Szkolenie online

Zmiany w podatku u źródła w latach 2022 i 2023

Zmiany w podatku u źródła w latach 2022 i 2023
W chwili obecnej nie mamy ustalonego terminu szkolenia,
skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy organizować to szkolenie ponownie

Lata 2022-2023 to okres intensywnych zmian legislacyjnych dotyczących przepisów o podatku u źródła, a także zintensyfikowania działań kontrolnych ze strony organów podatkowych dotyczących wywiązywania się płatników z obowiązku poboru tego podatku. W trakcie szkolenia p. Zbigniew Marczyk oraz Jan Starybrat omówią najważniejsze kwestie związane ze stosowaniem nowych przepisów. Tematyka ta jest istotna dla wszystkich podmiotów, które w ramach swojej działalności dokonują transgranicznych płatności. W szczególności, skupimy się na praktycznych aspektach stosowania nowego mechanizmu poboru podatku u źródła, jakim jest pay & refund, składania przez płatników oświadczeń dla celów wyłączenia poboru podatku oraz występowania o opinię o stosowaniu preferencji w podatku u źródła.

Szczegóły szkolenia

Program

Program

  1. Mechanizm pay & refund – teoria i praktyka
  2. Opinia o stosowaniu preferencji
  3. Oświadczenie płatnika – zasady składania i okres obowiązywania
  4. Definicja rzeczywistego właściciela (beneficial owner)
  5. Należyta staranność płatnika

 

Szkolenie jest skierowane do: członków zarządu, dyrektorów finansowych, pracowników działów księgowości i osób odpowiedzialnych za międzynarodowe rozliczenia w organizacji.

Prelegenci

Prelegenci

Zbigniew Marczyk

Doradca podstkowy, radca prawny, counsel w DepartamenciePodatkowym Hogan Lovells, uznany specjalista w zakresie opodatkowania sekurytyzacji wierzytelności oraz innych transakcji dotyczących obrotu papierami wartościowymi zabezpieczonymi na aktywach. Radca prawny i doradca podatkowy, łączący ponad siedemnastoletnie doświadczenie w doradztwie podatkowym z dogłębnym zrozumieniem aspektów biznesowych dotyczących działalności klientów.
Znacząca część świadczonego przez niego doradztwa prawnego dotyczy bezpiecznego i efektywnego z perspektywy podatkowej strukturyzowania transakcji sekurytyzacyjnych dotyczących wierzytelności. Jego doświadczenie w tym zakresie obejmuje projekty związane z wieloma rodzajami wierzytelności, począwszy od kredytów konsumpcyjnych lub samochodowych, poprzez wierzytelności leasingowe, a skończywszy na wierzytelnościach handlowych.
Posiada również szerokie doświadczenie transakcyjne, obejumujące m. in. fuzje i podziały spółek, sprzedaż przedsiębiorstw, obejmujących zarówno elementy krajowe, jak i międzynarodowe.

Jan Starybrat

Starszy Prawnik (Senior Associate), adwokat. Współpracę z kancelarią Hogan Lovells rozpoczął we wrześniu 2014 r. W trakcie swojej pracy skupia się na doradzaniu podmiotom gospodarczym w zakresie spraw związanych z podatkiem dochodowym od osób prawnych, VAT oraz podatkiem od czynności cywilnoprawnych. Jan Starybrat doradza także w procesie wprowadzania struktur optymalizacyjnych dla przedsiębiorstw międzynarodowych. Posiada doświadczenie w obsłudze podmiotów z sektora private equity, w szczególności w zakresie kwestii podatkowych związanych z transakcjami na rynkach finansowym i nieruchomości. Jest laureatem X edycji konkursu „Rising Stars - Prawnicy Liderzy jutra 2021”.

Organizator

Organizator

Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o.

Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. jest największym wydawcą publikacji prawniczych i biznesowych na rynku polskim. Od lat dostarcza najwyższej klasy wiedzę, nowoczesne rozwiązania, narzędzia i usługi dla profesjonalistów z branży prawniczej, podatkowej, biznesu, ochrony zdrowia, edukacji, administracji państwowej i samorządowej. Wspiera ich w podejmowaniu kluczowych decyzji tak by mogli działać pewnie i bez obaw. Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. jest częścią międzynarodowego koncernu Wolters Kluwer – globalnej i wiodącej firmy wydawniczej i dostawcy usług informacyjnych.  

 

W ofercie wydawnictwa Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. znajdują się produkty elektroniczne, książki i czasopisma jak również szkolenia online i konferencje.

Informacje organizacyjne

Informacje organizacyjne

Termin i czas trwania

Szkolenie odbędzie się 29 marca 2023r. o godz. 10:00. Potrwa 1h.

 

Zapisy

Zapisy prowadzone są do godz. 9:00 w dniu szkolenia.​

Ze względów bezpieczeństwa rejestracja na webinar jest dwustopniowa i odbywa się w 5 krokach:

  1. Najpierw zaloguj się do Twojego produktu LEX ( podaj login i hasło używane do logowania do posiadanego pakietu LEX)
  2. Następnie kliknij w zielony przycisk „Zapisz się”, który pojawi się w prawym górnym rogu na tej stronie 
  3. Po zapisaniu się otrzymasz e-mail potwierdzający rejestrację (nie odpowiadaj na niego).
  4. Dzień przed oraz w dniu szkolenia otrzymasz e-mail z linkiem kierującym do webinaru. Zdarza się, że wiadomości z linkiem do szkolenia trafiają do folderu SPAM. Prosimy o jego sprawdzenie.
  5. Kliknij w link i poczekaj na rozpoczęcie webinaru.

 

Wymagania techniczne
- komputer z procesorem co najmniej 2GHz Pentium 4 oraz 2GB pamięci RAM
- Internet o prędkości pobierania co najmniej 1Mb/s
- dla zapewnienia stabilności połączenia sugerujemy korzystanie z przeglądarki CHROME lub Mozilla Firefox.

 

Po szkoleniu

Nagranie webinaru będzie bezpłatnie dostępne w Twoim produkcie LEX. Aby je obejrzeć, kliknij w kategorię Zasoby (menu po lewej stronie ekranu głównego LEX). Następnie wybierz Komentarze i publikacje. Odnośnik do nagrań to kategoria Szkolenia online.

 

 

Dla kogo szkolenie

Dla użytkowników LEX

Szkolenie jest bezpłatne dla klientów, którzy posiadają jeden z poniższych programów LEX:

 

Ksiegowość Standard/Optimum/Premium

 

 

Sprawdź, czy posiadasz jeden z tych produktów. Zaloguj się do LEX i wybierz kategorię Mój LEX w menu po lewej stronie ekranu głównego. Po kliknięciu wyświetli Ci się nazwa produktu/ów LEX, którego jesteś użytkownikiem.

 

Osoby niebędące naszymi klientami (płatne szkolenia)

Jeśli nie jesteś użytkownikiem LEX, serdecznie zapraszamy do płatnego udziału w szkoleniu. Wystarczy, że zapiszesz się na tej stronie, a następnie zapłacisz za szkolenie metodą Dotpay- jedyna metoda płatności za szkolenie jaką realizujemy (kliknij w czerwoną ramkę na górze tej strony). Zapraszamy!

 

Organizatorzy i partnerzy

Organizator

Zapytaj o ofertę na szkolenie specjalnie dla twojej firmy (jako szkolenie zamknięte)

Zapytaj o ofertę

Skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy to szkolenie organizować ponownie

Wyślij zapytanie
Kontakt w sprawie szkolenia:

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

Ogólna infolinia: 801 04 45 45

 

Szkolenia:
PL-szkolenia@wolterskluwer.com

 

Szkolenia Progman:
szkolenia.progman@wolterskluwer.pl

 

Szkolenia Kancelaria Notarialna:
PL-szkolenia.zam@wolterskluwer.com

 

Administratorem Twoich danych osobowych, czyli podmiotem decydującym o celach i sposobach ich przetwarzania, jest Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Przyokopowej 33, 01-208 Warszawa. Informujemy, że podanie danych osobowych zawartych w formularzu jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji zapytania objętego formularzem, a także, że przysługują Ci prawa: dostępu do Twoich danych osobowych, ich zmiany (w tym aktualizacji), wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także pozostałe prawa opisane w Polityce prywatności. Dane osobowe podane przez Ciebie będą przetwarzane przez nas w zgodzie z przepisami prawa, w celu realizacji zapytania, a jeśli udzieliłeś określonych zgód – również na podstawie ww. zgody i w celu w jej treści określonym. Nadto, przysługuje nam prawo przetwarzania Twoich danych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu jako administratora danych, w celach opisanych w Polityce prywatności, w tym celu wykonywania badań i analiz oraz w celach marketingowych (marketing bezpośredni własnych produktów). Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi informacjami dostępnymi w Polityce prywatności, w tym dot. okresów przechowywania danych i kategorii odbiorców danych. W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji pod adresem: pl-ochrona.danych@wolterskluwer.com