Szkolenie online

KSeF – od czego zacząć?

KSeF – od czego zacząć?
W chwili obecnej nie mamy ustalonego terminu szkolenia,
skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy organizować to szkolenie ponownie

Po początkowych trudnościach związanych z uruchomieniem specjalnego systemu elektronicznego do wystawiania i odbierania faktur KSeF, odroczeniu jego wprowadzenia, licznych konsultacjach oraz kilku wersjach projektu, w końcu doczekaliśmy się ustawy. Nowelizacja z dnia 25 lipca 2025 roku stała się faktem dla niemal wszystkich podatników. Dla większości ostatni moment ostrzegawczy w kontekście KSeF, to luty 2026 r. Od kwietnia 2026 roku wchodzimy już w nową rzeczywistość. Jak przygotować się do cyfrowego obiegu dokumentów? Jak i kiedy sprostać nowym obowiązkom związanym z fakturowaniem? Jakie pułapki mogą napotkać podatnicy przy odliczaniu podatku VAT z faktur? Wdrożenie KSeF to ogromne wyzwanie zarówno pod względem prawnym, biznesowym, jak i technicznym. Czasu na przygotowanie pozostało niewiele.

Szczegóły szkolenia

Program

Program

1. Pytanie retoryczne, czyli kiedy wchodzi KSeF? 1 lutego 2026, 1 kwietnia 2026 czy 1 stycznia 2027?

2. Rodzaje uprawnień
 
 a) typy:
     - pierwotne,
     - wtórne;

   b) nadawanie uprawnień:
     - wewnątrz,
     - poza firmą – biura rachunkowe/ kancelarie doradztwa podatkowego /samofakturowanie;

   c) formularz ZAW-FA.

3. Podatnicy w KSeF:

   a) obowiązkowo,
   b) dobrowolnie,
   c) poza KSef.

4. Fakturowanie w KSeF
 
   a) B2B: czynni podatnicy, zwolnieni, zagraniczni,
   b) B2C: dla rolników ryczałtowych i innych grup.

5. Tryby:

   a) online,
   b) offline24,
   c) awaria zwykła,
   d) awaria ogłoszona w social media,
   e) niedostępność,

czyli omówienie:

     - kiedy stosować dany tryb,
     - data wystawiania w danym trybie,
     - data otrzymania w danym trybie,
     - kod QR,
     - formy udostępnienia nabywcy.

6. Odliczanie VAT

a) otrzymanie faktury ustrukturyzowanej w KSeF (data otrzymania faktury w KSeF),
b) otrzymanie faktury ustrukturyzowanej poza KSeF w formie papierowej/elektronicznej/trybie offline.

 

Szkolenie skierowane jest w szczególności do: księgowych, pracowników biur rachunkowych, działów księgowych i finansowych szerokiego znaczenia, doradców podatkowych, przedsiębiorców a także ich pracowników, którzy zajmują się wdrażaniem e-faktury i KSeF w swoich organizacjach.

Prelegenci

Prelegenci

Izabela Leśniewska

Doradca Podatkowy (nr wpisu 07463) zatrudniony w Kancelarii Doradztwa Podatkowego Alo-2 sp. z o.o. Spółka Doradztwa Podatkowego
Specjalistka od tarczy antykryzysowych i rozliczeń podatkowych z tym związanych, autorka artykułów na stronie prawo.pl, ekspertka w Rzeczpospolitej.

Organizator

Organizator

Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o.

Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. jest największym wydawcą publikacji prawniczych i biznesowych na rynku polskim. Od lat dostarcza najwyższej klasy wiedzę, nowoczesne rozwiązania, narzędzia i usługi dla profesjonalistów z branży prawniczej, podatkowej, biznesu, ochrony zdrowia, edukacji, administracji państwowej i samorządowej. Wspiera ich w podejmowaniu kluczowych decyzji tak by mogli działać pewnie i bez obaw. Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. jest częścią międzynarodowego koncernu Wolters Kluwer – globalnej i wiodącej firmy wydawniczej i dostawcy usług informacyjnych.  

 

W ofercie wydawnictwa Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. znajdują się produkty elektroniczne, książki i czasopisma jak również szkolenia online i konferencje.

Informacje organizacyjne

Informacje organizacyjne

Termin i czas trwania

Szkolenie odbędzie się 3 września 2025r. o godz. 12:00. Potrwa 90 minut.

 

Zapisy

Zapisy prowadzone są do godz. 11:00 w dniu szkolenia.​

Mail z linkiem do szkolenia zostanie wysłany na dzień przed i w dniu szkolenia.

Ze względów bezpieczeństwa rejestracja na webinar jest dwustopniowa i odbywa się w 5 krokach:

  1. Najpierw zaloguj się do Twojego produktu LEX (przycisk Zaloguj się na górze tej strony).
  2. Następnie kliknij w zielony przycisk „Zapisz się”, który pojawi się w prawym górnym rogu na tej stronie mailem i danymi do których jest przypisana licencja Lex.
  3. Po zapisaniu się otrzymasz e-mail potwierdzający rejestrację (nie odpowiadaj na niego).
  4. Dzień przed oraz w dniu szkolenia otrzymasz e-mail z linkiem kierującym do webinaru. Zdarza się, że wiadomości z linkiem do szkolenia trafiają do folderu SPAM. Prosimy o jego sprawdzenie.
  5. Kliknij w link i poczekaj na rozpoczęcie webinaru.

 

Wymagania techniczne
- komputer z procesorem co najmniej 2GHz Pentium 4 oraz 2GB pamięci RAM
- Internet o prędkości pobierania co najmniej 1Mb/s
- dla zapewnienia stabilności połączenia sugerujemy korzystanie z przeglądarki CHROME lub Mozilla Firefox.

 

Po szkoleniu

Nagranie webinaru będzie bezpłatnie dostępne w Twoim produkcie LEX. Aby je obejrzeć, kliknij w kategorię Zasoby (menu po lewej stronie ekranu głównego LEX). Następnie wybierz Komentarze i publikacje. Odnośnik do nagrań to kategoria Szkolenia online.

 

 

Dla kogo szkolenie

Dla użytkowników LEX

Szkolenie jest bezpłatne dla klientów, którzy posiadają jeden z poniższych programów LEX:

 

Księgowość Standard/Optimum/Premium

Finanse Premium

Navigator Procedury Podatkowe

 

Sprawdź, czy posiadasz jeden z tych produktów. Zaloguj się do LEX i wybierz kategorię Mój LEX w menu po lewej stronie ekranu głównego. Po kliknięciu wyświetli Ci się nazwa produktu/ów LEX, którego jesteś użytkownikiem.

 

Szkolenie ma formułę otwartą i kierujemy je zarówno do naszych klientów, jak i osób, które nie posiadają rozwiązań Wolters Kluwer. Udostępniamy Ci to szkolenie dodatkowo, poza pakietem webinarów dostępnych w Twoim abonamencie. Po wystąpieniu prelegenta przewidziany jest czas na omówienie tematyki w kontekście zawartości i funkcjonalności danego produktu wraz z krótką prezentacją oferty handlowej.

 

Organizatorzy i partnerzy

Organizator

Zapytaj o ofertę na szkolenie specjalnie dla twojej firmy (jako szkolenie zamknięte)

Zapytaj o ofertę

Skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy to szkolenie organizować ponownie

Wyślij zapytanie
Kontakt w sprawie szkolenia:

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

Ogólna infolinia: 801 04 45 45

 

Szkolenia:
PL-szkolenia@wolterskluwer.com

 

Szkolenia Progman:
szkolenia.progman@wolterskluwer.pl

 

Szkolenia Kancelaria Notarialna:
PL-szkolenia.zam@wolterskluwer.com

 

Administratorem Twoich danych osobowych, czyli podmiotem decydującym o celach i sposobach ich przetwarzania, jest Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Przyokopowej 33, 01-208 Warszawa. Informujemy, że podanie danych osobowych zawartych w formularzu jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji zapytania objętego formularzem, a także, że przysługują Ci prawa: dostępu do Twoich danych osobowych, ich zmiany (w tym aktualizacji), wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także pozostałe prawa opisane w Polityce prywatności. Dane osobowe podane przez Ciebie będą przetwarzane przez nas w zgodzie z przepisami prawa, w celu realizacji zapytania, a jeśli udzieliłeś określonych zgód – również na podstawie ww. zgody i w celu w jej treści określonym. Nadto, przysługuje nam prawo przetwarzania Twoich danych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu jako administratora danych, w celach opisanych w Polityce prywatności, w tym celu wykonywania badań i analiz oraz w celach marketingowych (marketing bezpośredni własnych produktów). Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi informacjami dostępnymi w Polityce prywatności, w tym dot. okresów przechowywania danych i kategorii odbiorców danych. W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji pod adresem: pl-ochrona.danych@wolterskluwer.com