Szkolenie online

Rejestr umów – nowe obowiązki jednostek sektora finansów publicznych

Rejestr umów – nowe obowiązki jednostek sektora finansów publicznych
W chwili obecnej nie mamy ustalonego terminu szkolenia,
skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy organizować to szkolenie ponownie

Ustawa z 14 października 2021 r. o zmianie ustawy – Kodeks karny oraz niektórych innych ustaw to ustawa nader niepozorna. Zawiera zaledwie 15 artykułów. Jednak jej wpływ na jednostki sektora finansów publicznych samorządu terytorialnego jest znaczny.

Po co ta ustawa?
Zdaniem projektodawców ma ona przede wszystkim zwiększyć skuteczności walki z korupcją (dlatego często nazywana jest ustawą antykorupcyjną, a bardziej potocznie Lex Kukiz). Ustawa znowelizowała także ustawę o finansach publicznych. Utworzony zostanie jeden, centralny rejestr umów zawieranych przez jednostki finansów publicznych. Wprowadzone przepisy zobowiązują te jednostki do upubliczniania danych dotyczących zawieranych umów. W rejestrze umów zamieszczane będą informacje o umowach zawartych w formie pisemnej, dokumentowej, elektronicznej albo innej formie szczególnej, których wartość przedmiotu przekracza 500 zł. Podobnie jak w przypadku rejestru umów partii politycznych informacje w rejestrze umów dotyczyć będą umów podlegających udostępnieniu zgodnie z ustawą o dostępie do informacji publicznej.

 

Szczegóły szkolenia

Program

Program

Program szkolenia:

 


1. Ustawa z 14 października 2021 r. o zmianie ustawy – Kodeks karny oraz niektórych innych ustaw:
1) rys historyczny
2) zakres działania i najważniejsze regulacje
2. Co zmienia się w ustawie o finansach publicznych
1) zakres zmian i nowe obowiązki
2) rejestr umów – definicja, podmioty odpowiedzialne, relacja do dotychczasowych rejestrów prowadzonych przez jednostki sektora finansów publicznych
3) zakres informacji podlegających udostępnieniu w rejestrze
4) umowa na gruncie prawa cywilnego; sposoby zawierania umów: forma pisemna dokumentowa, ustna, inne formy szczególne
5) dowody potwierdzające zawarcie umowy, czyli czy faktura jest umową?
6) rodzaje umów, z których informacje będą podlegały obowiązkowi zamieszczenia w rejestrze umów
7) umowy cywilnoprawne a umowy o pracę
8) zmiany umowy
9) osoby odpowiedzialne za prowadzenie rejestru i kary na naruszenie obowiązku przekazywania informacji do rejestru umów
10) rejestr umów a ustawa o dostępie do informacji publicznych
a) czym jest informacja publiczna
b) ograniczenia w dostępie do informacji publicznej
c) definicja funkcjonariusza publicznego
d) co na to Trybunał Konstytucyjny i Rzecznik Praw Obywatelskich
e) ochrona prywatności i tajemnica przedsiębiorcy
f) umowa jako informacja publiczna
g) formy udostępnienia informacji publicznej
h) orzecznictwo sądowo administracyjne
11) rejestr umów – początek, czyli od kiedy powstanie obowiązek publikacji i których umów dotknie (1 stycznia 2022 czy 1 lipca 2022)?

 

 

Dzięki szkoleniu dowiesz się:
• czym jest rejestr umów
• jak przygotować się do wprowadzania danych do rejestru
• jak w praktyce dokonać kwalifikacji umów, których dane wprowadzane będą do rejestru
• z jakimi problemami zetkną się przedstawiciele jednostek sektora finansów publicznych
• kto jest odpowiedzialny za prowadzenie rejestru.

 

Szkolenie skierowane jest w szczególności do szeroko pojętego grona przedstawicieli sektora finansów publicznych każdego szczebla, w tym w szczególności:
• kierowników jednostek sektora finansów publicznych
• skarbników
• sekretarzy
• kierowników wydziałów
i przede wszystkim
• osób, które będą odpowiedzialne za zamieszczanie informacji o umowach w rejestrze umów.

Prelegenci

Prelegenci

Joanna Martyniuk–Placha

Radca prawny, doktorantka Szkoły Doktorskiej Nauk Humanistycznych i Społecznych Uniwersytetu Zielonogórskiego, Dyscyplina: nauki prawne. Wieloletni praktyk, ekspert z zakresu prawa administracyjnego, samorządowego, ustawy o finansach publicznych, ustawy o dostępie do informacji publicznej, zamówień publicznych a także wydatkowania środków w ramach programów unijnych. Doświadczona trenerka, prowadząca szkolenia dla pracowników administracji publicznej jak i wykładowca na studiach podyplomowych. Wieloletni radca prawny rady miasta jednego z dużych miast wojewódzkich.

Informacje organizacyjne

Informacje organizacyjne

Termin i czas trwania

Szkolenie odbędzie się 7 czerwca 2022r. o godz. 12:00. Potrwa 2h.

 

Zapisy

Zapisy prowadzone są do godz. 11:00 w dniu szkolenia.​

Ze względów bezpieczeństwa rejestracja na webinar jest dwustopniowa i odbywa się w 5 krokach:

  1. Najpierw zaloguj się do Twojego produktu LEX (przycisk Zaloguj się na górze tej strony).
  2. Następnie kliknij w zielony przycisk „Zapisz się”, który pojawi się w prawym górnym rogu na tej stronie mailem i danymi do których jest przypisana licencja Lex.
  3. Po zapisaniu się otrzymasz e-mail potwierdzający rejestrację (nie odpowiadaj na niego).
  4. Dzień przed oraz w dniu szkolenia otrzymasz e-mail z linkiem kierującym do webinaru. Zdarza się, że wiadomości z linkiem do szkolenia trafiają do folderu SPAM. Prosimy o jego sprawdzenie.
  5. Kliknij w link i poczekaj na rozpoczęcie webinaru.

 

Wymagania techniczne
- komputer z procesorem co najmniej 2GHz Pentium 4 oraz 2GB pamięci RAM
- Internet o prędkości pobierania co najmniej 1Mb/s
- dla zapewnienia stabilności połączenia sugerujemy korzystanie z przeglądarki CHROME lub Mozilla Firefox
 

 

Po szkoleniu

Nagranie webinaru będzie bezpłatnie dostępne w Twoim produkcie LEX. Aby je obejrzeć, kliknij w kategorię Zasoby (menu po lewej stronie ekranu głównego LEX). Następnie wybierz Komentarze i publikacje. Odnośnik do nagrań to kategoria Szkolenia online.

 

 

Dla kogo szkolenie

Dla użytkowników LEX

Szkolenie jest płatne dla każdego z Uczestników.

 

 

 

 

 

Sprawdź, czy posiadasz jeden z tych produktów. Zaloguj się do LEX i wybierz kategorię Mój LEX w menu po lewej stronie ekranu głównego. Po kliknięciu wyświetli Ci się nazwa produktu/ów LEX, którego jesteś użytkownikiem.

 

Szkolenie ma formułę otwartą i kierujemy je zarówno do naszych klientów, jak i osób, które nie posiadają rozwiązań Wolters Kluwer. Udostępniamy Ci to szkolenie dodatkowo, poza pakietem webinarów dostępnych w Twoim abonamencie. Po wystąpieniu prelegenta przewidziany jest czas na omówienie tematyki w kontekście zawartości i funkcjonalności danego produktu wraz z krótką prezentacją oferty handlowej.

Zapytaj o ofertę na szkolenie specjalnie dla twojej firmy (jako szkolenie zamknięte)

Zapytaj o ofertę

Skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy to szkolenie organizować ponownie

Wyślij zapytanie
Kontakt w sprawie szkolenia:

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

Ogólna infolinia: 801 04 45 45

 

Szkolenia:
PL-szkolenia@wolterskluwer.com

 

Szkolenia Progman:
szkolenia.progman@wolterskluwer.pl

 

Szkolenia Kancelaria Notarialna:
PL-szkolenia.zam@wolterskluwer.com

 

Administratorem Twoich danych osobowych, czyli podmiotem decydującym o celach i sposobach ich przetwarzania, jest Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Przyokopowej 33, 01-208 Warszawa. Informujemy, że podanie danych osobowych zawartych w formularzu jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji zapytania objętego formularzem, a także, że przysługują Ci prawa: dostępu do Twoich danych osobowych, ich zmiany (w tym aktualizacji), wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także pozostałe prawa opisane w Polityce prywatności. Dane osobowe podane przez Ciebie będą przetwarzane przez nas w zgodzie z przepisami prawa, w celu realizacji zapytania, a jeśli udzieliłeś określonych zgód – również na podstawie ww. zgody i w celu w jej treści określonym. Nadto, przysługuje nam prawo przetwarzania Twoich danych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu jako administratora danych, w celach opisanych w Polityce prywatności, w tym celu wykonywania badań i analiz oraz w celach marketingowych (marketing bezpośredni własnych produktów). Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi informacjami dostępnymi w Polityce prywatności, w tym dot. okresów przechowywania danych i kategorii odbiorców danych. W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji pod adresem: pl-ochrona.danych@wolterskluwer.com