Szkolenie online

Podział ryzyk w umowie w sprawie zamówienia publicznego na podstawie przepisów PZP

Podział ryzyk w umowie w sprawie zamówienia publicznego na podstawie przepisów PZP
W chwili obecnej nie mamy ustalonego terminu szkolenia,
skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy organizować to szkolenie ponownie

Analiza ryzyk kontraktowych powinna być kluczowym elementem zarządzania projektami i leży w interesie obu stron umowy. Zamawiający nie powinien wykorzystywać swojej dominującej pozycji, lecz dążyć do wyważenia interesów obu stron. Niestety, wciąż często spotyka się niekorzystne praktyki w podziale ryzyk, a dobre wzorce są rzadkością. Przełom nastąpił w 2019 roku, kiedy ustawodawca wprowadził do ustawy Prawo zamówień publicznych przepisy zabraniające zamawiającemu przerzucania na wykonawcę ryzyk wynikających z okoliczności, za które wykonawca nie ponosi odpowiedzialności. Celem tych rozwiązań było wyeliminowanie sytuacji, w których zamawiający przypisywał wykonawcy ryzyka, które zgodnie z zasadami powinny pozostać po stronie zamawiającego. Zasadnicze znaczenie mają tu przepisy art. 433 PZP, ale również inne regulacje wspierające właściwy podział ryzyk oraz klarowne wskazanie przez ustawodawcę oczekiwanego podziału skutków ekonomicznych związanych z tymi ryzykami. Już 30 października 2025 r. zapraszamy na szkolenie „Podział ryzyk w umowie w sprawie zamówienia publicznego”. Podczas spotkania szczegółowo przeanalizujemy obowiązujące przepisy, przedstawimy praktyczne wskazówki dotyczące prawidłowego podziału ryzyk w umowach o zamówienie publiczne oraz zwrócimy uwagę na konieczność zachowania równowagi interesów stron i zgodność z aktualnymi wymogami prawnymi. Nie zwlekaj – zapisz się już dziś!

Szczegóły szkolenia

Program

Program

  • Analiza ryzyk umownych
  • Przepisy PZP dotyczące analizy ryzyk umownych
  • Regulacje PZP wpływające na podział ryzyk w umowie
  • Klauzule obowiązkowe
  • Klauzule zakazane
  • Klauzule dotyczące zmian umowy

 

 

Szkolenie skierowane jest w szczególności do: 

  • pracowników działów zamówień publicznych,
  • pracowników odpowiedzialnych za opracowanie warunków umowy,
  • prawników,
  • osób odpowiedzialnych za realizację umowy.

Prelegenci

Prelegenci

Ewa Wiktorowska

Prezes Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Konsultantów Zamówień Publicznych; członek Rady Zamówień Publicznych przy prezesie UZP, biegły sądowy ds. zamówień publicznych, członek Rady Krajowej Izby Gospodarczej, reprezentant strony pozarządowej na posiedzeniach podkomisji sejmowych ds. zmian ustawy - Prawo zamówień publicznych; członek Rady Programowej miesięczników "Zamówienia Publiczne. Doradca" i "Przetargi publiczne"; przewodnicząca kapituły Kryształów Zamówień Publicznych; wykładowca studiów podyplomowych; były trener i arbiter z list prezesa Urzędu Zamówień Publicznych; autorka wielu publikacji z zakresu zamówień publicznych i robót budowlanych; wieloletni pracownik administracji samorządowej i rządowej; doradca i praktyk.

Informacje organizacyjne

Informacje organizacyjne

Termin i czas trwania

Szkolenie odbędzie się 30 października 2025r. o godz. 12:00. Potrwa 90 minut.

 

Zapisy

Zapisy prowadzone są do godz. 11:00 w dniu szkolenia.​

Ze względów bezpieczeństwa rejestracja na webinar jest dwustopniowa i odbywa się w 5 krokach:

  1. Najpierw zaloguj się do Twojego produktu LEX ( podaj login i hasło używane do logowania do posiadanego pakietu LEX)
  2. Następnie kliknij w zielony przycisk „Zapisz się”, który pojawi się w prawym górnym rogu na tej stronie 
  3. Po zapisaniu się otrzymasz e-mail potwierdzający rejestrację (nie odpowiadaj na niego).
  4. Dzień przed oraz w dniu szkolenia otrzymasz e-mail z linkiem kierującym do webinaru. Zdarza się, że wiadomości z linkiem do szkolenia trafiają do folderu SPAM. Prosimy o jego sprawdzenie.
  5. Kliknij w link i poczekaj na rozpoczęcie webinaru.

 

Wymagania techniczne
- komputer z procesorem co najmniej 2GHz Pentium 4 oraz 2GB pamięci RAM
- Internet o prędkości pobierania co najmniej 1Mb/s
- dla zapewnienia stabilności połączenia sugerujemy korzystanie z przeglądarki CHROME lub Mozilla Firefox.

 

Po szkoleniu

Nagranie webinaru będzie bezpłatnie dostępne w Twoim produkcie LEX. Aby je obejrzeć, kliknij w kategorię Zasoby (menu po lewej stronie ekranu głównego LEX). Następnie wybierz Komentarze i publikacje. Odnośnik do nagrań to kategoria Szkolenia online.

 

 

Dla kogo szkolenie

Dla użytkowników LEX

Szkolenie jest bezpłatne dla klientów, którzy posiadają jeden z poniższych programów LEX:

 

Zamówienia Publiczne Standard/Optimum/Premium 

 

Sprawdź, czy posiadasz jeden z tych produktów. Zaloguj się do LEX i wybierz kategorię Mój LEX w menu po lewej stronie ekranu głównego. Po kliknięciu wyświetli Ci się nazwa produktu/ów LEX, którego jesteś użytkownikiem.

 

Osoby niebędące naszymi klientami (płatne szkolenia)

Jeśli nie jesteś użytkownikiem LEX, serdecznie zapraszamy do płatnego udziału w szkoleniu. Wystarczy, że zapiszesz się na tej stronie, a następnie zapłacisz za szkolenie metodą Dotpay- jedyna metoda płatności za szkolenie jaką realizujemy (kliknij w czerwoną ramkę na górze tej strony). Zapraszamy!

Zapytaj o ofertę na szkolenie specjalnie dla twojej firmy (jako szkolenie zamknięte)

Zapytaj o ofertę

Skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy to szkolenie organizować ponownie

Wyślij zapytanie
Kontakt w sprawie szkolenia:

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

Ogólna infolinia: 801 04 45 45

 

Szkolenia:
PL-szkolenia@wolterskluwer.com

 

Szkolenia Progman:
szkolenia.progman@wolterskluwer.pl

 

Szkolenia Kancelaria Notarialna:
PL-szkolenia.zam@wolterskluwer.com

 

Administratorem Twoich danych osobowych, czyli podmiotem decydującym o celach i sposobach ich przetwarzania, jest Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Przyokopowej 33, 01-208 Warszawa. Informujemy, że podanie danych osobowych zawartych w formularzu jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji zapytania objętego formularzem, a także, że przysługują Ci prawa: dostępu do Twoich danych osobowych, ich zmiany (w tym aktualizacji), wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także pozostałe prawa opisane w Polityce prywatności. Dane osobowe podane przez Ciebie będą przetwarzane przez nas w zgodzie z przepisami prawa, w celu realizacji zapytania, a jeśli udzieliłeś określonych zgód – również na podstawie ww. zgody i w celu w jej treści określonym. Nadto, przysługuje nam prawo przetwarzania Twoich danych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu jako administratora danych, w celach opisanych w Polityce prywatności, w tym celu wykonywania badań i analiz oraz w celach marketingowych (marketing bezpośredni własnych produktów). Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi informacjami dostępnymi w Polityce prywatności, w tym dot. okresów przechowywania danych i kategorii odbiorców danych. W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji pod adresem: pl-ochrona.danych@wolterskluwer.com