Szkolenie online

Obligacje komunalne - najbezpieczniejsze dla samorządów źródło finansowania zwrotnego

Obligacje komunalne - najbezpieczniejsze dla samorządów źródło finansowania zwrotnego
W chwili obecnej nie mamy ustalonego terminu szkolenia,
skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy organizować to szkolenie ponownie

W ostatnich latach obligacje komunalne stały się bardzo popularne, sięgają po nie zarówno duże miasta jak i małe gminy wiejskie. Dzieje się tak głównie ze względu na to, że zadłużenie wynikające z obligacji komunalnych jest lepiej dostosowane do wymogów art. 243 ustawy o finansach publicznych, pozyskuje się je łatwiej i często są tańsze niż kredyty bankowe. Emisja obligacji pozwala obniżyć koszty finansowe i sfinansować konieczne inwestycje. Pozwala też skorzystać z karencji w spłacie kapitału i z nieobciążania w tym okresie indywidualnego wskaźnika zadłużenia z art. 243 ustawy o finansach publicznych.
W 2021 roku samorządy wyemitowały rekordową ilość obligacji o wartości ponad 4 mld zł. Emitentami obligacji jest już ponad 1.000 samorządów i spółek komunalnych!

Szkolenie dotyczyć będzie zastosowania obligacji komunalnych do finansowania długu samorządowego. Poruszony zostanie zwłaszcza aspekt bezpieczeństwa zadłużenia i możliwości obligacji w zakresie jego zwiększenia. Informacje podawane na szkoleniu pochodzą z ponad 12-letniej praktyki emisji obligacji komunalnych dla ponad 300 samorządów w Polsce.

Szczegóły szkolenia

Program

Program

1. Co to są obligacje komunalne, kto z nich korzysta
2. Kiedy obligacje a kiedy kredyt - analiza przypadków
3. Bezpieczeństwo długu - różnice między kredytem a obligacjami
4. Koszty związane z emisją obligacji
5. Procedura emisji obligacji komunalnych
6. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia

 

Szkolenie kierujemy przede wszystkim do:

• Skarbników jednostek samorządu terytorialnego i ich zastępcy

• Pracowników wydziałów finansowych JST odpowiedzialnych za zarządzanie finansowe, budżet i WPF

• Kierowników jednostek (wójtowie, burmistrzowie, prezydenci) lub ich zastępcy

 

 

Prelegenci

Prelegenci

Mariusz Gołaszewski

  • Prezes Zarządu Dragon Partners
  • Posiada wieloletnie doświadczenie zdobyte na stanowiskach managerskich i w zarządach firm finansowych i bankowości (Dexia Kommunalkredit Polska Sp. z o.o., Dexia Kommunalkredit Bank Polska S.A.). Jest współzałożycielem pierwszego w Polsce banku sektora publicznego Dexia Kommunalkredit Bank Polska S.A.,
  • Posiada dyplom Professional Risk Manager wydany przez amerykańską organizację PRMIA oraz dyplom ACCA. Ekspert w dziedzinie Zarządzania Ryzykiem,
  • Realizował procesy pozyskiwania finansowania poprzez emisję obligacji dla jst (m.in. Mysłowice, Chrzanów), a także dla spółek komunalnych i korporacji (MPWiK Mysłowice Sp. z o.o., Dominium S.A., BM Medical S.A., V Group S.A.).
  • Kierował wieloma projektami pozyskiwania finansowania zewnętrznego poprzez rynek kapitałowy, kredytowy i sekurytyzację.
  • Ukończył stosunki międzynarodowe w Szkole Głównej Handlowej (SGH) w Warszawie, studia podyplomowe z zakresu rachunkowości i zarządzania na SGH i z prawa podatkowego na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego.

Organizator

Organizator

Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o.

Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. jest największym wydawcą publikacji prawniczych i biznesowych na rynku polskim. Od lat dostarcza najwyższej klasy wiedzę, nowoczesne rozwiązania, narzędzia i usługi dla profesjonalistów z branży prawniczej, podatkowej, biznesu, ochrony zdrowia, edukacji, administracji państwowej i samorządowej. Wspiera ich w podejmowaniu kluczowych decyzji tak by mogli działać pewnie i bez obaw. Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. jest częścią międzynarodowego koncernu Wolters Kluwer – globalnej i wiodącej firmy wydawniczej i dostawcy usług informacyjnych.  

 

W ofercie wydawnictwa Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. znajdują się produkty elektroniczne, książki i czasopisma jak również szkolenia online i konferencje.

Informacje organizacyjne

Informacje organizacyjne

Termin i czas trwania

Szkolenie odbędzie się 22 czerwca 2023r. o godz. 12:00. Potrwa 1h.

 

Zapisy

Zapisy prowadzone są do godz. 11:00 w dniu szkolenia.​

Ze względów bezpieczeństwa rejestracja na webinar jest dwustopniowa i odbywa się w 5 krokach:

  1. Najpierw zaloguj się do Twojego produktu LEX ( podaj login i hasło używane do logowania do posiadanego pakietu LEX)
  2. Następnie kliknij w zielony przycisk „Zapisz się”, który pojawi się w prawym górnym rogu na tej stronie 
  3. Po zapisaniu się otrzymasz e-mail potwierdzający rejestrację (nie odpowiadaj na niego).
  4. Dzień przed oraz w dniu szkolenia otrzymasz e-mail z linkiem kierującym do webinaru. Zdarza się, że wiadomości z linkiem do szkolenia trafiają do folderu SPAM. Prosimy o jego sprawdzenie.
  5. Kliknij w link i poczekaj na rozpoczęcie webinaru.

 

Wymagania techniczne
- komputer z procesorem co najmniej 2GHz Pentium 4 oraz 2GB pamięci RAM
- Internet o prędkości pobierania co najmniej 1Mb/s
- dla zapewnienia stabilności połączenia sugerujemy korzystanie z przeglądarki CHROME lub Mozilla Firefox.

 

Po szkoleniu

Nagranie webinaru będzie bezpłatnie dostępne w Twoim produkcie LEX. Aby je obejrzeć, kliknij w kategorię Zasoby (menu po lewej stronie ekranu głównego LEX). Następnie wybierz Komentarze i publikacje. Odnośnik do nagrań to kategoria Szkolenia online.

 

 

Dla kogo szkolenie

Dla użytkowników LEX

Szkolenie jest bezpłatne dla klientów, którzy posiadają jeden z poniższych programów LEX:

 

Ksiegowość Standard/Optimum/Premium

Finanse Premium

 

Sprawdź, czy posiadasz jeden z tych produktów. Zaloguj się do LEX i wybierz kategorię Mój LEX w menu po lewej stronie ekranu głównego. Po kliknięciu wyświetli Ci się nazwa produktu/ów LEX, którego jesteś użytkownikiem.

 

Osoby niebędące naszymi klientami (płatne szkolenia)

Jeśli nie jesteś użytkownikiem LEX, serdecznie zapraszamy do płatnego udziału w szkoleniu. Wystarczy, że zapiszesz się na tej stronie, a następnie zapłacisz za szkolenie metodą Dotpay- jedyna metoda płatności za szkolenie jaką realizujemy (kliknij w czerwoną ramkę na górze tej strony). Zapraszamy!

 

Organizatorzy i partnerzy

Organizator

Zapytaj o ofertę na szkolenie specjalnie dla twojej firmy (jako szkolenie zamknięte)

Zapytaj o ofertę

Skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy to szkolenie organizować ponownie

Wyślij zapytanie
Kontakt w sprawie szkolenia:

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

Ogólna infolinia: 801 04 45 45

 

Szkolenia:
PL-szkolenia@wolterskluwer.com

 

Szkolenia Progman:
szkolenia.progman@wolterskluwer.pl

 

Szkolenia Kancelaria Notarialna:
PL-szkolenia.zam@wolterskluwer.com

 

Administratorem Twoich danych osobowych, czyli podmiotem decydującym o celach i sposobach ich przetwarzania, jest Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Przyokopowej 33, 01-208 Warszawa. Informujemy, że podanie danych osobowych zawartych w formularzu jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji zapytania objętego formularzem, a także, że przysługują Ci prawa: dostępu do Twoich danych osobowych, ich zmiany (w tym aktualizacji), wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także pozostałe prawa opisane w Polityce prywatności. Dane osobowe podane przez Ciebie będą przetwarzane przez nas w zgodzie z przepisami prawa, w celu realizacji zapytania, a jeśli udzieliłeś określonych zgód – również na podstawie ww. zgody i w celu w jej treści określonym. Nadto, przysługuje nam prawo przetwarzania Twoich danych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu jako administratora danych, w celach opisanych w Polityce prywatności, w tym celu wykonywania badań i analiz oraz w celach marketingowych (marketing bezpośredni własnych produktów). Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi informacjami dostępnymi w Polityce prywatności, w tym dot. okresów przechowywania danych i kategorii odbiorców danych. W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji pod adresem: pl-ochrona.danych@wolterskluwer.com