Szkolenie online

Procedowanie uchwał w organie stanowiącym JST

Procedowanie uchwał w organie stanowiącym JST
W chwili obecnej nie mamy ustalonego terminu szkolenia,
skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy organizować to szkolenie ponownie

Prawidłowe i skuteczne przygotowanie uchwał i aktów prawa miejscowego jest równie skomplikowane jak proces ustawodawczy. Nie wystarczy znać jednej ustawy, ale cały ich szereg od ustaw ustrojowych zaczynając - ustawy o samorządzie województwa, samorządzie powiatowym, samorządzie gminnym, ustawy o wojewodzie i administracji rządowej województwa, przez dziesiątki ustaw merytorycznych, rozporządzenia w sprawie „Zasad techniki prawodawczej” oraz ustawy o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych kończąc na ustawie Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi.
Niniejsze szkolenie ma w prosty i przystępny sposób przeprowadzić słuchaczy przez proces przygotowania i stanowienia uchwał w radzie gminy, powiatu i sejmiku województwa – zarówno tych które stanowią akty prawa miejscowego jak i innych uchwał takich jak uchwały kierunkowe, uchwały stanowiskowe, czy też uchwały podejmowany w kwestiach proceduralnych w czasie obrad.
Jest to piąte z cyklu szkoleń mających przybliżyć problematykę skutecznego tworzenia prawa miejscowego oraz jego zmian. Zarówno w ujęciu formalno – prawnym, jak i praktycznym: proponując konkretne wzorce, rozwiązania systemowe i dobre praktyki.

Szczegóły szkolenia

Program

Program

1. Statut jednostki samorządu terytorialnego
2. Regulamin rady gminy/powiatu, sejmiku województwa
3. Inicjatywa uchwałodawcza
1) Inicjatywa rady/powiatu/sejmiku
2) Inicjatywa radnych
3) Inicjatywa władzy wykonawczej
4) Inicjatywa obywatelska
4. Ścieżka uchwałodawcza, czyli obieg dokumentów w jednostce
1) Wpływ projektu do biura rady/sejmiku
2) Procedowanie w komisjach rady, sejmiku
3) Porządek obrad
4) Procedowanie w toku sesji rady/sejmiku:
• Wprowadzenie
• Autopoprawki
• Wersje i warianty procedowanej uchwały
• Zgłaszanie poprawek do projektu uchwały
5. Dyskusja nad projektem uchwały podczas obrad rady / sejmiku
6. Głosowanie nad projektem
1) quorum
2) głosowanie jawne, a głosowanie imienne
3) głosowanie tajne
4) głosowanie poprawek do uchwały
5) głosowanie różnych wariantów uchwały
6) głosowanie dwu lub więcej wersji uchwały
7) głosowanie en bloc
7. Wyniki głosowania i sposób ich liczenia
8. Rodzaje większości
1) większość zwykła
2) większość bezwzględna
3) większość kwalifikowana
9. Wnioski formalne
10. Forma uchwał
11. Zakończenie ścieżki uchwałodawczej a jej wygaśniecie.

 

Szkolenie skierowane jest do szeroko pojętego grona przedstawicieli i pracowników jednostek samorządu terytorialnego, w tym w szczególności:
• wójtów, burmistrzów i prezydentów miast
• marszałków województw
• skarbników
• sekretarzy
• radnych
• pracowników urzędów marszałkowskich, powiatów i gmin, oraz prawników obsługujących JST
• pracowników organów sprawujących kontrole i nadzór nad JST.

Korzyści

Korzyści

Dzięki szkoleniu dowiesz się:
• Jakie regulacje „rządzą” tworzeniem i zmianą aktów prawa miejscowego;
• Kto ma inicjatywę uchwałodawczą
• W jaki sposób wnieść projekt uchwały pod obrady
• Jak przebiega procedowanie uchwał w komisjach
• Jak przebiega procedowanie uchwały w toku obrad
• Jak wnosi się poprawki i autopoprawki do projektów uchwał
• Czym różnią się wersje uchwał od ich wariantów
• Czym jest quorum
• Czy jest równica między głosowaniem jawnym a imiennym
• Jak głosuje się autopoprawki, poprawki, różne warianty oraz wersje uchwały
• Jakie są rodzaje większości
• Jak liczy się głosy w radzie/sejmiku
• Jaką formę powinny przybierać podjęte uchwały
• Jakie uniwersalne wzorce i dobre praktyki w jednostce.

Prelegenci

Prelegenci

Joanna Martyniuk–Placha

Radca prawny, doktorantka Szkoły Doktorskiej Nauk Humanistycznych i Społecznych Uniwersytetu Zielonogórskiego, Dyscyplina: nauki prawne. Wieloletni praktyk, ekspert z zakresu prawa administracyjnego, samorządowego, ustawy o finansach publicznych, ustawy o dostępie do informacji publicznej, zamówień publicznych a także wydatkowania środków w ramach programów unijnych. Doświadczona trenerka, prowadząca szkolenia dla pracowników administracji publicznej jak i wykładowca na studiach podyplomowych. Wieloletni radca prawny rady miasta jednego z dużych miast wojewódzkich.

Informacje organizacyjne

Informacje organizacyjne

Termin i czas trwania

Szkolenie odbędzie się 22 stycznia 2023r. o godz. 12:00. Potrwa 75 minut.

 

Zapisy

Zapisy prowadzone są do godz. 11:00 w dniu szkolenia.​

Mail z linkiem do szkolenia zostanie wysłany na dzień przed i w dniu szkolenia.

Ze względów bezpieczeństwa rejestracja na webinar jest dwustopniowa i odbywa się w 5 krokach:

  1. Najpierw zaloguj się do Twojego produktu LEX (przycisk Zaloguj się na górze tej strony).
  2. Następnie kliknij w zielony przycisk „Zapisz się”, który pojawi się w prawym górnym rogu na tej stronie mailem i danymi do których jest przypisana licencja Lex.
  3. Po zapisaniu się otrzymasz e-mail potwierdzający rejestrację (nie odpowiadaj na niego).
  4. Dzień przed oraz w dniu szkolenia otrzymasz e-mail z linkiem kierującym do webinaru. Zdarza się, że wiadomości z linkiem do szkolenia trafiają do folderu SPAM. Prosimy o jego sprawdzenie.
  5. Kliknij w link i poczekaj na rozpoczęcie webinaru.

 

Wymagania techniczne
- komputer z procesorem co najmniej 2GHz Pentium 4 oraz 2GB pamięci RAM
- Internet o prędkości pobierania co najmniej 1Mb/s
- dla zapewnienia stabilności połączenia sugerujemy korzystanie z przeglądarki CHROME lub Mozilla Firefox.

 

Po szkoleniu

Nagranie webinaru będzie bezpłatnie dostępne w Twoim produkcie LEX. Aby je obejrzeć, kliknij w kategorię Zasoby (menu po lewej stronie ekranu głównego LEX). Następnie wybierz Komentarze i publikacje. Odnośnik do nagrań to kategoria Szkolenia online.

 

 

Dla kogo szkolenie

Dla użytkowników LEX

Szkolenie jest bezpłatne dla klientów, którzy posiadają jeden z poniższych programów LEX:

 

Urząd i Obywatele Standard/Optimum/Premium

Urząd i Urząd Premium 

 

Sprawdź, czy posiadasz jeden z tych produktów. Zaloguj się do LEX i wybierz kategorię Mój LEX w menu po lewej stronie ekranu głównego. Po kliknięciu wyświetli Ci się nazwa produktu/ów LEX, którego jesteś użytkownikiem.

 

Osoby niebędące naszymi klientami (płatne szkolenia)

Jeśli nie jesteś użytkownikiem LEX, serdecznie zapraszamy do płatnego udziału w szkoleniu. Wystarczy, że zapiszesz się na tej stronie, a następnie zapłacisz za szkolenie metodą Dotpay- jedyna metoda płatności za szkolenie jaką realizujemy (kliknij w czerwoną ramkę na górze tej strony). Zapraszamy!

Zapytaj o ofertę na szkolenie specjalnie dla twojej firmy (jako szkolenie zamknięte)

Zapytaj o ofertę

Skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy to szkolenie organizować ponownie

Wyślij zapytanie
Kontakt w sprawie szkolenia:

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

Ogólna infolinia: 801 04 45 45

 

Szkolenia:
PL-szkolenia@wolterskluwer.com

 

Szkolenia Progman:
szkolenia.progman@wolterskluwer.pl

 

Szkolenia Kancelaria Notarialna:
PL-szkolenia.zam@wolterskluwer.com

 

Administratorem Twoich danych osobowych, czyli podmiotem decydującym o celach i sposobach ich przetwarzania, jest Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Przyokopowej 33, 01-208 Warszawa. Informujemy, że podanie danych osobowych zawartych w formularzu jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji zapytania objętego formularzem, a także, że przysługują Ci prawa: dostępu do Twoich danych osobowych, ich zmiany (w tym aktualizacji), wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także pozostałe prawa opisane w Polityce prywatności. Dane osobowe podane przez Ciebie będą przetwarzane przez nas w zgodzie z przepisami prawa, w celu realizacji zapytania, a jeśli udzieliłeś określonych zgód – również na podstawie ww. zgody i w celu w jej treści określonym. Nadto, przysługuje nam prawo przetwarzania Twoich danych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu jako administratora danych, w celach opisanych w Polityce prywatności, w tym celu wykonywania badań i analiz oraz w celach marketingowych (marketing bezpośredni własnych produktów). Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi informacjami dostępnymi w Polityce prywatności, w tym dot. okresów przechowywania danych i kategorii odbiorców danych. W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji pod adresem: pl-ochrona.danych@wolterskluwer.com