Nowelizacji Prawa telekomunikacyjnego i megaustawy - obowiązki wobec odbiorców usług telekomunikacyjnych

Nowelizacji Prawa telekomunikacyjnego i megaustawy - obowiązki wobec odbiorców usług telekomunikacyjnych
W chwili obecnej nie mamy ustalonego terminu szkolenia,
skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy organizować to szkolenie ponownie

21 stycznia 2013 r. weszła w życie nowelizacja ustawy Prawo telekomunikacyjne. Konieczność uchwalenia nowelizacji wynikła ze zmian dyrektyw składających się na Pakiet Regulacyjny, ale także z doświadczeń w wykonywaniu przepisów Prawa telekomunikacyjnego zebranych przez lata obowiązywania ustawy. Zapraszamy Państwa do udziału w warsztacie w trakcie którego ekspert (praktyk stosowania przepisów prawa telekomunikacyjnego) przedstawi Państwu najważniejsze zmiany oraz ich wpływ na funkcjonowanie rynku usług telekomunikacyjnych.
 

Szczegóły szkolenia

Program

Program

I. Nowe elementy umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych

  • Przedstawienie nowych obligatoryjnych elementów umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych i tych elementów umowy, które mogą być zamieszczone w regulaminie z punktu widzenia oceny poprawności implementacji zmienionej Dyrektywy o Usłudze Powszechnej;
  • Omówienie konsekwencji prawnych wdrożenia nowych zasad zmian warunków umowy za pomocą środków porozumiewania się na odległość;
  • Praktyczne konsekwencje zmian prawnych w odniesieniu do treści przykładowych wzorców umownych: analiza wzorców umownych, wskazanie konkretnych postanowień wymagających modyfikacji, propozycje zmian oraz omówienie procedury wdrożenia tych zmian w stosunkach z klientami pod kątem zminimalizowania negatywnych skutków wdrożenia obowiązkowych elementów do wzorców umownych.

  • II. Forma elektroniczna - zmiana umowy w formie elektronicznej, wymogi z ustawy o ochronie konsumentów dotyczące pisemnego potwierdzenia a uzasadnienie noweli PT
    • Forma elektroniczna jako fakultatywna forma zawarcia umowy o świadczenie usług elektronicznych - analiza problemów prawnych z punktu widzenia dotychczasowych problemów związanych ze stosowaniem formy elektronicznej w obrocie gospodarczym;
    • Regulacja Kodeksu cywilnego - omówienie formy i warunków potwierdzenia otrzymania oferty w formie elektronicznej przez przedsiębiorcę telekomunikacyjnego;
    • Informacje, o których powinien być poinformowany konsument w związku z zawarciem umowy i stopień ich szczegółowości - analiza problemów prawnych;
    • Wymogi prawne związane z potwierdzaniem oświadczeń woli a nowelizacja - analiza prawna;
    • Weryfikacja klientów na przykładzie umów zawieranych na odległość w działalności banków oraz sklepów internetowych;
    • Skutki braku potwierdzenia (art. 61 § 2 k.c.).

    • III. Zmiana umowy na odległość: elementy umowy podlegające zmianie, treść potwierdzeń
      • Elementy, które mogą być zmienione w drodze środków porozumiewania się na odległość - omówienie problemów z tym związanych;
      • Przedstawienie nowych sposobów i treści potwierdzenia dotyczących dokonania zmian w umowie o świadczenie usług telekomunikacyjnych.

      • IV. Przepisy przejściowe a implementacja nowych funkcjonalności
        • Problemy prawne związane z wprowadzeniem obowiązku dostosowania warunków umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych, w tym określonych w regulaminie świadczenia publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych lub w cenniku usług telekomunikacyjnych;
        • Analiza możliwości wypowiedzenia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych w związku z wprowadzaniem zmian wynikających z nowelizacji;
        • Ocena wpływu nowelizacji na umowy z konsumentami zawarte na czas określony dłuższy niż 24 miesiące;
        • Przedstawienie skutków prawnych braku implementacji nowych funkcjonalności do umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych.

        • V.Parametry techniczne - bezpieczne minimum dla operatora
          • Analiza obowiązku określenia minimalnych parametrów usługi a konieczność zmiany umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych w związku ze zmianą parametrów usługi;
          • Określenie zasad odpowiedzialności za niedotrzymanie parametrów usługi;
          • Przedstawienie rekomendacji w tym zakresie.

Zapytaj o ofertę na szkolenie specjalnie dla twojej firmy (jako szkolenie zamknięte)

Zapytaj o ofertę

Skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy to szkolenie organizować ponownie

Wyślij zapytanie
Kontakt w sprawie szkolenia:

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

Ogólna infolinia: 801 04 45 45

 

Szkolenia:
PL-szkolenia@wolterskluwer.com

 

Szkolenia Progman:
szkolenia.progman@wolterskluwer.pl

 

Szkolenia Kancelaria Notarialna:
PL-szkolenia.zam@wolterskluwer.com

 

Administratorem Twoich danych osobowych, czyli podmiotem decydującym o celach i sposobach ich przetwarzania, jest Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Przyokopowej 33, 01-208 Warszawa. Informujemy, że podanie danych osobowych zawartych w formularzu jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji zapytania objętego formularzem, a także, że przysługują Ci prawa: dostępu do Twoich danych osobowych, ich zmiany (w tym aktualizacji), wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także pozostałe prawa opisane w Polityce prywatności. Dane osobowe podane przez Ciebie będą przetwarzane przez nas w zgodzie z przepisami prawa, w celu realizacji zapytania, a jeśli udzieliłeś określonych zgód – również na podstawie ww. zgody i w celu w jej treści określonym. Nadto, przysługuje nam prawo przetwarzania Twoich danych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu jako administratora danych, w celach opisanych w Polityce prywatności, w tym celu wykonywania badań i analiz oraz w celach marketingowych (marketing bezpośredni własnych produktów). Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi informacjami dostępnymi w Polityce prywatności, w tym dot. okresów przechowywania danych i kategorii odbiorców danych. W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji pod adresem: pl-ochrona.danych@wolterskluwer.com