Szkolenie online

Waloryzacja wynagrodzeń wykonawców po zmianach

Waloryzacja wynagrodzeń wykonawców po zmianach
W chwili obecnej nie mamy ustalonego terminu szkolenia,
skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy organizować to szkolenie ponownie

Dnia 7 października 2022 r. Sejm przyjął ustawę o zmianie niektórych ustaw w celu uproszczenia procedur administracyjnych dla obywateli i przedsiębiorców. Ustawa zmienia m.in. ustawę z dnia  11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych, wprowadzając szczególne rozwiązania w zakresie waloryzacji wynagrodzeń wykonawców, oraz nakładając na zamawiających obowiązek wprowadzania do umów na roboty budowlane, dostawy lub usługi, zawartych na okres dłuższy niż 6 miesięcy postanowień dotyczących zasad wprowadzania zmian wysokości wynagrodzenia należnego wykonawcy. Ustawa wprowadza także niezależną od Prawa zamówień publicznych podstawę prawną zmian umów w sprawie zamówienia publicznego będących w trakcie realizacji.

Zapraszamy na szkolenie "Waloryzacja wynagrodzeń wykonawców po zmianach", podczas którego znajdą Państwo odpowiedzi na powyższe i podobne pytania. Szkolenie ma w prosty i przystępny sposób przeprowadzić słuchaczy przez zagadnienie zmiany wynagrodzenia wykonawców umów o zamówienie publiczne.

Szczegóły szkolenia

Program

Program

1. Waloryzacja wynagrodzeń wykonawców w ustawie Prawo zamówień publicznych

1) Obowiązkowe klauzule waloryzacyjne w umowach, których przedmiotem są roboty budowalne, usługi i dostawy zawarte na okres dłuższy niż 6 miesięcy

2) Roboty budowalne a usługi i dostawy

3) Obowiązkowe elementy klauzul waloryzacyjnych

4) Klauzule waloryzacyjne w umowach na dostawy

5) Wskaźniki waloryzacyjne (GUS, Secocenbud, Orgbud)

6) Wpływ wzrostu cen materiałów lub kosztów a realizacja zamówienia jako podstawa zmian

7) Procedura zawarcia aneksu

8) Obowiązkowe postanowienia aneksu waloryzacyjnego

9) Możliwość zmiany umowy w oparciu o znowelizowany art. 455 ust. 1 pkt 4 ustawy Prawo Zamówień Publicznych

 

2. Regulacje zamówieniowe oparte o specustawę

1) Art. 48 ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu uproszczenia procedur administracyjnych dla obywateli i przedsiębiorców jako samodzielna podstawa zmiany będącej w toku umowy w zakresie:

● zmiany wysokości wynagrodzenia wykonawcy,

● dodaniu postanowień dotyczących zasad wprowadzania zmian wysokości wynagrodzenia i jego maksymalnej wysokości

● zmiany postanowień umowy dotyczących jej wykonania, w szczególności: zakresu świadczenia wykonawcy, terminu wykonania umowy oraz sposobu wykonywania umowy

2) Zasady podziału ryzyka związanego ze wzrostem cen towarów i usług oraz koniecznością waloryzacji wynagrodzeń

 

3. Czasowe wyłączenie stosowania PZP

1) Wyłącznie stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych dla zamówień które obejmują dostawy towarów objętych pozycją 2701 albo 2704 Nomenklatury Scalonej (CN).

2) Nomenklatura scalona i przedmiot wyłączenia

3) Ograniczenia czasowe wyłączenia

 

4. Wyłączenie stosowania ustawy Prawo Zamówień Publicznych w zakresie zarządzania kryzysowego

1) Rodzaj wyłączenia

2) Adresaci wyłączenia

3) Obowiązek publikacji informacji o udzieleniu zamówienia

 

Szkolenie skierowane jest w szczególności do: szeroko pojętego grona pracowników i przedstawicieli tak Zamawiających jak i Wykonawców każdego niemal szczebla.

Prelegenci

Prelegenci

Joanna Martyniuk–Placha

Radca prawny, doktorantka Szkoły Doktorskiej Nauk Humanistycznych i Społecznych Uniwersytetu Zielonogórskiego, Dyscyplina: nauki prawne. Wieloletni praktyk, ekspert z zakresu prawa administracyjnego, samorządowego, ustawy o finansach publicznych, ustawy o dostępie do informacji publicznej, zamówień publicznych a także wydatkowania środków w ramach programów unijnych. Doświadczona trenerka, prowadząca szkolenia dla pracowników administracji publicznej jak i wykładowca na studiach podyplomowych. Wieloletni radca prawny rady miasta jednego z dużych miast wojewódzkich.

Informacje organizacyjne

Informacje organizacyjne

Termin i czas trwania

Szkolenie odbędzie się 8 grudnia 2022r. o godz. 14:00. Potrwa 1,5h.

 

Zapisy

Zapisy prowadzone są do godz. 13:00 w dniu szkolenia.​

Ze względów bezpieczeństwa rejestracja na webinar jest dwustopniowa i odbywa się w 5 krokach:

  1. Najpierw zaloguj się do Twojego produktu LEX ( podaj login i hasło używane do logowania do posiadanego pakietu LEX)
  2. Następnie kliknij w zielony przycisk „Zapisz się”, który pojawi się w prawym górnym rogu na tej stronie 
  3. Po zapisaniu się otrzymasz e-mail potwierdzający rejestrację (nie odpowiadaj na niego).
  4. Dzień przed oraz w dniu szkolenia otrzymasz e-mail z linkiem kierującym do webinaru. Zdarza się, że wiadomości z linkiem do szkolenia trafiają do folderu SPAM. Prosimy o jego sprawdzenie.
  5. Kliknij w link i poczekaj na rozpoczęcie webinaru.

 

Wymagania techniczne
- komputer z procesorem co najmniej 2GHz Pentium 4 oraz 2GB pamięci RAM
- Internet o prędkości pobierania co najmniej 1Mb/s
- dla zapewnienia stabilności połączenia sugerujemy korzystanie z przeglądarki CHROME lub Mozilla Firefox.

 

Po szkoleniu

Nagranie webinaru będzie bezpłatnie dostępne w Twoim produkcie LEX. Aby je obejrzeć, kliknij w kategorię Zasoby (menu po lewej stronie ekranu głównego LEX). Następnie wybierz Komentarze i publikacje. Odnośnik do nagrań to kategoria Szkolenia online.

 

 

Dla kogo szkolenie

Dla użytkowników LEX

Szkolenie jest bezpłatne dla klientów, którzy posiadają jeden z poniższych programów LEX:

 

Zamówienia Publiczne Standard/Optimum/Premium 

 

Sprawdź, czy posiadasz jeden z tych produktów. Zaloguj się do LEX i wybierz kategorię Mój LEX w menu po lewej stronie ekranu głównego. Po kliknięciu wyświetli Ci się nazwa produktu/ów LEX, którego jesteś użytkownikiem.

 

Osoby niebędące naszymi klientami (płatne szkolenia)

Jeśli nie jesteś użytkownikiem LEX, serdecznie zapraszamy do płatnego udziału w szkoleniu. Wystarczy, że zapiszesz się na tej stronie, a następnie zapłacisz za szkolenie metodą Dotpay- jedyna metoda płatności za szkolenie jaką realizujemy (kliknij w czerwoną ramkę na górze tej strony). Zapraszamy!

Zapytaj o ofertę na szkolenie specjalnie dla twojej firmy (jako szkolenie zamknięte)

Zapytaj o ofertę

Skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy to szkolenie organizować ponownie

Wyślij zapytanie
Kontakt w sprawie szkolenia:

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

Ogólna infolinia: 801 04 45 45

 

Szkolenia:
PL-szkolenia@wolterskluwer.com

 

Szkolenia Progman:
szkolenia.progman@wolterskluwer.pl

 

Szkolenia Kancelaria Notarialna:
PL-szkolenia.zam@wolterskluwer.com

 

Administratorem Twoich danych osobowych, czyli podmiotem decydującym o celach i sposobach ich przetwarzania, jest Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Przyokopowej 33, 01-208 Warszawa. Informujemy, że podanie danych osobowych zawartych w formularzu jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji zapytania objętego formularzem, a także, że przysługują Ci prawa: dostępu do Twoich danych osobowych, ich zmiany (w tym aktualizacji), wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także pozostałe prawa opisane w Polityce prywatności. Dane osobowe podane przez Ciebie będą przetwarzane przez nas w zgodzie z przepisami prawa, w celu realizacji zapytania, a jeśli udzieliłeś określonych zgód – również na podstawie ww. zgody i w celu w jej treści określonym. Nadto, przysługuje nam prawo przetwarzania Twoich danych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu jako administratora danych, w celach opisanych w Polityce prywatności, w tym celu wykonywania badań i analiz oraz w celach marketingowych (marketing bezpośredni własnych produktów). Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi informacjami dostępnymi w Polityce prywatności, w tym dot. okresów przechowywania danych i kategorii odbiorców danych. W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji pod adresem: pl-ochrona.danych@wolterskluwer.com