Szkolenie online

Badanie trzeźwości pracowników oraz na zawartość narkotyków

Badanie trzeźwości pracowników oraz na zawartość narkotyków
W chwili obecnej nie mamy ustalonego terminu szkolenia,
skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy organizować to szkolenie ponownie

Wielu pracodawców w Polsce, którzy od lat stosowali w swoich zakładach pracy praktykę prewencyjnych kontroli trzeźwości pracowników oraz na zawartość narkotyków, zaprzestało tej praktyki wskutek obawy przed wysokimi karami. W dużej mierze wpłynął na to fakt, że 27 czerwca 2019 r. na stronie Urzędu Ochrony Danych Osobowych pojawił się komunikat, że zdaniem UODO w aktualnym stanie prawnym pracodawcy nie mogą samodzielnie prowadzić kontroli stanu trzeźwości pracowników, nawet za ich zgodą.

 

 

Szczegóły szkolenia

Program

Program

1. Kiedy pracodawca może wprowadzić kontrolę trzeźwości?
2. W jaki sposób należy wprowadzić zasady kontroli trzeźwości?
3. Jak należy postąpić w przypadku nietrzeźwego pracownika?
4. W jaki sposób kontrolować pracowników na obecność środków działających podobnie do alkoholu?
5. Jakie obowiązki w zakresie kontroli pracowników pod kątem trzeźwości oraz zawartości narkotyków spoczywają na organach powołanych do ochrony porządku publicznego?

 

W połowie stycznia 2023 r. Sejm uchwalił ustawę, która wprowadzi do kodeksu pracy zasady dokonywania prewencyjnej kontroli trzeźwości pracowników lub środków działających podobnie do alkoholu w ich organizmach, w tym w szczególności:

  • doprecyzowania podstaw prawnych umożliwiających pracodawcy wprowadzenie – gdy jest to niezbędne dla ochrony określonych dóbr – prewencyjnych kontroli zatrudnionych przez niego pracowników oraz zleceniobiorców lub kontroli na obecność alkoholu lub środków działających podobnie do alkoholu w ich organizmach, a także
  • określeniu zasad przeprowadzania takich kontroli oraz przetwarzania takich danych osobowych.
    Przepisy te mają wejść w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Ustaw.

 

Szkolenie skierowane jest do pracodawców, działów kadr i HR, służb i pracowników służby bhp.

 

Prelegenci

Prelegenci

dr Magdalena Rycak

Radca prawny w Rycak Kancelaria Prawa Pracy i HR; kierownik studiów podyplomowych "Prawo pracy i ubezpieczeń społecznych – kadry i płace" oraz Ochrona danych osobowych i zarządzanie bezpieczeństwem informacji" w Uczelni Łazarskiego w Warszawie.

Dyrektor Instytutu Prawa Zatrudnienia i Work-Life Balance w Uczelni Łazarskiego.

Autorka kilkudziesięciu artykułów naukowych i monografii z indywidualnego i zbiorowego prawa pracy. Doświadczony szkoleniowiec. Wieloletnia ekspertka w Zespole Prawa Pracy przy Radzie Dialogu Społecznego.

Informacje organizacyjne

Informacje organizacyjne

Termin i czas trwania

Szkolenie odbędzie się 17 lutego 2023r. o godz. 10:00. Potrwa 1,5h.

 

Zapisy

Zapisy prowadzone są do godz. 9:00 w dniu szkolenia.​

Mail z linkiem do szkolenia zostanie wysłany na dzień przed i w dniu szkolenia.

Ze względów bezpieczeństwa rejestracja na webinar jest dwustopniowa i odbywa się w 5 krokach:

  1. Najpierw zaloguj się do Twojego produktu LEX (przycisk Zaloguj się na górze tej strony).
  2. Następnie kliknij w zielony przycisk „Zapisz się”, który pojawi się w prawym górnym rogu na tej stronie mailem i danymi do których jest przypisana licencja Lex.
  3. Po zapisaniu się otrzymasz e-mail potwierdzający rejestrację (nie odpowiadaj na niego).
  4. Dzień przed oraz w dniu szkolenia otrzymasz e-mail z linkiem kierującym do webinaru. Zdarza się, że wiadomości z linkiem do szkolenia trafiają do folderu SPAM. Prosimy o jego sprawdzenie.
  5. Kliknij w link i poczekaj na rozpoczęcie webinaru.

 

Wymagania techniczne
- komputer z procesorem co najmniej 2GHz Pentium 4 oraz 2GB pamięci RAM
- Internet o prędkości pobierania co najmniej 1Mb/s
- dla zapewnienia stabilności połączenia sugerujemy korzystanie z przeglądarki CHROME lub Mozilla Firefox
- wtyczka Adobe Flash, głośniki lub słuchawki.

 

Po szkoleniu

Nagranie webinaru będzie bezpłatnie dostępne w Twoim produkcie LEX. Aby je obejrzeć, kliknij w kategorię Zasoby (menu po lewej stronie ekranu głównego LEX). Następnie wybierz Komentarze i publikacje. Odnośnik do nagrań to kategoria Szkolenia online.

 

 

Dla kogo szkolenie

Dla użytkowników LEX

Szkolenie jest bezpłatne dla klientów, którzy posiadają jeden z poniższych programów LEX:

 

Księgowość Optimum/Premium/Standard

Kadry Optimum/Premium/Standard

BHP Premium/Standard/Optimum

Navigator Prawo Pracy

Navigator Procedury Podatkowe

HR

Finanse Premium

 

 

 

Sprawdź, czy posiadasz jeden z tych produktów. Zaloguj się do LEX i wybierz kategorię Mój LEX w menu po lewej stronie ekranu głównego. Po kliknięciu wyświetli Ci się nazwa produktu/ów LEX, którego jesteś użytkownikiem.

 

 

Osoby niebędące naszymi klientami (płatne szkolenia)

Jeśli nie jesteś użytkownikiem LEX, serdecznie zapraszamy do płatnego udziału w szkoleniu. Wystarczy, że zapiszesz się na tej stronie, a następnie zapłacisz za szkolenie metodą Dotpay- jedyna metoda płatności za szkolenie jaką realizujemy (kliknij w czerwoną ramkę na górze tej strony). Zapraszamy!

 

Zapytaj o ofertę na szkolenie specjalnie dla twojej firmy (jako szkolenie zamknięte)

Zapytaj o ofertę

Skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy to szkolenie organizować ponownie

Wyślij zapytanie
Kontakt w sprawie szkolenia:

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

Ogólna infolinia: 801 04 45 45

 

Szkolenia:
PL-szkolenia@wolterskluwer.com

 

Szkolenia Progman:
szkolenia.progman@wolterskluwer.pl

 

Szkolenia Kancelaria Notarialna:
PL-szkolenia.zam@wolterskluwer.com

 

Administratorem Twoich danych osobowych, czyli podmiotem decydującym o celach i sposobach ich przetwarzania, jest Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Przyokopowej 33, 01-208 Warszawa. Informujemy, że podanie danych osobowych zawartych w formularzu jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji zapytania objętego formularzem, a także, że przysługują Ci prawa: dostępu do Twoich danych osobowych, ich zmiany (w tym aktualizacji), wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także pozostałe prawa opisane w Polityce prywatności. Dane osobowe podane przez Ciebie będą przetwarzane przez nas w zgodzie z przepisami prawa, w celu realizacji zapytania, a jeśli udzieliłeś określonych zgód – również na podstawie ww. zgody i w celu w jej treści określonym. Nadto, przysługuje nam prawo przetwarzania Twoich danych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu jako administratora danych, w celach opisanych w Polityce prywatności, w tym celu wykonywania badań i analiz oraz w celach marketingowych (marketing bezpośredni własnych produktów). Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi informacjami dostępnymi w Polityce prywatności, w tym dot. okresów przechowywania danych i kategorii odbiorców danych. W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji pod adresem: pl-ochrona.danych@wolterskluwer.com