Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki

Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki
W chwili obecnej nie mamy ustalonego terminu szkolenia,
skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy organizować to szkolenie ponownie
Pobierz PDF Wydrukuj Podziel się na Facebooku Udostępnij na Twitterze

Celem ogólnym jest wsparcie efektywności procesów edukacyjnych uczniów poprzez poszerzenie kompetencji nauczycieli w zakresie rozpoznawania indywidualnych potrzeb rozwojowych uczniów oraz różnicowania metod nauczania i uczenia się optymalizujących rezultaty edukacyjne uczniów.

Szczegóły szkolenia

Program
Cele
Prelegenci

Program

Moduł I Efektywne metody nauczania i motywowania uczniów

  • Psychologiczne podstawy uczenia się.
  • Wpływ środowiska na postawy i zachowania uczniów w procesie uczenia się.
  • Wpływ typów inteligencji, stylów uczenia się oraz preferencji sensorycznych na możliwości osiągania sukcesów edukacyjnych przez poszczególnych uczniów.
  • Zasady rozpoznawania indywidualnych preferencji oraz stylów i potrzeb uczniów w zakresie uczenia się.
  • Metody i techniki nauczania w szkole jako progi i bariery dla potencjalnych sukcesów edukacyjnych.
  • Podstawy rozpoznawania indywidualnych strategii uczenia się oraz zasady dopasowywania metod pracy do indywidualnych potrzeb rozwojowych poszczególnych uczniów.
  • Podstawy zwalczania typowych barier w nauczaniu wynikających z przynależności do określonej grupy uczniów
  • Przejawy oraz przyczyny braku motywacji uczniów do pracy nad oczekiwanymi w szkole zasadami działania na rzecz własnego rozwoju
  • Zasady organizacji pracy i nauki uwzględniające potrzeby rozwojowe poszczególnych grup uczniów.

Moduł II Motywowanie ucznia do pracy, motywowanie i egzekwowanie: jak skutecznie wpłynąć na ucznia

  • Socjo-psychologiczna charakterystyka wieku rozwojowego uczniów w kontekście procesu uczenia się
  • Zasady mobilizujące uczniów do pracy podczas lekcji uwzględniające zróżnicowane potrzeby i możliwości rozwojowe uczniów.
  • Możliwe do wykorzystania metody angażujące uczniów bez względu na reprezentowane przez nich możliwości i preferencje edukacyjne.
  • Podstawy projektowanie procesów rozwojowych poszczególnych grup uczniów- podstawy budowania strategii oraz indywidualnych planów wspierających.
  • Czynniki ograniczające oraz warunkujące pozytywnie motywację uczniów do uczenia się.
  • Zakres planowania i współpracy nauczycieli różnych przedmiotów odpowiedzialnych za poszczególne zespoły klasowe w kontekście efektywnego badania i stymulowania uczenia się uczniów.
  • Podstawy współpracy uczniów w grupie.
  • Typowe zachowania oraz postawy uczniów reprezentujących różne role zespołowe.
  • Praktyczne zasady zarządzania zespołem.
  • Wykorzystanie zasobów grupy do wzmacniania motywacji i zaangażowania uczniów niechętnie nastawionych do współpracy i pracy nad własnym rozwojem.

Moduł III Efektywne formy komunikacji interpersonalnej. Poszerzenie kompetencji w zakresie stosowania metod aktywizujących

  • Podstawy komunikacji interpersonalnej w kontekście budowania relacji, kształtowania motywacji oraz rozwiązywania sytuacji utrudniających uczenie się uczniów.
  • Praca nad barierami komunikacyjnymi ograniczającymi skuteczne motywowanie uczniów do uczenia się i reprezentowania oczekiwanych postaw.
  • Zasady udzielania informacji zwrotnej wzmacniające zainteresowanie uczniów uczeniem się.
  • Wykorzystanie efektywnych technik komunikowania się podczas stosowania aktywizujących metod nauczania.
  • Dobór i sposób wykorzystania aktywizujących metod nauczania ze szczególnym uwzględnieniem uczniów niezdyscyplinowanych.
  • Podstawy efektywnego wykorzystywanie metod angażujących w procesie kształtowania postaw oraz zachowań poszczególnych grup uczniów.
  • Przegląd technik uczenia się.
  • Katalog metod i technik aktywizujących i motywujących uczniów adekwatnych do specyfiki uczenia się i zachowań uczniów gimnazjów.

Zapytaj o ofertę na szkolenie specjalnie dla twojej firmy (jako szkolenie zamknięte)

Zapytaj o ofertę

Skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy to szkolenie organizować ponownie

Wyślij zapytanie
Kontakt w sprawie szkolenia:

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

Ogólna infolinia: 801 04 45 45

 

Szkolenia:
PL-szkolenia@wolterskluwer.com

 

Szkolenia Progman:
szkolenia.progman@wolterskluwer.pl

 

Szkolenia Kancelaria Notarialna:
PL-szkolenia.zam@wolterskluwer.com

 

Administratorem Twoich danych osobowych, czyli podmiotem decydującym o celach i sposobach ich przetwarzania, jest Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Przyokopowej 33, 01-208 Warszawa. Informujemy, że podanie danych osobowych zawartych w formularzu jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji zapytania objętego formularzem, a także, że przysługują Ci prawa: dostępu do Twoich danych osobowych, ich zmiany (w tym aktualizacji), wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także pozostałe prawa opisane w Polityce prywatności. Dane osobowe podane przez Ciebie będą przetwarzane przez nas w zgodzie z przepisami prawa, w celu realizacji zapytania, a jeśli udzieliłeś określonych zgód – również na podstawie ww. zgody i w celu w jej treści określonym. Nadto, przysługuje nam prawo przetwarzania Twoich danych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu jako administratora danych, w celach opisanych w Polityce prywatności, w tym celu wykonywania badań i analiz oraz w celach marketingowych (marketing bezpośredni własnych produktów). Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi informacjami dostępnymi w Polityce prywatności, w tym dot. okresów przechowywania danych i kategorii odbiorców danych. W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji pod adresem: pl-ochrona.danych@wolterskluwer.com