Szkolenie online

Posiedzenia zdalne i doręczenia elektroniczne - zmiany w KPC wchodzące w życie 14 marca

Posiedzenia zdalne i doręczenia elektroniczne - zmiany w KPC wchodzące w życie 14 marca
W chwili obecnej nie mamy ustalonego terminu szkolenia,
skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy organizować to szkolenie ponownie

Ustawą z dnia 7.07.2023 r. dokonano kolejnych zmian procedury cywilnej (obejmujących m.in wprowadzenie do Kodeksu Postępowania Cywilnego elektronicznych doręczeń pism sądowych przez Portal Informacyjny, możliwości prowadzenia rozpraw zdalnych).

Wprowadzenie tych zmian było niezbędne z uwagi na koniec obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i wygaśnięcia przepisów regulujących postępowanie cywilne w czasie pandemii.

Ustawa z 7.07.2023 r. wprowadziła na stałe do KPC rozprawy zdalne znacznie modyfikując dotychczasowy sposób ich prowadzenia. W szczególności dotyczy to kwestii związanych z przesłuchaniem świadka podczas rozprawy zdalnej oraz sposobu wnioskowania o rozprawę zdalną, miejsca przebywania osoby uczestniczącej w czynnościach.

Powyższe zmiany zaczną obowiązywać od dnia 14.03.2024 r.

Szczegóły szkolenia

Program

Program

  1. Posiedzenia zdalne w postępowaniu cywilnym:
  • Nowe podstawy prawne posiedzenia zdalnego
  • Decyzja przewodniczącego o przeprowadzeniu posiedzenia zdalnego
  • Uczestnictwo w posiedzeniu zdalnym
  • Zawiadomienie o posiedzeniu zdalnym
  • Identyfikacja uczestników posiedzenia zdalnego
  • Przebieg posiedzenia zdalnego
  • Zeznania świadka
  • Ugoda sądow

2. Doręczenia elektroniczne w procedurze cywilnej:

  • Zasady działania Portalu Informacyjnego po zmianach KPC
  • Pisma sądowe podlegające doręczeniu przez Portal Informacyjny
  • Pisma niepodlegające doręczeniu przez publikację w Portalu Informacyjnym oraz odstąpienie od doręczenia pisma sądowego przez publikację w Portalu Informacyjnym
  • Zakres podmiotowy
  • Obligatoryjne elektroniczne doręczanie pism sądowych za pośrednictwem Portalu Informacyjnego
  • Fakultatywne doręczanie przez publikację w Portalu Informacyjnym odpisów, kopii i wypisów dokumentów z akt sprawy
  • Udostępnianie akt biegłemu wpisanemu na listę biegłych sądowych
  • Data doręczenia i jego skutki prawne
  • Moduł do doręczeń w Portalu Informacyjnym, subkonta, proces odbioru pisma

 

Szkolenie skierowane jest w szczególności do: prawników praktyków mających kontakt z postępowaniem w sprawach cywilnych – w szczególności adwokatów i radców prawnych oraz aplikantów, ale także do sędziów, referendarzy sądowych i asystentów sędziów, a także dla wszystkich osób, które wykorzystują przepisy KPC w codziennej pracy.

Prelegenci

Prelegenci

sędzia Monika Biała

Sędzia Sądu Rejonowego dla Wrocławia-Krzyków we Wrocławiu, z wieloletnim doświadczeniem w pracy w wydziale cywilnym.

Absolwentka studiów podyplomowych “Prawo i Gospodarka Unii Europejskiej” (Uniwersytet Wrocławski Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii) oraz “Prawo Cywilne dla Sędziów” (PAN w Warszawie).

Posiada doświadczenie dydaktyczne - m.in.: Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu - Studium Podyplomowe „Mediacje”, Krajowa Szkoła Sędziów i Prokuratorów; wykładowca na szkoleniach z zakresu postępowania cywilnego i egzekucji oraz konferencjach m.in. w zakresie informatyzacji sądownictwa, zastosowania nowych technologii w postępowaniu cywilnym, w procesie windykacji. Prowadzi szkolenia adwokatów i radców prawnych.

W 2012/2013r. delegowana do Ministerstwa Sprawiedliwości do Departamentu Informatyzacji i Rejestrów Sądowych, gdzie pracowała przy wdrażanych ówcześnie, jak i powstających, projektach z zakresu informatyzacji postępowań sądowych, m.in. przy projektach: e-protokół – nagrywanie rozpraw, Elektroniczne potwierdzenie odbioru, Portal informacyjny, Portal orzeczeń, elektroniczna księga wieczysta, a także przy pracach legislacyjnych nad regulacjami prawnymi dotyczącymi nowych technologii.

 Aktualnie orzeka w Wydziale Cywilnym Sądu Rejonowego dla Wrocławia-Krzyków we Wrocławiu.

Informacje organizacyjne

Informacje organizacyjne

Termin i czas trwania

Szkolenie odbędzie się 7 marca 2024r. o godz. 15:00. Potrwa 90 minut.

 

Zapisy

Zapisy prowadzone są do godz. 14:00 w dniu szkolenia.​

Ze względów bezpieczeństwa rejestracja na webinar jest dwustopniowa i odbywa się w 5 krokach:

  1. Najpierw zaloguj się do Twojego produktu LEX ( podaj login i hasło używane do logowania do posiadanego pakietu LEX)
  2. Następnie kliknij w zielony przycisk „Zapisz się”, który pojawi się w prawym górnym rogu na tej stronie 
  3. Po zapisaniu się otrzymasz e-mail potwierdzający rejestrację (nie odpowiadaj na niego).
  4. Dzień przed oraz w dniu szkolenia otrzymasz e-mail z linkiem kierującym do webinaru. Zdarza się, że wiadomości z linkiem do szkolenia trafiają do folderu SPAM. Prosimy o jego sprawdzenie.
  5. Kliknij w link i poczekaj na rozpoczęcie webinaru.

 

Wymagania techniczne
- komputer z procesorem co najmniej 2GHz Pentium 4 oraz 2GB pamięci RAM
- Internet o prędkości pobierania co najmniej 1Mb/s
- dla zapewnienia stabilności połączenia sugerujemy korzystanie z przeglądarki CHROME lub Mozilla Firefox.

 

Po szkoleniu

Nagranie webinaru będzie bezpłatnie dostępne w Twoim produkcie LEX. Aby je obejrzeć, kliknij w kategorię Zasoby (menu po lewej stronie ekranu głównego LEX). Następnie wybierz Komentarze i publikacje. Odnośnik do nagrań to kategoria Szkolenia online.

 

 

Dla kogo szkolenie

Dla użytkowników LEX

Szkolenie jest bezpłatne dla klientów, którzy posiadają jeden z poniższych programów LEX:

 

 

Kancelaria Standard/Optimum/Premium

Dział Prawny Standard/Optimum/Premium

Omega dla Sądów

Banki Standard/Premium

 

Sprawdź, czy posiadasz jeden z tych produktów. Zaloguj się do LEX i wybierz kategorię Mój LEX w menu po lewej stronie ekranu głównego. Po kliknięciu wyświetli Ci się nazwa produktu/ów LEX, którego jesteś użytkownikiem.

 

Osoby niebędące naszymi klientami (płatne szkolenia)

Jeśli nie jesteś użytkownikiem LEX, serdecznie zapraszamy do płatnego udziału w szkoleniu. Wystarczy, że zapiszesz się na tej stronie, a następnie zapłacisz za szkolenie metodą Dotpay- jedyna metoda płatności za szkolenie jaką realizujemy (kliknij w czerwoną ramkę na górze tej strony). Zapraszamy!

Zapytaj o ofertę na szkolenie specjalnie dla twojej firmy (jako szkolenie zamknięte)

Zapytaj o ofertę

Skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy to szkolenie organizować ponownie

Wyślij zapytanie
Kontakt w sprawie szkolenia:

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

Ogólna infolinia: 801 04 45 45

 

Szkolenia:
PL-szkolenia@wolterskluwer.com

 

Szkolenia Progman:
szkolenia.progman@wolterskluwer.pl

 

Szkolenia Kancelaria Notarialna:
PL-szkolenia.zam@wolterskluwer.com

 

Administratorem Twoich danych osobowych, czyli podmiotem decydującym o celach i sposobach ich przetwarzania, jest Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Przyokopowej 33, 01-208 Warszawa. Informujemy, że podanie danych osobowych zawartych w formularzu jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji zapytania objętego formularzem, a także, że przysługują Ci prawa: dostępu do Twoich danych osobowych, ich zmiany (w tym aktualizacji), wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także pozostałe prawa opisane w Polityce prywatności. Dane osobowe podane przez Ciebie będą przetwarzane przez nas w zgodzie z przepisami prawa, w celu realizacji zapytania, a jeśli udzieliłeś określonych zgód – również na podstawie ww. zgody i w celu w jej treści określonym. Nadto, przysługuje nam prawo przetwarzania Twoich danych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu jako administratora danych, w celach opisanych w Polityce prywatności, w tym celu wykonywania badań i analiz oraz w celach marketingowych (marketing bezpośredni własnych produktów). Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi informacjami dostępnymi w Polityce prywatności, w tym dot. okresów przechowywania danych i kategorii odbiorców danych. W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji pod adresem: pl-ochrona.danych@wolterskluwer.com