Szkolenie online

Umowy z dostawcami usług ICT w świetle DORA

Umowy z dostawcami usług ICT w świetle DORA
W chwili obecnej nie mamy ustalonego terminu szkolenia,
skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy organizować to szkolenie ponownie

Postępujące cyfryzacja zarówno banków, jak i innych podmiotów z sektora finansowego z jednej strony zapewnia klientom szybsze i lepszej jakości usługi, z drugiej strony, z uwagi na profesjonalizację cyberprzestępców i wykorzystywanie cyberataków jako formy nacisku politycznego, stwarza szereg ryzyk. Digitial Operational Resilience Act (DORA), czyli nowe rozporządzenie unijne dot. odporności cyfrowej podmiotów sektora finansowego, wprowadza szereg dodatkowych wymogów np. z zakresu klasyfikacji systemów, ich testowania oraz budowania świadomości znaczenia cyberbezpieczeństwa w organizacjach.
Podczas szkolenia zostaną omówione podstawowe wymogi DORA zarówno w zakresie brzmienia umów pomiędzy podmiotami sektora finansowego a dostawcami usług ICT, jak i szerzej – przemodelowania relacji pomiędzy tymi podmiotami. Zostaną omówione sytuacje, które zazwyczaj budzą trudności w trakcie negocjowania takich umów, a także, w formule warsztatowej, zostaną omówione przykłady klauzul, które powinny ulec zmianie w umowach z dostawcami usług ICT w związku z wejściem w życie DORA.

Szczegóły szkolenia

Program

Program

1. Zakres zastosowania DORA
1.1. Zakres podmiotowy
1.2. Zakres przedmiotowy
2. Wymogi dot. brzmienia umów ICT wynikające z DORA
3. Inne regulacje (w tym dot. bezpośrednio rynku finansowego), mające znaczenie dla brzmienia umów z dostawcami ICT
4. Strategie negocjacji i wdrażania zmian w umowach z dostawcami usług ICT
5. Warsztaty praktyczne – redrafting klauzul

 

Webinar adresowany jest do:

  • prawników wewnętrznych pracujących w instytucjach finansowych, tj. instytucjach płatniczych, instytucjach pieniądza elektronicznego, firmach inwestycyjnych, dostawcach usług w zakresie kryptoaktywów, emitentach kryptoaktywów, zarządzających alternatywnymi funduszami inwestycyjnymi, dostawcach usług w zakresie udostępniania informacji, zakładach ubezpieczeń i zakładach reasekuracji, pośrednikach ubezpieczeniowych, pośrednikach reasekuracyjnych i pośrednikach oferujących ubezpieczenia uzupełniające, instytucjach pracowniczych programów emerytalnych, biegłych rewidentów i firmach audytorskich, dostawcach usług finansowania społecznościowego;
  • radców prawnych i adwokatów doradzających instytucjom finansowym w obszarze compliance;
  • pracowników działów IT instytucji finansowych,
  • prawników pracujących w spółkach IT.

 

 

 

Prelegenci

Prelegenci

adw. Katarzyna Szczudlik

Specjalizuje się w doradztwie z zakresu ochrony danych osobowych, prywatności i prawa nowych technologii, szczególnie na rzecz podmiotów z sektora finansowego i FinTech.

Katarzyna ma doświadczenie w obszarze doradztwa prawnego dla podmiotów z sektora telekomunikacyjnego, IT (umowy wdrożeniowe) i usług płatniczych. Opracowuje i wdraża kompleksowe procedury, mechanizmy i dokumentację zapewniającą zgodność działania organizacji z obowiązującymi regulacjami.

Ma doświadczenie w przygotowywaniu i negocjowaniu umów IT, w tym dotyczących projektów wdrożeniowych, usług chmurowych i licencji oprogramowania. Wspiera instytucje finansowe w zakresie regulacji outsourcingowych.

Interesuje się prawnymi aspektami technologii blockchain i sztucznej inteligencji, zarówno w zakresie aspektów prawnych wykorzystania tych technologii, jak i ich wykorzystania w obszarze usług prawnych.

Katarzyna Szczudlik jest autorem kilkudziesięciu artykułów i opracowań dot. prawa nowych technologii, ochrony danych osobowych i rozwiązywania sporów. Regularnie jest prelegentem na polskich i międzynarodowych konferencjach.

Informacje organizacyjne

Informacje organizacyjne

Termin i czas trwania

Szkolenie odbędzie się 26 stycznia 2024r. o godz. 10:00. Potrwa 1,5h.

 

Zapisy

Zapisy prowadzone są do godz. 9:00 w dniu szkolenia.​

Ze względów bezpieczeństwa rejestracja na webinar jest dwustopniowa i odbywa się w 5 krokach:

  1. Najpierw zaloguj się do Twojego produktu LEX ( podaj login i hasło używane do logowania do posiadanego pakietu LEX)
  2. Następnie kliknij w zielony przycisk „Zapisz się”, który pojawi się w prawym górnym rogu na tej stronie 
  3. Po zapisaniu się otrzymasz e-mail potwierdzający rejestrację (nie odpowiadaj na niego).
  4. Dzień przed oraz w dniu szkolenia otrzymasz e-mail z linkiem kierującym do webinaru. Zdarza się, że wiadomości z linkiem do szkolenia trafiają do folderu SPAM. Prosimy o jego sprawdzenie.
  5. Kliknij w link i poczekaj na rozpoczęcie webinaru.

 

Wymagania techniczne
- komputer z procesorem co najmniej 2GHz Pentium 4 oraz 2GB pamięci RAM
- Internet o prędkości pobierania co najmniej 1Mb/s
- dla zapewnienia stabilności połączenia sugerujemy korzystanie z przeglądarki CHROME lub Mozilla Firefox.

 

Po szkoleniu

Nagranie webinaru będzie bezpłatnie dostępne w Twoim produkcie LEX. Aby je obejrzeć, kliknij w kategorię Zasoby (menu po lewej stronie ekranu głównego LEX). Następnie wybierz Komentarze i publikacje. Odnośnik do nagrań to kategoria Szkolenia online.

 

 

Dla kogo szkolenie

Dla użytkowników LEX

Szkolenie jest bezpłatne dla klientów, którzy posiadają jeden z poniższych programów LEX:

 

 

Banki Standard/Premium

 

 

Sprawdź, czy posiadasz jeden z tych produktów. Zaloguj się do LEX i wybierz kategorię Mój LEX w menu po lewej stronie ekranu głównego. Po kliknięciu wyświetli Ci się nazwa produktu/ów LEX, którego jesteś użytkownikiem.

 

Osoby niebędące naszymi klientami (płatne szkolenia)

Jeśli nie jesteś użytkownikiem LEX, serdecznie zapraszamy do płatnego udziału w szkoleniu. Wystarczy, że zapiszesz się na tej stronie, a następnie zapłacisz za szkolenie metodą Dotpay- jedyna metoda płatności za szkolenie jaką realizujemy (kliknij w czerwoną ramkę na górze tej strony). Zapraszamy!

 

Zapytaj o ofertę na szkolenie specjalnie dla twojej firmy (jako szkolenie zamknięte)

Zapytaj o ofertę

Skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy to szkolenie organizować ponownie

Wyślij zapytanie
Kontakt w sprawie szkolenia:

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

Ogólna infolinia: 801 04 45 45

 

Szkolenia:
PL-szkolenia@wolterskluwer.com

 

Szkolenia Progman:
szkolenia.progman@wolterskluwer.pl

 

Szkolenia Kancelaria Notarialna:
PL-szkolenia.zam@wolterskluwer.com

 

Administratorem Twoich danych osobowych, czyli podmiotem decydującym o celach i sposobach ich przetwarzania, jest Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Przyokopowej 33, 01-208 Warszawa. Informujemy, że podanie danych osobowych zawartych w formularzu jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji zapytania objętego formularzem, a także, że przysługują Ci prawa: dostępu do Twoich danych osobowych, ich zmiany (w tym aktualizacji), wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także pozostałe prawa opisane w Polityce prywatności. Dane osobowe podane przez Ciebie będą przetwarzane przez nas w zgodzie z przepisami prawa, w celu realizacji zapytania, a jeśli udzieliłeś określonych zgód – również na podstawie ww. zgody i w celu w jej treści określonym. Nadto, przysługuje nam prawo przetwarzania Twoich danych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu jako administratora danych, w celach opisanych w Polityce prywatności, w tym celu wykonywania badań i analiz oraz w celach marketingowych (marketing bezpośredni własnych produktów). Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi informacjami dostępnymi w Polityce prywatności, w tym dot. okresów przechowywania danych i kategorii odbiorców danych. W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji pod adresem: pl-ochrona.danych@wolterskluwer.com