Bądź na bieżąco
Zapisz się na Newsletter!
I. Reguły szacowania wartości zamówienia – podstawowy obowiązek decydujący o prawidłowości udzielenia zamówienia publicznego
1. Zakaz dzielenia czy nakaz sumowania ?
2. Kiedy łączyć a kiedy dzielić zamówienia (problem z definicją „jednego” zamówienia) – kryteria tożsamościowe i praktyczne przykłady
3. Zamówienia udzielane w częściach, w tym art. 6a ustawy Pzp
4. Zamówienia powtarzające się okresowo a zamówienia ciągłe
5. Szacowanie na roboty budowlane – wymogi szczególne
6. Zamówienia z projektu unijnego a inne zamówienia „tego samego rodzaju” realizowane przez zamawiającego – różne źródła finansowania
7. Zamówienia nieplanowane
8. Najczęściej popełniane błędy przy szacowaniu zamówienia – praktyczne przykłady
9. Sposób dokumentowania ustalania wartości zamówienia
II. Zasada konkurencyjności w zamówieniach z projektów unijnych
1. Zasada konkurencyjności przy zamówieniach udzielanych bez stosowania ustawy Pzp – próg kwotowy, wymagania, przebieg „procedury”, kryteria, warunki itp.
2. Udzielenie zamówienia publicznego w trybie z wolnej ręki a zasada konkurencyjności
III. Opis przedmiotu zamówienia
1. Jak przygotować opis według zmienionych zasad – opis funkcjonalny, wydajnościowy, wymagania szczególne
2. Możliwość zmiany opisu przedmiotu zamówienia w toku postępowania i obowiązki z tym związane
3. Prawidłowy opis przedmiotu zamówienia a szacowanie wartości zamówienia
IV. Przebieg postępowania o zamówienie publiczne
1. Warunki udziału w postępowaniu
- jak określić warunki, aby nie naruszyć ustawy Pzp
- kiedy warunki są nieproporcjonalne i dyskryminują wykonawców – praktyczne przykłady według zmienionych przepisów
- zakres dopuszczalnych wymagań wobec konsorcjum
- poleganie na zasobach podmiotów trzecich
2. Dokumenty wymagane w postępowaniu:
- nowe regulacje ustawowe i nowe rozporządzenie dotyczące dokumentów a praktyka
- oświadczenia własne wykonawcy, w tym jednolity europejski dokument zamówienia
- zmienione reguły składania i uzupełniania dokumentów, oświadczeń itp.
3. Poprawianie omyłek (pisarskich, rachunkowych i innych) – na co pozwalają przepisy ustawy Pzp – praktyczne przykłady
4. Kryteria oceny ofert - nowe podejście, katalog kryteriów i ich zastosowanie w praktyce
5. Ocena i wybór oferty najkorzystniejszej – możliwość odwrócenia kolejności czynności, nowe przesłanki odrzucenia oferty i zmienione reguły obowiązków informacyjnych
V. Umowy w sprawie zamówienia publicznego
1. Terminy zawarcia umowy
2. Rozszerzony zakres dopuszczalnych zmian umowy
3. Przesłanki ustawowe rozwiązania umowy
4. Zmiany istotne umowy a wymóg nowego postępowania
VI. Kontrola udzielania zamówień współfinansowanych ze środków UE
VII. Korekty finansowe - przedmiot, zakres i zasady wymierzania (zasada proporcjonalności)
radca prawny, doktor nauk prawnych, były Wiceprezes Urzędu Zamówień Publicznych i wieloletni pracownik Departamentu Prawnego tego Urzędu (2002-2008), w latach 2010-2016 dyrektor Departamentu Zamówień Publicznych w dużej instytucji sektora finansów publicznych. Obecnie prowadzi AGB Kancelarię Radcy Prawnego. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie praktyczne w zamówieniach publicznych, w szczególności jako doradca zamawiających oraz wykonawców, a także pełnomocnik w postępowaniach odwoławczych przed Krajową Izbą Odwoławczą. Autorka kilkuset publikacji, w tym kilkunastu książkowych z zakresu zamówień publicznych, wydanych przez renomowane wydawnictwa m.in. 2 uwzględniających stan prawny obowiązujący od 28 lipca 2016 r. („Pozacenowe kryteria oceny ofert z uwzględnieniem klauzul społecznych” oraz „Jak wygrać przetarg – poradnik da małych i średnich firm”).
Zapytaj o ofertę na szkolenie specjalnie dla twojej firmy (jako szkolenie zamknięte)
Zapytaj o ofertęSkontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy to szkolenie organizować ponownie
Wyślij zapytanieMasz pytania? Zadzwoń lub napisz!
Ogólna infolinia: 801 04 45 45
Szkolenia:
PL-szkolenia@wolterskluwer.com
Szkolenia Progman:
szkolenia.progman@wolterskluwer.pl
Szkolenia Kancelaria Notarialna:
PL-szkolenia.zam@wolterskluwer.com