Szkolenie online

Ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego a RODO

Ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego a RODO
W chwili obecnej nie mamy ustalonego terminu szkolenia,
skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy organizować to szkolenie ponownie

Informacje pozyskiwane przez sektor publiczny to cenne źródło danych dla podmiotów zainteresowanych ich wykorzystaniem w swojej działalności gospodarczej. Dane statystyczne, informacje o zawartych umowach, rozkłady jazdy – to tylko niektóre z informacji, które można ponownie wykorzystać.

Szczegóły szkolenia

Program

Program

Wśród instytucji, których informacje możesz wykorzystywać, znajdują się m.in.:

 

  • urzędy gminy albo miasta, urzędy wojewódzkie, starostwa powiatowe;
  • sądy, ministerstwa, kuratoria;
  • ZUS, NFZ, GUS, IMiGW;
  • biblioteki publiczne i naukowe, muzea państwowe i samorządowe;
  • archiwa państwowe.

 

Czym jest ponowne wykorzystanie informacji i jak powinno się odbywać, aby nie doszło do naruszenia przepisów w zakresie ochrony danych osobowych? Dowiesz się tego podczas szkolenia.

 

Nasza Ekspertka szczegółowo omówi:

 

  • współstosowanie przepisów o ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego i przepisów RODO;
  • kwestię prywatności i ochrony danych osobowych jako podstawy ograniczeń ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego, a w szczególności otwierania danych publicznych;
  • ochronę danych osobowych jako jeden z warunków przy ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego;
  • przykłady, w jakich IOD powinien być zaangażowany w zapewnienie ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego i otwierania danych publicznych.

 

Szkolenie przeznaczone jest dla inspektorów ochrony danych, odpowiedzialnych za otwieranie danych publicznych, oddawanie informacji sektora publicznego do ponownego wykorzystywania w trybie wnioskowym i bezwnioskowym oraz za dostęp do informacji publicznej, działających w sektorze publicznym oraz prywatnym, a także dla redaktorów BIP oraz osób zainteresowanych jawnością życia publicznego, dostępem do informacji i ich ponownym wykorzystywaniem.

Prelegenci

Prelegenci

dr Marlena Sakowska-Baryła

Doktor nauk prawnych; radca prawny i partner w Sakowska-Baryła, Czaplińska Kancelarii Radców Prawnych Sp. p., specjalizującej się w sprawach z zakresu ochrony danych osobowych, prawa autorskiego i informacyjnego; redaktor naczelna „ABI Expert”; wiceprezes i dyrektor ds. planowania operacyjnego w SBC Inspektor Sp. z o.o.

 

Jest redaktorem naukowym komentarza do RODO - „Ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych. Komentarz” oraz współautorką komentarza do ustawy o ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego oraz podręcznika o ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego.

 

Jako Administrator Bezpieczeństwa Informacji organizowała i nadzorowała system ochrony danych osobowych w dużym urzędzie miejskim. Obecnie wspiera inspektorów ochrony danych w wykonywaniu ich funkcji zwłaszcza w ramach SBC Inspektor Sp. z o.o.

 

Jest autorką i współautorką ponad 100 publikacji obejmujących problematykę ochrony danych osobowych, dostępu do informacji publicznej oraz ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego w tym monografii: „Dostęp do informacji publicznej a ochrona danych osobowych", „Prawo do ochrony danych osobowych", „Orzecznictwo w sprawie udostępniania i odmowy udostępnienia informacji publicznej”,, „Realizacja praw osób, których dane dotyczą na podstawie rodo”, „Czy jesteśmy gotowi na stosowanie RODO? Wybrane zadnienia z zakresu funkcjonowania administracji publicznej”, komentarza –„Ustawa o ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego. Komentarz” oraz podręcznika – „Ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego”.

 

Wykłada na Uniwersytecie Łódzkim, Uniwersytecie Wrocławskim, Uniwersytecie Jagiellońskim, Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego, w Akademii Leona Koźmińskiego, w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu oraz w Górnośląskiej Wyższej Szkole Handlowej.  W przeszło 400 przeprowadzonych przez nią szkoleniach wzięło udział ponad 15 000 osób.

Organizator

Organizator

Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o.

Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. jest największym wydawcą publikacji prawniczych i biznesowych na rynku polskim. Od lat dostarcza najwyższej klasy wiedzę, nowoczesne rozwiązania, narzędzia i usługi dla profesjonalistów z branży prawniczej, podatkowej, biznesu, ochrony zdrowia, edukacji, administracji państwowej i samorządowej. Wspiera ich w podejmowaniu kluczowych decyzji tak by mogli działać pewnie i bez obaw. Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. jest częścią międzynarodowego koncernu Wolters Kluwer – globalnej i wiodącej firmy wydawniczej i dostawcy usług informacyjnych.  

 

W ofercie wydawnictwa Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. znajdują się produkty elektroniczne, książki i czasopisma jak również szkolenia online i konferencje.

Informacje organizacyjne

Informacje organizacyjne

Szkolenie online odbędzie się 16 września 2019 r. o godzinie 12:00. 

 

Zapisy prowadzone są do godziny 11:00 w dniu szkolenia.​

 

Mail z linkiem do szkolenia zostanie wysłany na dzień przed i w dniu szkolenia.

 

Szkolenie online jest bezpłatne dla klientów Wolters Kluwer, którzy posiadają przynajmniej jeden z wymienionych produktów: LEX Ochrona Danych Osobowych

 

By zapisać się bezpłatnie na szkolenie online, prosimy przed zapisem o wylogowanie się z produktu lex.


WAŻNE!


Udział płatny w szkoleniu online jest możliwy tylko po dokonaniu płatności online (metoda płatności Dotpay).

Kontakt

Kontakt

Kontakt w sprawie szkolenia:

Organizatorzy i partnerzy

Organizator

Zapytaj o ofertę na szkolenie specjalnie dla twojej firmy (jako szkolenie zamknięte)

Zapytaj o ofertę

Skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy to szkolenie organizować ponownie

Wyślij zapytanie
Kontakt w sprawie szkolenia:
Magdalena Karasek, magdalena.karasek@wolterskluwer.com

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

Ogólna infolinia: 801 04 45 45

 

Szkolenia online:
magdalena.karasek@wolterskluwer.com

 

Szkolenia Progman:
szkolenia.progman@wolterskluwer.pl

Szkolenia Kancelaria Notarialna:
PL-szkolenia.zam@wolterskluwer.com

 

Administratorem Twoich danych osobowych, czyli podmiotem decydującym o celach i sposobach ich przetwarzania, jest Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Przyokopowej 33, 01-208 Warszawa. Informujemy, że podanie danych osobowych zawartych w formularzu jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji zapytania objętego formularzem, a także, że przysługują Ci prawa: dostępu do Twoich danych osobowych, ich zmiany (w tym aktualizacji), wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także pozostałe prawa opisane w Polityce prywatności. Dane osobowe podane przez Ciebie będą przetwarzane przez nas w zgodzie z przepisami prawa, w celu realizacji zapytania, a jeśli udzieliłeś określonych zgód – również na podstawie ww. zgody i w celu w jej treści określonym. Nadto, przysługuje nam prawo przetwarzania Twoich danych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu jako administratora danych, w celach opisanych w Polityce prywatności, w tym celu wykonywania badań i analiz oraz w celach marketingowych (marketing bezpośredni własnych produktów). Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi informacjami dostępnymi w Polityce prywatności, w tym dot. okresów przechowywania danych i kategorii odbiorców danych. W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji pod adresem: pl-ochrona.danych@wolterskluwer.com