Bądź na bieżąco
Zapisz się na Newsletter!
I. Ogłoszenia o zamówieniach – nowe regulacje
1. Miejsce, forma i kolejność publikacji
2. Nowe formularze ogłoszeń krajowych i unijnych – treść i praktyka sporządzania
3. Zmiana ogłoszenia – zasady i konsekwencje
II. Specyfikacja istotnych warunków zamówienia
1. Nowe zasady udostępniania
2. Zmiany w treści obligatoryjnej i fakultatywnej
3. Szczególne wymagania dotyczące podziału zamówienia na części
III. Opis przedmiotu zamówienia
1. Opis funkcjonalny
2. Używanie nazw własnych i zasady wykazywania równoważności
3. Wypełnienie obowiązku określenia wymagań zatrudnienia na umowę o pracę
IV. Tryby udzielania zamówienia:
1. Modyfikacje, nowości i ułatwienia
2. Umowy ramowe według nowych zasad
V. Warunki udziału w postępowaniu
1. Rodzaje warunków, w tym szczególne wymagania co do potencjału finansowego i ekonomicznego oraz konsorcjum wykonawców
2. Weryfikacja spełniania warunków przez wykonawcę, w tym w świetle zaostrzonych reguł polegania przez wykonawcę na potencjale podmiotów trzecich a podwykonawstwo
VI. Oświadczenia i dokumenty żądane od wykonawcy świetle ustawy i nowego rozporządzenia
1. Oświadczenie własne wykonawcy i Jednolity Europejski Dokument Zamówienia (JEDZ) – moment złożenia, aktualność
2. Nowe rodzaje dokumentów i forma ich składania
3. Zmienione reguły żądania dokumentów od wykonawców i ich uzupełniania
VII. Zmiany w katalogu przesłanek wykluczenia wykonawców:
1. Przesłanki obligatoryjne oraz rozbudowane przesłanki fakultatywne
2. Ograniczenia czasowe w wykluczeniu i procedura tzw. samooczyszczenia
3. Obowiązek zawiadomienia o wykluczeniu – termin, treść, uzasadnienie
VIII. Nowe podejście w ocenie ofert:
1. Odwrócona kolejność czynności w toku oceny ofert
2. Kryteria oceny ofert – ograniczenia w stosowaniu ceny, praktyczne przykłady realnych pozacenowych kryteriów
3. Zmiany dotyczące ustalania rażąco niskiej ceny/kosztu
4. Obowiązki informacyjne o czynnościach zamawiającego – termin, treść
IX. Umowy:
1. Okoliczności uzasadniające zmiany (aneksowanie) umowy – przykłady zastosowania
2. Nowe okoliczności odstąpienia od umowy lub jej rozwiązania
X. Nowe zasady dokumentowania postępowania w świetle ustawy i nowego rozporządzenia – nowe wzory protokołu postępowania i zmienione zasady jego udostępniania
Radca prawny, doktor nauk prawnych, były Wiceprezes Urzędu Zamówień Publicznych i wieloletni pracownik Departamentu Prawnego tego Urzędu (2002-2008), w latach 2010-2016 dyrektor Departamentu Zamówień Publicznych w dużej instytucji sektora finansów publicznych. Obecnie prowadzi AGB Kancelarię Radcy Prawnego. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie praktyczne w zamówieniach publicznych, w szczególności jako doradca zamawiających oraz wykonawców, a także pełnomocnik w postępowaniach odwoławczych przed Krajową Izbą Odwoławczą. Autorka kilkuset publikacji, w tym kilkunastu książkowych z zakresu zamówień publicznych, wydanych przez renomowane wydawnictwa m.in. 2 uwzględniających stan prawny obowiązujący od 28 lipca 2016 r. („Pozacenowe kryteria oceny ofert z uwzględnieniem klauzul społecznych” oraz „Jak wygrać przetarg – poradnik da małych i średnich firm”).
Miejsce:
Warszawa, Golden Floor Plaza , al. Jerozolimskie 123A, sala na 26 piętrze.
Centrum konferencyjne Golden Floor Plaza znajduje się w budynku Millenium Plaza w pobliży Pl. Zawiszy
Dojazd:
Mapę dojazdu znajdą Państwo klikając na nazwę: Golden Floor
Harmonogram:
Zajęcia rozpoczynają się o godzinie 10:00, recepcja będzie czynna od godziny 09:30. Planowane zakończenie spotkania, godzina 16:00.
Zapytaj o ofertę na szkolenie specjalnie dla twojej firmy (jako szkolenie zamknięte)
Zapytaj o ofertęSkontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy to szkolenie organizować ponownie
Wyślij zapytanieMasz pytania? Zadzwoń lub napisz!
Ogólna infolinia: 801 04 45 45
Szkolenia:
PL-szkolenia@wolterskluwer.com
Szkolenia Progman:
szkolenia.progman@wolterskluwer.pl
Szkolenia Kancelaria Notarialna:
PL-szkolenia.zam@wolterskluwer.com