Szkolenie online

Udzielanie zamówień finansowanych ze środków UE - perspektywa finansowa 2021-2027 i fundusze KPO

Udzielanie zamówień finansowanych ze środków UE - perspektywa finansowa 2021-2027 i fundusze KPO
W chwili obecnej nie mamy ustalonego terminu szkolenia,
skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy organizować to szkolenie ponownie

Ilość uruchamianych w ostatnich miesiącach konkursów jasno pokazuje, że perspektywa finansowa 2021 – 2027 oraz środki w ramach Krajowego Planu Odbudowy (KPO) ruszyły na dobre. Na te środki czekali niemal wszyscy – jednostki publiczne, przedsiębiorcy, organizacje pozarządowe, ale również instytucje zarządzające / pośredniczące. Trudno sobie wyobrazić, żeby w 2024 roku rozwój gospodarczy możliwy był bez udziału tych środków. Jest też niemal pewne, że po bardzo ciężkim roku 2023, targanym inflacją, wojną w Ukrainie, rosnącymi cenami surowców, po okresie niepewności chociażby co do możliwości wykorzystania środków w ramach KPO, środki unijne dla wielu podmiotów mogą okazać się szansą na dalszy rozwój, na nowe inwestycje i przedsięwzięcia, a czasami nawet na przetrwanie.

Co prawda dopiero od kilku miesięcy zawierane są umowy o dofinansowanie, a większość konkursów dopiero jest ogłaszana lub w fazie oceny, to jednak już teraz należy się przygotować na to, żeby projekty realizowane były zgodnie z wytycznymi oraz prawodawstwem krajowym i wspólnotowym, ale przede wszystkim zadbać należy o prawidłowe udzielnie zamówień finansowanych ze środków UE. Od zawsze bowiem właśnie kwestia związana z zamówieniami w ramach projektów budziła najwięcej wątpliwości i generowała najwięcej korekt finansowych.

Jak zatem będzie tym razem? Jakie zmiany przygotował ustawodawca? Czy wydatkować środki unijne będzie prościej czy trudniej? Na co szczególnie zwrócić uwagę?

Szczegóły szkolenia

Program

Program

1. Akty prawne mające zastosowanie do wydatkowania środków w nowej perspektywie finansowej 2021 – 2027

2. Zasady wydatkowania środków unijnych

3. Procedury wydatkowania środków unijnych:

  • jak szacować wartość zamówień finansowanych ze środków UE
  • co z rozeznaniem rynku
  • jak prawidłowo przeprowadzić postępowanie w ramach zasady konkurencyjności
  • jakie zmiany ustawodawca wprowadził w stosunku do regulacji obowiązujących w perspektywie 2014 – 2020
  • kiedy można nie stosować procedur
  • zawieranie oraz zmiana umowy o udzielenie zamówienia

4. Zasady wymierzania korekt finansowych

5. Odpowiedzialność za udzielanie zamówień finansowanych ze środków UE

 

Szkolenie skierowane jest w szczególności do: 

  • beneficjentów środków UE
  • pracowników instytucji zarządzających / pośredniczących
  • pracowników jednostek publicznych

Prelegenci

Prelegenci

Paweł Sendrowski

 Radca prawny, wspólnik zarządzający w kancelarii Wielkopolska Grupa Prawnicza. W ramach swojej działalności prawniczej specjalizuje się w kilku powiązanych ze sobą dziedzinach prawa: zamówieniach publicznych (w tym na rynkach zagranicznych), dyscyplinie finansów publicznych oraz w zakresie prawidłowego wydatkowania środków z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej. Zamówieniami publicznymi zawodowo zajmuje się od 2006 roku. Jest autorem komentarzy „Zamówienia tego samego rodzaju. Prawidłowe szacowanie wartości zamówienia” oraz „Procedury wydatkowania środków unijnych w perspektywie finansowej na lata 2014-2020” Komentuje zagadnienia związane z zamówieniami publicznymi m.in. dla Wolters Kluwer S.A.

Przewodniczy Rady Rozwoju Obszaru Gospodarczego działającej przy Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej.

Z ramienia Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej oraz Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego prowadzi kontrolę postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, finansowanych ze środków zewnętrznych, w tym środków z Unii Europejskiej.

Od kilku lat zajmuje się tematyką zamówień w ramach Organizacji Narodów Zjednoczonych oraz innych organizacji międzynarodowych. W tym zakresie doradza oraz szkoli przedsiębiorców (m.in. w ramach projektu „Zagraniczne zamówienia publiczne w Twojej firmie”, jak również w trakcie konferencji organizowanych przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii). Autor komentarzy i publikacji na temat zamówień ONZ (m.in. www.zzp.wgpr.pl).

Jest jednocześnie twórcą portalu do obsługi postępowań o udzielenie zamówienia publicznego „Asystent Postępowania”. Współautor bloga poświęconego tematyce prawa zamówień publicznych oraz tematyce wydatkowania środków unijnych (www.postepowania.pl).

Informacje organizacyjne

Informacje organizacyjne

Termin i czas trwania

Szkolenie odbędzie się 18 września 2024r. o godz. 12:00. Potrwa 90 minut.

 

Zapisy

Zapisy prowadzone są do godz. 11:00 w dniu szkolenia.​

Ze względów bezpieczeństwa rejestracja na webinar jest dwustopniowa i odbywa się w 5 krokach:

  1. Najpierw zaloguj się do Twojego produktu LEX ( podaj login i hasło używane do logowania do posiadanego pakietu LEX)
  2. Następnie kliknij w zielony przycisk „Zapisz się”, który pojawi się w prawym górnym rogu na tej stronie 
  3. Po zapisaniu się otrzymasz e-mail potwierdzający rejestrację (nie odpowiadaj na niego).
  4. Dzień przed oraz w dniu szkolenia otrzymasz e-mail z linkiem kierującym do webinaru. Zdarza się, że wiadomości z linkiem do szkolenia trafiają do folderu SPAM. Prosimy o jego sprawdzenie.
  5. Kliknij w link i poczekaj na rozpoczęcie webinaru.

 

Wymagania techniczne
- komputer z procesorem co najmniej 2GHz Pentium 4 oraz 2GB pamięci RAM
- Internet o prędkości pobierania co najmniej 1Mb/s
- dla zapewnienia stabilności połączenia sugerujemy korzystanie z przeglądarki CHROME lub Mozilla Firefox.

 

Po szkoleniu

Nagranie webinaru będzie bezpłatnie dostępne w Twoim produkcie LEX. Aby je obejrzeć, kliknij w kategorię Zasoby (menu po lewej stronie ekranu głównego LEX). Następnie wybierz Komentarze i publikacje. Odnośnik do nagrań to kategoria Szkolenia online.

 

 

Dla kogo szkolenie

Dla użytkowników LEX

Szkolenie jest bezpłatne dla klientów, którzy posiadają jeden z poniższych programów LEX:

 

Zamówienia Publiczne Standard/Optimum/Premium 

 

Sprawdź, czy posiadasz jeden z tych produktów. Zaloguj się do LEX i wybierz kategorię Mój LEX w menu po lewej stronie ekranu głównego. Po kliknięciu wyświetli Ci się nazwa produktu/ów LEX, którego jesteś użytkownikiem.

 

Szkolenie ma formułę otwartą i kierujemy je zarówno do naszych klientów, jak i osób, które nie posiadają rozwiązań Wolters Kluwer. Udostępniamy Ci to szkolenie dodatkowo, poza pakietem webinarów dostępnych w Twoim abonamencie. Po wystąpieniu prelegenta przewidziany jest czas na omówienie tematyki w kontekście zawartości i funkcjonalności danego produktu wraz z krótką prezentacją oferty handlowej.

Zapytaj o ofertę na szkolenie specjalnie dla twojej firmy (jako szkolenie zamknięte)

Zapytaj o ofertę

Skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy to szkolenie organizować ponownie

Wyślij zapytanie
Kontakt w sprawie szkolenia:

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

Ogólna infolinia: 801 04 45 45

 

Szkolenia:
PL-szkolenia@wolterskluwer.com

 

Szkolenia Progman:
szkolenia.progman@wolterskluwer.pl

 

Szkolenia Kancelaria Notarialna:
PL-szkolenia.zam@wolterskluwer.com

 

Administratorem Twoich danych osobowych, czyli podmiotem decydującym o celach i sposobach ich przetwarzania, jest Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Przyokopowej 33, 01-208 Warszawa. Informujemy, że podanie danych osobowych zawartych w formularzu jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji zapytania objętego formularzem, a także, że przysługują Ci prawa: dostępu do Twoich danych osobowych, ich zmiany (w tym aktualizacji), wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także pozostałe prawa opisane w Polityce prywatności. Dane osobowe podane przez Ciebie będą przetwarzane przez nas w zgodzie z przepisami prawa, w celu realizacji zapytania, a jeśli udzieliłeś określonych zgód – również na podstawie ww. zgody i w celu w jej treści określonym. Nadto, przysługuje nam prawo przetwarzania Twoich danych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu jako administratora danych, w celach opisanych w Polityce prywatności, w tym celu wykonywania badań i analiz oraz w celach marketingowych (marketing bezpośredni własnych produktów). Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi informacjami dostępnymi w Polityce prywatności, w tym dot. okresów przechowywania danych i kategorii odbiorców danych. W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji pod adresem: pl-ochrona.danych@wolterskluwer.com