Szkolenie online

Ochrona danych osobowych sygnalistów

Ochrona danych osobowych sygnalistów
W chwili obecnej nie mamy ustalonego terminu szkolenia,
skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy organizować to szkolenie ponownie

Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1937 z dnia 23 października 2019 r. w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii (zwana dyrektywą o ochronie sygnalistów) wprowadza szeroką ochronę dla tych osób. Dyrektywa o sygnalistach nie wyklucza stosowania RODO. Wręcz przeciwnie, zgodnie z art. 17 akapit 1 dyrektywy, przetwarzanie danych osobowych dokonuje się zgodnie z rozporządzeniem (UE) 2016/679 (RODO) i dyrektywą (UE) 2016/680. Wskazaną intencję wyraża motyw 83 dyrektywy zwracając uwagę na potrzebę realizacji zasad ogólnych RODO (m.in. minimalizacja, ograniczenie czasowe przetwarzania danych, bezpieczeństwo), jak i zasady privacy by design (art. 25 RODO). Jednocześnie dyrektywa w wielu aspektach uszczegóławia RODO, chociażby w zakresie bezpieczeństwa kanałów przyjmowania zgłoszeń.

Realizacja wskazanych wymogów wymagać będzie weryfikacji dokumentów funkcjonujących w organizacji, takich jak rejestr czynności, klauzule informacyjne, czy oceny ryzyka. Jednocześnie konieczne będzie wprowadzenie procedur specyficznych dla procesu przetwarzania danych osób zgłaszających oraz tych, których dotyczy zgłoszenie. Istotna będzie także analiza bezpieczeństwa kanałów przyjmowania zgłoszeń.

Szczegóły szkolenia

Program

Program

Plan szkolenia:

 

  1. na czym polega proces przetwarzania danych sygnalistów i osób, których dotyczy zgłoszenie (specyfika, cele i kategorie osób oraz danych, typowe aktywa wspierające proces, rola zewnętrznych dostawców);
  2. jakie wymogi dotyczące ochrony sygnalistów wynikają z dyrektywy UE o sygnalistach (2019/1937) i jak się to ma do RODO;
  3. dyrektywa i przepisy implementujące – do kogo znajdą zastosowanie;
  4. bezpośrednie stosowanie dyrektywy w sektorze publicznym;
  5. wymogi wynikające z dyrektywy: bezpieczeństwo komunikacji z sygnalistą, ochrona tożsamości sygnalisty oraz problem anonimowości;
  6. ochrona danych osób, których dotyczy zgłoszenie;
  7. realizacja zasad ogólnych RODO;
  8. ocena ryzyka w RODO (analiza procesu i aktywów).

 

Szkolenie skierowane jest w szczególności do:

 

  • administratorów z sektora publicznego;
  • administratorów z sektora prywatnego (średnie i duże firmy);
  • IOD-ów;
  • prawników specjalizujących się w ochronie danych osobowych.

Prelegenci

Prelegenci

Mirosław Gumularz

Specjalizuje się w szeroko pojętym prawie nowych technologii (m.in. ochrona danych osobowych oraz e-commerce). Ochroną danych osobowych zajmował się także w roli ABI w spółkach technologicznych zatrudniających powyżej 500 pracowników. Jako doradca społeczny ds. ochrony danych osobowych w Ministerstwie Cyfryzacji brał udział w pracach nad wdrożeniem RODO/GDPR do polskiego porządku prawnego. Audytor wewnętrzny wg norm ISO/IEC: ISO/IEC 27001 (bezpieczeństwo informacji); ISO/IEC 27701 (zarządzanie informacją o prywatności); ISO/IEC 22301 (ciągłość działania). Autor licznych publikacji z zakresu prawa nowych technologii m.in. z zakresu ochrony danych osobowych oraz usług świadczonych drogą elektroniczną. Wykładowca na studiach podyplomowych z ochrony danych osobowych. Studia prawnicze ukończył na Wydziale Prawa i Administracji UJ. Absolwent Szkoły Prawa Amerykańskiego organizowanej przez The Catholic University of America, Columbus School of Law.

 

Informacje organizacyjne

Informacje organizacyjne

Termin i czas trwania

Szkolenie odbędzie się 3 grudnia 2021r. o godz. 9:00. Potrwa 2 godziny, max 135 minut.

 

Zapisy

Zapisy prowadzone są do godz. 8:00 w dniu szkolenia.​

Mail z linkiem do szkolenia zostanie wysłany na dzień przed i w dniu szkolenia.

Ze względów bezpieczeństwa rejestracja na webinar jest dwustopniowa i odbywa się w 5 krokach:

  1. Najpierw zaloguj się do Twojego produktu LEX (przycisk Zaloguj się na górze tej strony).
  2. Następnie kliknij w zielony przycisk „Zapisz się”, który pojawi się w prawym górnym rogu na tej stronie mailem i danymi do których jest przypisana licencja Lex.
  3. Po zapisaniu się otrzymasz e-mail potwierdzający rejestrację (nie odpowiadaj na niego).
  4. Dzień przed oraz w dniu szkolenia otrzymasz e-mail z linkiem kierującym do webinaru. Zdarza się, że wiadomości z linkiem do szkolenia trafiają do folderu SPAM. Prosimy o jego sprawdzenie.
  5. Kliknij w link i poczekaj na rozpoczęcie webinaru.

 

Wymagania techniczne
- komputer z procesorem co najmniej 2GHz Pentium 4 oraz 2GB pamięci RAM
- Internet o prędkości pobierania co najmniej 1Mb/s
- dla zapewnienia stabilności połączenia sugerujemy korzystanie z przeglądarki CHROME lub Mozilla Firefox

 

Po szkoleniu

Nagranie webinaru będzie bezpłatnie dostępne w Twoim produkcie LEX. Aby je obejrzeć, kliknij w kategorię Zasoby (menu po lewej stronie ekranu głównego LEX). Następnie wybierz Komentarze i publikacje. Odnośnik do nagrań to kategoria Szkolenia online.

 

 

Dla kogo szkolenie

Dla użytkowników LEX

Szkolenie jest bezpłatne

 

 

 

Sprawdź, czy posiadasz jeden z tych produktów. Zaloguj się do LEX i wybierz kategorię Mój LEX w menu po lewej stronie ekranu głównego. Po kliknięciu wyświetli Ci się nazwa produktu/ów LEX, którego jesteś użytkownikiem.

 

Osoby niebędące naszymi klientami (płatne szkolenia)

Jeśli nie jesteś użytkownikiem LEX, serdecznie zapraszamy do płatnego udziału w szkoleniu. Wystarczy, że zapiszesz się na tej stronie, a następnie zapłacisz za szkolenie metodą Dotpay- jedyna metoda płatności za szkolenie jaką realizujemy (kliknij w czerwoną ramkę na górze tej strony). Zapraszamy!

Zapytaj o ofertę na szkolenie specjalnie dla twojej firmy (jako szkolenie zamknięte)

Zapytaj o ofertę

Skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy to szkolenie organizować ponownie

Wyślij zapytanie
Kontakt w sprawie szkolenia:

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

Ogólna infolinia: 801 04 45 45

 

Szkolenia:
PL-szkolenia@wolterskluwer.com

 

Szkolenia Progman:
szkolenia.progman@wolterskluwer.pl

 

Szkolenia Kancelaria Notarialna:
PL-szkolenia.zam@wolterskluwer.com

 

Administratorem Twoich danych osobowych, czyli podmiotem decydującym o celach i sposobach ich przetwarzania, jest Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Przyokopowej 33, 01-208 Warszawa. Informujemy, że podanie danych osobowych zawartych w formularzu jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji zapytania objętego formularzem, a także, że przysługują Ci prawa: dostępu do Twoich danych osobowych, ich zmiany (w tym aktualizacji), wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także pozostałe prawa opisane w Polityce prywatności. Dane osobowe podane przez Ciebie będą przetwarzane przez nas w zgodzie z przepisami prawa, w celu realizacji zapytania, a jeśli udzieliłeś określonych zgód – również na podstawie ww. zgody i w celu w jej treści określonym. Nadto, przysługuje nam prawo przetwarzania Twoich danych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu jako administratora danych, w celach opisanych w Polityce prywatności, w tym celu wykonywania badań i analiz oraz w celach marketingowych (marketing bezpośredni własnych produktów). Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi informacjami dostępnymi w Polityce prywatności, w tym dot. okresów przechowywania danych i kategorii odbiorców danych. W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji pod adresem: pl-ochrona.danych@wolterskluwer.com