Bądź na bieżąco
Zapisz się na Newsletter!
Formuła szkolenia polega na wygłoszeniu krótkich 15-min. referatów przez praktyków oraz teoretyków. Zostaną one poparte prezentacjami pierwszego dnia szkolenia (14 maja). Z kolei dyskusja drugiego dnia (15 maja) ma pozwolić na wypracowanie standardów i rozwiązań w zakresie niektórych obszarów dotyczących postępowań upadłościowych i restrukturyzacyjnych oraz w zakresie szeroko rozumianego prawa podatkowego w dobie kryzysu gospodarczego.
Szkolenie jest skierowane do teoretyków i praktyków, tj. sędziów komisarzy, syndyków, doradców restrukturyzacyjnych, doradców podatkowych, radców prawnych, adwokatów, przedstawicieli doktryny, studentów, doktorantów, komorników oraz pracowników administracji publicznej, w tym Krajowej Administracji Skarbowej.
Potwierdzeniem znaczenia tej problematyki w odniesieniu do bieżącej sytuacji gospodarczej jest szerokie grono organizatorów zrzeszających zarówno praktyków, jak i teoretyków, tj. Uniwersytet Opolski Wydział Prawa i Administracji, Stowarzyszenie Prawa Finansowego „Aureus” w Opolu, Krajowa Izba Doradców Restrukturyzacyjnych, Opolski Oddział Krajowej Izby Doradców Podatkowych, Mazowiecki Oddział KIDP oraz Sekcja INSO Instytutu Allerhanda.
Program szkolenia:
I DZIEŃ 14.05.2020 r.
Sesja 1
Przedsiębiorca i podatnik w dobie kryzysu – wybrane problemy podatkowe, restrukturyzacyjne oraz upadłościowe
Moderatorzy dyskusji: Marcin Kubiczek, dr Piotr Stanisławiszyn
14:00 – 16:00
Sesja 2
Przedsiębiorca i podatnik w dobie kryzysu – zakres i formy odpowiedzialności oraz potencjalne i realne sankcje w aspekcie podatkowym, karnoskarbowym oraz upadłościowym
Moderatorzy dyskusji: Karol Tatara, Radomir Szaraniec
16:00 – 18:00
II DZIEŃ 15.05.2020 r.
Przedsiębiorca i podatnik w dobie kryzysu – wybrane problemy podatkowe, restrukturyzacyjne oraz upadłościowe
Przedsiębiorca i podatnik w dobie kryzysu – zakres i formy odpowiedzialności oraz potencjalne i realne sankcje w aspekcie podatkowym, karnoskarbowym oraz upadłościowym
Moderatorzy dyskusji: Marcin Kubiczek, dr Piotr Stanisławiszyn, Radmomir Szaraniec, Karol Tatara
14:00 – 16:00
Dyskusja i pytania uczestników sesji z 14.05.2020 r.
Doktor nauk prawnych (2004), absolwent WPiA Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (2001) oraz WE Akademii Ekonomicznej (obecnie UE) w Poznaniu (2002), adiunkt i pełniący obowiązki Kierownika w Zakładzie Prawa Finansowego WPiA Uniwersytetu Opolskiego (2004, 2007–2019), obecnie adiunkt i Kierownik w Katedrze Prawa Gospodarczego i Finansowego INP WPiA Uniwersytetu Opolskiego (2019), sędzia sądu rejonowego (2008), laureat Konkursu im. Kazimierza Kolańczyka na najlepsze prace magisterskie (2002) oraz Konkursu Instytutu Nauk Prawnych PAN i redakcji "Państwa i Prawa" na najlepsze prace doktorskie z dziedziny nauk prawnych (2005), stypendysta Fundacji na rzecz Nauki Polskiej (2008, 2009), współzałożyciel i prezes Stowarzyszenia Prawa Finansowego „Aureus” w Opolu (2007), członek prezydium Sekcji INSO Instytutu Allerhanda w Krakowie (2020).
Autor blisko 100 publikacji z zakresu prawa bankowego, podatkowego i finansów publicznych. Uczestnik ponad 100 konferencji i seminariów naukowych o zasięgu lokalnym, krajowym i międzynarodowym z zakresu finansów i prawa finansowego (ponad 70 wygłoszonych referatów i komunikatów).
Doktor nauk prawnych, adwokat, agent celny, wykładowca w Katedrze Prawa Finansowego i Prawa Podatkowego na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie. Autor kilkunastu publikacji z zakresu prawa podatkowego i karnego skarbowego.
Doradca podatkowy, Partner w Kancelarii Doradztwa Podatkowego „Dziewa & Rutyna” Sp.j. w Legnicy. Specjalizuje się w zakresie opodatkowania transakcji na rynku nieruchomości, na rynku obrotu wierzytelnościami, transakcji kapitałowych, transakcji związanych ze zmianami właścicielskimi przedsiębiorstw i ich restrukturyzacją, w tym połączeń i przejęć, w zakresie planowania podatkowego, a także postępowań podatkowych.
Specjalista z zakresu prawa karnego gospodarczego, sędzia, adiunkt w Katedrze Prawa Karnego i Postępowania Karnego INP Uniwersytetu Zielonogórskiego, wykładowca na Studiach Podyplomowych Prawa Karnego Gospodarczego dla Sędziów i Prokuratorów w Uniwersytecie Wrocławskim oraz w Ośrodku Szkoleniowym Państwowej Inspekcji Pracy im. Prof. J. Rosnera we Wrocławiu.
Licencjonowany kwalifikowany doradca restrukturyzacyjny, biegły sadowy.
Założyciel oraz Prezes Zarządu Kancelarii specjalizującej się w zakresie zarządzania kryzysowego Kubiczek Michalak Sokół sp. z o.o. Doświadczony kwalifikowany doradca restrukturyzacyjny, ekonomista, biegły sadowy z zakresu wyceny przedsiębiorstw i niewypłacalności, a także odpowiedzialności karnej menedżerów. Zaangażowany w rożnych rolach w szereg postepowań́ upadłościowych i restrukturyzacyjnych spółek z wielu branż̇. Uczestniczył w inauguracyjnych pre-packach w Polsce; pełnił funkcję nadzorcy sadowego w pierwszym prawomocnie zatwierdzonym układzie w branży OZE. Doradza spółkom giełdowym w zakresie restrukturyzacji i niewypłacalności, a także zarządzania kryzysowego. Wykładowca Uczelni Łazarskiego w Warszawie z zakresu upadłości oraz restrukturyzacji, prelegent podczas licznych wydarzeń́ dla menedżerów i przedsiębiorców. Członek American Bankruptcy Institute w Waszyngtonie, Krajowej Izby Doradców Restrukturyzacyjnych oraz Instytutu Maurycego Allerhanda. Autor licznych artykułów z zakresu restrukturyzacji i upadłości. Biegły sądowy na liście prowadzonej przez Prezesa Sądu Okręgowych w Gliwicach, biegły skarbowy na obszarze właściwości Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach, kurator sadowy w sprawach gospodarczych.
Radca prawny, prowadzi kancelarię prawną w Krakowie i Warszawie. Od 2003 r. jest dyrektorem Szkoły Prawa Austriackiego. Od 2015 r. pełni funkcje wiceprzewodniczącego Sekcji Prawa Upadłościowego i Restrukturyzacyjnego INSO Instytutu Allerhanda w Krakowie.
Współzałożyciel Polsko-Niemieckiego Centraum Prawa Bankowego na Uniwersytecie Jagiellońskim. W latach 1999-2001 Dyrektor Szkoły Prawa Niemieckiego na Wydziale Prawa Uniwersytetu Jagiellońskiego. Ponad 25 lat pracował w międzynarodowych kancelariach prawniczych w Taylor Wessing, Wolf Theiss, Beiten Burkhardt, Clifford Chance, Pünder, Volhard, Weber i Axster. Członek Zarządu Fundacji na Rzecz Kredytu Hipotecznego. W latach 2012-2015 był członkiem Zespołu Eksperckiego Ministra Sprawiedliwości ds. nowelizacji Prawa upadłościowego, który przygotował nowelizacje Prawa upadłościowego z 2015 r. oraz Prawo restrukturyzacyjne. W latach 2016-2018 przedstawiciel Polski w Zarządzie INSOL Europe, od 2019 r. przedstawiciel Polski w European Insolvency Practitioners Association. Autor komentarzy i licznych publikacji z zakresu prawa upadłościowego, nieruchomości, zabezpieczeń kredytowych.
Absolwentka Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego na kierunku Administracja oraz Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Opolskiego na kierunku Prawo. Uprawnienia radcy prawnego zdobyła w 2014 r. po odbytej aplikacji radcowskiej przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Opolu (OP-1148). Wieloletni wykładowca na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Opolskiego, były pozaetatowy członek Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Opolu oraz mediator. Członek Stowarzyszenia Prawa Finansowego „Aureus” w Opolu. Swoje zainteresowania skupia na prawie administracyjnym i finansowym, w tym prawie finansów publicznych i prawie podatkowym. Posiada bogate doświadczenie w obsłudze podmiotów indywidualnych, korporacyjnych oraz publicznych.
Ekspert w zakresie doradztwa prawnego i finansowego z zakresu zarządzania płynnością finansową w sytuacjach nadzwyczajnych, w szczególności z wykorzystaniem instrumentów prawa upadłościowego i restrukturyzacyjnego. Posiada także szerokie doświadczenie w dziedzinie prawa handlowego. Jego wieloletnie doświadczenie obejmuje w szczególności doradztwo na rzecz podmiotów prowadzących działalność gospodarczą (w formie spółek prawa handlowego oraz indywidualnie), syndyków oraz doradców restrukturyzacyjnych. W swojej dotychczasowej pracy zawodowej doradzał m.in. dużym przedsiębiorstwom, w tym spółkom giełdowym. Zrealizował projekty obejmujące m.in. analizowanie aktualnej sytuacji finansowej przedsiębiorstw, reprezentowanie przedsiębiorców w postępowaniach restrukturyzacyjnych i upadłościowych, kompleksową obsługę Syndyków.
Adwokat, senior associate w krakowskiej kancelarii „Nikiel i Wspólnicy” sp. j. Na listę adwokatów Izby Adwokackiej w Krakowie wpisana w 2013 r. W praktyce zawodowej zajmuje się prawem restrukturyzacyjnym i upadłościowym. Ma doświadczenie w prowadzeniu postępowań dotyczących upadłości konsumenckiej. Sekretarz INSO – Sekcji Prawa Upadłościowego i Restrukturyzacyjnego Instytutu Allerhanda. Autorka publikacji z zakresu prawa upadłościowego oraz prawa spółek. Prelegentka konferencji poświęconych prawu upadłościowemu i restrukturyzacyjnemu (INSO).
Tax Manager w kancelarii Domański Zakrzewski Palinka. Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie prawa podatkowego ze szczególnym uwzględnieniem postępowań podatkowych. Jest zaangażowany w świadczenie usług doradztwa podatkowego na rzecz podmiotów z różnych branż, w tym farmaceutycznej, FMCG, finansowej, energetycznej, nieruchomościowej, motoryzacyjnej i ubezpieczeniowej.
Zajmuje się w szczególności obsługą postępowań podatkowych, sądowoadministracyjnych (w sprawach podatkowych) oraz bieżącym doradztwem podatkowym. Brał udział w wielu projektach z zakresu kontroli i postępowań podatkowych, w tym sprawach wymiarowych, interpretacyjnych, celnych oraz w sprawach o stwierdzenie nadpłaty (zarówno na poziomie organów podatkowych, jak i na etapie sądowym). Posiada bogate doświadczenie w sporach dotyczących opodatkowania podatkami dochodowymi, VAT oraz odpowiedzialności podatkowej członków zarządu za zaległości spółek. Był również zaangażowany w projekty dotyczące niezgodności przepisów krajowych z regulacjami unijnymi, w ramach których były formułowane wnioski o skierowanie pytań prejudycjalnych do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej oraz skargi do Komisji Europejskiej. Oprócz postępowań podatkowych posiada doświadczenie w zakresie prawa zamówień publicznych (realizując projekty dotyczące korekt finansowych związanych z dotacjami unijnymi) oraz reprezentuje klientów w postępowaniach karnych skarbowych.
Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego (2004). Doradca podatkowy od 2009 r., doradca restrukturyzacyjny od 2013 r.
Kancelarię doradcy podatkowego prowadzi od 2009 r. Od 2011 r. jest wiceprezesem spółki doradztwa podatkowego Kancelaria Podatkowa Małgorzata Szaraniec i Synowie sp. z o.o. W latach 2011-2013 wiceprezes MKS Cracovia SSA. Jako syndyk, nadzorca sądowy i zarządca sądowy brał i bierze udział w ponad 100 postępowaniach upadłościowych i restrukturyzacyjnych. Wiceprzewodniczący Krajowej Rady Doradców Podatkowych oraz członek Komisji Rewizyjnej Krajowej Izby Doradców Restrukturyzacyjnych.
Radca Prawny, Kwalifikowany Doradca Restrukturyzacyjny
Specjalizuje się w zakresie prawa upadłościowego oraz restrukturyzacyjnego. Doradzał
w pierwszej przeprowadzonej w Polsce przygotowanej likwidacji (pre-pack), a także szeregu kolejnych tego rodzaju operacji, które są specjalnością Kancelarii.
Specjalizuje się również w najszybszym postępowaniu restrukturyzacyjnym – postępowaniu o zatwierdzenie układu (PZU).
Od 2015 r. otrzymuje indywidualną rekomendację w kategorii prawa upadłościowego i restrukturyzacyjnego w Rankingu Kancelarii Prawniczych Rzeczpospolitej, jak również otrzymał rekomendację w międzynarodowym rankingu Who’s Who Legal oraz Chambers Europe 2020.
Uczestniczy w procesie legislacyjnym. Prodziekan ds. Legislacji Krajowej Izby Doradców Restrukturyzacyjnych oraz Wiceprzewodniczący Sekcji INSO Instytutu Allerhanda.
Szkolenie online odbędzie się 14-15 maja 2020 r. o godzinach:
14.05.2020r. godz. 14:00-16:00 (Sesja 1) oraz 16:00-18:00 (Sesja 2)
15.05.2020r. godz. 14:00-16:00 (Dyskusja i pytania uczestników sesji z 14.05.2020 r. )
Zapisy prowadzone są do godziny 13:00 w dniu szkolenia.
Link do szkolenia zachowuje ważność na 2 dni
Mail z linkiem do szkolenia zostanie wysłany na dzień przed i w dniu szkolenia.
Nagranie ze szkolenia online będzie dostępne dla wszystkich Użytkowników systemu LEX w ramach nowego, bezpłatnego modułu LEX Alert Koronawirus.
Szkolenie jest bezpłatne dla klientów, którzy posiadają LEX Alert Koronawirus- wymagana rejestracja
Jakie są wymagania techniczne, aby móc uczestniczyć w szkoleniu online?
Aby móc komfortowo korzystać ze szkoleń online zalecamy korzystanie z następującego sprzętu:
komputer z procesorem co najmniej 2GHz Pentium 4, 2GB pamięci RAM oraz otwarte porty 1935, 443 oraz 80.
Internet o prędkości pobierania co najmniej 1Mb/s - dla zapewnienia stabilności aktualna wersja przeglądarki (zalecamy Chrome, Mozilla Firefox ) oraz wtyczki Adobe Flash, głośniki lub słuchawki.
Magdalena Karasek
Zapytaj o ofertę na szkolenie specjalnie dla twojej firmy (jako szkolenie zamknięte)
Zapytaj o ofertęSkontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy to szkolenie organizować ponownie
Wyślij zapytanieMasz pytania? Zadzwoń lub napisz!
Ogólna infolinia: 801 04 45 45
Szkolenia:
PL-szkolenia@wolterskluwer.com
Szkolenia Progman:
szkolenia.progman@wolterskluwer.pl
Szkolenia Kancelaria Notarialna:
PL-szkolenia.zam@wolterskluwer.com