Udzielanie zamówień publicznych przez beneficjentów środków unijnych z uwzględnieniem nowelizacji Pzp z 2016 r.

Udzielanie zamówień publicznych przez beneficjentów środków unijnych z uwzględnieniem nowelizacji Pzp z 2016 r.
W chwili obecnej nie mamy ustalonego terminu szkolenia,
skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy organizować to szkolenie ponownie

Szczegóły szkolenia

Program

Program

I. Reguły szacowania wartości zamówienia – podstawowy obowiązek decydujący o prawidłowości udzielenia zamówienia publicznego


1. Zakaz dzielenia czy nakaz sumowania ?
2. Kiedy łączyć a kiedy dzielić zamówienia (problem z definicją „jednego” zamówienia) – kryteria tożsamościowe i praktyczne przykłady
3. Zamówienia udzielane w częściach, w tym art. 6a ustawy Pzp
4. Zamówienia powtarzające się okresowo a zamówienia ciągłe
5. Szacowanie na roboty budowlane – wymogi szczególne
6. Zamówienia z projektu unijnego a inne zamówienia „tego samego rodzaju” realizowane przez zamawiającego – różne źródła finansowania
7. Zamówienia nieplanowane
8. Najczęściej popełniane błędy przy szacowaniu zamówienia – praktyczne przykłady
9. Sposób dokumentowania ustalania wartości zamówienia

 

II. Zasada konkurencyjności w zamówieniach z projektów unijnych


1. Zasada konkurencyjności przy zamówieniach udzielanych bez stosowania ustawy Pzp – próg kwotowy, wymagania, przebieg „procedury”, kryteria, warunki itp.
2. Udzielenie zamówienia publicznego w trybie z wolnej ręki a zasada konkurencyjności

 

III. Opis przedmiotu zamówienia


1. Jak przygotować opis według zmienionych zasad – opis funkcjonalny, wydajnościowy, wymagania szczególne
2. Możliwość zmiany opisu przedmiotu zamówienia w toku postępowania i  obowiązki z tym związane  
3. Prawidłowy opis przedmiotu zamówienia a szacowanie wartości zamówienia  

 

IV. Przebieg postępowania o zamówienie publiczne            


1. Warunki udziału w postępowaniu


- jak określić warunki, aby nie naruszyć ustawy Pzp
- kiedy warunki są nieproporcjonalne i dyskryminują wykonawców – praktyczne przykłady według zmienionych przepisów
- zakres dopuszczalnych wymagań wobec konsorcjum
- poleganie na zasobach podmiotów trzecich


2. Dokumenty wymagane w postępowaniu:


- nowe regulacje ustawowe i nowe rozporządzenie dotyczące dokumentów a praktyka
- oświadczenia własne wykonawcy, w tym jednolity europejski dokument zamówienia
- zmienione reguły składania i uzupełniania dokumentów, oświadczeń itp.


3. Poprawianie omyłek (pisarskich, rachunkowych i innych) – na co pozwalają przepisy ustawy Pzp – praktyczne przykłady
4. Kryteria oceny ofert  - nowe podejście, katalog kryteriów i ich zastosowanie w praktyce
5. Ocena i wybór oferty najkorzystniejszej – możliwość odwrócenia kolejności czynności, nowe przesłanki odrzucenia oferty i zmienione reguły obowiązków informacyjnych

 

V. Umowy w sprawie zamówienia publicznego


1. Terminy zawarcia umowy
2. Rozszerzony zakres dopuszczalnych zmian umowy
3. Przesłanki ustawowe rozwiązania umowy
4. Zmiany istotne umowy a wymóg nowego postępowania

 

VI. Kontrola udzielania zamówień współfinansowanych ze środków UE

 

VII. Korekty finansowe - przedmiot, zakres i zasady wymierzania (zasada proporcjonalności)

 

 

 

 

Prelegenci

Prelegenci

female

Andrzela Gawrońska-Baran

radca prawny, doktor nauk prawnych, były Wiceprezes Urzędu Zamówień Publicznych i wieloletni pracownik Departamentu Prawnego tego Urzędu (2002-2008), w latach 2010-2016 dyrektor Departamentu Zamówień Publicznych w dużej instytucji sektora finansów publicznych. Obecnie prowadzi AGB Kancelarię Radcy Prawnego. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie praktyczne w zamówieniach publicznych, w szczególności jako doradca zamawiających oraz wykonawców, a także pełnomocnik w postępowaniach odwoławczych przed Krajową Izbą Odwoławczą. Autorka kilkuset publikacji, w tym kilkunastu książkowych z zakresu zamówień publicznych, wydanych przez renomowane wydawnictwa m.in. 2 uwzględniających stan prawny obowiązujący od 28 lipca 2016 r. („Pozacenowe kryteria oceny ofert z uwzględnieniem klauzul społecznych” oraz „Jak wygrać przetarg – poradnik da małych i średnich firm”).

Zapytaj o ofertę na szkolenie specjalnie dla twojej firmy (jako szkolenie zamknięte)

Zapytaj o ofertę

Skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy to szkolenie organizować ponownie

Wyślij zapytanie
Kontakt w sprawie szkolenia:

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

Ogólna infolinia: 801 04 45 45

 

Szkolenia:
PL-szkolenia@wolterskluwer.com

 

Szkolenia Progman:
szkolenia.progman@wolterskluwer.pl

 

Szkolenia Kancelaria Notarialna:
PL-szkolenia.zam@wolterskluwer.com

 

Administratorem Twoich danych osobowych, czyli podmiotem decydującym o celach i sposobach ich przetwarzania, jest Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Przyokopowej 33, 01-208 Warszawa. Informujemy, że podanie danych osobowych zawartych w formularzu jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji zapytania objętego formularzem, a także, że przysługują Ci prawa: dostępu do Twoich danych osobowych, ich zmiany (w tym aktualizacji), wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także pozostałe prawa opisane w Polityce prywatności. Dane osobowe podane przez Ciebie będą przetwarzane przez nas w zgodzie z przepisami prawa, w celu realizacji zapytania, a jeśli udzieliłeś określonych zgód – również na podstawie ww. zgody i w celu w jej treści określonym. Nadto, przysługuje nam prawo przetwarzania Twoich danych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu jako administratora danych, w celach opisanych w Polityce prywatności, w tym celu wykonywania badań i analiz oraz w celach marketingowych (marketing bezpośredni własnych produktów). Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi informacjami dostępnymi w Polityce prywatności, w tym dot. okresów przechowywania danych i kategorii odbiorców danych. W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji pod adresem: pl-ochrona.danych@wolterskluwer.com