Bądź na bieżąco
Zapisz się na Newsletter!
1. Podstawy prawne dotyczące oświadczeń majątkowych:
1) Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 40 z późn. zm.).
2) Ustawa z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 107).
3) Ustawa z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa. (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2094 z późn. zm.).
4) Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1090).
5) Ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 530).
2. Rodzaje oświadczeń majątkowych
1) Podmioty zobowiązane do złożenia oświadczenia o prowadzonej działalności gospodarczej.
2) Radni – ograniczenia, zakazy łączenia funkcji, zakaz zatrudniania
3) Oświadczenia małżonka
3. Zasady i terminy składania oświadczeń majątkowych:
1) Pierwsze oświadczenie
2) Oświadczenia składane w trakcie kadencji
4. Porady praktyczne
1) Jakie informacje należy ujawnić
2) Trwałe składniki materialne w oświadczeniu majątkowym
3) Składniki mienia ruchomego
4) Udziały i akcje w spółkach prawa handlowego
5) Dochody z prowadzonej działalności gospodarczej;
6) Inne dochody;
7) Zobowiązania pieniężne
8) Różnica między majątkiem wspólnym a odrębnym małżonków
9) Własność a współwłasność
5. Najczęściej pojawiające się błędy
6. Procedury przyjmowania i analizowania oświadczeń:
7. Postępowanie w przypadku błędów i uchybień.
8. Konsekwencje prawne nieprawidłowości.
1) Skutki niezłożenia oświadczenia,
2) Skutki złożenia oświadczenia nieprawdziwego
3) Skutki złożenia oświadczenia niekompletnego.
9. Procedura kontroli oświadczeń majątkowych:
1) Wniosek o kontrolę i jego charakter prawny,
2) Procedura kontrolna
3) Podmioty uprawnione do przeprowadzenia kontroli.
10. Zasady przekazywania i publikacji oświadczeń:
1) Udostępniania oświadczeń w Biuletynie Informacji Publicznej
11. Rejestr korzyści
1) Podstawy prawne
2) Osoby zobowiązane do składania zgłoszenia.
3) Sankcje za niewykonanie obowiązku
12. Projektowane zmiany:
1) Druk nr 156
Poselski projekt ustawy o zmianie ustawy o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne oraz niektórych innych ustaw.
2) Druk nr 155
Poselski projekt ustawy o zmianie ustawy o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne oraz niektórych innych ustaw.
Szkolenie adresowane jest do szeroko pojętego grona przedstawicieli i pracowników jednostek samorządu terytorialnego, w tym w szczególności:
• radnych samorządowych
• wójtów, burmistrzów i prezydentów miast
• członków zarządu powiatu
• członków zarządu województwa
• skarbników
• sekretarzy
• pracowników urzędów gmin, powiatów i województw
• kierowników jednostek organizacyjnych
• osób wydających decyzje administracyjne
• prawników obsługujących JST
• pracowników organów sprawujących kontrole i nadzór nad JST.
Radca prawny, doktorantka Szkoły Doktorskiej Nauk Humanistycznych i Społecznych Uniwersytetu Zielonogórskiego, Dyscyplina: nauki prawne. Wieloletni praktyk, ekspert z zakresu prawa administracyjnego, samorządowego, ustawy o finansach publicznych, ustawy o dostępie do informacji publicznej, zamówień publicznych a także wydatkowania środków w ramach programów unijnych. Doświadczona trenerka, prowadząca szkolenia dla pracowników administracji publicznej jak i wykładowca na studiach podyplomowych. Wieloletni radca prawny rady miasta jednego z dużych miast wojewódzkich.
Termin i czas trwania
Szkolenie odbędzie się 25 marca 2023r. o godz. 12:00. Potrwa 90 minut.
Zapisy
Zapisy prowadzone są do godz. 11:00 w dniu szkolenia.
Ze względów bezpieczeństwa rejestracja na webinar jest dwustopniowa i odbywa się w 5 krokach:
Wymagania techniczne
- komputer z procesorem co najmniej 2GHz Pentium 4 oraz 2GB pamięci RAM
- Internet o prędkości pobierania co najmniej 1Mb/s
- dla zapewnienia stabilności połączenia sugerujemy korzystanie z przeglądarki CHROME lub Mozilla Firefox.
Po szkoleniu
Nagranie webinaru będzie bezpłatnie dostępne w Twoim produkcie LEX. Aby je obejrzeć, kliknij w kategorię Zasoby (menu po lewej stronie ekranu głównego LEX). Następnie wybierz Komentarze i publikacje. Odnośnik do nagrań to kategoria Szkolenia online.
Dla kogo szkolenie
Dla użytkowników LEX
Szkolenie jest bezpłatne dla klientów, którzy posiadają jeden z poniższych programów LEX:
Urząd i Obywatele Standard/Optimum/Premium
Urząd i Urząd Premium
Sprawdź, czy posiadasz jeden z tych produktów. Zaloguj się do LEX i wybierz kategorię Mój LEX w menu po lewej stronie ekranu głównego. Po kliknięciu wyświetli Ci się nazwa produktu/ów LEX, którego jesteś użytkownikiem.
Szkolenie ma formułę otwartą i kierujemy je zarówno do naszych klientów, jak i osób, które nie posiadają rozwiązań Wolters Kluwer. Udostępniamy Ci to szkolenie dodatkowo, poza pakietem webinarów dostępnych w Twoim abonamencie. Po wystąpieniu prelegenta przewidziany jest czas na omówienie tematyki w kontekście zawartości i funkcjonalności danego produktu wraz z krótką prezentacją oferty handlowej.
Zapytaj o ofertę na szkolenie specjalnie dla twojej firmy (jako szkolenie zamknięte)
Zapytaj o ofertęSkontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy to szkolenie organizować ponownie
Wyślij zapytanieMasz pytania? Zadzwoń lub napisz!
Ogólna infolinia: 801 04 45 45
Szkolenia:
PL-szkolenia@wolterskluwer.com
Szkolenia Progman:
szkolenia.progman@wolterskluwer.pl
Szkolenia Kancelaria Notarialna:
PL-szkolenia.zam@wolterskluwer.com