Konferencja

VII Europejska Konferencja Dyrektorów Przedszkoli

VII Europejska Konferencja Dyrektorów Przedszkoli
W chwili obecnej nie mamy ustalonego terminu szkolenia,
skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy organizować to szkolenie ponownie
Pobierz PDF Wydrukuj Podziel się na Facebooku Udostępnij na Twitterze
  • Jak przygotować placówkę do funkcjonowania wg nowych zasad?
  • Czy polskie przedszkola dorównują standardom europejskim? Z czego możemy być dumni?
  • Jakie są kierunki rozwoju edukacji w UE?
  • Czy planowane zmiany w finansowaniu przedszkoli to rewolucja? Jak wpłyną one na organizację pracy przeszkolą?
  • Co się zmieni w naliczaniu subwencji oświatowej dla przedszkoli?
  • Czy jesteśmy gotowi na 2 latki w przedszkolu?
  • Czy w wychowaniu przedszkolnym potrzebni są eksperci? A może wystarczy wszechstronnie wykształcony nauczyciel?
  • W jaki sposób możemy się od siebie uczyć nawzajem?

Wśród prelegentów

Szczegóły konferencji

Program
Cele
Prelegenci
Organizator
Partnerzy

Program

"Edukacja przedszkolna w perspektywie nadchodzących zmian"

MEN przeznacza 210 mln zł w 2013 r. na modernizację przedszkoli w ramach działań upowszechniających edukację przedszkolną. W pierwszym etapie pieniądze mają być skierowane do przedszkoli zlokalizowanych przy szkołach. A co z innymi przedszkolami?
Ponadto 320 mln ‘rządowej dotacji na każdego przedszkolaka’ zasili kasy samorządów. 

10.00-10.10 – rozpoczęcie konferencji i przywitanie uczestników – Ewa Brańska, Redaktor Prowadząca „Przed Szkołą. Poradnik Dyrektora Przedszkola”

10.10-11.10 - Planowane zmiany w edukacji przedszkolnej w Polsce - Beata Pawłowska, Dyrektor Departamentu Kształcenia Ogólnego i Wychowania, MEN

  • finansowanie przedszkoli oraz innych form wychowania przedszkolnego - dotacje, subwencje i inne formy finansowania
  • zmiana organizacji pracy przedszkoli przy zwiększonej liczbie najmłodszych dzieci
  • obniżenie wieku szkolnego
  • organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu

11.10-11.50 - Wczesna edukacja i opieka nad małym dzieckiem jako priorytet Unii Europejskiej– Magdalena Fells - Krajowe Biuro EURYDICE, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji

Terminologia

Modele organizacyjne wczesnej edukacji i opieki nad dzieckiem

Kontekst historyczny

Dokumenty źródłowe i zawarte w nich zalecenia

Bieżące działania na szczeblu UE

Wczesna edukacja i opieka nad dzieckiem w publikacjach Eurydice

11.50-12.10 – przerwa kawowa

12.15-13.00 - Sieć współpracy i samokształcenia – dr Danuta Elsner

  • Kierunki zmian w systemie doskonalenia nauczycieli
  • Charakterystyka sieci jako nowego typu organizacji
  • Narodziny sieci; Powołanie i funkcjonowanie sieci w ogólnym zarysie
  • Charakterystyka sieci jako społeczności uczących się
  • Podstawy teoretyczne uczenia się w grupie (społeczności)
  • Powołanie sieci jako społeczności uczących się
  • Zasady wspólnego działania w sieci jako społeczności uczących się
  • Formy i metody uczenia się w sieci
  • Pozycja organizacyjna i zadania koordynatora sieci
  • Mocne i słabe strony sieci jako społeczności uczących się
  • Przykłady już funkcjonujących sieci przedszkoli i dyrektorek przedszkoli
  • Dlaczego sieci są takie ważne?
  • Dostosowanie przedszkolnego WDN do zmian w systemie doskonalenia nauczycieli

13.00-13.45 - Nowe formy doskonalenia nauczycieli przedszkoli – Dorota Czerwonka, ORE

  • nowy system wspierania przedszkoli zgodny z założeniami wypracowanymi w ramach projektu System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół
  • procesowe wspomaganie

13.45-14.15 – Kompleksowe zarządzanie przedszkolem z systemem iPrzedszkole – Anna Kusz, Progman

Rejestracja obecności

Naliczanie opłat za posiłki i pobyt dziecka w przedszkolu  

Obsługa rozliczeń finansowych

14.15-14.45 - przerwa na lunch (przekąski-zakąski)

14.45-15.45 - Stymulacja rozwoju poznawczego dzieci w okresie przedszkolnym i wczesnoszkolnym. – dr Piotr Rycielski, Zespół Wczesnej Edukacji, IBE

Bieżące badania Pracowni Szkolnych Uwarunkowań Efektywności Kształcenia obejmują między innymi szczegółową analizę rozwoju poznawczego małych dzieci.  Przeprowadzono szereg badań obejmujących analizę procesów poznawczych oraz ich związki z czynnikami środowiskowymi. Omówione zostaną syntetycznie wyniki badań krajowych i międzynarodowych nad wspomaganiem rozwoju poznawczego dziecka. Opisane zostaną także wyniki badań oraz narzędzia wypracowane w ramach prac Zespołu SUEK.

Organizatorzy i partnerzy

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

Ogólna infolinia: 801 04 45 45

 

Szkolenia:
PL-szkolenia@wolterskluwer.com

 

Szkolenia Progman:
szkolenia.progman@wolterskluwer.pl

 

Szkolenia Kancelaria Notarialna:
PL-szkolenia.zam@wolterskluwer.com

 

Administratorem Twoich danych osobowych, czyli podmiotem decydującym o celach i sposobach ich przetwarzania, jest Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Przyokopowej 33, 01-208 Warszawa. Informujemy, że podanie danych osobowych zawartych w formularzu jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji zapytania objętego formularzem, a także, że przysługują Ci prawa: dostępu do Twoich danych osobowych, ich zmiany (w tym aktualizacji), wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także pozostałe prawa opisane w Polityce prywatności. Dane osobowe podane przez Ciebie będą przetwarzane przez nas w zgodzie z przepisami prawa, w celu realizacji zapytania, a jeśli udzieliłeś określonych zgód – również na podstawie ww. zgody i w celu w jej treści określonym. Nadto, przysługuje nam prawo przetwarzania Twoich danych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu jako administratora danych, w celach opisanych w Polityce prywatności, w tym celu wykonywania badań i analiz oraz w celach marketingowych (marketing bezpośredni własnych produktów). Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi informacjami dostępnymi w Polityce prywatności, w tym dot. okresów przechowywania danych i kategorii odbiorców danych. W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji pod adresem: pl-ochrona.danych@wolterskluwer.com