Szkolenie online

Pozacenowe kryteria oceny ofert w PZP oraz zasadzie konkurencyjności

Pozacenowe kryteria oceny ofert w PZP oraz zasadzie konkurencyjności
W chwili obecnej nie mamy ustalonego terminu szkolenia,
skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy organizować to szkolenie ponownie

Mimo obowiązywania już od wielu lat przepisów zmuszających zamawiających do stosowania kryterium ceny na poziomie nie przekraczającym 60 %, mimo licznych opracowań w zakresie możliwości stosowania pozacenowych kryteriów oceny ofert, ciągle problematyczne okazuje się właściwe dobieranie ciekawych, odważnych, dostosowanych do przedmiotu zamówienia, zapewniających zamawiającemu uzyskanie pożądanego produktu czy usługi pozacenowych kryteriów oceny ofert. 

Dobitnie pokazują to statystyki. Zarówno w zamówieniach o wartościach poniżej, jak i równych lub przekraczających progi unijne najczęściej stosowanym kryterium pozacenowym było kryterium związane z warunkami gwarancji bądź rękojmi – odpowiednio w ok. 43% oraz w ok. 37% postępowań. Innym, najczęściej stosowanym kryterium pozacenowym był termin realizacji zamówienia (czas dostawy) – odpowiednio w ok. 25% oraz w ok. 35% postępowań.

Nie ma co ukrywać – stosowanie (oprócz ceny) takiego kryterium jak gwarancja jakości, czy termin realizacji zamówienia praktycznie nie ma wpływu na jakość oferowanych usług, robót budowlanych, czy dostaw oraz nie realizuje żadnych celów związanych z udzielaniem zamówień.

Szczegóły szkolenia

Program

Program

  1. ogólne informacje dotyczące kryteriów oceny ofert
  2. jak prawidłowo formułować kryteria oceny ofert?
  3. pozacenowe kryteria oceny ofert – przykłady
  4. czy zamawiający musi określać kryteria jakościowe?
  5. co to jest Agenda 2030?
  6. wpływ kryteriów na gospodarkę o obiegu zamkniętym (GOZ)
  7. konsekwencje wadliwego formułowania kryteriów oceny ofert

 

Szkolenie adresowane jest do 

  • pracowników jednostek publicznych zajmujący się zamówieniami publicznymi
  • osób kontrolujących proces udzielania zamówień publicznych
  • beneficjentów środków unijnych
  • przedstawicieli wykonawców

Cele

Cele

Zamierzeniem webinaru jest przekonanie zarówno zamawiających jak i wykonawców, że już czas, aby całkowicie zmienić sposób myślenia o tym, czym są kryteria oceny ofert oraz jakie mają funkcje. Bowiem jak dobrze i uważnie przeanalizujemy prawo wspólnotowe (nie tylko w zakresie zamówień publicznych), czy takie dokumenty jak Agenda 2030 czy Polityka zakupowa państwa (o których w trakcie webinaru będziemy mówić), to od razu można zauważyć, że kryteria oceny ofert na pewno nie służą do tego, żeby wybrać ofertę najtańszą. A niestety w Polsce ciągle mit, że zamówienia publiczne mają być tanie, a jakość jest drugorzędna, ma się dobrze.

Podczas szkolenia Prelegent postara się pokazać, że kryteria oceny ofert (poza realizacją potrzeb zamawiającego, czy podnoszeniem jakości zamówień publicznych) mają obecnie dużo więcej zadań. A jednym z tych zadań jest realizacja koncepcji zrównoważonego, odpowiedzianego i zaangażowanego społeczeństwa. Warto o tym pamiętać, ponieważ wnikliwa analiza przepisów prowadzi do jednoznacznego wniosku – uwzględnianie w postępowaniach o udzielenie zamówienia to już nie jest wybór zamawiających, a de facto ich obowiązek. Z kolei wykonawcy, którzy w swoich ofertach nie zaczną uwzględniać aspektów zrównoważonego rozwoju, w najbliższych latach po prostu wypadną z rynku zamówień publicznych.

Prelegenci

Prelegenci

Paweł Sendrowski

 Radca prawny, wspólnik zarządzający w kancelarii Wielkopolska Grupa Prawnicza. W ramach swojej działalności prawniczej specjalizuje się w kilku powiązanych ze sobą dziedzinach prawa: zamówieniach publicznych (w tym na rynkach zagranicznych), dyscyplinie finansów publicznych oraz w zakresie prawidłowego wydatkowania środków z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej. Zamówieniami publicznymi zawodowo zajmuje się od 2006 roku. Jest autorem komentarzy „Zamówienia tego samego rodzaju. Prawidłowe szacowanie wartości zamówienia” oraz „Procedury wydatkowania środków unijnych w perspektywie finansowej na lata 2014-2020” Komentuje zagadnienia związane z zamówieniami publicznymi m.in. dla Wolters Kluwer S.A.

Przewodniczy Rady Rozwoju Obszaru Gospodarczego działającej przy Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej.

Z ramienia Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej oraz Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego prowadzi kontrolę postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, finansowanych ze środków zewnętrznych, w tym środków z Unii Europejskiej.

Od kilku lat zajmuje się tematyką zamówień w ramach Organizacji Narodów Zjednoczonych oraz innych organizacji międzynarodowych. W tym zakresie doradza oraz szkoli przedsiębiorców (m.in. w ramach projektu „Zagraniczne zamówienia publiczne w Twojej firmie”, jak również w trakcie konferencji organizowanych przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii). Autor komentarzy i publikacji na temat zamówień ONZ (m.in. www.zzp.wgpr.pl).

Jest jednocześnie twórcą portalu do obsługi postępowań o udzielenie zamówienia publicznego „Asystent Postępowania”. Współautor bloga poświęconego tematyce prawa zamówień publicznych oraz tematyce wydatkowania środków unijnych (www.postepowania.pl).

Informacje organizacyjne

Informacje organizacyjne

Termin i czas trwania

Szkolenie odbędzie się 3 października 2023r. o godz. 12:00. Potrwa 60 minut.

 

Zapisy

Zapisy prowadzone są do godz. 11:00 w dniu szkolenia.​

Mail z linkiem do szkolenia zostanie wysłany na dzień przed i w dniu szkolenia.

Ze względów bezpieczeństwa rejestracja na webinar jest dwustopniowa i odbywa się w 5 krokach:

  1. Najpierw zaloguj się do Twojego produktu LEX (przycisk Zaloguj się na górze tej strony).
  2. Następnie kliknij w zielony przycisk „Zapisz się”, który pojawi się w prawym górnym rogu na tej stronie mailem i danymi do których jest przypisana licencja Lex.
  3. Po zapisaniu się otrzymasz e-mail potwierdzający rejestrację (nie odpowiadaj na niego).
  4. Dzień przed oraz w dniu szkolenia otrzymasz e-mail z linkiem kierującym do webinaru. Zdarza się, że wiadomości z linkiem do szkolenia trafiają do folderu SPAM. Prosimy o jego sprawdzenie.
  5. Kliknij w link i poczekaj na rozpoczęcie webinaru.

 

Wymagania techniczne
- komputer z procesorem co najmniej 2GHz Pentium 4 oraz 2GB pamięci RAM
- Internet o prędkości pobierania co najmniej 1Mb/s
- dla zapewnienia stabilności połączenia sugerujemy korzystanie z przeglądarki CHROME lub Mozilla Firefox
- wtyczka Adobe Flash, głośniki lub słuchawki.

 

Po szkoleniu

Nagranie webinaru będzie bezpłatnie dostępne w Twoim produkcie LEX. Aby je obejrzeć, kliknij w kategorię Zasoby (menu po lewej stronie ekranu głównego LEX). Następnie wybierz Komentarze i publikacje. Odnośnik do nagrań to kategoria Szkolenia online.

 

 

Dla kogo szkolenie

Dla użytkowników LEX

Szkolenie jest bezpłatne dla klientów, którzy posiadają jeden z poniższych programów LEX:

 

Zamówienia Publiczne Standard/Optimum/Premium 

 

 

Sprawdź, czy posiadasz jeden z tych produktów. Zaloguj się do LEX i wybierz kategorię Mój LEX w menu po lewej stronie ekranu głównego. Po kliknięciu wyświetli Ci się nazwa produktu/ów LEX, którego jesteś użytkownikiem.

 

Osoby niebędące naszymi klientami (płatne szkolenia)

Jeśli nie jesteś użytkownikiem LEX, serdecznie zapraszamy do płatnego udziału w szkoleniu. Wystarczy, że zapiszesz się na tej stronie, a następnie zapłacisz za szkolenie metodą Dotpay- jedyna metoda płatności za szkolenie jaką realizujemy (kliknij w czerwoną ramkę na górze tej strony). Zapraszamy!

Zapytaj o ofertę na szkolenie specjalnie dla twojej firmy (jako szkolenie zamknięte)

Zapytaj o ofertę

Skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy to szkolenie organizować ponownie

Wyślij zapytanie
Kontakt w sprawie szkolenia:

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

Ogólna infolinia: 801 04 45 45

 

Szkolenia:
PL-szkolenia@wolterskluwer.com

 

Szkolenia Progman:
szkolenia.progman@wolterskluwer.pl

 

Szkolenia Kancelaria Notarialna:
PL-szkolenia.zam@wolterskluwer.com

 

Administratorem Twoich danych osobowych, czyli podmiotem decydującym o celach i sposobach ich przetwarzania, jest Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Przyokopowej 33, 01-208 Warszawa. Informujemy, że podanie danych osobowych zawartych w formularzu jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji zapytania objętego formularzem, a także, że przysługują Ci prawa: dostępu do Twoich danych osobowych, ich zmiany (w tym aktualizacji), wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także pozostałe prawa opisane w Polityce prywatności. Dane osobowe podane przez Ciebie będą przetwarzane przez nas w zgodzie z przepisami prawa, w celu realizacji zapytania, a jeśli udzieliłeś określonych zgód – również na podstawie ww. zgody i w celu w jej treści określonym. Nadto, przysługuje nam prawo przetwarzania Twoich danych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu jako administratora danych, w celach opisanych w Polityce prywatności, w tym celu wykonywania badań i analiz oraz w celach marketingowych (marketing bezpośredni własnych produktów). Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi informacjami dostępnymi w Polityce prywatności, w tym dot. okresów przechowywania danych i kategorii odbiorców danych. W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji pod adresem: pl-ochrona.danych@wolterskluwer.com