Szkolenie online

Omówienie nowych klauzul SCC

Omówienie nowych klauzul SCC
W chwili obecnej nie mamy ustalonego terminu szkolenia,
skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy organizować to szkolenie ponownie

Od 27 czerwca 2021 r. obowiązują nowe decyzje Komisji w zakresie SCC, czyli standardowych klauzul umownych między administratorami a podmiotami przetwarzającymi oraz w sprawie standardowych klauzul umownych dotyczących przekazywania danych osobowych do państw trzecich. 

  

Wprowadzają one istotne zmiany spowodowane wyrokiem Trybunału Sprawiedliwości UE, który unieważnił tzw. tarczę prywatności - Privacy Shield UE-USA oraz zakwestionował rolę dotychczasowych standardowych klauzul umownych. Nowe klauzule uzyskały budowę modułową, która umożliwi administratorom oraz podmiotom przetwarzającym wybór odpowiednich regulacji. W poprzednich klauzulach brakowało także postanowień odnoszących się do przekazywania danych między podmiotami przetwarzającymi oraz podmiotem przetwarzającym a administratorem danych, co zostało w nich aktualnie dodane.  

Szczegóły szkolenia

Program

Program

Ze szkolenia dowiesz się

 

  • czym są nowe decyzje Komisji i jaki mają status prawny dla krajowych administratorów danych;
  • jak są zbudowane i co zawierają; 
  • jak skonstruowane są poszczególne moduły SCC;
  • co z dotychczasowymi umowami powierzenia - czy powinny zostać zaktualizowane o nowe SCC czy też należy stworzyć nowe umowy;
  • jak mogą wyglądać przykładowe środki uzupełniające względem SCC?

  

 

Szkolenie skierowane jest w szczególności do:  

 

  • inspektorów ochrony danych i ich zastępców; 
  • administratorów danych i podmiotów przetwarzających; 
  • prawników specjalizujących się w ochronie danych osobowych; 
  • osób zajmujących się na co dzień tematyką ochrony danych osobowych. 

Prelegenci

Prelegenci

Przemysław Siarka

Specjalista ds. ochrony danych osobowych w iSecure sp. z o.o., firmie specjalizującej się w ochronie danych osobowych i bezpieczeństwie informacji (audyty, outsourcing funkcji Inspektora Ochrony Danych, szkolenia). Wcześniej zdobywał doświadczenie podczas pracy w krakowskich oraz warszawskich kancelariach obsługujących prywatne podmioty gospodarcze. Aktualnie wspomaga krajowych oraz międzynarodowych przedsiębiorców jako IOD w zakresie bezpiecznego przetwarzania danych osobowych pracowników oraz klientów - czyli każdego z nas. Prowadzi szkolenia, webinaria oraz czuwa nad prawidłowym stosowaniem przepisów RODO w obsługiwanych spółkach.
 
Prawnik, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego. W 2019 r. na swojej macierzystej uczelni ukończył studia podyplomowe z Prawa Pracy prowadzone pod kierownictwem prof. dr. hab. Krzysztofa Barana. Były współpracownik Instytutu Allerhanda, założyciel Fundacji Optimum Pareto.
Entuzjasta ICO oraz wytycznych i decyzji wydawanych przez zagraniczne organy nadzorcze ds. ochrony danych osobowych. Autor publikacji na blogu poświęconym ochronie danych osobowych https://www.isecure.pl/blog/. W wolnym czasie podróżnik, wielbiciel koncertów, kina i książek - nie tylko prawniczych monografii.

Mateusz Jakubik

Specjalista ds. bezpieczeństwa informacji w iSecure sp. z o.o., firmie specjalizującej się w ochronie danych osobowych i bezpieczeństwie informacji (audyty, outsourcing funkcji Inspektora Ochrony Danych, szkolenia). Doktorant na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Absolwent studiów podyplomowych z zakresu prawa pracy i cyberbezpieczeństwa oraz absolwent Collegium Humanum w Warszawie, gdzie ukończył studia Executive Master of Business Administration (MBA).
W pracy zawodowej zajmuje się tematyką ochrony danych osobowych oraz prywatności w kontekście cyberbezpieczeństwa. Pełnił funkcje Inspektora Ochrony Danych w jednostkach sektora publicznego i prywatnego, był odpowiedzialny za obszar ochrony danych osobowych w spółce Skarbu Państwa z obszaru energetyki, a także zdobywał doświadczenie w renomowanej warszawskiej kancelarii specjalizującej się w obszarze RODO.
Uczestnik prac grup roboczych w Ministerstwie Cyfryzacji w zakresie ochrony danych i AI. Autor i współautor publikacji z zakresu prawa ochrony danych osobowych i nowych technologii. Autor publikacji na blogu poświęconym ochronie danych osobowych https://www.isecure.pl/blog/.

Informacje organizacyjne

Informacje organizacyjne

Termin i czas trwania

Szkolenie odbędzie się 21 września 2021r. o godz. 12:00. Potrwa 2 godziny, max 135 minut.

 

Zapisy

Zapisy prowadzone są do godz. 12:00 w dniu szkolenia.​

Mail z linkiem do szkolenia zostanie wysłany na dzień przed i w dniu szkolenia.

Ze względów bezpieczeństwa rejestracja na webinar jest dwustopniowa i odbywa się w 5 krokach:

  1. Najpierw zaloguj się do Twojego produktu LEX (przycisk Zaloguj się na górze tej strony).
  2. Następnie kliknij w zielony przycisk „Zapisz się”, który pojawi się w prawym górnym rogu na tej stronie mailem i danymi do których jest przypisana licencja Lex.
  3. Po zapisaniu się otrzymasz e-mail potwierdzający rejestrację (nie odpowiadaj na niego).
  4. Dzień przed oraz w dniu szkolenia otrzymasz e-mail z linkiem kierującym do webinaru. Zdarza się, że wiadomości z linkiem do szkolenia trafiają do folderu SPAM. Prosimy o jego sprawdzenie.
  5. Kliknij w link i poczekaj na rozpoczęcie webinaru.

 

Wymagania techniczne
- komputer z procesorem co najmniej 2GHz Pentium 4 oraz 2GB pamięci RAM
- Internet o prędkości pobierania co najmniej 1Mb/s
- dla zapewnienia stabilności połączenia sugerujemy korzystanie z przeglądarki CHROME lub Mozilla Firefox

 

Po szkoleniu

Nagranie webinaru będzie bezpłatnie dostępne w Twoim produkcie LEX. Aby je obejrzeć, kliknij w kategorię Zasoby (menu po lewej stronie ekranu głównego LEX). Następnie wybierz Komentarze i publikacje. Odnośnik do nagrań to kategoria Szkolenia online.

 

 

Dla kogo szkolenie

Dla użytkowników LEX

Szkolenie jest bezpłatne dla klientów, którzy posiadają jeden z poniższych programów LEX:

Ochrona Danych Osobowych

 

 

 

Sprawdź, czy posiadasz jeden z tych produktów. Zaloguj się do LEX i wybierz kategorię Mój LEX w menu po lewej stronie ekranu głównego. Po kliknięciu wyświetli Ci się nazwa produktu/ów LEX, którego jesteś użytkownikiem.

 

Osoby niebędące naszymi klientami (płatne szkolenia)

Jeśli nie jesteś użytkownikiem LEX, serdecznie zapraszamy do płatnego udziału w szkoleniu. Wystarczy, że zapiszesz się na tej stronie, a następnie zapłacisz za szkolenie metodą Dotpay- jedyna metoda płatności za szkolenie jaką realizujemy (kliknij w czerwoną ramkę na górze tej strony). Zapraszamy!

Informacje o cenie i terminach

Cena szkolenia:
49,00 zł/ os netto ( 60,27 zł/os brutto )
Termin i miejsce:
Wkrótce nowe terminy
Czas trwania:
1h

Zgłoszenia

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

Ogólna infolinia: 801 04 45 45

 

Szkolenia:
PL-szkolenia@wolterskluwer.com

 

Szkolenia Progman:
szkolenia.progman@wolterskluwer.pl

 

Szkolenia Kancelaria Notarialna:
PL-szkolenia.zam@wolterskluwer.com

 

Administratorem Twoich danych osobowych, czyli podmiotem decydującym o celach i sposobach ich przetwarzania, jest Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Przyokopowej 33, 01-208 Warszawa. Informujemy, że podanie danych osobowych zawartych w formularzu jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji zapytania objętego formularzem, a także, że przysługują Ci prawa: dostępu do Twoich danych osobowych, ich zmiany (w tym aktualizacji), wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także pozostałe prawa opisane w Polityce prywatności. Dane osobowe podane przez Ciebie będą przetwarzane przez nas w zgodzie z przepisami prawa, w celu realizacji zapytania, a jeśli udzieliłeś określonych zgód – również na podstawie ww. zgody i w celu w jej treści określonym. Nadto, przysługuje nam prawo przetwarzania Twoich danych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu jako administratora danych, w celach opisanych w Polityce prywatności, w tym celu wykonywania badań i analiz oraz w celach marketingowych (marketing bezpośredni własnych produktów). Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi informacjami dostępnymi w Polityce prywatności, w tym dot. okresów przechowywania danych i kategorii odbiorców danych. W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji pod adresem: pl-ochrona.danych@wolterskluwer.com