Bądź na bieżąco
Zapisz się na Newsletter!
Od 1 stycznia 2021 r. program Pracowniczych Planów Kapitałowych obejmie pracodawców będących jednostkami sektora finansów publicznych (JSFP), wymienionych w art. 9 ustawy o finansach publicznych. Należą do nich organy władzy publicznej, jednostki samorządu terytorialnego, jednostki budżetowe, samorządowe zakłady budżetowe, państwowe fundusze celowe, samodzielne publiczne zakłady opieki zdrowotnej, uczelnie publiczne czy państwowe lub samorządowe instytucje kultury.
W przypadku tego typu jednostek zasady tworzenia i prowadzenia PPK nie będą się istotnie różniły od tych obowiązujących firmy spoza sfery budżetowej. Jednak pewne specyficzne cechy, które mogą mieć istotne znaczenie dla takich podmiotów są nieco inne, niż w sektorze prywatnym. Przede wszystkim będzie to konieczność stosowania nowego prawa zamówień publicznych do umów o zarządzanie PPK.
Osoby odpowiedzialne za wdrażanie PPK w jednostkach sektora finansów publicznych, kierownicy jednostek, pracownicy działów kadr i płac oraz pracownicy działów księgowości w instytucjach publicznych będą mieli wiele dodatkowych obowiązków związanych nie tylko z procedurami tworzenia, ale i rozliczania oraz ujmowania w księgach rachunkowych zdarzeń gospodarczych związkach z PPK.
Program szkolenia:
1. Podstawowe informacje potrzebne komórkom księgowym:
2. Przykładowa kalkulacja wpłat
3. Schematy księgowe i przykłady ewidencji oraz naliczanie wpłat do PPK
4. Przypadki korekt i ich odzwierciedlenie w ewidencji księgowej
Ekonomista, absolwentka Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego o specjalności Bankowość, Finanse publiczne i przedsiębiorstw, ukończyła Studia Podyplomowe z zakresu Finansów i Rachunkowości na Uniwersytecie Gdańskim, a także Studium Kierowników Projektów Europejskich przy Agencji Rozwoju Pomorza. Od początku kariery zawodowej związana z finansami publicznymi. Przez dwanaście lat pracy w Urzędzie Miasta Sopotu zdobyła doświadczenie w większości dziedzin, którymi zajmują się finanse publiczne. Od dziewięciu lat zajmuje stanowisko głównego specjalisty do spraw rozliczania projektów europejskich i w tej dziedzinie ciągle się szkoli i zdobywa doświadczenie poprzez realizację kolejnych projektów. Ponadto od 5 lat z powodzeniem współpracuje z dwoma czołowymi wydawnictwami branżowymi jako ekspert w dziedzinie finansów publicznych i rachunkowości budżetowej, a także prowadzi szkolenia i zajęcia na studiach podyplomowych w zakresie rachunkowości budżetowej.
Termin i czas trwania
Szkolenie odbędzie się 12 marca 2021r. o godz. 12:00. Potrwa 1 godzinę, max 75 minut.
Zapisy
Zapisy prowadzone są do godz. 11:00 w dniu szkolenia.
Ze względów bezpieczeństwa rejestracja na webinar jest dwustopniowa i odbywa się w 5 krokach:
Wymagania techniczne
- komputer z procesorem co najmniej 2GHz Pentium 4 oraz 2GB pamięci RAM
- Internet o prędkości pobierania co najmniej 1Mb/s
- dla zapewnienia stabilności połączenia sugerujemy korzystanie z przeglądarki CHROME lub Mozilla Firefox
- wtyczka Adobe Flash, głośniki lub słuchawki.
Po szkoleniu
Nagranie webinaru będzie bezpłatnie dostępne w Twoim produkcie LEX. Aby je obejrzeć, kliknij w kategorię Zasoby (menu po lewej stronie ekranu głównego LEX). Następnie wybierz Komentarze i publikacje. Odnośnik do nagrań to kategoria Szkolenia online.
Dla kogo szkolenie
Dla użytkowników LEX
Szkolenie jest bezpłatne dla klientów, którzy posiadają jeden z poniższych programów LEX:
Lex Księgowość Standard/Optimum/Premium
Lex Finanse,
Lex Kadry Standard/Optimum/Premium
Urząd
Urząd Premium
Sprawdź, czy posiadasz jeden z tych produktów. Zaloguj się do LEX i wybierz kategorię Mój LEX w menu po lewej stronie ekranu głównego. Po kliknięciu wyświetli Ci się nazwa produktu/ów LEX, którego jesteś użytkownikiem.
Osoby niebędące naszymi klientami (płatne szkolenia)
Jeśli nie jesteś użytkownikiem LEX, serdecznie zapraszamy do płatnego udziału w szkoleniu. Wystarczy, że zapiszesz się na tej stronie, a następnie zapłacisz za szkolenie metodą Dotpay- jedyna metoda płatności za szkolenie jaką realizujemy (kliknij w czerwoną ramkę na górze tej strony). Zapraszamy!
Zapytaj o ofertę na szkolenie specjalnie dla twojej firmy (jako szkolenie zamknięte)
Zapytaj o ofertęSkontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy to szkolenie organizować ponownie
Wyślij zapytanieMasz pytania? Zadzwoń lub napisz!
Ogólna infolinia: 801 04 45 45
Szkolenia:
PL-szkolenia@wolterskluwer.com
Szkolenia Progman:
szkolenia.progman@wolterskluwer.pl
Szkolenia Kancelaria Notarialna:
PL-szkolenia.zam@wolterskluwer.com