Szkolenie online

Kim jest beneficjent rzeczywisty? Nowe zasady ustalania i weryfikacji struktury własnościowej na gruncie Pakietu AML

Kim jest beneficjent rzeczywisty? Nowe zasady ustalania i weryfikacji struktury własnościowej na gruncie Pakietu AML
W chwili obecnej nie mamy ustalonego terminu szkolenia,
skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy organizować to szkolenie ponownie

Szkolenie jest trzecim z serii szkoleń dotyczących Pakietu AML. Tym razem przedmiotem szkolenia będzie temat zmian w procesie weryfikacji struktury własnościowej oraz zmian dotyczących rejestrów beneficjentów rzeczywistych, wprowadzonych na gruncie Rozporządzenia AML i Dyrektywy AML. Podczas szkolenia omówiona zostanie w szczegółach nowa definicja beneficjenta rzeczywistego (w tym rozumienie kontroli poprzez udział własnościowy oraz kontroli z użyciem innych środków). Prelegenci przedstawią również najważniejsze zmiany w procesie KYC w zakresie weryfikacji struktury własnościowej klienta oraz opiszą nowe reguły dotyczące korzystania z rejestrów beneficjentów rzeczywistych.

Szczegóły szkolenia

Program

Program

1. Pakiet AML – akty relewantne z punktu widzenia ustalania struktury własnościowej i ich status.
2. Ewolucja regulacji unijnych w zakresie obowiązku weryfikacji struktury własnościowej.
3. Nowa definicja beneficjenta rzeczywistego.
4. Zmiany w obowiązkach KYC instytucji zobowiązanych dot. weryfikacji struktury własnościowej klienta.
5. Obowiązek podmiotów prawnych do zgłaszania informacji o beneficjentach rzeczywistych.
6. Nowe zasady dotyczące korzystania z rejestrów beneficjentów rzeczywistych.
7. Obowiązek zgłaszania rozbieżności dot. informacji znajdujących się w centralnych rejestrach beneficjentów rzeczywistych.

 

Szkolenie jest w szczególności skierowane do:

• pracowników służb prawnych
• komórek AML i compliance
• AML Oficerów i Oficerów Compliance
• pracowników wykonujących zadania z zakresu KYC w instytucjach obowiązanych.

Prelegenci

Prelegenci

Magdalena Jaczewska-Żurek

Doktor nauk prawnych i radca prawny. Senior Associate w warszawskim biurze CMS. W swojej praktyce koncentruje się na sprawach z zakresu regulacji finansowych, w szczególności obejmujących doradztwo na rzecz banków, firm leasingowych, instytucji płatniczych, firm pożyczkowych oraz zakładów ubezpieczeń. Łączy swoje doświadczenie naukowe i zawodowe w obszarze krajowych i międzynarodowych regulacji dot. przeciwdziałania praniu pieniędzy. W tym zakresie świadczy doradztwo na rzecz finansowych i niefinansowych instytucji obowiązanych, przygotowując, audytując i aktualizując wewnętrzne procedury AML i oceny ryzyka, przeprowadzając analizy luki, wspierając AML Officerów w ich codziennej działalności oraz prowadząc projekty wdrożeniowe nowych regulacji i wymogów organów nadzoru. Przeprowadziła kilkadziesiąt szkoleń dla instytucji finansowych, regularnie uczestniczy w charakterze prelegentki w krajowych i międzynarodowych konferencjach naukowych, a także jest autorką licznych publikacji w uznawanych periodykach naukowych, czasopismach branżowych oraz monografiach.

Łukasz Szymański

Head of Financial Services Regulatory w kancelarii CMS, radca prawny. Specjalizuje się w doradztwie regulacyjnym dla sektora finansowego. Zajmuje się takimi zagadnieniami jak: prawo bankowe i ubezpieczeniowe, AML i sankcje, usługi płatnicze, regulacje leasingu i faktoringu, kredyt konsumencki i ochrona konsumentów na rynku finansowym czy digitalizacja procesów.

Informacje organizacyjne

Informacje organizacyjne

Termin i czas trwania

Szkolenie odbędzie się 20 listopada 2024r. o godz. 10:00. Potrwa 90 minut.

 

Zapisy

Zapisy prowadzone są do godz. 9:00 w dniu szkolenia.​

Ze względów bezpieczeństwa rejestracja na webinar jest dwustopniowa i odbywa się w 5 krokach:

  1. Najpierw zaloguj się do Twojego produktu LEX ( podaj login i hasło używane do logowania do posiadanego pakietu LEX)
  2. Następnie kliknij w zielony przycisk „Zapisz się”, który pojawi się w prawym górnym rogu na tej stronie 
  3. Po zapisaniu się otrzymasz e-mail potwierdzający rejestrację (nie odpowiadaj na niego).
  4. Dzień przed oraz w dniu szkolenia otrzymasz e-mail z linkiem kierującym do webinaru. Zdarza się, że wiadomości z linkiem do szkolenia trafiają do folderu SPAM. Prosimy o jego sprawdzenie.
  5. Kliknij w link i poczekaj na rozpoczęcie webinaru.

 

Wymagania techniczne
- komputer z procesorem co najmniej 2GHz Pentium 4 oraz 2GB pamięci RAM
- Internet o prędkości pobierania co najmniej 1Mb/s
- dla zapewnienia stabilności połączenia sugerujemy korzystanie z przeglądarki CHROME lub Mozilla Firefox.

 

Po szkoleniu

Nagranie webinaru będzie bezpłatnie dostępne w Twoim produkcie LEX. Aby je obejrzeć, kliknij w kategorię Zasoby (menu po lewej stronie ekranu głównego LEX). Następnie wybierz Komentarze i publikacje. Odnośnik do nagrań to kategoria Szkolenia online.

 

Dla kogo szkolenie

Dla użytkowników LEX

Szkolenie jest bezpłatne dla klientów, którzy posiadają jeden z poniższych programów LEX:

 

 

Banki Standard/Premium 

 

 

Sprawdź, czy posiadasz jeden z tych produktów. Zaloguj się do LEX i wybierz kategorię Mój LEX w menu po lewej stronie ekranu głównego. Po kliknięciu wyświetli Ci się nazwa produktu/ów LEX, którego jesteś użytkownikiem.

 

Osoby niebędące naszymi klientami (płatne szkolenia)

Jeśli nie jesteś użytkownikiem LEX, serdecznie zapraszamy do płatnego udziału w szkoleniu. Wystarczy, że zapiszesz się na tej stronie, a następnie zapłacisz za szkolenie metodą Dotpay- jedyna metoda płatności za szkolenie jaką realizujemy (kliknij w czerwoną ramkę na górze tej strony). Zapraszamy!

Zapytaj o ofertę na szkolenie specjalnie dla twojej firmy (jako szkolenie zamknięte)

Zapytaj o ofertę

Skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy to szkolenie organizować ponownie

Wyślij zapytanie
Kontakt w sprawie szkolenia:

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

Ogólna infolinia: 801 04 45 45

 

Szkolenia:
PL-szkolenia@wolterskluwer.com

 

Szkolenia Progman:
szkolenia.progman@wolterskluwer.pl

 

Szkolenia Kancelaria Notarialna:
PL-szkolenia.zam@wolterskluwer.com

 

Administratorem Twoich danych osobowych, czyli podmiotem decydującym o celach i sposobach ich przetwarzania, jest Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Przyokopowej 33, 01-208 Warszawa. Informujemy, że podanie danych osobowych zawartych w formularzu jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji zapytania objętego formularzem, a także, że przysługują Ci prawa: dostępu do Twoich danych osobowych, ich zmiany (w tym aktualizacji), wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także pozostałe prawa opisane w Polityce prywatności. Dane osobowe podane przez Ciebie będą przetwarzane przez nas w zgodzie z przepisami prawa, w celu realizacji zapytania, a jeśli udzieliłeś określonych zgód – również na podstawie ww. zgody i w celu w jej treści określonym. Nadto, przysługuje nam prawo przetwarzania Twoich danych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu jako administratora danych, w celach opisanych w Polityce prywatności, w tym celu wykonywania badań i analiz oraz w celach marketingowych (marketing bezpośredni własnych produktów). Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi informacjami dostępnymi w Polityce prywatności, w tym dot. okresów przechowywania danych i kategorii odbiorców danych. W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji pod adresem: pl-ochrona.danych@wolterskluwer.com