Dochody budżetowe działalności podstawowej, pozostałej, finansowej i nadzwyczajnej, wydatki i koszty oraz księgowanie budżetu zadaniowego sądów, zakładów poprawczych, funduszu pomocy pokrzywdzonym i pomocy postpenitencjarnej.

Dochody budżetowe działalności podstawowej, pozostałej, finansowej i nadzwyczajnej, wydatki i koszty oraz księgowanie budżetu zadaniowego sądów, zakładów poprawczych, funduszu pomocy pokrzywdzonym i pomocy postpenitencjarnej.
W chwili obecnej nie mamy ustalonego terminu szkolenia,
skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy organizować to szkolenie ponownie

Szczegóły szkolenia

Program

Program

  1. Charakterystyka i wyjaśnienie przyczyn zmian zasad rachunkowości budżetowej w latach 2010/2011/2012 oraz nadchodzące kolejne zmiany na lata 2013/2014 związane z Dyrektywą Rady 2011/85/UE z dnia 8 listopada 2011 roku w sprawie wymogów dla ram budżetowych dla państw członkowskich - nowe podejście do zobowiązań, w tym zobowiązań warunkowych sądów.
  2. Nadrzędne zasady rachunkowości oraz zasady wyceny aktywów i pasywów obowiązujące w rachunkowości budżetowej w roku 2012 - problem odwoływania się rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 11 stycznia 2008 roku w sprawie szczegółowych zasad prowadzenia gospodarki finansowej i działalności inwestycyjnej sądów powszechnych i jego zmian zawartych w rozporządzeniu Ministra Sprawiedliwości z dnia 12 stycznia 2012 roku do nieaktualnych rozporządzeń Ministra Finansów.
  3. Nowe konta i nowe opisy kont oraz termin i sposób wdrożenia zmian w planach kont Sądów i Zakładów.
  4. Organizacja rachunkowości państwowych funduszy celowych u dysponentów Funduszu Pomocy Pokrzywdzonym i Pomocy Postpenitencjarnej.
  5. Zasady definiowania działalności operacyjnej (podstawowej), w tym działalności pozostałej, działalności finansowej, działalności nadzwyczajnej i ich powiązanie ze statutem jednostki.
  6. Zasady ewidencji księgowej przychodów z tytułu działalności operacyjnej, w tym przychodów z tytułu dochodów budżetowych na koncie 700, 720, 730, 740.
  7. Zasady ewidencji księgowej przychodów finansowych, w tym odsetek na koncie 750.
  8. Zasady ewidencji księgowej pozostałych przychodów operacyjnych niezwiązanych bezpośrednio podstawową działalnością jednostki na koncie 760.
  9. Zasady ewidencji księgowej dodatnich skutków finansowych zdarzeń nadzwyczajnych na koncie 770.
  10. Zasady ewidencji księgowej kosztów wg. rodzaju i ich rozliczenia na kontach zespołu "4" oraz kosztów wytworzenia produktów, robót i usług, kosztów wartości zakupu towarów, kosztów finansowych, pozostałych kosztów operacyjnych, ujemnych skutków finansowych zdarzeń nadzwyczajnych na kontach kosztów zespołu "7".
  11. Zasady ewidencji księgowej przychodów zaliczanych do przyszłych okresów oraz innych rozliczeń międzyokresowych przychodów na koncie 840.
  12. Zasady ewidencji księgowej czynnych i biernych rozliczeń międzyokresowych kosztów (specyficzna rola konta 490 i 640) - nowe zwolnienie z obowiązku dokonywania biernych rozliczeń międzyokresowych kosztów wynikające z obowiązku wykonywania przyszłych świadczeń na rzecz pracowników, a obowiązek dokonywania czynnych rozliczeń międzyokresowych kosztów.
  13. Zasady ewidencji księgowej przychodów i kosztów ujmowanych bezpośrednio na zwiększenie lub zmniejszenie konta 800, w tym tzw. centralne zaopatrzenie.
  14. Zasady ewidencji księgowej przychodów i kosztów Funduszu Pomocy Pokrzywdzonym i Pomocy Postpenitencjarnej ujmowanych na kontach 136 i 853.
  15. Zasady ewidencji księgowej dochodów i wydatków budżetowych na kontach zespołu "1", nowe opisy kont 130, 131, 132, 139, 140 - sumy depozytowe.
  16. Zasady ewidencji rozrachunków na kontach zespołu "2", nowe konto 245 , nowe opisy kont 221, 222, 223 - powiązania księgowe dysponent wyższego stopnia / dysponent niższego stopnia, rozliczanie dochodów i wydatków, depozyty, należności sądowe, zasady aktualizacji należności, rozrachunki z komornikami, ze świadkami, z biegłymi, wydatki tymczasowe Skarbu Państwa, zobowiązania warunkowe.
  17. Nowy obowiązek dot. eliminowania wzajemnych rozliczeń pomiędzy jednostkami - ustalenie wzajemnych rozliczeń pomiędzy dysponentem głównym części 15 na poziomie apelacji i na poziomie Ministerstwa Sprawiedliwości, a dysponentem II i III stopnia oraz problem dysponenta państwowego funduszu celowego FPPiPP (np. aktywa finansowane z funduszu w sądzie i w MS), usługi i wzajemne rozrachunki pomiędzy sądami i zakładami oraz problem zwrotów i refundacji wydatków, w tym pomiędzy sądami a prokuraturami.
  18. Zakres funkcjonowania kont pozabilansowych - nowe konta 976, 990, 992 oraz nowy opis konta 975.
  19. Powiązanie kont pozabilansowych 980, 981, 982 i 992 z kontem 990, zakres funkcjonowania nowego konta pozabilansowego 990 "Plan finansowy wydatków budżetowych w układzie zadaniowym" w roku 2012, niezbędne rozszerzenie konta 990 o FPPiPP.
  20. Wydatki a koszty budżetu zadaniowego - pomieszanie treści ekonomicznej układu zadaniowego na rok 2012 i na lata wcześniejsze, nieuzasadnione przenoszenia wydatków, zmiany mierników i zmiany numerów oraz nazw działań w ciągu roku, unikanie wydatków ramach funkcji 22, niepodanie jednolitej metody rozliczania wydatków pośrednich zarówno na etapie planowania jak i wykonywania budżetu, typowe nieprawidłowości związane z doborem miernika jako nośnika wydatków/kosztów (np.: poczucie zadowolenia obywateli czy też odsetek osób pozytywnie oceniających pracę instytucji) uniemożliwiające obliczenie jednostkowych wydatków/kosztów nośnika działania i w efekcie ocenę jego efektywności.
  21. Zasady sporządzania nowej półrocznej sprawozdawczości RB-BZ1 i RB-BZ2 w układzie zadaniowym w świetle rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 grudnia 2011 roku.
  22. Odpowiedzi na pytania.

 

Cele

Cele

Zarówno rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 11 stycznia 2008 roku w sprawie szczegółowych zasad prowadzenia gospodarki finansowej i działalności inwestycyjnej sądów powszechnych jak i jego zmiany zawarte w rozporządzeniu Ministra Sprawiedliwości z dnia 12 stycznia 2012 roku odwołują się do nieaktualnych rozporządzeń Ministra Finansów. Zgodnie z paragrafem 3 rozporządzenia Ministra Finansów z 19 stycznia 2012 roku zmieniającego rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 5 lipca 2010 roku w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont, w terminie do 16 sierpnia 2012 roku Prezesi Sądów, Dyrektorzy i Kierownicy finansowi Sądów, Dyrektorzy Zakładów Poprawczych oraz Schronisk dla nieletnich powinni dostosować zasady prowadzenia ewidencji księgowej Sądu i Zakładu, w tym Funduszu Pomocy Pokrzywdzonym i Pomocy Postpenitencjarnej do obowiązujących z mocą od 1 stycznia 2012 zmian w zakresie ewidencji księgowej dochodów budżetowych, w tym dochodów zaliczanych do działalności operacyjnej, działalności pozostałej, działalności finansowej i dochodów związanych z zdarzeniami nadzwyczajnymi, odsetek od należności, w tym odsetek przypisanych a niewpłaconych, odpisów aktualizujących należności, w tym zasad ich dokonywania oraz zobowiązań, wydatków budżetowych, kosztów i rozliczeń międzyokresowych kosztów w zakresie obowiązujących w roku 2012 zasad rachunkowości budżetowej i zadaniowej jednostek budżetowych i państwowych funduszy celowych.
Szkolenie 1-dniowe dla Prezesów Sądów, Dyrektorów i Kierowników finansowych Sądów, Głównych księgowych i księgowych Ministerstwa Sprawiedliwości, Sądów Apelacyjnych, Sądów Okręgowych, Sądów Rejonowych oraz Dyrektorów, Głównych Księgowych i księgowych Zakładów Poprawczych oraz Schronisk dla nieletnich.
 

Zapytaj o ofertę na szkolenie specjalnie dla twojej firmy (jako szkolenie zamknięte)

Zapytaj o ofertę

Skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy to szkolenie organizować ponownie

Wyślij zapytanie
Kontakt w sprawie szkolenia:

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

Ogólna infolinia: 801 04 45 45

 

Szkolenia:
PL-szkolenia@wolterskluwer.com

 

Szkolenia Progman:
szkolenia.progman@wolterskluwer.pl

 

Szkolenia Kancelaria Notarialna:
PL-szkolenia.zam@wolterskluwer.com

 

Administratorem Twoich danych osobowych, czyli podmiotem decydującym o celach i sposobach ich przetwarzania, jest Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Przyokopowej 33, 01-208 Warszawa. Informujemy, że podanie danych osobowych zawartych w formularzu jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji zapytania objętego formularzem, a także, że przysługują Ci prawa: dostępu do Twoich danych osobowych, ich zmiany (w tym aktualizacji), wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także pozostałe prawa opisane w Polityce prywatności. Dane osobowe podane przez Ciebie będą przetwarzane przez nas w zgodzie z przepisami prawa, w celu realizacji zapytania, a jeśli udzieliłeś określonych zgód – również na podstawie ww. zgody i w celu w jej treści określonym. Nadto, przysługuje nam prawo przetwarzania Twoich danych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu jako administratora danych, w celach opisanych w Polityce prywatności, w tym celu wykonywania badań i analiz oraz w celach marketingowych (marketing bezpośredni własnych produktów). Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi informacjami dostępnymi w Polityce prywatności, w tym dot. okresów przechowywania danych i kategorii odbiorców danych. W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji pod adresem: pl-ochrona.danych@wolterskluwer.com