechowywania danych i kategorii odbiorców danych. W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji pod adresem: pl-ochrona.danych@wolterskluwer.com