Zarządzanie projektem z uwzględnieniem specyfiki jednostek medycznych

Zarządzanie projektem z uwzględnieniem specyfiki jednostek medycznych
Na szkoleniu zostaną poruszone tematy dot. ryzyka medycznego oraz ryzyka zarządzania szpitalem.
W chwili obecnej nie mamy ustalonego terminu szkolenia,
skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy organizować to szkolenie ponownie

W świetle zmian środowiska medycznego w Polsce zarządzanie ryzykiem przestaje być opcją wyboru, lecz staje się obowiązkiem wynikającym z przepisów prawa i wymagań organów regulacyjnych. Zarządzanie ryzykiem w najbliższej przyszłości będzie wpływać na racjonalizację kosztów zarządzania jednostkami medycznymi, generować oszczędności, zapobiegać stratom. Wyniki zarządzania ryzykiem mogą być już w najbliższej przyszłości brane pod uwagę w naliczaniu wysokości składki ubezpieczeniowej. Szpitale stają dzisiaj przed wyzwaniami: jak zaprojektować, wdrożyć i utrzymywać skuteczny system zarządzania ryzykiem, w taki sposób, aby został uznany za skuteczny i akceptowalny przez prawo i instytucje nadzoru medycznego.


 

Szczegóły szkolenia

Program

Program

  • Project management. 
     
  1. Podstawowe pojęcia i role związane z zarządzaniem projektami
  2. Informacje na temat standardów globalnych zarządzania projektami PMBOK oraz PRINCE II
  3. Struktura organizacyjna a zarządzanie projektem
    • Określanie wizji i strategii funkcjonowania BZP
    • Wdrażanie Biura Zarządzania Projektami
    • Umiejscowienie BZP w strukturze organizacji
    • Rozwój kompetencji i znaczenia Biura Zarządzania Projektami
    • Zintegrowanie zarządzania projektami z kulturą organizacji
    • Identyfikacja kroków stworzenia kultury przyjaznej projektom
  4. Wsparcie kadry zarządczej
    • Jakiego wsparcia potrzebujemy? Rola aktywnego sponsora.
    • Zarządzanie odpowiedzialnością w projekcie
    • Definicja, cele
    • Rozwiązywanie a eskalacja problemów
    • Pozyskiwanie sponsora
    • Kryteria
    • Negocjacje
    • "Sprzedawanie" Projektu
    • Utrzymywanie relacji ze sponsorem
    • Proaktywność, wsparcie, kontakt, komunikacja
    • Przeglądy projektu
  5. Zarządzanie wymaganiami w cyklu życia projektu
    • Miejsce i rola wymagań w procesie zarządzania projektem
    • Proces zbierania i analizy wymagań w cykl życia projektu
    • Identyfikacja wymagań
    • Komunikacja z klientem, jako klucz do identyfikacji wymagań - techniki zdobywanie informacji, niezbędnych do identyfikacji i analizy wymagań
    • Formułowanie i analiza wymagań
    • Zarządzanie zmianą wymagań
    • Weryfikacja i walidacja wymagań
    • Zamknięcie projektu z punktu widzenia zarządzania wymaganiami.
  6. Cykl życia zarządzania projektem
    • Faza inicjalizacji projektu (Analiza interesariuszy, Karta projektu, Wstępna deklaracja zakresu)
    • Faza planowania projektu (Lista wymagań, WBS, Harmonogram, Arkusz odpowiedzialności, Budżet, Plan zarządzania ryzykiem)
      • Tworzenie planu projektu
      • Ustawienia kalendarza
      • Wprowadzenie właściwości projektu
      • Ograniczenia
      • Zadania cykliczne
      • Grupowanie zadań w fazy
    • Faza realizacji projektu (Budowanie zespołu, Realizacja prac projektowych)
    • Faza monitorowania i kontroli projektu (Raport statusu projektu, Wniosek o zmianę)
    • Faza zamknięcia projektu (Dokument podsumowania projektu)
    • Gromadzenie i archiwizacja doświadczeń projektowych
  7. Wstęp do analizy biznesowej - zarządzanie wymaganiami projektu
  8. Proces zarządzania zakresem projektu
  9. Struktura podziału pracy - WBS (deklaracja zakresu, produkty cząstkowe, słownik WBS)
  10. Proces zarządzania czasem projektu
  11. Szacowanie czasu trwania projektu
  12. Harmonogram projektu (diagram sieciowy, ścieżka krytyczna, rezerwy czasowe, kamienie milowe)
  13. Proces zarządzania kosztami projektu
    • Szacowanie kosztów projektu
    • Budżet projektu (Krzywa S, rezerwy budżetowe)
  14. Zarządzanie planami bazowymi projektu
  15. Zastosowanie techniki Earned Value do analizy aktualnego statusu projektu i przewidywania statusu projektu w przyszłości
  16. Zarządzanie zmianą a ograniczenia projektu
    • Kompleksowa, cykliczna analiza stanu realizacji projektu dokonywana prze Kierownika Projektu
    • Kryteria oceny stanu realizacji projektu w poszczególnych obszarach
    • Przygotowanie raportu o stanie realizacji projektu
    • Prognozowanie przyszłego statusu projektu na podstawie bieżących informacji
    • Techniki przeprowadzania przeglądu projektu, role i odpowiedzialności
    • Identyfikacja zagrożeń i problemów, Strategie i techniki rozwiązywania
    • Studia przypadków - praktyczne przećwiczenie ról w czasie przeglądu
    • Zastosowanie techniki przeglądów projektów do oceny ofert
    • Różne warianty przeglądów projektowych: przegląd nadzorczy, peer-to-peer, przeglądy dziedzinowe.
  17. Proces zarządzania ryzykiem i jego wpływ na zarządzanie projektem
    • Identyfikacja ryzyka
    • Analiza ryzyka (jakościowa, ilościowa)
    • Kontrola ryzyka
    • Stosowanie reakcji na ryzyko
  18. Zarządzanie wiedzą na temat ryzyka w organizacji
  19. Zastosowanie zarządzania jakością w zarządzaniu projektem
    • Jakość, czyli zgodność z wymaganiami
    • Dobry jakościowo projekt - zadowolony klient.
    • Jakość procesu, jakość produktów
    • Polityka jakości - omówienie głównych szkół zarządzania jakością
    • Proces zarządzania jakością w projekcie (planowanie, zapewnienie, audyty, doskonalenie, kontrola)
  20. Etapy formowania zespołu projektowego
    • Wykorzystanie autorytetu i siły osobowości kierownika projektu do zwiększenia wydajności w zespole
    • Optymalizacja relacji interpersonalnych w zespole
  21. Zespołowe planowanie projektu
  22. Coaching i podnoszenie kwalifikacji zespołu projektowego
  23. Planowanie przepływu komunikacji projektowej - plan zarządzania komunikacją
    • Modele komunikacyjne
    • Analiza potrzeb komunikacyjnych interesariuszy
    • Środki i techniki komunikacji projektowej
    • Metody pozyskiwania i dystrybucji informacji
  24. Raportowanie przebiegu projektu
  25. Rozwiązywanie konfliktów w zespole
  26. Techniki rozwiązywanie problemów projektowych
  27. Archiwizacja informacji na temat rozwiązanych problemów - podnoszenie sprawności organizacji
  28. Zarządzanie programami (wiązkami projektów) - project portfolio
    • Definicja zarządzania programem
    • Powiązania z zarządzaniem projektem i portfelem projektów
    • Proces zarządzania programem
    • inicjacji programu
    • planowania programu
    • realizacji programu
    • procesy monitorowania i kontroli programu
    • zamknięcie programu
  29. Powiązania pomiędzy grupami procesów zarządzania programem
  30. Specyfika projektów IT

Szkolenie możemy zorganizować dla Państwa w formie szkolenia zamkniętego. Wtedy program szkolenia może ulec zmianom na potrzeby Klienta. 

Cele

Cele

Celem szkolenia jest rzetelne przygotowanie merytoryczne pracowników szpitala, aby samodzielnie mogli zaprojektować, wdrożyć i utrzymać w szpitalu wszystkie elementy dotyczące zarządzania projektami oraz skutecznie i z sukcesem prowadzić projekty w szpitalu.

Prelegenci

Prelegenci

Piotr Welenc

 

Ekspert firmy BW Advisory ds. GRC, współpracującej z Wolters Kluwer Polska. Pracował w NBP, ZUS, na Politechnice Warszawskiej oraz na rzecz Komisji ds. budowy systemu zarządzania ryzykiem w NBP. Wykonywał audyty dla Europejskiego Banku Centralnego. Wykładał w ponad 18 uczelniach w Polsce. Ma ponad 10-letnie doświadczenie w projektowaniu, monitorowaniu i audytowaniu systemu kontroli zarządczej w jednostkach publicznych. Doktorant Instytutu Badań Systemowych Polskiej Akademii Nauk. Ekspert w zakresie GRC, analizy procesowej, IT governance, compliance, ochrony sygnalistów i RODO. Doradca spółek giełdowych i jednostek sektora finansów publicznych w zakresie GRC. Członek Komisji ds. compliance w Polsko-Niemieckiej Izbie Przemysłowo-Handlowej. Wykładowca na szkoleniach ACO i ACE; członek Rady Naukowej czasopisma „Compliance” Instytutu Compliance. Autor ponad 30 publikacji dotyczących zagadnień audytu, ryzyka, governance.

 

Posiada certyfikaty: MBA, CISA, CICA, CGEIT, CRISC, CRMA, CDPSE, ACO, IRCA ISO22301 LA, IRCA ISO27001 LA, ISO20000 LA, QAVal.

Odbiorcy

Odbiorcy

Odbiorcy

  • Dyrektor administracyjny
  • Lekarz naczelny
  • Naczelna pielęgniarka
  • audytor wewnętrzny
  • pełnomocnik ds. jakości
  • kierownicy działów delegowani do zarządzania ryzykiem przez dyrektorów szpitali

  •  

Zapytaj o ofertę na szkolenie specjalnie dla twojej firmy (jako szkolenie zamknięte)

Zapytaj o ofertę

Skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy to szkolenie organizować ponownie

Wyślij zapytanie
Kontakt w sprawie szkolenia:

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

Ogólna infolinia: 801 04 45 45

 

Szkolenia:
PL-szkolenia@wolterskluwer.com

 

Szkolenia Progman:
szkolenia.progman@wolterskluwer.pl

 

Szkolenia Kancelaria Notarialna:
PL-szkolenia.zam@wolterskluwer.com

 

Administratorem Twoich danych osobowych, czyli podmiotem decydującym o celach i sposobach ich przetwarzania, jest Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Przyokopowej 33, 01-208 Warszawa. Informujemy, że podanie danych osobowych zawartych w formularzu jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji zapytania objętego formularzem, a także, że przysługują Ci prawa: dostępu do Twoich danych osobowych, ich zmiany (w tym aktualizacji), wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także pozostałe prawa opisane w Polityce prywatności. Dane osobowe podane przez Ciebie będą przetwarzane przez nas w zgodzie z przepisami prawa, w celu realizacji zapytania, a jeśli udzieliłeś określonych zgód – również na podstawie ww. zgody i w celu w jej treści określonym. Nadto, przysługuje nam prawo przetwarzania Twoich danych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu jako administratora danych, w celach opisanych w Polityce prywatności, w tym celu wykonywania badań i analiz oraz w celach marketingowych (marketing bezpośredni własnych produktów). Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi informacjami dostępnymi w Polityce prywatności, w tym dot. okresów przechowywania danych i kategorii odbiorców danych. W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji pod adresem: pl-ochrona.danych@wolterskluwer.com