Szkolenie online

VAT w JST i jednostkach organizacyjnych - problemy w praktyce

VAT w JST i jednostkach organizacyjnych - problemy w praktyce
W chwili obecnej nie mamy ustalonego terminu szkolenia,
skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy organizować to szkolenie ponownie

Tematyka VAT nabiera w  ostatnich latach coraz istotniejszej wagi w samorządach. Jednostki samorządu terytorialnego oraz ich jednostki organizacyjne, rozbudowują zatem wydziały finansowe, gdzie zatrudniane są nowe osoby, nie posiadające specyficznej wiedzy o rozliczeniach jednostek samorządowych (które to znacznie różnią się od rozliczeń podmiotów biznesowych). Może to prowadzić do powstania błędów i w konsekwencji narazić na odpowiedzialność za zobowiązania podatkowe osób decyzyjnych w jednostce.

Ponadto, jednostka może nie wykorzystywać optymalnie wszystkich możliwości np. odliczeń VAT i tym samym narazić się na zarzut braku gospodarności.

Niniejsze szkolenie jest skierowane szczególnie do pracowników działów finansowo-księgowych w jednostkach sektora finansów publicznych, księgowych, skarbników, ale także wszystkich do osób rozpoczynających swoją przygodę z VAT w JST i jednostkach organizacyjnych.

Szczegóły szkolenia

Program

Program

Program szkolenia:

 

  1. Istota podatku VAT jako podatku od wartości dodanej,
  2. Prawo rządzące podatkiem VAT, rola prawa Unii Europejskiej, rola orzecznictwa sądów administracyjnych i Trybunału Sprawiedliwości UE,
  3. Rola interpretacji prawa podatkowego Ministra Finansów,
  4. Definicja podatnika,
  5. Kiedy jednostka działa jako podatnik - przesłanki rozróżnienia charakteru czynności, obszary problematyczne,
  6. Czynności opodatkowane, pojęcie dostawy i usługi,
  7. Podstawa opodatkowania,
  8. Moment powstania obowiązku podatkowego,
  9. Zwolnienia i stawki,
  10. Przegląd czynności opodatkowanych specyficznych dla jednostek – uwagi z praktyki: najem, dzierżawa, sprzedaż nieruchomości, dotacje, obiekty sportowe, obiekty kultury, refaktrury, targowiska, cmentarze, aporty do spółek, rekompensaty i inne rozliczenia ze spółkami komunalnymi,
  11. Edukacja, wyżywienie i pomoc społeczna a VAT,
  12. Kiedy przysługuje odliczenie podatku naliczonego,
  13. Alokacja faktur,
  14. Pojęcie prewspółczynnika i współczynnika VAT,
  15. Kiedy wystawić fakturę, notę?
  16. Wybrane, najistotniejsze orzecznictwo,
  17. Dofinansowanie – jak podjąć decyzję co do kwalifikowalności VATu w danym przedsięwzięciu, specyfika OZE i projektów parasolowych, opodatkowanie dotacji.

Prelegenci

Prelegenci

Joanna Rudzka

Prawnik, licencjonowany doradca podatkowy z ponad 16 letnim doświadczeniem w doradztwie dla przedsiębiorstw i podmiotów sektora finansów publicznych. Doświadczenie zawodowe zdobywała w PwC w dziale podatkowym oraz w KPMG Tax. Kierowała działem VAT w renomowanej warszawskiej kancelarii, zajmując się szeroko rozumianym doradztwem podatkowym, zarówno bieżącą obsługą klientów jak również doradztwem projektowym (restrukturyzacje, przeglądy podatkowe i celowe, projekty optymalizacyjne, postępowania). Od 2013 r. prowadzi własną Kancelarię Doradztwa (www.podatkisamorzadu.pl).

Ukończyła Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz Szkołę Prawa Niemieckiego przy Uniwersytecie Warszawskim i Uniwersytecie w Bonn. Prowadziła liczne projekty doradcze, głównie w zakresie VAT, jak również podatków dochodowych, podatku od nieruchomości i międzynarodowego opodatkowania, realizowane dla szeregu polskich i zagranicznych podmiotów działających w różnych branżach. Jest autorką licznych publikacji prasowych dotyczących prawa podatkowego (Wspólnota, Rzeczpospolita, Finanse Publiczne, Parkiet, Gazeta Prawna, Przegląd Podatkowy, Jurysdykcja Podatkowa) oraz komentatorką w programach telewizyjnych.

Uczestniczy jako ekspert w pracach dotyczących zmian w polskich przepisach podatkowych (głównie w obszarze podatku VAT), jak również pracach na szczeblu Unii Europejskiej. Jest ponadto cenionym szkoleniowcem (m.in. Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, szkolenia prowadzone przez wydawnictwa i firmy konferencyjne), ekspertem Senatu RP, a ponadto również Członkiem Rady Podatkowej PKPP Lewiatan.

Posiada wieloletnie doświadczenie w doradztwie dla podmiotów publicznych, głównie samorządowych. Prowadzona przez nią Kancelaria odzyskała kilkadziesiąt milionów złotych nadpłaconego podatku VAT dla podmiotów publicznych oraz na bieżąco wspiera samorządy, instytucje kultury i spółki publiczne w kwestiach rozliczania podatku VAT, podatku dochodowego oraz podatku od nieruchomości. W wielu wprowadziła procedury naliczania i odliczania VAT współczynnikiem. Z sukcesem i korzyścią dla Gmin dokonała kilkudziesięciu centralizacji. Posiada doświadczenie w obsłudze podatkowej agencji wykonawczej (w rozumieniu ustawy o finansach publicznych), instytutów naukowych i instytucji kultury. Doradza w zakresie VAT organizacjom pozarządowym wykonującym zadania z zakresu administracji rządowej.

Informacje organizacyjne

Informacje organizacyjne

Termin i czas trwania

Szkolenie odbędzie się 28 września 2022r. o godz. 10:00. Potrwa 1,5h.

 

Zapisy

Zapisy prowadzone są do godz. 9:00 w dniu szkolenia.​

Ze względów bezpieczeństwa rejestracja na webinar jest dwustopniowa i odbywa się w 5 krokach:

  1. Najpierw zaloguj się do Twojego produktu LEX ( podaj login i hasło używane do logowania do posiadanego pakietu LEX)
  2. Następnie kliknij w zielony przycisk „Zapisz się”, który pojawi się w prawym górnym rogu na tej stronie 
  3. Po zapisaniu się otrzymasz e-mail potwierdzający rejestrację (nie odpowiadaj na niego).
  4. Dzień przed oraz w dniu szkolenia otrzymasz e-mail z linkiem kierującym do webinaru. Zdarza się, że wiadomości z linkiem do szkolenia trafiają do folderu SPAM. Prosimy o jego sprawdzenie.
  5. Kliknij w link i poczekaj na rozpoczęcie webinaru.

 

Wymagania techniczne
- komputer z procesorem co najmniej 2GHz Pentium 4 oraz 2GB pamięci RAM
- Internet o prędkości pobierania co najmniej 1Mb/s
- dla zapewnienia stabilności połączenia sugerujemy korzystanie z przeglądarki CHROME lub Mozilla Firefox.

 

Po szkoleniu

Nagranie webinaru będzie bezpłatnie dostępne w Twoim produkcie LEX. Aby je obejrzeć, kliknij w kategorię Zasoby (menu po lewej stronie ekranu głównego LEX). Następnie wybierz Komentarze i publikacje. Odnośnik do nagrań to kategoria Szkolenia online.

 

 

Dla kogo szkolenie

Dla użytkowników LEX

Szkolenie jest bezpłatne dla klientów, którzy posiadają jeden z poniższych programów LEX:

 

 

Ksiegowość Standard/Optimum/Premium

Finanse Premium 

 

 

Sprawdź, czy posiadasz jeden z tych produktów. Zaloguj się do LEX i wybierz kategorię Mój LEX w menu po lewej stronie ekranu głównego. Po kliknięciu wyświetli Ci się nazwa produktu/ów LEX, którego jesteś użytkownikiem.

 

 

Szkolenie ma formułę otwartą i kierujemy je zarówno do naszych klientów, jak i osób, które nie posiadają rozwiązań Wolters Kluwer. Udostępniamy Ci to szkolenie dodatkowo, poza pakietem webinarów dostępnych w Twoim abonamencie. Po wystąpieniu prelegenta przewidziany jest czas na omówienie tematyki w kontekście zawartości i funkcjonalności danego produktu wraz z krótką prezentacją oferty handlowej.

Informacje o cenie i terminach

Cena szkolenia:
49,00 zł/ os netto ( 60,27 zł/os brutto )
Termin i miejsce:
Wkrótce nowe terminy
Czas trwania:
1h

Zgłoszenia

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

Ogólna infolinia: 801 04 45 45

 

Szkolenia:
PL-szkolenia@wolterskluwer.com

 

Szkolenia Progman:
szkolenia.progman@wolterskluwer.pl

 

Szkolenia Kancelaria Notarialna:
PL-szkolenia.zam@wolterskluwer.com

 

Administratorem Twoich danych osobowych, czyli podmiotem decydującym o celach i sposobach ich przetwarzania, jest Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Przyokopowej 33, 01-208 Warszawa. Informujemy, że podanie danych osobowych zawartych w formularzu jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji zapytania objętego formularzem, a także, że przysługują Ci prawa: dostępu do Twoich danych osobowych, ich zmiany (w tym aktualizacji), wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także pozostałe prawa opisane w Polityce prywatności. Dane osobowe podane przez Ciebie będą przetwarzane przez nas w zgodzie z przepisami prawa, w celu realizacji zapytania, a jeśli udzieliłeś określonych zgód – również na podstawie ww. zgody i w celu w jej treści określonym. Nadto, przysługuje nam prawo przetwarzania Twoich danych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu jako administratora danych, w celach opisanych w Polityce prywatności, w tym celu wykonywania badań i analiz oraz w celach marketingowych (marketing bezpośredni własnych produktów). Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi informacjami dostępnymi w Polityce prywatności, w tym dot. okresów przechowywania danych i kategorii odbiorców danych. W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji pod adresem: pl-ochrona.danych@wolterskluwer.com