Szkolenie online

VAT w nieruchomościach – specyfika sektora finansów publicznych w świetle najnowszego orzecznictwa i zmian w przepisach

VAT w nieruchomościach – specyfika sektora finansów publicznych w świetle najnowszego orzecznictwa i zmian w przepisach
W chwili obecnej nie mamy ustalonego terminu szkolenia,
skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy organizować to szkolenie ponownie

W zakresie opodatkowania VAT sprzedaży oraz korzystania z nieruchomości pojawiło się liczne i niekiedy kontrowersyjne orzecznictwo. Dodatkowo, należy uwzględniać specyfikę nietypowego podatnika VAT, jakim jest samorząd. JST. W przypadku tego typu jednostek brakuje jasności, jak traktować grunty z różnego typu naniesieniami, kiedy możliwe jest zastosowanie zwolnienia bądź czy jednostce przysługuje odliczenie podatku VAT.

Ponadto, 25 lutego 2021 r. Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej orzekł, że przekształcenie użytkowania wieczystego w prawo własności stanowi oddzielną dostawę towarów w rozumieniu VAT i zawsze podlega opodatkowaniu. Okazuje się, iż dotychczasowa praktyka, zarówno gmin, jak i fiskusa, była błędna. Wątpliwości pojawiają się też w rozliczaniu użyczenia, bądź najmu lokali, sal lekcyjnych, gimnastycznych, wstępu na obiekty sportowe, czy też refaktur mediów np. kiedy rozliczyć podatek i z jaką stawką.

Szczegóły szkolenia

Program

Program

Program szkolenia:

 

1. Czy sprzedaż podlega VAT

  • kiedy jednostka działa jako podatnik VAT,
  • sprzedaż nieruchomości jako handlowiec a zarządzanie własnym majątkiem,
  • dotychczasowa praktyka organów podatkowych i spory z podatnikami,
  • Wyrok TSUE w sprawie C 604/19 z 25 lutego 2021 r. (Gmina Wrocław) – opłata przekształcenia a VAT,
  • najnowsze i przełomowe, orzecznictwo WSA i NSA,
  • wywłaszczenia.

 

2. Opodatkowanie sprzedaży nieruchomości – problemy praktyczne

  • stawki VAT,
  • zwolnienie,
  • zmiany dotyczące definicji pierwszego zasiedlenia,
  • implementacja orzeczenia Trybunału Sprawiedliwości UE w Polskiej sprawie – sprzeczność polskich przepisów z prawem UE,
  • kiedy wybór opodatkowania,
  • co oznacza grunt zabudowany,
  • grunty z pozostałościami zabudowań,
  • lokale mieszkalne,
  • lokale użytkowe,
  • grunty ogrodzone,
  • place betonowe i utwardzone,
  • kwestie dokumentacyjne,
  • moment rozpoznania podatku,
  • wadium, zaliczka, zadatek,
  • sprzedaż gruntu z budynkiem,
  • sprzedaż nieruchomości a wpływ na współczynnik i preproporcję.

 

3. Odliczanie VAT

  • kiedy możliwe jest odliczenie VAT,
  • uzbrojenie działek,
  • strefy inwestycyjne.

 

4. Korzystanie z nieruchomości do celów zarobkowych

  • najem, dzierżawa,
  • stawki, zwolnienia,
  • usługi związane z obiektem sportowym,
  • usługi OSIR, MOSIR, MOKSIR,
  • refaktury mediów – kontrowersje i spory, ważne orzecznictwo polskich sądów administracyjnych i Trybunału Sprawiedliwości UE,
  • problematyczny obwiązek podatkowy przy refakturach – kiedy rozliczyć podatek na przykładach,
  • typowe błędy.

Prelegenci

Prelegenci

Joanna Rudzka

Prawnik, licencjonowany doradca podatkowy z ponad 16 letnim doświadczeniem w doradztwie dla przedsiębiorstw i podmiotów sektora finansów publicznych. Doświadczenie zawodowe zdobywała w PwC w dziale podatkowym oraz w KPMG Tax. Kierowała działem VAT w renomowanej warszawskiej kancelarii, zajmując się szeroko rozumianym doradztwem podatkowym, zarówno bieżącą obsługą klientów jak również doradztwem projektowym (restrukturyzacje, przeglądy podatkowe i celowe, projekty optymalizacyjne, postępowania). Od 2013 r. prowadzi własną Kancelarię Doradztwa (www.podatkisamorzadu.pl).

Ukończyła Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz Szkołę Prawa Niemieckiego przy Uniwersytecie Warszawskim i Uniwersytecie w Bonn. Prowadziła liczne projekty doradcze, głównie w zakresie VAT, jak również podatków dochodowych, podatku od nieruchomości i międzynarodowego opodatkowania, realizowane dla szeregu polskich i zagranicznych podmiotów działających w różnych branżach. Jest autorką licznych publikacji prasowych dotyczących prawa podatkowego (Wspólnota, Rzeczpospolita, Finanse Publiczne, Parkiet, Gazeta Prawna, Przegląd Podatkowy, Jurysdykcja Podatkowa) oraz komentatorką w programach telewizyjnych.

Uczestniczy jako ekspert w pracach dotyczących zmian w polskich przepisach podatkowych (głównie w obszarze podatku VAT), jak również pracach na szczeblu Unii Europejskiej. Jest ponadto cenionym szkoleniowcem (m.in. Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, szkolenia prowadzone przez wydawnictwa i firmy konferencyjne), ekspertem Senatu RP, a ponadto również Członkiem Rady Podatkowej PKPP Lewiatan.

Posiada wieloletnie doświadczenie w doradztwie dla podmiotów publicznych, głównie samorządowych. Prowadzona przez nią Kancelaria odzyskała kilkadziesiąt milionów złotych nadpłaconego podatku VAT dla podmiotów publicznych oraz na bieżąco wspiera samorządy, instytucje kultury i spółki publiczne w kwestiach rozliczania podatku VAT, podatku dochodowego oraz podatku od nieruchomości. W wielu wprowadziła procedury naliczania i odliczania VAT współczynnikiem. Z sukcesem i korzyścią dla Gmin dokonała kilkudziesięciu centralizacji. Posiada doświadczenie w obsłudze podatkowej agencji wykonawczej (w rozumieniu ustawy o finansach publicznych), instytutów naukowych i instytucji kultury. Doradza w zakresie VAT organizacjom pozarządowym wykonującym zadania z zakresu administracji rządowej.

Informacje organizacyjne

Informacje organizacyjne

Termin i czas trwania

Szkolenie odbędzie się 19 maja 2021r. o godz. 12:00. Potrwa 1 godzinę, max 75 minut.

 

Zapisy

Zapisy prowadzone są do godz. 11:00 w dniu szkolenia.​

Ze względów bezpieczeństwa rejestracja na webinar jest dwustopniowa i odbywa się w 5 krokach:

  1. Najpierw zaloguj się do Twojego produktu LEX ( podaj login i hasło używane do logowania do posiadanego pakietu LEX)
  2. Następnie kliknij w zielony przycisk „Zapisz się”, który pojawi się w prawym górnym rogu na tej stronie 
  3. Po zapisaniu się otrzymasz e-mail potwierdzający rejestrację (nie odpowiadaj na niego).
  4. Dzień przed oraz w dniu szkolenia otrzymasz e-mail z linkiem kierującym do webinaru. Zdarza się, że wiadomości z linkiem do szkolenia trafiają do folderu SPAM. Prosimy o jego sprawdzenie.
  5. Kliknij w link i poczekaj na rozpoczęcie webinaru.

 

Wymagania techniczne
- komputer z procesorem co najmniej 2GHz Pentium 4 oraz 2GB pamięci RAM
- Internet o prędkości pobierania co najmniej 1Mb/s
- dla zapewnienia stabilności połączenia sugerujemy korzystanie z przeglądarki CHROME lub Mozilla Firefox
- wtyczka Adobe Flash, głośniki lub słuchawki.

 

Po szkoleniu

Nagranie webinaru będzie bezpłatnie dostępne w Twoim produkcie LEX. Aby je obejrzeć, kliknij w kategorię Zasoby (menu po lewej stronie ekranu głównego LEX). Następnie wybierz Komentarze i publikacje. Odnośnik do nagrań to kategoria Szkolenia online.

 

 

Dla kogo szkolenie

Dla użytkowników LEX

Szkolenie jest bezpłatne dla klientów, którzy posiadają jeden z poniższych programów LEX:

Lex Urząd

Lex Księgowość

Lex Finanse

 

 

Sprawdź, czy posiadasz jeden z tych produktów. Zaloguj się do LEX i wybierz kategorię Mój LEX w menu po lewej stronie ekranu głównego. Po kliknięciu wyświetli Ci się nazwa produktu/ów LEX, którego jesteś użytkownikiem.

 

Osoby niebędące naszymi klientami (płatne szkolenia)

Jeśli nie jesteś użytkownikiem LEX, serdecznie zapraszamy do płatnego udziału w szkoleniu. Wystarczy, że zapiszesz się na tej stronie, a następnie zapłacisz za szkolenie metodą Dotpay- jedyna metoda płatności za szkolenie jaką realizujemy (kliknij w czerwoną ramkę na górze tej strony). Zapraszamy!

Zapytaj o ofertę na szkolenie specjalnie dla twojej firmy (jako szkolenie zamknięte)

Zapytaj o ofertę

Skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy to szkolenie organizować ponownie

Wyślij zapytanie
Kontakt w sprawie szkolenia:

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

Ogólna infolinia: 801 04 45 45

 

Szkolenia:
PL-szkolenia@wolterskluwer.com

 

Szkolenia Progman:
szkolenia.progman@wolterskluwer.pl

 

Szkolenia Kancelaria Notarialna:
PL-szkolenia.zam@wolterskluwer.com

 

Administratorem Twoich danych osobowych, czyli podmiotem decydującym o celach i sposobach ich przetwarzania, jest Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Przyokopowej 33, 01-208 Warszawa. Informujemy, że podanie danych osobowych zawartych w formularzu jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji zapytania objętego formularzem, a także, że przysługują Ci prawa: dostępu do Twoich danych osobowych, ich zmiany (w tym aktualizacji), wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także pozostałe prawa opisane w Polityce prywatności. Dane osobowe podane przez Ciebie będą przetwarzane przez nas w zgodzie z przepisami prawa, w celu realizacji zapytania, a jeśli udzieliłeś określonych zgód – również na podstawie ww. zgody i w celu w jej treści określonym. Nadto, przysługuje nam prawo przetwarzania Twoich danych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu jako administratora danych, w celach opisanych w Polityce prywatności, w tym celu wykonywania badań i analiz oraz w celach marketingowych (marketing bezpośredni własnych produktów). Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi informacjami dostępnymi w Polityce prywatności, w tym dot. okresów przechowywania danych i kategorii odbiorców danych. W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji pod adresem: pl-ochrona.danych@wolterskluwer.com