Szkolenie online

Koniec stanu epidemii a obowiązek ogłoszenia upadłości i odpowiedzialność członków zarządu

Koniec stanu epidemii a obowiązek ogłoszenia upadłości i odpowiedzialność członków zarządu
W chwili obecnej nie mamy ustalonego terminu szkolenia,
skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy organizować to szkolenie ponownie

Po ponad dwóch latach zniesiony zostaje stan epidemii związany z COVID-19. W trakcie jego trwania wprowadzono wiele przepisów tymczasowych, z ograniczonym okresem obowiązywania. Jednym z nich był przepis, zgodnie z którym w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii ogłoszonego z powodu COVID-19 nie rozpoczynał się bieg terminu do złożenia wniosku o ogłoszenie upadłości. Dotyczyło to przypadków, gdy stan niewypłacalności powstał właśnie z powodu pandemii. W trakcie szkolenia omówiony zostanie wpływ zniesienia stanu epidemii na bieg terminu do złożenia wniosku o ogłoszenie upadłości, jak również, czy i w jakich okolicznościach dłużnicy nadal będą mogli powoływać się na przywołaną regulację. Przedstawiona zostanie także problematyka odpowiedzialności członków zarządu spółek za niezgłoszenie wniosku (cywilnoprawna, podatkowa i karna) oraz szanse i ryzyka obrony przed roszczeniami wierzycieli oparte na argumentacji związanej z pandemią.

 

Szczegóły szkolenia

Program

Program

Program:

 

1. Obowiązek złożenia wniosku o ogłoszenie upadłości

a. Kogo dotyczy?

b. Jak liczyć termin?

c. Kto ma obowiązek złożyć wniosek?

2. Regulacja antycovidowa

a. Od kiedy do kiedy obowiązuje?

b. Czy każda niewypłacalność w okresie pandemii zwalnia z obowiązku złożenia wniosku o ogłoszenie upadłości?

3. Zniesienie stanu epidemii i jego wpływ na obowiązek złożenia wniosku o ogłoszenie upadłości

4. Odpowiedzialność za niezłożenie wniosku o ogłoszenie upadłości

a. Jakie są rodzaje odpowiedzialności?

b. Sytuacja członków zarządu – jak bronić się przed odpowiedzialnością za niezłożenie wniosku o ogłoszenie upadłości?

c. Sytuacja wierzycieli – na co zwracać uwagę, gdy dłużnik nie złożył wniosku w terminie, a członkowie zarządu uchylają się od odpowiedzialności?

 

Dzięki udziałowi w szkoleniu uczestnicy zapoznają się z aktualną regulacją prawną dotyczącą obowiązku złożenia wniosku o ogłoszenie upadłości w związku ze zniesieniem stanu epidemii, jak również poznają podstawy odpowiedzialności członków zarządu spółek za niezgłoszenie wniosku i możliwości obrony przed taką odpowiedzialnością z powołaniem się na pandemię. Szkolenie będzie przydatne zarówno dla dłużników (przedsiębiorców borykających się z kryzysem), jak i wierzycieli, którzy otrzymają wskazówki, na co zwracać uwagę w przypadku, gdy ich kontrahent nie składa wniosku o ogłoszenie upadłości, choć jest niewypłacalny.

 

Szkolenie kierowane jest do:

  • przedsiębiorców, zarówno po stronie dłużników, jak i wierzycieli, w szczególności członków zarządu spółek, menadżerów, a także osób samodzielnie prowadzących działalność gospodarczą, jak również organów skarbowych, ZUS czy jednostek samorządu terytorialnego,
  • adwokatów, radców prawnych, doradców restrukturyzacyjnych oraz podatkowych, którzy będą zastępować klientów w przyszłych sporach związanych z odpowiedzialnością za niezłożenie wniosku upadłościowego w terminie,
  • sędziów i asystentów wydziałów gospodarczych, którzy takie spory będą rozpoznawać.

Prelegenci

Prelegenci

mec. Aleksandra Krawczyk

Aleksandra Krawczyk jest adwokatem specjalizującym się w prowadzeniu procesów sądowych i arbitrażowych oraz doradcą restrukturyzacyjnym. Występowała m.in. przed Sądem Najwyższym, sądem arbitrażowym International Chamber of Commerce, a także Trybunałem Sprawiedliwości Unii Europejskiej. Jest doktorem nauk prawnych (specjalność prawo restrukturyzacyjne) i absolwentką studiów ekonomii i międzynarodowych stosunków gospodarczych. Studiowała we Wrocławiu, Berlinie i Wiedniu, a także Heidelbergu, gdzie ukończyła specjalistyczny program LL.M. corp. restruc. przygotowujący do świadczenia usług prawnych dla przedsiębiorstw w kryzysie. Doświadczenie zawodowe zdobywała w polskich i międzynarodowych kancelariach prawnych, a także na stażach w Niemczech i Republice Czeskiej. Od 2018 r. jest odpowiedzialna za przygotowanie i aktualizację komentarza do prawa upadłościowego wydawnictwa C.H. Beck w Monachium w zakresie polskich przepisów o upadłości i restrukturyzacji. Komentarz wydawany jest w języku niemieckim. Świadczy pomoc prawną w językach polskim, niemieckim, angielskim i czeskim. W 2020 r. zwyciężyła w konkursie Rising Star Prawnicy – liderzy jutra organizowanym przez Wolters Kluwer Polska jako najlepszy prawnik w Polsce poniżej 35 roku życia.

Informacje organizacyjne

Informacje organizacyjne

Termin i czas trwania

Szkolenie odbędzie się 14 czerwca 2022r. o godz. 14:00. Potrwa 1,5h.

 

Zapisy

Zapisy prowadzone są do godz. 13:00 w dniu szkolenia.​

Ze względów bezpieczeństwa rejestracja na webinar jest dwustopniowa i odbywa się w 5 krokach:

  1. Najpierw zaloguj się do Twojego produktu LEX ( podaj login i hasło używane do logowania do posiadanego pakietu LEX)
  2. Następnie kliknij w zielony przycisk „Zapisz się”, który pojawi się w prawym górnym rogu na tej stronie 
  3. Po zapisaniu się otrzymasz e-mail potwierdzający rejestrację (nie odpowiadaj na niego).
  4. Dzień przed oraz w dniu szkolenia otrzymasz e-mail z linkiem kierującym do webinaru. Zdarza się, że wiadomości z linkiem do szkolenia trafiają do folderu SPAM. Prosimy o jego sprawdzenie.
  5. Kliknij w link i poczekaj na rozpoczęcie webinaru.

 

Wymagania techniczne
- komputer z procesorem co najmniej 2GHz Pentium 4 oraz 2GB pamięci RAM
- Internet o prędkości pobierania co najmniej 1Mb/s
- dla zapewnienia stabilności połączenia sugerujemy korzystanie z przeglądarki CHROME lub Mozilla Firefox.

 

Po szkoleniu

Nagranie webinaru będzie bezpłatnie dostępne w Twoim produkcie LEX. Aby je obejrzeć, kliknij w kategorię Zasoby (menu po lewej stronie ekranu głównego LEX). Następnie wybierz Komentarze i publikacje. Odnośnik do nagrań to kategoria Szkolenia online.

 

 

Dla kogo szkolenie

Dla użytkowników LEX

Szkolenie jest bezpłatne dla klientów, którzy posiadają jeden z poniższych programów LEX:

 

Kancelaria Standard/Optimum/Premium

Dział Prawny Standard/Optimum/Premium

Omega dla Sądów

Windykacje 

 

 

Sprawdź, czy posiadasz jeden z tych produktów. Zaloguj się do LEX i wybierz kategorię Mój LEX w menu po lewej stronie ekranu głównego. Po kliknięciu wyświetli Ci się nazwa produktu/ów LEX, którego jesteś użytkownikiem.

 

Szkolenie ma formułę otwartą i kierujemy je zarówno do naszych klientów, jak i osób, które nie posiadają rozwiązań Wolters Kluwer. Udostępniamy Ci to szkolenie dodatkowo, poza pakietem webinarów dostępnych w Twoim abonamencie. Po wystąpieniu prelegenta przewidziany jest czas na omówienie tematyki w kontekście zawartości i funkcjonalności danego produktu wraz z krótką prezentacją oferty handlowej.

Zapytaj o ofertę na szkolenie specjalnie dla twojej firmy (jako szkolenie zamknięte)

Zapytaj o ofertę

Skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy to szkolenie organizować ponownie

Wyślij zapytanie
Kontakt w sprawie szkolenia:

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

Ogólna infolinia: 801 04 45 45

 

Szkolenia:
PL-szkolenia@wolterskluwer.com

 

Szkolenia Progman:
szkolenia.progman@wolterskluwer.pl

 

Szkolenia Kancelaria Notarialna:
PL-szkolenia.zam@wolterskluwer.com

 

Administratorem Twoich danych osobowych, czyli podmiotem decydującym o celach i sposobach ich przetwarzania, jest Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Przyokopowej 33, 01-208 Warszawa. Informujemy, że podanie danych osobowych zawartych w formularzu jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji zapytania objętego formularzem, a także, że przysługują Ci prawa: dostępu do Twoich danych osobowych, ich zmiany (w tym aktualizacji), wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także pozostałe prawa opisane w Polityce prywatności. Dane osobowe podane przez Ciebie będą przetwarzane przez nas w zgodzie z przepisami prawa, w celu realizacji zapytania, a jeśli udzieliłeś określonych zgód – również na podstawie ww. zgody i w celu w jej treści określonym. Nadto, przysługuje nam prawo przetwarzania Twoich danych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu jako administratora danych, w celach opisanych w Polityce prywatności, w tym celu wykonywania badań i analiz oraz w celach marketingowych (marketing bezpośredni własnych produktów). Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi informacjami dostępnymi w Polityce prywatności, w tym dot. okresów przechowywania danych i kategorii odbiorców danych. W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji pod adresem: pl-ochrona.danych@wolterskluwer.com