Szkolenie online

Doręczenia w postępowaniu cywilnym w świetle najnowszych przepisów

Doręczenia w postępowaniu cywilnym w świetle najnowszych przepisów
W chwili obecnej nie mamy ustalonego terminu szkolenia,
skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy organizować to szkolenie ponownie

Od lat ustawodawca poszukuje rozwiązań prawnych, które zapewniłyby sprawniejszą i łatwiejszą komunikację na linii sąd – obywatel – pełnomocnik. W sytuacji pandemii koronawirusa regularnie wprowadzane są przepisy, których celem jest zapewnienie dominującego udziału elektronicznego obiegu dokumentów i zawiadomień w postępowaniu sądowym. Nowelizacja kodeksu postępowania cywilnego z 2019 r. wprowadziła szereg zmian w zakresie doręczeń, które do dzisiaj wywołują liczne wątpliwości i problemy w praktyce ich stosowania. Ustawa o doręczeniach elektronicznych, uchwalona w 2020 r., może okazać się jednym z największych wyzwań praktyki sądowej.
W toku szkolenia poruszone zostaną najważniejsze zagadnienia odnoszące się do instytucji doręczeń w postępowaniu cywilnym, z uwzględnieniem aktualnych stanowisk prezentowanych w doktrynie, orzecznictwie i praktyce pełnomocników procesowych.

Szczegóły szkolenia

Program

Program

1. Wprowadzenie, cel zmian ustawodawczych.
2. Doręczanie pism przedsiębiorcom
3. Doręczanie pism pełnomocnikom
a) doręczenie bezpośrednie pomiędzy profesjonalnymi pełnomocnikami
b) doręczenie pism sądowych
4. Szczególny tryb doręczenia pozwu (pisma procesowego wywołującego potrzebę obrony praw przez pozwanego)
a) przebieg doręczenia w trybie art. 139(1) k.p.c.
b) regulacja na gruncie ustawy o komornikach sądowych
c) skutki braku prawidłowego doręczenia
5. Elektronizacja komunikacji w toku postępowania cywilnego
a) dotychczasowe regulacje w k.p.c.
b) „zinformatyzowanie” doręczeń w okresie pandemii COVID-19
c) zmiany na gruncie ustawy o doręczeniach elektronicznych
6. Obowiązywanie przepisów
7. Podsumowanie

Korzyści

Korzyści

Celem szkolenia jest przedstawienia zarówno praktycznych, jak i teoretycznych aspektów znowelizowanych przepisów procedury cywilnej z perspektywy instytucji doręczeń. Szkolenie ma charakter przekrojowy, a jago celem jest krótkie przedstawienie najważniejszych konsekwencji nowelizacji kodeksu postępowania cywilnego, ustaw „covidowych” oraz ustawy o doręczeniach elektronicznych.

Szkolenie umożliwi jego uczestnikom poszerzenie posiadanej wiedzy, w tym również w zakresie orzecznictwa sądowego. Nadto przyczyni się do ugruntowania wiedzy na temat nowelizacji kodeksu postępowania cywilnego z 2019 r. oraz uzyskania wiedzy na temat praktyki sądowej stosowania przepisów regulujących doręczenia. Prawnicy przekonują się bowiem, że literalna wykładnia nowych regulacji nie zawsze odpowiada potrzebom praktyki, co niejednokrotnie uzasadnia posłużenie się wykładnią celowościową i systemową.
Przyswojenie nowych zasad komunikacji z sądem pozwoli na optymalizację działań pełnomocnika w postępowaniu cywilnym. Również wobec licznych „pułapek procesowych” wynikających z ustaw „covidowych” niezbędne jest zapoznanie się z nową regulacją, a w konsekwencji zmiana dotychczasowych przyzwyczajeń w pracy zawodowej.

Prelegenci

Prelegenci

mec. Rafał Kowalczyk

Absolwent WPiA UAM w Poznaniu. W 2017 r. ukończył Podyplomowe Studia Prawa Upadłościowego i Restrukturyzacyjnego na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. W 2019 r. z wynikiem pozytywnym złożył egzamin adwokacki, otrzymując nagrodę Dziekana Okręgowej Rady Adwokackiej w Poznaniu, a następnie został wpisany na listę adwokatów Wielkopolskiej Izby Adwokackiej.
Reprezentuje klientów w sporach sądowych, w szczególności postępowaniach odszkodowawczych oraz gospodarczych. Zajmował się doradzaniem oraz obsługą prawną podmiotów gospodarczych, w szczególności z branży transportu krajowego i międzynarodowego oraz budowlanej. W ramach swojej praktyki zajmował się również opiniowaniem i sporządzaniem umów i ekspertyz prawnych oraz prowadzeniem procesu windykacji.

Informacje organizacyjne

Informacje organizacyjne

Termin i czas trwania

Szkolenie odbędzie się 16 czerwca 2021r. o godz. 15:00. Potrwa 1 godzinę, max 75 minut.

 

Zapisy

Zapisy prowadzone są do godz. 14:00 w dniu szkolenia.​

Mail z linkiem do szkolenia zostanie wysłany na dzień przed i w dniu szkolenia.

Ze względów bezpieczeństwa rejestracja na webinar jest dwustopniowa i odbywa się w 5 krokach:

  1. Najpierw zaloguj się do Twojego produktu LEX (przycisk Zaloguj się na górze tej strony).
  2. Następnie kliknij w zielony przycisk „Zapisz się”, który pojawi się w prawym górnym rogu na tej stronie mailem i danymi do których jest przypisana licencja Lex.
  3. Po zapisaniu się otrzymasz e-mail potwierdzający rejestrację (nie odpowiadaj na niego).
  4. Dzień przed oraz w dniu szkolenia otrzymasz e-mail z linkiem kierującym do webinaru. Zdarza się, że wiadomości z linkiem do szkolenia trafiają do folderu SPAM. Prosimy o jego sprawdzenie.
  5. Kliknij w link i poczekaj na rozpoczęcie webinaru.

 

Wymagania techniczne
- komputer z procesorem co najmniej 2GHz Pentium 4 oraz 2GB pamięci RAM
- Internet o prędkości pobierania co najmniej 1Mb/s
- dla zapewnienia stabilności połączenia sugerujemy korzystanie z przeglądarki CHROME lub Mozilla Firefox
- wtyczka Adobe Flash, głośniki lub słuchawki.

 

Po szkoleniu

Nagranie webinaru będzie bezpłatnie dostępne w Twoim produkcie LEX. Aby je obejrzeć, kliknij w kategorię Zasoby (menu po lewej stronie ekranu głównego LEX). Następnie wybierz Komentarze i publikacje. Odnośnik do nagrań to kategoria Szkolenia online.

 

 

Dla kogo szkolenie

Dla użytkowników LEX

Szkolenie jest bezpłatne dla klientów, którzy posiadają jeden z poniższych programów LEX:

LEX Omega
LEX Omega dla Sądów 
LEX Kancelaria Standard/Optimum/Premium 
Dział Prawny Standard/Optimum/Premium 

 

 

Sprawdź, czy posiadasz jeden z tych produktów. Zaloguj się do LEX i wybierz kategorię Mój LEX w menu po lewej stronie ekranu głównego. Po kliknięciu wyświetli Ci się nazwa produktu/ów LEX, którego jesteś użytkownikiem.

 

Osoby niebędące naszymi klientami (płatne szkolenia)

Jeśli nie jesteś użytkownikiem LEX, serdecznie zapraszamy do płatnego udziału w szkoleniu. Wystarczy, że zapiszesz się na tej stronie, a następnie zapłacisz za szkolenie metodą Dotpay- jedyna metoda płatności za szkolenie jaką realizujemy (kliknij w czerwoną ramkę na górze tej strony). Zapraszamy!

Zapytaj o ofertę na szkolenie specjalnie dla twojej firmy (jako szkolenie zamknięte)

Zapytaj o ofertę

Skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy to szkolenie organizować ponownie

Wyślij zapytanie
Kontakt w sprawie szkolenia:

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

Ogólna infolinia: 801 04 45 45

 

Szkolenia:
PL-szkolenia@wolterskluwer.com

 

Szkolenia Progman:
szkolenia.progman@wolterskluwer.pl

 

Szkolenia Kancelaria Notarialna:
PL-szkolenia.zam@wolterskluwer.com

 

Administratorem Twoich danych osobowych, czyli podmiotem decydującym o celach i sposobach ich przetwarzania, jest Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Przyokopowej 33, 01-208 Warszawa. Informujemy, że podanie danych osobowych zawartych w formularzu jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji zapytania objętego formularzem, a także, że przysługują Ci prawa: dostępu do Twoich danych osobowych, ich zmiany (w tym aktualizacji), wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także pozostałe prawa opisane w Polityce prywatności. Dane osobowe podane przez Ciebie będą przetwarzane przez nas w zgodzie z przepisami prawa, w celu realizacji zapytania, a jeśli udzieliłeś określonych zgód – również na podstawie ww. zgody i w celu w jej treści określonym. Nadto, przysługuje nam prawo przetwarzania Twoich danych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu jako administratora danych, w celach opisanych w Polityce prywatności, w tym celu wykonywania badań i analiz oraz w celach marketingowych (marketing bezpośredni własnych produktów). Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi informacjami dostępnymi w Polityce prywatności, w tym dot. okresów przechowywania danych i kategorii odbiorców danych. W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji pod adresem: pl-ochrona.danych@wolterskluwer.com