Szkolenie online

Podatki a postępowanie upadłościowe i restrukturyzacyjne w dobie kryzysu i działań antykryzysowych

Podatki a postępowanie upadłościowe i restrukturyzacyjne w dobie kryzysu i działań antykryzysowych
W chwili obecnej nie mamy ustalonego terminu szkolenia,
skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy organizować to szkolenie ponownie
Pobierz PDF Wydrukuj Podziel się na Facebooku Udostępnij na Twitterze

Szkolenie jest efektem kilkuletnich zmagań z coraz bardziej skomplikowanymi zagadnieniami podatkowymi, jakie pojawiają się w toku postępowań upadłościowych i restrukturyzacyjnych i które dotyczą zarówno sędziów komisarzy, jak i syndyków i doradców restrukturyzacyjnych. Ta zależność działa także w drugą stronę, a więc problematyka upadłościowa i restrukturyzacyjna bardzo często komplikuje niełatwe zagadnienia prawa podatkowego materialnego i procesowego. W obu przypadkach mamy natomiast do czynienia z ogromną odpowiedzialnością organów i uczestników poszczególnych postępowań, a przyjęte rozwiązania wobec braku szerokiej perspektywy i wsparcia teorii mogą prowadzić do niepożądanych następstw.

Obecnie w dobie kryzysu gospodarczego te zagadnienia zyskują jeszcze bardziej na aktualności w zakresie nie tylko regulacji Tarcz antykryzysowych 1.0 i 2.0 oraz przygotowywanej Tarczy 3.0, ale przede wszystkim innej już rzeczywistości i otoczenia gospodarczego, gdzie podatki i restrukturyzacja, a czasami niestety                                upadłość, muszą ze sobą korelować.

Szczegóły szkolenia

Program
Prelegenci
Informacje organizacyjne
Kontakt

Program

Formuła szkolenia polega na wygłoszeniu krótkich 15-min. referatów przez praktyków oraz teoretyków. Zostaną one poparte prezentacjami pierwszego dnia szkolenia (14 maja). Z kolei dyskusja drugiego dnia (15 maja) ma pozwolić na wypracowanie standardów i rozwiązań w zakresie niektórych obszarów dotyczących postępowań upadłościowych i restrukturyzacyjnych oraz w zakresie szeroko rozumianego prawa podatkowego w dobie kryzysu gospodarczego. 

 

Szkolenie jest skierowane do teoretyków i praktyków, tj. sędziów komisarzy, syndyków, doradców restrukturyzacyjnych, doradców podatkowych, radców prawnych, adwokatów, przedstawicieli doktryny, studentów, doktorantów, komorników oraz pracowników administracji publicznej, w tym Krajowej Administracji Skarbowej.

 

Potwierdzeniem znaczenia tej problematyki w odniesieniu do bieżącej sytuacji gospodarczej jest szerokie grono organizatorów zrzeszających zarówno praktyków, jak i teoretyków, tj. Uniwersytet Opolski Wydział Prawa i Administracji, Stowarzyszenie Prawa Finansowego „Aureus” w Opolu, Krajowa Izba Doradców Restrukturyzacyjnych, Opolski Oddział Krajowej Izby Doradców Podatkowych, Mazowiecki Oddział KIDP oraz Sekcja INSO Instytutu Allerhanda.

 

 

Program szkolenia:

 

I DZIEŃ 14.05.2020 r.

 

Sesja 1

Przedsiębiorca i podatnik w dobie kryzysu – wybrane problemy podatkowe, restrukturyzacyjne oraz upadłościowe

 

Moderatorzy dyskusji: Marcin Kubiczek, dr Piotr Stanisławiszyn 

14:00 – 16:00

  1. Radomir Szaraniec, Otwarcie postępowania restrukturyzacyjnego jako ochrona podatnika przed postępowaniem zabezpieczającym oraz egzekucyjnym
  2. Karol Tatara, Postępowanie o zatwierdzenie układu (PZU) oraz przyspieszone postępowanie układowe (PPU) z układem częściowym jako najszybsze postępowania restrukturyzacyjne na czas kryzysu oraz planowane w nich zmiany
  3. Mariusz Purgał, Czy instrumenty wsparcia związane z epidemią COVID-19 dostępne są także dla przedsiębiorców w restrukturyzacji?
  4. Mariusz Purgał, Wymóg posiadania rezydencji podatkowej na terytorium RP przez beneficjentów programów pomocowych z Tarczy Finansowej (PFR)
  5. Ewa Piechota-Oloś, Pomoc publiczna na przykładzie ulg i zwolnień podatkowych – wybrane zagadnienia
  6. Paweł Kuglarz, Rozwiązania antyCOVID2019 w regulacjach UE 

 

Sesja 2

Przedsiębiorca i podatnik w dobie kryzysu – zakres i formy odpowiedzialności oraz potencjalne i realne sankcje w aspekcie podatkowym, karnoskarbowym oraz upadłościowym

 

Moderatorzy dyskusji: Karol Tatara, Radomir Szaraniec 

16:00 – 18:00

  1. Paweł Suchocki, Zgłoszenie wniosku o ogłoszenie upadłości we właściwym czasie jako przesłanka uwalniająca członka zarządu od odpowiedzialności za zaległości podatkowe spółki kapitałowej
  2. Marcin Kubiczek, Wybiórcze zaspakajanie wierzycieli w przedpolu upadłości i restrukturyzacji. Podatki a inne zobowiązania.
  3. dr Sebastian Kowalski, Odpowiedzialność karna za złożenie fałszywego oświadczenia uprawniającego do uzyskania wsparcia przeciwdziałającego skutkom gospodarczym COVID-19
  4. dr Mariusz Charkiewicz, Wpływ zabezpieczeń wydanych w trybie kpk a ogłoszenie upadłości lub otwarcie postępowania restrukturyzacyjnego w świetle regulacji antykryzysowej
  5. Alicja Sobota, Upadłość konsumencka po nowelizacji – możliwość oddłużenia w dobie nadchodzącego kryzysu
  6. Jarosław Dziewa, Zbycie zorganizowanej części przedsiębiorstwa a postępowanie upadłościowe i restrukturyzacyjne – wybrane problemy
  7. dr Piotr Stanisławiszyn, Orzeczenie w przedmiocie zakazu prowadzenia działalności gospodarczej w aspekcie rozwiązań zawartych w tarczy antykryzysowej

 

II DZIEŃ 15.05.2020 r.

Przedsiębiorca i podatnik w dobie kryzysu – wybrane problemy podatkowe, restrukturyzacyjne oraz upadłościowe

Przedsiębiorca i podatnik w dobie kryzysu – zakres i formy odpowiedzialności oraz potencjalne i realne sankcje w aspekcie podatkowym, karnoskarbowym oraz upadłościowym

 

Moderatorzy dyskusji: Marcin Kubiczek, dr Piotr Stanisławiszyn, Radmomir Szaraniec, Karol Tatara

14:00 – 16:00

Dyskusja i pytania uczestników sesji z 14.05.2020 r. 

Zapytaj o ofertę na szkolenie specjalnie dla twojej firmy (jako szkolenie zamknięte)

Zapytaj o ofertę

Skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy to szkolenie organizować ponownie

Wyślij zapytanie
Kontakt w sprawie szkolenia:
Magdalena Karasek, magdalena.karasek@wolterskluwer.com

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

Ogólna infolinia: 801 04 45 45

 

Szkolenia:
PL-szkolenia@wolterskluwer.com

 

Szkolenia Progman:
szkolenia.progman@wolterskluwer.pl

 

Szkolenia Kancelaria Notarialna:
PL-szkolenia.zam@wolterskluwer.com

 

Administratorem Twoich danych osobowych, czyli podmiotem decydującym o celach i sposobach ich przetwarzania, jest Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Przyokopowej 33, 01-208 Warszawa. Informujemy, że podanie danych osobowych zawartych w formularzu jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji zapytania objętego formularzem, a także, że przysługują Ci prawa: dostępu do Twoich danych osobowych, ich zmiany (w tym aktualizacji), wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także pozostałe prawa opisane w Polityce prywatności. Dane osobowe podane przez Ciebie będą przetwarzane przez nas w zgodzie z przepisami prawa, w celu realizacji zapytania, a jeśli udzieliłeś określonych zgód – również na podstawie ww. zgody i w celu w jej treści określonym. Nadto, przysługuje nam prawo przetwarzania Twoich danych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu jako administratora danych, w celach opisanych w Polityce prywatności, w tym celu wykonywania badań i analiz oraz w celach marketingowych (marketing bezpośredni własnych produktów). Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi informacjami dostępnymi w Polityce prywatności, w tym dot. okresów przechowywania danych i kategorii odbiorców danych. W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji pod adresem: pl-ochrona.danych@wolterskluwer.com