Szkolenie online

Praktyczny wpływ "Warzywniaka" na działalność KNF

Praktyczny wpływ "Warzywniaka" na działalność KNF
W chwili obecnej nie mamy ustalonego terminu szkolenia,
skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy organizować to szkolenie ponownie

"Warzywniak" modyfikuje i rozszerza uprawnienia Komisji Nadzoru Finansowego w ramach tzw. postepowania wyjaśniającego oraz wprowadza tzw. układy w sprawie warunków nadzwyczajnego złagodzenia sankcji. Poznanie tych zmian wraz z zapoznaniem się praktycznym wpływem na działalność podmiotów nadzorowanych pozwoli na przygotowanie instytucji do potencjalnych działań nadzorczych Komisji i mitygację ryzyka prawnego (w obszarach prawa publicznego jak i prywatnego). Co istotne, nowe regulacje bezpośrednio oddziałują również na sytuację podmiotów nienadzorowanych, jak np. akcjonariuszy spółek publicznych oraz podmiotów prowadzących działalność nienadzorowaną na rynku finansowym. Posiadanie odpowiedniej wiedzy, w szczególności w zakresie gwarancji procesowych oraz uprawnień Komisji, ma znaczenie kluczowe w przypadku uruchomienia procedur wyjaśniających, które zazwyczaj mają charakter niezapowiedziany. W wielu postepowaniach wyjaśniających ryzyko dotyczy również pracowników instytucji, a ich właściwe przygotowanie do postępowania pozwoli na ochronę interesu instytucji i przekierowanie realnej sankcji na osoby/podmioty właściwie odpowiedzialne za naruszenie. Dodatkowo, wiedza zw. z zakresem kompetencji Komisji pozwoli na bardziej efektywną współpracę, co może przełożyć się na sprawność postępowania oraz zmniejszyć zakres możliwej sankcji. Przepisy o układzie zawieranym w toku postępowania przed Komisją zostaną również omówione w kontekście innych środków nadzorczych o charakterze sankcyjnym lub dyscyplinującym, którymi dysponuje Komisja.

Szczegóły szkolenia

Program

Program

1. Postępowanie wyjaśniające (ustawa o nadzorze nad rynkiem finansowym)
1.1 praktyka stosowania przepisów przed nowelizacją;
1.2 zmiany w przepisach wprowadzone nowelizacją i ich praktyczne przyczyny;
1.3 praktyczny wpływ zmian na prowadzone postępowanie.
2. Układy w sprawie warunków nadzwyczajnego złagodzenia sankcji
2.1 uzasadnienie dla wprowadzenia nowej instytucji i oczekiwania co do jej celów;
2.2 okoliczności zw. z zawarciem układu po stronie organu oraz podmiotu nadzorowanego;
2.3 proces zawarcia układu i jego konsekwencje prawne (w domenie prawa publicznego i prywatnego);
2.4 działania i zaniechania podmiotu po zawarciu układu – ryzyka i sposób ich mitygacji.

 

Szkolenie skierowane jest w szczególności do:

  • Sektora bankowego, maklerskiego i funduszowego – członkowie zarządu, rad nadzorczych, główni akcjonariusze, zarządzający, maklerzy, doradcy inwestycyjni, compliance oficerowie, działy prawne
  • Sektora spółek publicznych – zarządy, rady nadzorcze, działy prawne, akcjonariusze spółek publicznych, osoby blisko związane z osobami pełniącymi obowiązki zarządcze, podmioty współpracujące ze spółkami publicznymi
  • Innych podmiotów nadzorowanych oraz podmiotów zmierzających do uzyskania zezwolenia – zarządy, akcjonariusze/udziałowcy, działy prawne
  • Podmiotów nienadzorowanych prowadzących działalność na rynku finansowym lub świadczących usługi na rzecz podmiotów nadzorowanych - zarządy, działy prawne

 

Prelegenci

Prelegenci

Anna Czerkawska Soból

Starszy prawnik w Dziale Prawa Rynku Kapitałowego oraz w Dziale Prawa Karnego. Specjalistka w zakresie prawa rynku kapitałowego, ze szczególnym uwzględnieniem regulacji w zakresie obrotu giełdowego i funduszy inwestycyjnych. Adwokat z obszernym doświadczeniem w reprezentacji klientów w sprawach karnych oraz gospodarczych. W latach 2011-2020 pracowała w kancelarii prawnej świadcząc usługi na rzecz spółek kapitałowych. W latach 2020-2023 zatrudniona w Urzędzie Komisji Nadzoru Finansowego w Departamencie Spraw Karnych jako radca prawny oraz w Departamencie Infrastruktury i Obrotu Giełdowego jako kierownik zespołu odpowiedzialnego między innymi za prowadzenie postępowań wyjaśniających w zakresie przestępstw giełdowych, postępowań administracyjnych w przedmiocie zawieszania obrotu instrumentami finansowymi, nadzór nad obowiązkami notyfikacyjnymi akcjonariuszy spółek publicznych, obowiązkami managementu spółek publicznych oraz nad wezwaniami.
Jako przedstawiciel Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego w kilku grupach roboczych Europejskiego Urzędu Nadzoru Giełd i Papierów Wartościowych (ESMA) aktywnie uczestniczyła między innymi w pracach legislacyjnych dotyczących zmian w Rozporządzeniu MAR (Listing Act). W ramach swojej praktyki legitymuje się holistycznym doświadczeniem zarówno od strony biznesowej jak i nadzorczej. Wykładowca na studiach podyplomowych na kierunkach poświęconych rynkowi kapitałowemu oraz nowym zjawiskom na rynku finansowym na Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Mediator Sądu Polubownego przy Komisji Nadzoru Finansowego.

Rafał Wojciechowski

Specjalista w zakresie prawa rynku kapitałowego oraz compliance i sfery regulacyjnej instytucji finansowych. Od 2011 roku na bieżąco obsługuje spółki publiczne, towarzystwa funduszy inwestycyjnych, firmy inwestycyjne, instytucje płatnicze i banki. W latach 2015-2021 kierował praktyką rynku kapitałowego wiodącej warszawskiej kancelarii, tworząc jeden z najwyżej ocenianych zespołów profesjonalistów w Polsce.
W ramach swojej praktyki łączy ogromną wiedzę z doświadczeniem zdobytym we współpracy z biznesem, w tym z liderami sektorów finansowego i rynku kapitałowego w Polsce, a także klientami zagranicznymi. Specjalizuje się w szczególności w sprawach wymagających szczegółowej wiedzy i ekwilibrystki argumentacyjnej w ramach postępowań cywilnych, karnych oraz postępowaniach przed Komisją Nadzoru Finansowego. Duża znajomość rynku, praktyki obrotu oraz trendów, w tym kryptoaktywów oraz crowdfundingu pozwalają mu na bieżącą obsługę największych instytucji finansowych oraz podmiotów prywatnych w sektorach powiązanych z rynkiem kapitałowym. Wskazane doświadczenie jest znakomicie uzupełniane o praktykę z zakresu AML, compliance oraz M&A.
W roku 2020 Rzeczpospolita uznała Rafała Wojciechowskiego indywidualnie oraz zespół przez niego kierowany, jako liderów w sektorze obsługi prawnej rynku kapitałowego. W latach 2019 i 2021 także otrzymał stosowne rekomendacje w tej dziedzinie.
Jest on również autorem wielu publikacji, w tym komentarza do ustawy o funduszach inwestycyjnych, licznych felietonów oraz opracowań naukowych w zakresie swojej specjalizacji.

Informacje organizacyjne

Informacje organizacyjne

Termin i czas trwania

Szkolenie odbędzie się 26 lutego 2024r. o godz. 10:00. Potrwa 1,5h.

 

Zapisy

Zapisy prowadzone są do godz. 9:00 w dniu szkolenia.​

Ze względów bezpieczeństwa rejestracja na webinar jest dwustopniowa i odbywa się w 5 krokach:

  1. Najpierw zaloguj się do Twojego produktu LEX ( podaj login i hasło używane do logowania do posiadanego pakietu LEX)
  2. Następnie kliknij w zielony przycisk „Zapisz się”, który pojawi się w prawym górnym rogu na tej stronie 
  3. Po zapisaniu się otrzymasz e-mail potwierdzający rejestrację (nie odpowiadaj na niego).
  4. Dzień przed oraz w dniu szkolenia otrzymasz e-mail z linkiem kierującym do webinaru. Zdarza się, że wiadomości z linkiem do szkolenia trafiają do folderu SPAM. Prosimy o jego sprawdzenie.
  5. Kliknij w link i poczekaj na rozpoczęcie webinaru.

 

Wymagania techniczne
- komputer z procesorem co najmniej 2GHz Pentium 4 oraz 2GB pamięci RAM
- Internet o prędkości pobierania co najmniej 1Mb/s
- dla zapewnienia stabilności połączenia sugerujemy korzystanie z przeglądarki CHROME lub Mozilla Firefox.

 

Po szkoleniu

Nagranie webinaru będzie bezpłatnie dostępne w Twoim produkcie LEX. Aby je obejrzeć, kliknij w kategorię Zasoby (menu po lewej stronie ekranu głównego LEX). Następnie wybierz Komentarze i publikacje. Odnośnik do nagrań to kategoria Szkolenia online.

 

 

Dla kogo szkolenie

Dla użytkowników LEX

Szkolenie jest bezpłatne dla klientów, którzy posiadają jeden z poniższych programów LEX:

 

 

Banki Standard/Premium

 

 

Sprawdź, czy posiadasz jeden z tych produktów. Zaloguj się do LEX i wybierz kategorię Mój LEX w menu po lewej stronie ekranu głównego. Po kliknięciu wyświetli Ci się nazwa produktu/ów LEX, którego jesteś użytkownikiem.

 

Szkolenie ma formułę otwartą i kierujemy je zarówno do naszych klientów, jak i osób, które nie posiadają rozwiązań Wolters Kluwer. Udostępniamy Ci to szkolenie dodatkowo, poza pakietem webinarów dostępnych w Twoim abonamencie. Po wystąpieniu prelegenta przewidziany jest czas na omówienie tematyki w kontekście zawartości i funkcjonalności danego produktu wraz z krótką prezentacją oferty handlowej.

Informacje o cenie i terminach

Cena szkolenia:
99,00 zł/ os netto ( 121,77 zł/os brutto )
Termin i miejsce:
Wkrótce nowe terminy
Czas trwania:
90 minut

Zgłoszenia

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

Ogólna infolinia: 801 04 45 45

 

Szkolenia:
PL-szkolenia@wolterskluwer.com

 

Szkolenia Progman:
szkolenia.progman@wolterskluwer.pl

 

Szkolenia Kancelaria Notarialna:
PL-szkolenia.zam@wolterskluwer.com

 

Administratorem Twoich danych osobowych, czyli podmiotem decydującym o celach i sposobach ich przetwarzania, jest Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Przyokopowej 33, 01-208 Warszawa. Informujemy, że podanie danych osobowych zawartych w formularzu jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji zapytania objętego formularzem, a także, że przysługują Ci prawa: dostępu do Twoich danych osobowych, ich zmiany (w tym aktualizacji), wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także pozostałe prawa opisane w Polityce prywatności. Dane osobowe podane przez Ciebie będą przetwarzane przez nas w zgodzie z przepisami prawa, w celu realizacji zapytania, a jeśli udzieliłeś określonych zgód – również na podstawie ww. zgody i w celu w jej treści określonym. Nadto, przysługuje nam prawo przetwarzania Twoich danych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu jako administratora danych, w celach opisanych w Polityce prywatności, w tym celu wykonywania badań i analiz oraz w celach marketingowych (marketing bezpośredni własnych produktów). Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi informacjami dostępnymi w Polityce prywatności, w tym dot. okresów przechowywania danych i kategorii odbiorców danych. W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji pod adresem: pl-ochrona.danych@wolterskluwer.com