Szkolenie online

Nowe obowiązki instytucji zobowiązanych na gruncie Rozporządzenia AML

Nowe obowiązki instytucji zobowiązanych na gruncie Rozporządzenia AML
W chwili obecnej nie mamy ustalonego terminu szkolenia,
skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy organizować to szkolenie ponownie

W maju 2024 r. Parlament Europejski przyjął unijny pakiet regulacji AML („Pakiet AML”), do którego należy między innymi kluczowe z punktu widzenia instytucji zobowiązanych (w tym banków, firm leasingowych i zakładów ubezpieczeń na życie) Rozporządzenie AML. W zakresie przepisów materialnoprawnych zastąpi ono dotychczas obowiązującą Ustawę AML, nierzadko wprowadzając nowe obowiązki lub rozszerzając zakres dotychczasowych. Wdrożenie przepisów Rozporządzenia AML stanowić będzie dla instytucji zobowiązanych duże wyzwanie – warto rozpocząć przygotowania w tym zakresie już teraz. Szkolenie stanowi drugie szkolenie z serii szkoleń dedykowanych Pakietowi AML i ma na celu omówienie nowych obowiązków instytucji zobowiązanych.

Szczegóły szkolenia

Program

Program

1. Rozporządzenie AML – status i czas na wdrożenie.
2. Obowiązki instytucji zobowiązanych na gruncie Rozporządzenia AML:
a) Wewnętrzne procedury;
b) Ocena ryzyka AML;
c) Kierownik oraz pracownik ds. zgodności z prawem;
d) Ocena rzetelności pracowników;
e) Środki należytej staranności:
• identyfikacja i weryfikacja tożsamości klienta i UBO;
• określenie celu i charakteru stosunku / transakcji;
• bieżące monitorowanie;
• uproszczone i wzmocnione środki należytej staranności.
f) Obowiązki sprawozdawcze.
g) Obowiązki względem państw trzecich.

 

Szkolenie skierowane jest w szczególności do:

• pracowników komórek AML
• pracowników komórek compliance
• AML Officerów
• AMLRO
• pracowników działów prawnych w instytucjach obowiązanych.

Prelegenci

Prelegenci

dr Magdalena Jaczewska-Żurek

Senior Associate w warszawskim biurze Taylor Wessing. W swojej praktyce koncentruje się na sprawach z zakresu bankowości i finansów, w szczególności obejmujących doradztwo w obszarze regulacji finansowych na rzecz banków, zakładów ubezpieczeniowych, domów maklerskich oraz funduszy inwestycyjnych. Dodatkowo przygotowuje, wdraża, a także przeprowadza audyty wewnętrzne obejmujące procedury m.in. AML, jak również opracowuje odpowiednie oceny ryzyka.

Łukasz Szymański

Radca prawny i członek Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie. Partner w kancelarii Taylor Wessing w Warszawie. Specjalizuje się w doradztwie prawnym dotyczącym rynku finansowego. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w doradztwie prawnym na rzecz banków, ubezpieczycieli, firm leasingowych, agentów ubezpieczeniowych, firm pożyczkowych czy firm faktoringowych. Jego praktyka koncentruje się na trzech głównych obszarach, którymi zajmują się instytucje finansowe: aspekty regulacyjne (prawo bankowe, prawo ubezpieczeniowe, ochrona konsumentów, AML, usługi płatnicze), reorganizacje i finansowanie strukturyzowane. Regularnie pełni funkcję mediatora w Sądzie Polubownym przy Komisji Nadzoru Finansowego, od 2024 roku jest także arbitrem tego Sądu. Jest absolwentem Uniwersytetu Kardynała Wyszyńskiego w Warszawie, studiował również na Wydziale Prawa Uniwersytetu Katolickiego Pázmány Péter w Budapeszcie. Przez ponad dekadę był wykładowcą w Katedrze Prawa Cywilnego i Prawa Prywatnego Międzynarodowego na Uniwersytecie Kardynała Wyszyńskiego, gdzie prowadził zajęcia głównie z zakresu prawa cywilnego i regulacji ochrony konsumentów. Przed dołączeniem do Taylor Wessing pracował w Deloitte Legal, Wardyński & Wspólnicy, K&L Gates oraz w Komisji Nadzoru Finansowego.

Informacje organizacyjne

Informacje organizacyjne

Termin i czas trwania

Szkolenie odbędzie się 26 września 2024r. o godz. 10:00. Potrwa 90 minut.

 

Zapisy

Zapisy prowadzone są do godz. 9:00 w dniu szkolenia.​

Ze względów bezpieczeństwa rejestracja na webinar jest dwustopniowa i odbywa się w 5 krokach:

  1. Najpierw zaloguj się do Twojego produktu LEX ( podaj login i hasło używane do logowania do posiadanego pakietu LEX)
  2. Następnie kliknij w zielony przycisk „Zapisz się”, który pojawi się w prawym górnym rogu na tej stronie 
  3. Po zapisaniu się otrzymasz e-mail potwierdzający rejestrację (nie odpowiadaj na niego).
  4. Dzień przed oraz w dniu szkolenia otrzymasz e-mail z linkiem kierującym do webinaru. Zdarza się, że wiadomości z linkiem do szkolenia trafiają do folderu SPAM. Prosimy o jego sprawdzenie.
  5. Kliknij w link i poczekaj na rozpoczęcie webinaru.

 

Wymagania techniczne
- komputer z procesorem co najmniej 2GHz Pentium 4 oraz 2GB pamięci RAM
- Internet o prędkości pobierania co najmniej 1Mb/s
- dla zapewnienia stabilności połączenia sugerujemy korzystanie z przeglądarki CHROME lub Mozilla Firefox.

 

Po szkoleniu

Nagranie webinaru będzie bezpłatnie dostępne w Twoim produkcie LEX. Aby je obejrzeć, kliknij w kategorię Zasoby (menu po lewej stronie ekranu głównego LEX). Następnie wybierz Komentarze i publikacje. Odnośnik do nagrań to kategoria Szkolenia online.

 

Dla kogo szkolenie

Dla użytkowników LEX

Szkolenie jest bezpłatne dla klientów, którzy posiadają jeden z poniższych programów LEX:

 

 

Banki Standard/Premium

 

 

Sprawdź, czy posiadasz jeden z tych produktów. Zaloguj się do LEX i wybierz kategorię Mój LEX w menu po lewej stronie ekranu głównego. Po kliknięciu wyświetli Ci się nazwa produktu/ów LEX, którego jesteś użytkownikiem.

 

Osoby niebędące naszymi klientami (płatne szkolenia)

Jeśli nie jesteś użytkownikiem LEX, serdecznie zapraszamy do płatnego udziału w szkoleniu. Wystarczy, że zapiszesz się na tej stronie, a następnie zapłacisz za szkolenie metodą Dotpay- jedyna metoda płatności za szkolenie jaką realizujemy (kliknij w czerwoną ramkę na górze tej strony). Zapraszamy!

Zapytaj o ofertę na szkolenie specjalnie dla twojej firmy (jako szkolenie zamknięte)

Zapytaj o ofertę

Skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy to szkolenie organizować ponownie

Wyślij zapytanie
Kontakt w sprawie szkolenia:

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

Ogólna infolinia: 801 04 45 45

 

Szkolenia:
PL-szkolenia@wolterskluwer.com

 

Szkolenia Progman:
szkolenia.progman@wolterskluwer.pl

 

Szkolenia Kancelaria Notarialna:
PL-szkolenia.zam@wolterskluwer.com

 

Administratorem Twoich danych osobowych, czyli podmiotem decydującym o celach i sposobach ich przetwarzania, jest Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Przyokopowej 33, 01-208 Warszawa. Informujemy, że podanie danych osobowych zawartych w formularzu jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji zapytania objętego formularzem, a także, że przysługują Ci prawa: dostępu do Twoich danych osobowych, ich zmiany (w tym aktualizacji), wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także pozostałe prawa opisane w Polityce prywatności. Dane osobowe podane przez Ciebie będą przetwarzane przez nas w zgodzie z przepisami prawa, w celu realizacji zapytania, a jeśli udzieliłeś określonych zgód – również na podstawie ww. zgody i w celu w jej treści określonym. Nadto, przysługuje nam prawo przetwarzania Twoich danych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu jako administratora danych, w celach opisanych w Polityce prywatności, w tym celu wykonywania badań i analiz oraz w celach marketingowych (marketing bezpośredni własnych produktów). Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi informacjami dostępnymi w Polityce prywatności, w tym dot. okresów przechowywania danych i kategorii odbiorców danych. W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji pod adresem: pl-ochrona.danych@wolterskluwer.com