Szkolenie online

Zasady doręczania pełnomocnikom zawodowym pism sądowych przez Portal Informacyjny

Zasady doręczania pełnomocnikom zawodowym pism sądowych przez Portal Informacyjny
W chwili obecnej nie mamy ustalonego terminu szkolenia,
skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy organizować to szkolenie ponownie

Ustawodawca konsekwentnie dąży do informatyzacji postępowania cywilnego, tak aby możliwe było w szerokim stopniu wykorzystanie systemu teleinformatycznego w sądach. W odpowiedzi na problemy związane z różnorodnym podejściem sądów powszechnych do zagadnienia doręczeń w okresie tzw. lockdownu ustawodawca zdecydował się ujednolicić sposób elektronicznej komunikacji sądu z pełnomocnikami w toku postępowania cywilnego. W tym celu dodano art. 15zzs9 do ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1842 ze zm.). Tym samym od 3 lipca 2021 r. w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii ogłoszonego z powodu COVID-19 oraz w ciągu roku od odwołania ostatniego z nich sąd będzie doręczać fachowym pełnomocnikom pisma sądowe poprzez umieszczenie ich treści w systemie teleinformatycznym (Portalu Informacyjnym). Zagadnienie to wywołuje jednak w praktyce wiele wątpliwości, nie tylko natury prawnej, ale nade wszystko technicznych związanych z dotychczasowym sposobem funkcjonowania Portalu Informacyjnego.

Szczegóły szkolenia

Program

Program

Program:


1. Wprowadzenie, cel zmian ustawodawczych.
2. Elektronizacja komunikacji w toku postępowania cywilnego:
a) dotychczasowe zasady doręczania pism za pomocą systemu teleinformatycznego,
b) „zinformatyzowanie” doręczeń w okresie pandemii COVID-19.
3. Doręczanie pism za pośrednictwem Portalu Informacyjnego a ustawa o doręczeniach elektronicznych.
4. Zakres przedmiotowy art. 15zzs(9) „ustawy covidowej”.
5. Podmioty objęte obowiązkiem doręczeń za pośrednictwem Portalu Informacyjnego.
6. Techniczne aspekty korzystania z Portalu Informacyjnego.
7. Obowiązywanie przepisów.

Korzyści

Korzyści

Celem szkolenia jest przedstawienia zarówno prawnych, jak i teoretycznych aspektów znowelizowanych przepisów tzw. tarczy antykryzysowej z perspektywy instytucji doręczeń pism sądowych pełnomocnikom fachowym za pośrednictwem Portalu Informacyjnego. Szkolenie ma charakter praktyczny, a zamierzeniem prelegenta jest krótkie przedstawienie najważniejszych konsekwencji nowego sposobu doręczeń pism sądowych.

Przyswojenie nowych zasad komunikacji z sądem pozwoli na optymalizację działań pełnomocnika w postępowaniu cywilnym. Zapoznanie się z nową regulacją jest istotne ze względu na występowanie licznych „pułapek procesowych” wynikających z lakoniczności treści ustawy „covidowej”. Niezbędna może okazać się zmiana dotychczasowych przyzwyczajeń w pracy zawodowej pełnomocników.

Prelegenci

Prelegenci

mec. Rafał Kowalczyk

Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
W 2017 r. ukończył Podyplomowe Studia Prawa Upadłościowego i Restrukturyzacyjnego na Uczelni Łazarskiego w Warszawie.
Laureat 3 miejsca w III edycji Konstytucyjnego Turnieju Sądowego im. prof. Zbigniewa Hołdy w Warszawie.
W 2019 r. z wynikiem pozytywnym złożył egzamin adwokacki, otrzymując nagrodę Dziekana Okręgowej Rady Adwokackiej w Poznaniu, a następnie został wpisany na listę adwokatów Wielkopolskiej Izby Adwokackiej.
Reprezentuje klientów w sporach sądowych, w szczególności postępowaniach odszkodowawczych oraz gospodarczych. Zajmował się doradzaniem oraz obsługą prawną podmiotów gospodarczych, w szczególności z branży transportu krajowego i międzynarodowego oraz budowlanej. W ramach swojej praktyki zajmował się również opiniowaniem i sporządzaniem umów i ekspertyz prawnych oraz prowadzeniem procesu windykacji.

Informacje organizacyjne

Informacje organizacyjne

Termin i czas trwania

Szkolenie odbędzie się 22 lipca 2021r. o godz. 15:00. Potrwa 1 godzinę, max 75 minut.

 

Zapisy

Zapisy prowadzone są do godz. 14:00 w dniu szkolenia.​

Ze względów bezpieczeństwa rejestracja na webinar jest dwustopniowa i odbywa się w 5 krokach:

  1. Najpierw zaloguj się do Twojego produktu LEX (przycisk Zaloguj się na górze tej strony).
  2. Następnie kliknij w zielony przycisk „Zapisz się”, który pojawi się w prawym górnym rogu na tej stronie mailem i danymi do których jest przypisana licencja Lex.
  3. Po zapisaniu się otrzymasz e-mail potwierdzający rejestrację (nie odpowiadaj na niego).
  4. Dzień przed oraz w dniu szkolenia otrzymasz e-mail z linkiem kierującym do webinaru. Zdarza się, że wiadomości z linkiem do szkolenia trafiają do folderu SPAM. Prosimy o jego sprawdzenie.
  5. Kliknij w link i poczekaj na rozpoczęcie webinaru.

 

Wymagania techniczne
- komputer z procesorem co najmniej 2GHz Pentium 4 oraz 2GB pamięci RAM
- Internet o prędkości pobierania co najmniej 1Mb/s
- dla zapewnienia stabilności połączenia sugerujemy korzystanie z przeglądarki CHROME lub Mozilla Firefox
 

 

Po szkoleniu

Nagranie webinaru będzie bezpłatnie dostępne w Twoim produkcie LEX. Aby je obejrzeć, kliknij w kategorię Zasoby (menu po lewej stronie ekranu głównego LEX). Następnie wybierz Komentarze i publikacje. Odnośnik do nagrań to kategoria Szkolenia online.

 

 

Dla kogo szkolenie

Dla użytkowników LEX

Szkolenie jest bezpłatne dla klientów, którzy posiadają jeden z poniższych programów LEX:

LEX Omega dla Sądów 
LEX Kancelaria Standard/Optimum/Premium 
Dział Prawny Standard/Optimum/Premium 

 

Sprawdź, czy posiadasz jeden z tych produktów. Zaloguj się do LEX i wybierz kategorię Mój LEX w menu po lewej stronie ekranu głównego. Po kliknięciu wyświetli Ci się nazwa produktu/ów LEX, którego jesteś użytkownikiem.

 

Osoby niebędące naszymi klientami (płatne szkolenia)

Jeśli nie jesteś użytkownikiem LEX, serdecznie zapraszamy do płatnego udziału w szkoleniu. Wystarczy, że zapiszesz się na tej stronie, a następnie zapłacisz za szkolenie metodą Dotpay- jedyna metoda płatności za szkolenie jaką realizujemy (kliknij w czerwoną ramkę na górze tej strony). Zapraszamy!

Informacje o cenie i terminach

Cena szkolenia:
49,00 zł/ os netto ( 60,27 zł/os brutto )
Termin i miejsce:
Wkrótce nowe terminy
Czas trwania:
1h

Zgłoszenia

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

Ogólna infolinia: 801 04 45 45

 

Szkolenia:
PL-szkolenia@wolterskluwer.com

 

Szkolenia Progman:
szkolenia.progman@wolterskluwer.pl

 

Szkolenia Kancelaria Notarialna:
PL-szkolenia.zam@wolterskluwer.com

 

Administratorem Twoich danych osobowych, czyli podmiotem decydującym o celach i sposobach ich przetwarzania, jest Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Przyokopowej 33, 01-208 Warszawa. Informujemy, że podanie danych osobowych zawartych w formularzu jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji zapytania objętego formularzem, a także, że przysługują Ci prawa: dostępu do Twoich danych osobowych, ich zmiany (w tym aktualizacji), wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także pozostałe prawa opisane w Polityce prywatności. Dane osobowe podane przez Ciebie będą przetwarzane przez nas w zgodzie z przepisami prawa, w celu realizacji zapytania, a jeśli udzieliłeś określonych zgód – również na podstawie ww. zgody i w celu w jej treści określonym. Nadto, przysługuje nam prawo przetwarzania Twoich danych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu jako administratora danych, w celach opisanych w Polityce prywatności, w tym celu wykonywania badań i analiz oraz w celach marketingowych (marketing bezpośredni własnych produktów). Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi informacjami dostępnymi w Polityce prywatności, w tym dot. okresów przechowywania danych i kategorii odbiorców danych. W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji pod adresem: pl-ochrona.danych@wolterskluwer.com