Szkolenie online

Podatek od nieruchomości od 2025 r. – dotychczasowa praktyka i najczęstsze problemy

Podatek od nieruchomości od 2025 r. – dotychczasowa praktyka i najczęstsze problemy
W chwili obecnej nie mamy ustalonego terminu szkolenia,
skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy organizować to szkolenie ponownie

Od 2025 r. obowiązuje nowa regulacja podatku od nieruchomości, w tym zwłaszcza nowe definicje budowli i budynku. Zmiany okazały się na tyle istotne, że podatnicy stali przed dużym wyzwaniem przygotowania deklaracji na podatek od nieruchomości na 2025 r. Wyjątkowo w tym roku, wydłużono nawet termin na ich złożenie do końca marca 2025 r. Nowelizacja nie przyniosła uproszczenia przepisów. W ocenie wielu podatników i organów podatkowych są one nawet bardziej skomplikowane niż wcześniej, a jednocześnie zdezaktualizowała się część dotychczasowego dorobku orzeczniczego. Szkolenie ma na celu omówienie dotychczasowych doświadczeń, najczęstszych problemów, z którymi borykają się podatnicy oraz stanowisk organów podatkowych. W trakcie szkolenia zostaną również omówione orzeczenia sądów administracyjnych i wybrane interpretacje indywidualne organów podatkowych.

Szczegóły szkolenia

Program

Program

a) przegląd dotychczasowych orzeczeń i interpretacji indywidualnych,
b) praktyka organów podatkowych w zakresie czynności sprawdzających do deklaracji za 2025 r.,
c) obiekty kontenerowe i przesłanka „trwałego związku z gruntem”,
d) hale namiotowe,
e) podstawy merytoryczne korekt deklaracji za lata 2020-2024,
f) zwolnienie dla infrastruktury kolejowej po wyroku TSUE C-453/23 – podstawowe informacje.

 

Szkolenie skierowane jest w szczególności do:

• księgowych i innych osób zajmujących się rozliczeniami podatku od nieruchomości,
• właścicieli nieruchomości i obiektów budowlanych,
• pracowników wydziałów finansowych / podatkowych w urzędach gmin,
• kierowników jednostek (wójtów, burmistrzów, prezydentów), skarbników.

Prelegenci

Prelegenci

Rafał Kran

Doradca podatkowy, manager w MDDP w Zespole Nieruchomości. Ekspert MDDP w zakresie podatku od nieruchomości. W ramach prowadzonych postępowań nadpłatowych odzyskał dla swoich klientów nadpłaty liczone w milionach złotych. Specjalizuje się w zakresie rozliczania inwestycji przemysłowych, biurowych, handlowych dla celów podatku dochodowego (procedura cost segregation). Doradza w zakresie opodatkowania obrotu nieruchomościami, w tym prawidłowości rozliczeń VAT. W związku z kompleksową obsługą podatkową klientów, posiada szerokie doświadczenie w postępowaniach administracyjnych i sądowo-administracyjnych. Trener szkoleniowy z zakresu podatku od nieruchomości i rozliczania inwestycji. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji UMK w Toruniu oraz kursów i szkoleń z zakresu podatków. Autor licznych artykułów prasowych dotyczących prawa podatkowego w prasie branżowej. Z MDDP związany od 2014 r. Wcześniej zdobywał doświadczenie w innych renomowanych kancelariach podatkowy w Warszawie.

Organizator

Organizator

Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o.

Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. jest największym wydawcą publikacji prawniczych i biznesowych na rynku polskim. Od lat dostarcza najwyższej klasy wiedzę, nowoczesne rozwiązania, narzędzia i usługi dla profesjonalistów z branży prawniczej, podatkowej, biznesu, ochrony zdrowia, edukacji, administracji państwowej i samorządowej. Wspiera ich w podejmowaniu kluczowych decyzji tak by mogli działać pewnie i bez obaw. Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. jest częścią międzynarodowego koncernu Wolters Kluwer – globalnej i wiodącej firmy wydawniczej i dostawcy usług informacyjnych.  

 

W ofercie wydawnictwa Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. znajdują się produkty elektroniczne, książki i czasopisma jak również szkolenia online i konferencje.

Informacje organizacyjne

Informacje organizacyjne

Termin i czas trwania

Szkolenie odbędzie się 11 września 2025r. o godz. 12:00. Potrwa 75 minut.

 

Zapisy

Zapisy prowadzone są do godz. 11:00 w dniu szkolenia.​

Mail z linkiem do szkolenia zostanie wysłany na dzień przed i w dniu szkolenia.

Ze względów bezpieczeństwa rejestracja na webinar jest dwustopniowa i odbywa się w 5 krokach:

  1. Najpierw zaloguj się do Twojego produktu LEX (przycisk Zaloguj się na górze tej strony).
  2. Następnie kliknij w zielony przycisk „Zapisz się”, który pojawi się w prawym górnym rogu na tej stronie mailem i danymi do których jest przypisana licencja Lex.
  3. Po zapisaniu się otrzymasz e-mail potwierdzający rejestrację (nie odpowiadaj na niego).
  4. Dzień przed oraz w dniu szkolenia otrzymasz e-mail z linkiem kierującym do webinaru. Zdarza się, że wiadomości z linkiem do szkolenia trafiają do folderu SPAM. Prosimy o jego sprawdzenie.
  5. Kliknij w link i poczekaj na rozpoczęcie webinaru.

 

Wymagania techniczne
- komputer z procesorem co najmniej 2GHz Pentium 4 oraz 2GB pamięci RAM
- Internet o prędkości pobierania co najmniej 1Mb/s
- dla zapewnienia stabilności połączenia sugerujemy korzystanie z przeglądarki CHROME lub Mozilla Firefox.

 

Po szkoleniu

Nagranie webinaru będzie bezpłatnie dostępne w Twoim produkcie LEX. Aby je obejrzeć, kliknij w kategorię Zasoby (menu po lewej stronie ekranu głównego LEX). Następnie wybierz Komentarze i publikacje. Odnośnik do nagrań to kategoria Szkolenia online.

 

 

Dla kogo szkolenie

Dla użytkowników LEX

Szkolenie jest bezpłatne dla klientów, którzy posiadają jeden z poniższych programów LEX:

 

Księgowość Standard/Optimum/Premium

Finanse Premium

 

Sprawdź, czy posiadasz jeden z tych produktów. Zaloguj się do LEX i wybierz kategorię Mój LEX w menu po lewej stronie ekranu głównego. Po kliknięciu wyświetli Ci się nazwa produktu/ów LEX, którego jesteś użytkownikiem.

 

Osoby niebędące naszymi klientami (płatne szkolenia)

Jeśli nie jesteś użytkownikiem LEX, serdecznie zapraszamy do płatnego udziału w szkoleniu. Wystarczy, że zapiszesz się na tej stronie, a następnie zapłacisz za szkolenie metodą Dotpay- jedyna metoda płatności za szkolenie jaką realizujemy (kliknij w czerwoną ramkę na górze tej strony). Zapraszamy!

Organizatorzy i partnerzy

Organizator

Zapytaj o ofertę na szkolenie specjalnie dla twojej firmy (jako szkolenie zamknięte)

Zapytaj o ofertę

Skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy to szkolenie organizować ponownie

Wyślij zapytanie
Kontakt w sprawie szkolenia:

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

Ogólna infolinia: 801 04 45 45

 

Szkolenia:
PL-szkolenia@wolterskluwer.com

 

Szkolenia Progman:
szkolenia.progman@wolterskluwer.pl

 

Szkolenia Kancelaria Notarialna:
PL-szkolenia.zam@wolterskluwer.com

 

Administratorem Twoich danych osobowych, czyli podmiotem decydującym o celach i sposobach ich przetwarzania, jest Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Przyokopowej 33, 01-208 Warszawa. Informujemy, że podanie danych osobowych zawartych w formularzu jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji zapytania objętego formularzem, a także, że przysługują Ci prawa: dostępu do Twoich danych osobowych, ich zmiany (w tym aktualizacji), wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także pozostałe prawa opisane w Polityce prywatności. Dane osobowe podane przez Ciebie będą przetwarzane przez nas w zgodzie z przepisami prawa, w celu realizacji zapytania, a jeśli udzieliłeś określonych zgód – również na podstawie ww. zgody i w celu w jej treści określonym. Nadto, przysługuje nam prawo przetwarzania Twoich danych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu jako administratora danych, w celach opisanych w Polityce prywatności, w tym celu wykonywania badań i analiz oraz w celach marketingowych (marketing bezpośredni własnych produktów). Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi informacjami dostępnymi w Polityce prywatności, w tym dot. okresów przechowywania danych i kategorii odbiorców danych. W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji pod adresem: pl-ochrona.danych@wolterskluwer.com