Szkolenie online

Kim jest beneficjent rzeczywisty? Nowe zasady ustalania i weryfikacji struktury własnościowej na gruncie Pakietu AML

Kim jest beneficjent rzeczywisty? Nowe zasady ustalania i weryfikacji struktury własnościowej na gruncie Pakietu AML
W chwili obecnej nie mamy ustalonego terminu szkolenia,
skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy organizować to szkolenie ponownie

Szkolenie jest trzecim z serii szkoleń dotyczących Pakietu AML. Tym razem przedmiotem szkolenia będzie temat zmian w procesie weryfikacji struktury własnościowej oraz zmian dotyczących rejestrów beneficjentów rzeczywistych, wprowadzonych na gruncie Rozporządzenia AML i Dyrektywy AML. Podczas szkolenia omówiona zostanie w szczegółach nowa definicja beneficjenta rzeczywistego (w tym rozumienie kontroli poprzez udział własnościowy oraz kontroli z użyciem innych środków). Prelegenci przedstawią również najważniejsze zmiany w procesie KYC w zakresie weryfikacji struktury własnościowej klienta oraz opiszą nowe reguły dotyczące korzystania z rejestrów beneficjentów rzeczywistych.

Szczegóły szkolenia

Program

Program

1. Pakiet AML – akty relewantne z punktu widzenia ustalania struktury własnościowej i ich status.
2. Ewolucja regulacji unijnych w zakresie obowiązku weryfikacji struktury własnościowej.
3. Nowa definicja beneficjenta rzeczywistego.
4. Zmiany w obowiązkach KYC instytucji zobowiązanych dot. weryfikacji struktury własnościowej klienta.
5. Obowiązek podmiotów prawnych do zgłaszania informacji o beneficjentach rzeczywistych.
6. Nowe zasady dotyczące korzystania z rejestrów beneficjentów rzeczywistych.
7. Obowiązek zgłaszania rozbieżności dot. informacji znajdujących się w centralnych rejestrach beneficjentów rzeczywistych.

 

Szkolenie jest w szczególności skierowane do:

• pracowników służb prawnych
• komórek AML i compliance
• AML Oficerów i Oficerów Compliance
• pracowników wykonujących zadania z zakresu KYC w instytucjach obowiązanych.

Prelegenci

Prelegenci

dr Magdalena Jaczewska-Żurek

Senior Associate w warszawskim biurze Taylor Wessing. W swojej praktyce koncentruje się na sprawach z zakresu bankowości i finansów, w szczególności obejmujących doradztwo w obszarze regulacji finansowych na rzecz banków, zakładów ubezpieczeniowych, domów maklerskich oraz funduszy inwestycyjnych. Dodatkowo przygotowuje, wdraża, a także przeprowadza audyty wewnętrzne obejmujące procedury m.in. AML, jak również opracowuje odpowiednie oceny ryzyka.

Łukasz Szymański

Radca prawny i członek Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie. Partner w kancelarii Taylor Wessing w Warszawie. Specjalizuje się w doradztwie prawnym dotyczącym rynku finansowego. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w doradztwie prawnym na rzecz banków, ubezpieczycieli, firm leasingowych, agentów ubezpieczeniowych, firm pożyczkowych czy firm faktoringowych. Jego praktyka koncentruje się na trzech głównych obszarach, którymi zajmują się instytucje finansowe: aspekty regulacyjne (prawo bankowe, prawo ubezpieczeniowe, ochrona konsumentów, AML, usługi płatnicze), reorganizacje i finansowanie strukturyzowane. Regularnie pełni funkcję mediatora w Sądzie Polubownym przy Komisji Nadzoru Finansowego, od 2024 roku jest także arbitrem tego Sądu. Jest absolwentem Uniwersytetu Kardynała Wyszyńskiego w Warszawie, studiował również na Wydziale Prawa Uniwersytetu Katolickiego Pázmány Péter w Budapeszcie. Przez ponad dekadę był wykładowcą w Katedrze Prawa Cywilnego i Prawa Prywatnego Międzynarodowego na Uniwersytecie Kardynała Wyszyńskiego, gdzie prowadził zajęcia głównie z zakresu prawa cywilnego i regulacji ochrony konsumentów. Przed dołączeniem do Taylor Wessing pracował w Deloitte Legal, Wardyński & Wspólnicy, K&L Gates oraz w Komisji Nadzoru Finansowego.

Informacje organizacyjne

Informacje organizacyjne

Termin i czas trwania

Szkolenie odbędzie się 20 listopada 2024r. o godz. 10:00. Potrwa 90 minut.

 

Zapisy

Zapisy prowadzone są do godz. 9:00 w dniu szkolenia.​

Ze względów bezpieczeństwa rejestracja na webinar jest dwustopniowa i odbywa się w 5 krokach:

  1. Najpierw zaloguj się do Twojego produktu LEX ( podaj login i hasło używane do logowania do posiadanego pakietu LEX)
  2. Następnie kliknij w zielony przycisk „Zapisz się”, który pojawi się w prawym górnym rogu na tej stronie 
  3. Po zapisaniu się otrzymasz e-mail potwierdzający rejestrację (nie odpowiadaj na niego).
  4. Dzień przed oraz w dniu szkolenia otrzymasz e-mail z linkiem kierującym do webinaru. Zdarza się, że wiadomości z linkiem do szkolenia trafiają do folderu SPAM. Prosimy o jego sprawdzenie.
  5. Kliknij w link i poczekaj na rozpoczęcie webinaru.

 

Wymagania techniczne
- komputer z procesorem co najmniej 2GHz Pentium 4 oraz 2GB pamięci RAM
- Internet o prędkości pobierania co najmniej 1Mb/s
- dla zapewnienia stabilności połączenia sugerujemy korzystanie z przeglądarki CHROME lub Mozilla Firefox.

 

Po szkoleniu

Nagranie webinaru będzie bezpłatnie dostępne w Twoim produkcie LEX. Aby je obejrzeć, kliknij w kategorię Zasoby (menu po lewej stronie ekranu głównego LEX). Następnie wybierz Komentarze i publikacje. Odnośnik do nagrań to kategoria Szkolenia online.

 

Dla kogo szkolenie

Dla użytkowników LEX

Szkolenie jest bezpłatne dla klientów, którzy posiadają jeden z poniższych programów LEX:

 

 

Banki Standard/Premium 

 

 

Sprawdź, czy posiadasz jeden z tych produktów. Zaloguj się do LEX i wybierz kategorię Mój LEX w menu po lewej stronie ekranu głównego. Po kliknięciu wyświetli Ci się nazwa produktu/ów LEX, którego jesteś użytkownikiem.

 

Osoby niebędące naszymi klientami (płatne szkolenia)

Jeśli nie jesteś użytkownikiem LEX, serdecznie zapraszamy do płatnego udziału w szkoleniu. Wystarczy, że zapiszesz się na tej stronie, a następnie zapłacisz za szkolenie metodą Dotpay- jedyna metoda płatności za szkolenie jaką realizujemy (kliknij w czerwoną ramkę na górze tej strony). Zapraszamy!

Informacje o cenie i terminach

Cena szkolenia:
99,00 zł/ os netto ( 121,77 zł/os brutto )
Termin i miejsce:
Wkrótce nowe terminy
Czas trwania:
90 minut

Zgłoszenia

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

Ogólna infolinia: 801 04 45 45

 

Szkolenia:
PL-szkolenia@wolterskluwer.com

 

Szkolenia Progman:
szkolenia.progman@wolterskluwer.pl

 

Szkolenia Kancelaria Notarialna:
PL-szkolenia.zam@wolterskluwer.com

 

Administratorem Twoich danych osobowych, czyli podmiotem decydującym o celach i sposobach ich przetwarzania, jest Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Przyokopowej 33, 01-208 Warszawa. Informujemy, że podanie danych osobowych zawartych w formularzu jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji zapytania objętego formularzem, a także, że przysługują Ci prawa: dostępu do Twoich danych osobowych, ich zmiany (w tym aktualizacji), wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także pozostałe prawa opisane w Polityce prywatności. Dane osobowe podane przez Ciebie będą przetwarzane przez nas w zgodzie z przepisami prawa, w celu realizacji zapytania, a jeśli udzieliłeś określonych zgód – również na podstawie ww. zgody i w celu w jej treści określonym. Nadto, przysługuje nam prawo przetwarzania Twoich danych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu jako administratora danych, w celach opisanych w Polityce prywatności, w tym celu wykonywania badań i analiz oraz w celach marketingowych (marketing bezpośredni własnych produktów). Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi informacjami dostępnymi w Polityce prywatności, w tym dot. okresów przechowywania danych i kategorii odbiorców danych. W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji pod adresem: pl-ochrona.danych@wolterskluwer.com