Bądź na bieżąco
Zapisz się na Newsletter!
09:00 | rejestracja uczestników konferencji |
10:00 |
Otwarcie programu konferencji Małgorzata Libuda, Dyrektor Segmentu Szkolnictwo Wyższe, Wolters Kluwer |
10:10 |
Konsekwencje zmian w PSW w praktyce wyższych uczelni prof. dr hab. Krystyna Szczepanowska-Kozłowska, Uniwersytet Warszawski |
10:40 |
Komercjalizacja wyników badań naukowych oraz prac rozwojowych pracowników uczelni publicznych - podsumowanie zmian wynikających z nowelizacji Prawa o szkolnictwie wyższym dr Damian Flisak, radca prawny, specjalista prawa własności intelektualnej |
11:10 |
Repozytoria bibliotek szkół wyższych - zagadnienia ochrony praw własności intelektualnej w praktyce dr Zbigniew Pinkalski, Kancelaria Traple Konarski Podrecki |
11:40 |
Aspekty praktyczne plagiatu - od cytatu do plagiatu Sybilla Stanisławska-Kloc, Uniwersytet Jagielloński |
12:10 | Dyskusja |
12:30 | Przerwa na lunch |
13:30 |
Problematyka zarządzania prawami własności intelektualnej w szkole wyższej - pytanie o sens nowelizacji ? Marcin Chałupka, ekspert niezależny |
14:00 |
Sposób na system - case study. Wdrożenie zintegrowanego systemu antyplagiatowego na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie dr Mariusz Kuziak, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie |
14:30 |
Programy antyplagiatowe w znowelizowanej ustawie PSW. Konsekwencje prawne i organizacyjne obowiązkowej kontroli antyplagiatowej prac dyplomowych dr Sebastian Kawczyński, Plagiat.pl |
15:00 | Dyskusja |
15:30 | Zakończenie konferencji |
Zaproszeni prelegenci omówią m.in.:
Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, aplikant Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie i Lublinie. Specjalizuje się w prawie szkolnictwa wyższego i awansu naukowego. W latach 2006-2009 związany z Fundacją Rektorów Polskich w tym jako doradca Komisji ds. Organizacyjnych i Legislacyjnych KRASP, w latach 2007-2009 ekspert formalno-prawny Państwowej Komisji Akredytacyjnej, uczestnik prac nad tworzeniem (2004-2005) i nowelizacją (2009/2010) ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym. Członek Zespołu realizatorów projektu "Deregulacja w systemie szkolnictwa wyższego" w Fundacji Rektorów Polskich. Wpisany na Listę Ekspertów Ośrodka Badań, Studiów i Legislacji Krajowej Rady Radców Prawnych. W specjalizacji realizuje szkolenia zamknięte dla uczelni oraz (we współpracy z wiodącymi firmami) prowadzi szkolenia otwarte. Autor m.in. cyklu publikacji w Forum Akademickim, komentarzy do wybranych przepisów Prawa o szkolnictwie wyższym. Więcej na www.chalupka.pl
Doktor nauk prawnych, radca prawny, arbiter Sądu Polubownego ds. Domen Internetowych przy Polskiej Izbie Informatyki i Telekomunikacji, specjalista z zakresu prawa własności intelektualnej i przemysłowej, prawa nieuczciwej konkurencji, ochrony dóbr osobistych oraz danych osobowych; tłumacz przysięgły języka niemieckiego, współautor jednego z największych słowników polsko-niemieckich; obecnie zastępca dyrektora zarządzającego Pionem Prawnym Poczty Polskiej S.A., wcześniej współpracownik kancelarii prawnych w Polsce i w Niemczech; stypendysta Instytutu Maxa Plancka Innowacyjności i Prawa Konkurencji w Monachium (Max-Planck-Institut für Innovation und Wettbewerb); autor publikacji z dziedziny prawa na dobrach niematerialnych i prawa konkurencji; prelegent na konferencjach i szkoleniach z zakresu prawa własności intelektualnej w Polsce i za granicą.
Doktor nauk historycznych (Instytut Historyczny Uniwersytetu Warszawskiego, 2003), MBA (Akademia Leona Koźmińskiego, 2010). Jeden z pomysłodawców i animatorów ruchu antyplagiatowego w Polsce. Prezes zarządu Plagiat.pl Sp. z o. o., Plagiat-Sistem Antiplagiat prin Internet SRL oraz Plagiat.pl - Szkoły Średnie Sp. z o. o., współzałożyciel Fundacji im. Augustine’a Jeana Fresnela. Pracował jako nauczyciel akademicki w Instytucie Historycznym Uniwersytetu Warszawskiego oraz w Gimnazjum i Liceum im. Cecylii Plater-Zyberkówny w Warszawie. Był organizatorem debat oksfordzkich w Stowarzyszeniu Szkoła Liderów oraz koordynatorem projektu Domena Internetowych Repozytoriów Wiedzy w ICM UW. Od czerwca 2003 kieruje pierwszym polskim internetowym serwisem antyplagiatowym. Autor licznych publikacji prasowych na temat plagiatowania, pracuje nad książką nt. zwalczania plagiatów i procederu pisania prac na zamówienie w szkolnictwie wyższym.
Doktor nauk ekonomicznych, pracownik naukowo-dydaktyczny Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie (Katedra Marketingu). Od 2009 r. pełni na uczelni funkcję Pełnomocnika Rektora ds. Systemu Antyplagiatowego. Odpowiedzialny za wdrożenie systemu antyplagiatowego na uczelni, nadzór nad jego funkcjonowaniem oraz czuwanie nad realizacją procedury antyplagiatowej.
Prawnik specjalizujący się w prawie własności intelektualnej, nowych technologiach, prawie mediów i reklamy, a także w prawie sportowym i prawie konkurencji. Radca prawny w kancelarii prawnej Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy sp.j, doktor nauk prawnych. Autor licznych publikacji z tego zakresu zarówno w prasie branżowej oraz blogosferze, jak i w prestiżowych czasopismach branżowych. Prelegent na seminariach i konferencjach związanych z wyżej wymienionymi dziedzinami.
Katedra Prawa Własności Intelektualnej Wydziału Prawa i Administracji UJ- doktor nauk prawnych, adwokat; ukończyła aplikację sądową oraz adwokacką; pracuje w Katedrze Prawa Własności Intelektualnej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego; autorka monografii Ochrona baz danych oraz autorka (lub współautorka) publikacji naukowych i popularnonaukowych z zakresu prawa własności intelektualnej, w tym: dozwolonego użytku utworów (wykorzystywania utworów w działalności bibliotek, prawa cytatu), bibliotek cyfrowych, utworów osieroconych, plagiatu. W latach 2005-2007 koordynator polskiej części jednego z pakietów w ramach unijnego projektu IPR-Helpdesk. Stypendystka Instytutu Maxa Plancka Innowacyjności i Prawa Konkurencji w Monachium (Max-Planck-Institut für Innovation und Wettbewerb). W 2014 r. powołana przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w skład Komisji Prawa Autorskiego. Od lat współpracuje z kancelarią prawną "Markiewicz & Sroczyński", specjalizującą się w problematyce prawa własności intelektualnej.
Kieruje Katedrą Prawa Własności Intelektualnej i Dóbr Niematerialnych na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Od wielu lat zajmuje się problematyką ochrony własności intelektualnej. Jest autorką wielu publikacji z dziedziny prawa własności intelektualnej. Wykonuje również zawód radcy prawnego.
Plagiat.pl Sp. z o.o – lider na rynku systemów informatycznych wykrywających zapożyczenia w plikach tekstowych dedykowanych uczelniom i szkołom. Oferuje także usługi związane z ochroną własności intelektualnej dla wydawców prasy i książek, dystrybutorów filmowych, przedsiębiorstw oraz instytucji publicznych (m.in.: NIK i organów wymiaru sprawiedliwości). Firma działa od 2003 roku, ze stworzonego przez nią i wciąż rozwijanego programu antyplagiatowego® korzysta obecnie ponad 190 uczelni wyższych w Polsce, ponad 20 w Rumunii, a także uniwersytety z Niemiec i Kolumbii. Plagiat.pl prowadzi i wspiera działalność promocyjno-edukacyjną, jest partnerem konkursów i akcji organizowanych m.in. przez NBP, Fundację Fresnela i Helsińską Fundację Praw Człowieka.
Lex. pl to portal informacyjny o prawie i prawnikach, o stanowieniu prawa i jego stosowaniu.
Codziennie publikujemy najświeższe informacje o pracach parlamentu i rządu, o powstających w różnych miejscach procesu legislacyjnego projektach aktów prawnych. Obszernie omawiamy nowe ustawy i rozporządzenia, informujemy co zmieniają i kogo dotyczą. Nie zapominamy o przypomnieniu, kiedy dany akt prawny wchodzi w życie, a także gdzie i kiedy został opublikowany. Poinformujemy też, gdy zostanie zmieniony. Pilnie obserwujemy również orzecznictwo najważniejszych instytucji wymiaru sprawiedliwości, a szczególnie Trybunału Konstytucyjnego, Sądu Najwyższego i Naczelnego Sądu Administracyjnego. Śledzimy także i omawiamy wyroki Europejskiego Trybunału Praw Człowieka w Strasburgu oraz Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej
Od z górą 20 lat Perspektywy pomagają młodzieży w dokonywaniu wyborów edukacyjnych. Wydawnictwo służyło pomocą 22. kolejnym rocznikom maturzystów, przygotowujących się do egzaminu dojrzałości i przyszłych studiów. Coraz częściej rodzice naszych Czytelników przypominają sobie, że w Informatorach Perspektyw poszukiwali pomysłu na własną edukacyjną drogę. Dzisiaj - zarówno oni, jak i ich dzieci - korzystają przede wszystkim z informacji publikowanych w Internecie.
Aby mieć gwarancję:
•rzetelności danych ( zbieramy je systematycznie, korzystając z uchwał senatów uczelni i rad pedagogicznych oraz z wieloźródłowej informacji zewnętrznej);
•porównywalności ofert studiów w różnych uczelniach (porównywarka studiów w MegaBazie portalu Perspektywy);
•dostępu do opinii jakościowych na temat szkół wyższych i kierunków studiów (Ranking Szkół Wyższych i Ranking Kierunków Studiów, Ranking MBA), a także do obiektywnych kryteriów oceny liceów i techników(ogólnopolski Ranking Szkół Ponadgimnazjalnych).
Warto sięgać nie tylko do drukowanych publikacji, ale aktualizowanych na bieżąco zasobów informacji w serwisach portalu Perspektywy, a także docierania do nich za pomocą aplikacji mobilnych. Początek tej najnowszej możliwości daliśmy już wiosną 2012 roku, wprowadzając do nowej komunikacyjnej przestrzeni projekt Study in Poland.
Nie rezygnujemy z tradycyjnych form, czyli z Magazynu Edukacyjnego Perspektywy oraz drukowanych Informatorów, cieszących się nadal zainteresowaniem Czytelników. Każdy z nas potrafi przytoczyć opinie osób podkreślających większą wiarygodność słowa drukowanego, formę ułatwiającą lekturę, czy wreszcie przyjemność obcowania z zapachem drukarskiej farby…
W konstrukcji ofert marketingowych zawsze łączymy informację o szkole/uczelni i jej ofercie w naszych serwisach internetowych z kwintesencją informacyjną w drukowanej wersji, adresowanej do konkretnej grupy docelowej.
Rekomendujemy reklamy w naszych drukowanych informatorach edukacyjnych, do budowania wizerunku szkoły/uczelni. Okresowe akcje bannerowe w Internecie, artykuły sponsorowane, wizytówki Uczelni, wyróżnienia w MegaBazie, mailingi do maturzystów i ich nauczycieli, to standardowe formy kampanii, jakie stawiamy do dyspozycji w czasie intensywnych działań rekrutacyjnych w różnych momentach roku szkolnego/akademickiego.
Do Państwa dyspozycji stawiamy także targi edukacyjne: wiosenne, w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie i jesienne, Salony Maturzystów, w 18 ośrodkach akademickich kraju.
Jesteśmy przekonani, iż zróżnicowana - współczesna i tradycyjna, a przede wszystkim uniwersalna - oferta Perspektyw stanie się ważnym wsparciem w promocyjnych działaniach szkół/uczelni oraz w przygotowaniu sukcesu rekrutacji na rok 2013/14.
Perspektywy Press
Termin i miejsce konferencji: 22 października 2014 r., Hotel Gromada, ul. 17 Stycznia 32, Warszawa, sala OPAL Koszty udziału: 440,00 zł + 23% VAT/ os *– cena podstawowa 10% rabatu dla Klientów Wolters Kluwer oraz Plagiat.pl *Dla opłacających szkolenie/konferencję, w co najmniej 70% ze środków publicznych szkolenia/konferencje zwolnione są z podatku VAT. Uczestników, których dotyczy zwolnienie z VAT prosimy o dołączenie do zgłoszenia na szkolenie/konferencję oświadczenia o finansowaniu szkolenia/konferencji ze środków publicznych podpisanego przez osoby upoważnione do zaciągania zobowiązań na rzecz danej instytucji. Oświadczenie VAT - o finansowanie ze środków publicznych - pobierz doc. Koszt udziału obejmuje: - udział w konferencji, - materiały, - serwis kawowy oraz lunch, - zaświadczenia udziału - bezpłatne wejście na strefę Kongresu Edukacja i Rozwój, więcej informacji: http://kongres-edukacja.pl/ Warunki udziału i rezygnacje Warunkiem udziału jest przesłanie wypełnionego formularza zgłoszenia faksem lub elektronicznie z naszej strony internetowej i otrzymanie pisemnego potwierdzenia udziału ze strony Wolters Kluwer S.A. Rezygnacja z udziału w konferencji jest możliwa w terminie do 14 października 2014 r., rezygnacje przyjmowane są wyłącznie w wersji pisemnej na adres e-mail: szkolenia@wolterskluwer.pl lub nr fax 022 535 81 34
Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!
Ogólna infolinia: 801 04 45 45
Szkolenia:
PL-szkolenia@wolterskluwer.com
Szkolenia Progman:
szkolenia.progman@wolterskluwer.pl
Szkolenia Kancelaria Notarialna:
PL-szkolenia.zam@wolterskluwer.com