Szkolenie online

Kryteria wartościowania pracy na potrzeby spełnienia wymogów Dyrektywy UE ws. równości płac oraz wynikający z nich proces opisywania i wartościowania pracy

Kryteria wartościowania pracy na potrzeby spełnienia wymogów Dyrektywy UE ws. równości płac oraz wynikający z nich proces opisywania i wartościowania pracy
W chwili obecnej nie mamy ustalonego terminu szkolenia,
skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy organizować to szkolenie ponownie

W związku z przyjęciem Dyrektywy UE , Państwa Członkowskie (w tym Polska) są zobligowane wdrożyć do czerwca 2026 r. przepisy krajowe dotyczące wprowadzenia transparentnych, precyzyjnych i sprawiedliwych mechanizmów kształtowania wynagrodzeń i zasad płacowych, sprzyjających równości płac. W trakcie szkolenia zajmiemy się kluczowym aspektem Dyrektywy - wartościowaniem pracy w oparciu o wskazane w Dyrektywie kryteria.

Szczegóły szkolenia

Program

Program

  1. Wprowadzenie:
    1. Pojęcie równości płac w świetle Dyrektywy,
    2. Taka sama praca i praca o równej wartości - w świetle Dyrektywy,
    3. Obowiązki pracodawców w procesach wartościowania, pozwalających Pracodawcom spełnić wymagania Dyrektywy.
  2.  Kryteria porównywania (wartościowania) pracy zawarte w Dyrektywie i faktyczny zakres ich identyfikacji, analizy i wartościowania:
    1. umiejętności, wysiłek, zakres odpowiedzialności i warunki pracy,
    2. kompetencje miękkie,
    3. ew. dodatkowe kryteria niedyskryminujące pod względem płci pracowników.
  3. Kryteria porównywania (wartościowania) pracy zawarte w Dyrektywie a kryteria:
    1. stosowane obecnie w typowych schematach wartościowania stanowisk pracy,
    2. wymagania porównywania pracy zawarte w obecnych przepisach polskiego prawa pracy.
  4. Kluczowe rekomendacje co do dokumentacji dot. pracy pod kątem kompleksowego zbierania dokumentowania informacji oraz wartościowania pracy:
    1. wzory Opisów Stanowisk Pracy,
    2. wzory Opisów prac dodatkowych np. ról, funkcji,
    3. dokumentacja BHP,
    4. dokumentacja dot. obciążenia pracą,
    5. uzupełniająca dokumentacja organizacyjna i procesowa np. w zakresie odpowiedzialności, uprawnień i upełnomocnień.
  5.  Komentarz praktyczny:
    1. Zakres i sposób przykładowego Projektu w części dot. opisywania i wartościowania pracy,
    2. Typowe wyzwania w procesach opisywania i wartościowania pracy oraz procesach, które mogą wynikać z Dyrektywy,
    3. Wskazówki praktyczne na co zwrócić uwagę i jak uniknąć pułapek w procesie.
  6. Omówienie bonusu (poglądowego schematu wartościowania).

 

Szkolenie skierowane jest do:

  • Menedżerów HR wyższego i niższego szczebla,
  • Ekspertów i Specjalistów ds. HR,
  • HR Business Partnerów, HR Generalistów,
  • Audytorów i kontrolerów oceniających obszar HR,
  • Osób, które rozpoczynają swoją drogę zawodową i zadania w kierunku HR (ZZL),
  • Właścicieli mniejszych firm, którzy samodzielnie będą musieli wdrożyć transparentne mechanizmy płacowe.

Zapraszamy też inne osoby, które są zainteresowane tematami:

  • przygotowania się do Dyrektywy o równości płac,
  • budowy transparentnych i spójnych mechanizmów wynagradzania i motywowania pracowników,

szczególnie jeśli stoją przed wyzwaniem opracowania, wdrożenia, poprawy lub optymalizacji rozwiązań w tym zakresie.

Korzyści

Korzyści

Webinar zawierać będzie:

  • analizę kryteriów zawartych w Dyrektywie,
  • porównanie kryteriów z Dyrektywy z kryteriami stosowanymi obecnie w typowych schematach wartościowania stanowisk pracy oraz wymaganiami porównywania pracy zawartymi w obecnych przepisach polskiego prawa pracy (podobieństwa i różnice),
  • kluczowe rekomendacje co do dokumentacji dot. pracy pod kątem kompleksowego zbierania i dokumentowania informacji oraz wartościowania pracy: wzory Opisów Stanowisk Pracy i inna dokumentacja pozwalająca kompleksowo zwartościować pracę,
  • komentarz dotyczący przyszłych wyzwań i obowiązków pracodawców w procesach wartościowania, pozwalających Pracodawcom spełnić wymagania Dyrektywy.

Szkolenie to transfer wiedzy i przykład praktycznego podejścia.

Bonusem jest poglądowy schemat wartościowania spełniający wymagania Dyrektywy (plik MS Excel).

Prelegenci

Prelegenci

dr Irmina Gocan

Dr Human Resources Management
Obecnie Dyrektor HR w HRK S.A., wcześniej zajmowała stanowiska kierownicze i eksperckie u największych polskich pracodawców, łącznie ma prawie 30 lat doświadczenia zawodowego w HR.
Pracowała jako prezes i konsultant wiodący spółki doradztwa personalnego. Obecnie pracę etatową łączy z doradztwem biznesowym - prowadzi projekty i szkolenia z obszaru zarządzania i HR dla firm komercyjnych, spółek skarbu państwa i urzędów.
Ma doświadczenie w prowadzeniu doradztwa dla firm pracujących w oparciu o tradycyjne struktury organizacyjne, pracę zdalną i nowe technologie, jak też w strukturach macierzowych – od dużych podmiotów do takich, które są na etapie start-up. Jest aktywnym trenerem - uczy dobrych praktyk zarządzania i HR.
Jest też współautorem wydanej niedawno książki HR Business Partner (PWN).
Jest Partnerem merytorycznym i wykładowcą w Akademii Leona Koźmińskiego.
Dr Human Resources Management, tytuł doktora uzyskała na Uniwersytecie Stanowym w Yorku, USA. Wcześniej absolwentka m.in. studiów MBA dla kadry zarządzającej HR na Akademii Leona Koźmińskiego. Tytuły licencjata i magistra uzyskała w obszarze zarządzania i ekonomii.

Organizator

Organizator

Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o.

Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. jest największym wydawcą publikacji prawniczych i biznesowych na rynku polskim. Od lat dostarcza najwyższej klasy wiedzę, nowoczesne rozwiązania, narzędzia i usługi dla profesjonalistów z branży prawniczej, podatkowej, biznesu, ochrony zdrowia, edukacji, administracji państwowej i samorządowej. Wspiera ich w podejmowaniu kluczowych decyzji tak by mogli działać pewnie i bez obaw. Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. jest częścią międzynarodowego koncernu Wolters Kluwer – globalnej i wiodącej firmy wydawniczej i dostawcy usług informacyjnych.  

 

W ofercie wydawnictwa Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. znajdują się produkty elektroniczne, książki i czasopisma jak również szkolenia online i konferencje.

Informacje organizacyjne

Informacje organizacyjne

Termin i czas trwania

Szkolenie odbędzie się 24 maja 2024r. o godz. 12:00. Potrwa 75 minut.

 

Zapisy

Zapisy prowadzone są do godz. 11:00 w dniu szkolenia.​

Mail z linkiem do szkolenia zostanie wysłany na dzień przed i w dniu szkolenia.

Ze względów bezpieczeństwa rejestracja na webinar jest dwustopniowa i odbywa się w 5 krokach:

  1. Najpierw zaloguj się do Twojego produktu LEX (przycisk Zaloguj się na górze tej strony).
  2. Następnie kliknij w zielony przycisk „Zapisz się”, który pojawi się w prawym górnym rogu na tej stronie mailem i danymi do których jest przypisana licencja Lex.
  3. Po zapisaniu się otrzymasz e-mail potwierdzający rejestrację (nie odpowiadaj na niego).
  4. Dzień przed oraz w dniu szkolenia otrzymasz e-mail z linkiem kierującym do webinaru. Zdarza się, że wiadomości z linkiem do szkolenia trafiają do folderu SPAM. Prosimy o jego sprawdzenie.
  5. Kliknij w link i poczekaj na rozpoczęcie webinaru.

 

Wymagania techniczne
- komputer z procesorem co najmniej 2GHz Pentium 4 oraz 2GB pamięci RAM
- Internet o prędkości pobierania co najmniej 1Mb/s
- dla zapewnienia stabilności połączenia sugerujemy korzystanie z przeglądarki CHROME lub Mozilla Firefox.

 

Po szkoleniu

Nagranie webinaru będzie bezpłatnie dostępne w Twoim produkcie LEX. Aby je obejrzeć, kliknij w kategorię Zasoby (menu po lewej stronie ekranu głównego LEX). Następnie wybierz Komentarze i publikacje. Odnośnik do nagrań to kategoria Szkolenia online.

 

 

Dla kogo szkolenie

Dla użytkowników LEX

Szkolenie jest bezpłatne dla klientów, którzy posiadają jeden z poniższych programów LEX:

 

 

HR

 

 

Sprawdź, czy posiadasz jeden z tych produktów. Zaloguj się do LEX i wybierz kategorię Mój LEX w menu po lewej stronie ekranu głównego. Po kliknięciu wyświetli Ci się nazwa produktu/ów LEX, którego jesteś użytkownikiem.

 

Osoby niebędące naszymi klientami (płatne szkolenia)

Jeśli nie jesteś użytkownikiem LEX, serdecznie zapraszamy do płatnego udziału w szkoleniu. Wystarczy, że zapiszesz się na tej stronie, a następnie zapłacisz za szkolenie metodą Dotpay- jedyna metoda płatności za szkolenie jaką realizujemy (kliknij w czerwoną ramkę na górze tej strony). Zapraszamy!

Organizatorzy i partnerzy

Organizator

Zapytaj o ofertę na szkolenie specjalnie dla twojej firmy (jako szkolenie zamknięte)

Zapytaj o ofertę

Skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy to szkolenie organizować ponownie

Wyślij zapytanie
Kontakt w sprawie szkolenia:

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

Ogólna infolinia: 801 04 45 45

 

Szkolenia:
PL-szkolenia@wolterskluwer.com

 

Szkolenia Progman:
szkolenia.progman@wolterskluwer.pl

 

Szkolenia Kancelaria Notarialna:
PL-szkolenia.zam@wolterskluwer.com

 

Administratorem Twoich danych osobowych, czyli podmiotem decydującym o celach i sposobach ich przetwarzania, jest Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Przyokopowej 33, 01-208 Warszawa. Informujemy, że podanie danych osobowych zawartych w formularzu jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji zapytania objętego formularzem, a także, że przysługują Ci prawa: dostępu do Twoich danych osobowych, ich zmiany (w tym aktualizacji), wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także pozostałe prawa opisane w Polityce prywatności. Dane osobowe podane przez Ciebie będą przetwarzane przez nas w zgodzie z przepisami prawa, w celu realizacji zapytania, a jeśli udzieliłeś określonych zgód – również na podstawie ww. zgody i w celu w jej treści określonym. Nadto, przysługuje nam prawo przetwarzania Twoich danych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu jako administratora danych, w celach opisanych w Polityce prywatności, w tym celu wykonywania badań i analiz oraz w celach marketingowych (marketing bezpośredni własnych produktów). Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi informacjami dostępnymi w Polityce prywatności, w tym dot. okresów przechowywania danych i kategorii odbiorców danych. W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji pod adresem: pl-ochrona.danych@wolterskluwer.com