Szkolenie online

Oświadczenia majątkowe jako jeden z obowiązków antykorupcyjnych w JST

Oświadczenia majątkowe jako jeden z obowiązków antykorupcyjnych w JST
W chwili obecnej nie mamy ustalonego terminu szkolenia,
skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy organizować to szkolenie ponownie

Obowiązki antykorupcyjne w jednostkach samorządu terytorialnego są elementem dnia codziennego funkcjonariuszy publicznych (radnych, wójtów, burmistrzów i prezydentów miast, jak i członków zarządu powiatów oraz marszałków województw). Niniejsze szkolenie ma na celu zapewnienie uczestnikom kompleksowego przeglądu zasad związanych z realizacją obowiązku składania oświadczeń majątkowych przez osoby zobowiązane, w tym omówienie podstaw prawnych, zasad ich składania i aspektów praktycznych związanych z wypełnianiem formularza. Uczestnicy zostaną zapoznani ze zmianami w przepisach, obowiązującymi regulacjami oraz przykładami dokumentów, a także praktycznymi aspektami analizy i wypełniania formularzy oświadczeń majątkowych. Poruszone zostaną także procedury i terminy składania oświadczeń majątkowych przez radnych i pracowników samorządowych w kontekście zakończenia kadencji samorządowej.

Szczegóły szkolenia

Program

Program

1. Podstawy prawne dotyczące oświadczeń majątkowych:
1) Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 40 z późn. zm.).
2) Ustawa z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 107).
3) Ustawa z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa. (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2094 z późn. zm.).
4) Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1090).
5) Ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 530).


2. Rodzaje oświadczeń majątkowych
1) Podmioty zobowiązane do złożenia oświadczenia o prowadzonej działalności gospodarczej.
2) Radni – ograniczenia, zakazy łączenia funkcji, zakaz zatrudniania
3) Oświadczenia małżonka


3. Zasady i terminy składania oświadczeń majątkowych:
1) Pierwsze oświadczenie
2) Oświadczenia składane w trakcie kadencji


4. Porady praktyczne
1) Jakie informacje należy ujawnić
2) Trwałe składniki materialne w oświadczeniu majątkowym
3) Składniki mienia ruchomego
4) Udziały i akcje w spółkach prawa handlowego
5) Dochody z prowadzonej działalności gospodarczej;
6) Inne dochody;
7) Zobowiązania pieniężne
8) Różnica między majątkiem wspólnym a odrębnym małżonków
9) Własność a współwłasność


5. Najczęściej pojawiające się błędy
6. Procedury przyjmowania i analizowania oświadczeń:
7. Postępowanie w przypadku błędów i uchybień.


8. Konsekwencje prawne nieprawidłowości.
1) Skutki niezłożenia oświadczenia,
2) Skutki złożenia oświadczenia nieprawdziwego
3) Skutki złożenia oświadczenia niekompletnego.


9. Procedura kontroli oświadczeń majątkowych:
1) Wniosek o kontrolę i jego charakter prawny,
2) Procedura kontrolna
3) Podmioty uprawnione do przeprowadzenia kontroli.


10. Zasady przekazywania i publikacji oświadczeń:
1) Udostępniania oświadczeń w Biuletynie Informacji Publicznej


11. Rejestr korzyści
1) Podstawy prawne
2) Osoby zobowiązane do składania zgłoszenia.
3) Sankcje za niewykonanie obowiązku


12. Projektowane zmiany:
1) Druk nr 156
Poselski projekt ustawy o zmianie ustawy o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne oraz niektórych innych ustaw.
2) Druk nr 155
Poselski projekt ustawy o zmianie ustawy o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne oraz niektórych innych ustaw.

 

Szkolenie adresowane jest do szeroko pojętego grona przedstawicieli i pracowników jednostek samorządu terytorialnego, w tym w szczególności:
• radnych samorządowych
• wójtów, burmistrzów i prezydentów miast
• członków zarządu powiatu
• członków zarządu województwa
• skarbników
• sekretarzy
• pracowników urzędów gmin, powiatów i województw
• kierowników jednostek organizacyjnych
• osób wydających decyzje administracyjne
• prawników obsługujących JST
• pracowników organów sprawujących kontrole i nadzór nad JST.

Prelegenci

Prelegenci

Joanna Martyniuk–Placha

Radca prawny, doktorantka Szkoły Doktorskiej Nauk Humanistycznych i Społecznych Uniwersytetu Zielonogórskiego, Dyscyplina: nauki prawne. Wieloletni praktyk, ekspert z zakresu prawa administracyjnego, samorządowego, ustawy o finansach publicznych, ustawy o dostępie do informacji publicznej, zamówień publicznych a także wydatkowania środków w ramach programów unijnych. Doświadczona trenerka, prowadząca szkolenia dla pracowników administracji publicznej jak i wykładowca na studiach podyplomowych. Wieloletni radca prawny rady miasta jednego z dużych miast wojewódzkich.

Informacje organizacyjne

Informacje organizacyjne

Termin i czas trwania

Szkolenie odbędzie się 25 marca 2023r. o godz. 12:00. Potrwa 90 minut.

 

Zapisy

Zapisy prowadzone są do godz. 11:00 w dniu szkolenia.​

Ze względów bezpieczeństwa rejestracja na webinar jest dwustopniowa i odbywa się w 5 krokach:

  1. Najpierw zaloguj się do Twojego produktu LEX ( podaj login i hasło używane do logowania do posiadanego pakietu LEX)
  2. Następnie kliknij w zielony przycisk „Zapisz się”, który pojawi się w prawym górnym rogu na tej stronie 
  3. Po zapisaniu się otrzymasz e-mail potwierdzający rejestrację (nie odpowiadaj na niego).
  4. Dzień przed oraz w dniu szkolenia otrzymasz e-mail z linkiem kierującym do webinaru. Zdarza się, że wiadomości z linkiem do szkolenia trafiają do folderu SPAM. Prosimy o jego sprawdzenie.
  5. Kliknij w link i poczekaj na rozpoczęcie webinaru.

 

Wymagania techniczne
- komputer z procesorem co najmniej 2GHz Pentium 4 oraz 2GB pamięci RAM
- Internet o prędkości pobierania co najmniej 1Mb/s
- dla zapewnienia stabilności połączenia sugerujemy korzystanie z przeglądarki CHROME lub Mozilla Firefox.

 

Po szkoleniu

Nagranie webinaru będzie bezpłatnie dostępne w Twoim produkcie LEX. Aby je obejrzeć, kliknij w kategorię Zasoby (menu po lewej stronie ekranu głównego LEX). Następnie wybierz Komentarze i publikacje. Odnośnik do nagrań to kategoria Szkolenia online.

 

 

Dla kogo szkolenie

Dla użytkowników LEX

Szkolenie jest bezpłatne dla klientów, którzy posiadają jeden z poniższych programów LEX:

 

 

Urząd i Obywatele Standard/Optimum/Premium

Urząd i Urząd Premium 

 

 

Sprawdź, czy posiadasz jeden z tych produktów. Zaloguj się do LEX i wybierz kategorię Mój LEX w menu po lewej stronie ekranu głównego. Po kliknięciu wyświetli Ci się nazwa produktu/ów LEX, którego jesteś użytkownikiem.

 

Szkolenie ma formułę otwartą i kierujemy je zarówno do naszych klientów, jak i osób, które nie posiadają rozwiązań Wolters Kluwer. Udostępniamy Ci to szkolenie dodatkowo, poza pakietem webinarów dostępnych w Twoim abonamencie. Po wystąpieniu prelegenta przewidziany jest czas na omówienie tematyki w kontekście zawartości i funkcjonalności danego produktu wraz z krótką prezentacją oferty handlowej.

Zapytaj o ofertę na szkolenie specjalnie dla twojej firmy (jako szkolenie zamknięte)

Zapytaj o ofertę

Skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy to szkolenie organizować ponownie

Wyślij zapytanie
Kontakt w sprawie szkolenia:

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

Ogólna infolinia: 801 04 45 45

 

Szkolenia:
PL-szkolenia@wolterskluwer.com

 

Szkolenia Progman:
szkolenia.progman@wolterskluwer.pl

 

Szkolenia Kancelaria Notarialna:
PL-szkolenia.zam@wolterskluwer.com

 

Administratorem Twoich danych osobowych, czyli podmiotem decydującym o celach i sposobach ich przetwarzania, jest Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Przyokopowej 33, 01-208 Warszawa. Informujemy, że podanie danych osobowych zawartych w formularzu jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji zapytania objętego formularzem, a także, że przysługują Ci prawa: dostępu do Twoich danych osobowych, ich zmiany (w tym aktualizacji), wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także pozostałe prawa opisane w Polityce prywatności. Dane osobowe podane przez Ciebie będą przetwarzane przez nas w zgodzie z przepisami prawa, w celu realizacji zapytania, a jeśli udzieliłeś określonych zgód – również na podstawie ww. zgody i w celu w jej treści określonym. Nadto, przysługuje nam prawo przetwarzania Twoich danych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu jako administratora danych, w celach opisanych w Polityce prywatności, w tym celu wykonywania badań i analiz oraz w celach marketingowych (marketing bezpośredni własnych produktów). Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi informacjami dostępnymi w Polityce prywatności, w tym dot. okresów przechowywania danych i kategorii odbiorców danych. W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji pod adresem: pl-ochrona.danych@wolterskluwer.com