Bądź na bieżąco
Zapisz się na Newsletter!
1. Przesłanki kontroli abuzywności postanowień dot. oprocentowania
1.1. Dopuszczalność kontroli postanowień umownych dot. oprocentowania
1.2. Indywidualne negocjacje zasad oprocentowania
1.3. Postanowienie umowne jako przedmiot kontroli
1.4. Sprzeczność z dobrymi obyczajami i rażące naruszenie interesów konsumenta
2. Oprocentowanie jako wynagrodzenie przedsiębiorcy (główne świadczenie)
3. Przejrzystość postanowień umownych
3.1. Przejrzystość gramatyczna i graficzna
3.2. Przejrzystość merytoryczna
4. Przyczyny abuzywności postanowień określających oprocentowanie
Szkolenie skierowane jest w szczególności do:
• prawników zatrudnionych w działach obsługi prawnej banków, banków spółdzielczych i SKOKów;
• osób odpowiedzialnych za przygotowywanie wzorców umownych i ich opiniowanie pod kątem ryzyk prawnych
• prawników i innych osób odpowiedzialnych za tworzenie produktów bankowych;
• pełnomocników procesowych (radców prawnych i adwokatów) reprezentujących zarówno banki, jak i klientów (konsumentów) w sprawach dot. umów kredytów i pożyczek;
• sędziów prowadzących sprawy dotyczące spraw z pogranicza prawa bankowego i prawa ochrony konsumentów;
• prawników pracujących w działach obsługi reklamacji czy postepowań polubownych banków i SKOKów;
• pracowników instytucji ochrony prawa, w szczególności ochrony klientów i konsumentów, w tym miejskich i powiatowych rzeczników praw konsumentów, pracowników Rzecznika Finansowego czy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Radca prawny, doktor nauk prawnych, wykładowca uniwersytecki (Pracownia Prawa Ubezpieczeniowego WPiA UG).
Stały prelegent i prowadzący szkolenia dla prawników, brokerów ubezpieczeniowych, banków, zakładów ubezpieczeń i innych podmiotów z rynku finansowego. Autor monografii naukowych dot. cywilnoprawnych aspektów obrotu na rynku usług finansowych (bankowych i ubezpieczeniowych), specjalistycznych komentarzy praktycznych LEX Banki, artykułów i innych publikacji naukowych z zakresu prywatnego prawa bankowego, ubezpieczeniowego i konsumenckiego.
Termin i czas trwania
Szkolenie odbędzie się 13 maja 2024r. o godz. 10:00. Potrwa 90 minut.
Zapisy
Zapisy prowadzone są do godz. 9:00 w dniu szkolenia.
Ze względów bezpieczeństwa rejestracja na webinar jest dwustopniowa i odbywa się w 5 krokach:
Wymagania techniczne
- komputer z procesorem co najmniej 2GHz Pentium 4 oraz 2GB pamięci RAM
- Internet o prędkości pobierania co najmniej 1Mb/s
- dla zapewnienia stabilności połączenia sugerujemy korzystanie z przeglądarki CHROME lub Mozilla Firefox.
Po szkoleniu
Nagranie webinaru będzie bezpłatnie dostępne w Twoim produkcie LEX. Aby je obejrzeć, kliknij w kategorię Zasoby (menu po lewej stronie ekranu głównego LEX). Następnie wybierz Komentarze i publikacje. Odnośnik do nagrań to kategoria Szkolenia online.
Dla kogo szkolenie
Dla użytkowników LEX
Szkolenie jest bezpłatne dla klientów, którzy posiadają jeden z poniższych programów LEX:
Banki Standard/Premium
Sprawdź, czy posiadasz jeden z tych produktów. Zaloguj się do LEX i wybierz kategorię Mój LEX w menu po lewej stronie ekranu głównego. Po kliknięciu wyświetli Ci się nazwa produktu/ów LEX, którego jesteś użytkownikiem.
Osoby niebędące naszymi klientami (płatne szkolenia)
Jeśli nie jesteś użytkownikiem LEX, serdecznie zapraszamy do płatnego udziału w szkoleniu. Wystarczy, że zapiszesz się na tej stronie, a następnie zapłacisz za szkolenie metodą Dotpay- jedyna metoda płatności za szkolenie jaką realizujemy (kliknij w czerwoną ramkę na górze tej strony). Zapraszamy!
Zapytaj o ofertę na szkolenie specjalnie dla twojej firmy (jako szkolenie zamknięte)
Zapytaj o ofertęSkontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy to szkolenie organizować ponownie
Wyślij zapytanieMasz pytania? Zadzwoń lub napisz!
Ogólna infolinia: 801 04 45 45
Szkolenia:
PL-szkolenia@wolterskluwer.com
Szkolenia Progman:
szkolenia.progman@wolterskluwer.pl
Szkolenia Kancelaria Notarialna:
PL-szkolenia.zam@wolterskluwer.com