Szkolenie online

Monitorowanie i ograniczanie absencji pracowniczych - pula inspiracji

Monitorowanie i ograniczanie absencji pracowniczych - pula inspiracji
W chwili obecnej nie mamy ustalonego terminu szkolenia,
skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy organizować to szkolenie ponownie

Absencja pracownicza (rozumiana jako niechciane nieobecności pracowników w pracy) jest problemem u wielu pracodawców. Przybierać może ona różne formy - od krótkotrwałych nieobecności chorobowych, aż po długotrwałe zwolnienia lekarskie, innym jej przejawem są nagłe nieplanowane nieobecności np. urlopy na żądanie, które dezorganizują pracę. Absencja to też koszty - te jawne w postaci wynagrodzenia za czas choroby, jak i te mniej oczywiste np. koszt zastępstw czy utraconych korzyści.

W dobie dzisiejszego rynku pracy, gdzie presja na wynagrodzenia rośnie i pracodawcy dość dynamicznie dokonują podwyżek wynagrodzeń - pracownicy powinni pracować jak najbardziej efektywnie. Absencja stanie się więc jednym z kluczowych tematów do rozwiązania.

Szczegóły szkolenia

Program

Program

  1. Wprowadzenie do tematu absencji pracowniczych:
    • Katalog nieobecności pracowniczych,
    • Nieobecności tzw. funkcjonalne i dysfunkcjonalne,
    • Nieobecności planowe i nieplanowane,
    • Skutki absencji dla organizacji, menedżerów, zespołów i pojedynczych pracowników,
    • Koszty absencji jawne i ukryte,
    • Specyficzne zjawiska wokół absencji - prezentyzm i leaveism, ich przejawy i skutki.
  2. Czynniki wpływające na poziom absencji:
    • Katalog czynników absencji,
    • Najczęstsze przyczyny absencji wg. badań i obserwacji,
    • Badanie przyczyn absencji w miejscu pracy.
  3. Monitorowanie kluczowych wskaźników i kosztów absencji:
    • Wskaźniki ilościowe i koszty absencji, które warto monitorować,
    • Dedykowane zestawienia i DashBoard (wizualizacja danych),
    • Aspekty, na które warto zwrócić uwagę w analizie zjawisk absencyjnych.
  4. Metody pracy z absencją w przedsiębiorstwie – katalog możliwości:
    • Od pojedynczych interwencji, przez plany i programy, aż do strategii antyabsencyjnej – katalog możliwości,
    • Najprostsze metody przeciwdziałania niechcianym nieobecnościom (szersze omówienie):
      1. Kontrola prawidłowości wykorzystywania zwolnień lekarskich,
      2. Przeprowadzanie rozmów poabsencyjnych z pracownikami,
      3. Premie i dodatki za frekwencję w pracy,
      4. Benefity, programy zdrowotne czy świadczenia socjalne wspierające profilaktykę zdrowotną i kondycję psychofizyczną pracowników.

Przyczyny absencji mogą być różne, zarówno te oczywiste (słaba kondycja psychofizyczna pracownika), jak i te zmniejszające satysfakcję, motywację i zaangażowanie z pracy, co przekłada się na chęć "ucieczki" na zwolnienie lekarskie (w dłuższej perspektywie mogą doprowadzać do chęci zmiany pracy).

Pracodawcy i ich zespoły personalne poszukują inspiracji, jak uporać się z tematem niechcianych nieobecności - począwszy od prostych interwencji (jak monitoring absencji i reagowanie na nadużywanie zwolnień lekarskich przez poszczególnych pracowników), przez rozwiązania pośrednie (np. skłaniające pracowników do zadbania o zdrowie i kondycję psychiczną), aż po rozwiązania systemowe, nakierowane na budowanie sprzyjających warunków pracy, zarówno od strony bhp, jak i organizacji pracy, zarządzania czy klimatu wewnątrz organizacji.

 

Szkolenie skierowane jest do:

  • Menedżerów HR wyższego i niższego szczebla,
  • Ekspertów i Specjalistów ds. HR,
  • HR Business Partnerów, HR Generalistów,
  • Audytorów i kontrolerów oceniających obszar HR,
  • Osób, które rozpoczynają swoją drogę zawodową i zadania w kierunku HR (ZZL).

Szkolenie może być też pomocne dla menedżerów i właścicieli firm oraz innych osób zainteresowanych tematami absencji, jak też budowania dobrostanu (well beingu).

Korzyści

Korzyści

Webinar zainspiruje do rozpoczęcia drogi mającej na celu ograniczanie niechcianych nieobecności w dwóch kluczowych aspektach :

  • monitorowania absencji pracowniczych, analizowania tego zjawiska i jego przyczyn,
  • podejmowania interwencji mających na celu ograniczanie niechcianych nieobecności za pomocą najprostszych metod i narzędzi.

Krótko zostanie też zaprezentowany pakiet możliwości wdrożenia szerszych rozwiązań (jak profilaktyka prozdrowotna czy zmiany w organizacji pracy).

Szkolenie to transfer wiedzy i przykład praktycznego podejścia do budowania rozwiązań w tym trudnym i złożonym temacie.

Bonusem jest narzędzie (plik MS Excel) zestawiający możliwe przyczyny absencji, pozwalający rozpocząć drogę ustalania tych przyczyn w swojej organizacji, co w konsekwencji prowadzić może do pozytywnych zmian w organizacji i ograniczenia nieobecności tzw. dysfunkcjonalnych.

Prelegenci

Prelegenci

dr Irmina Gocan

Posiada 25-letnie doświadczenie w obszarze zarządzania i personalnym.
Od 2012 roku pracuje jako Prezes i konsultant wiodący spółki doradztwa personalnego, gdzie prowadzi doradztwo biznesowe w sferze zarządzania oraz w obszarze HR, jak też szkolenia z zakresu przywództwa, zarządzania i HR dla firm komercyjnych, spółek skarbu państwa i urzędów.
Ma doświadczenie w prowadzeniu doradztwa dla firm pracujących w oparciu o tradycyjne struktury organizacyjne, pracę zdalną i nowe technologie, jak też w strukturach macierzowych – od dużych podmiotów do takich, które są na etapie start-up. Jest aktywnym trenerem - uczy dobrych praktyk zarządzania i HR.
Wcześniej pracowała jako specjalista, ekspert, menedżer personalny, zastępca dyrektora HR, HR Business Partner w wiodących polskich spółkach, gdzie jej głównym zadaniem było wdrażanie nowoczesnych rozwiązań zarządczych i personalnych. W swojej karierze zawsze była odpowiedzialna za obszar szkoleń i rozwoju oraz wdrażanie w nim efektywnych metod i narzędzi doskonalenia kompetencji pracowników i menedżerów, wdrażanie i koordynację złożonych projektów inwestowania w kapitał ludzki m.in. programów kierowanych do kadry menedżerskiej, sukcesorów, ekspertów i talentów, a także rozwiązania integrujące modele kwalifikacji i kompetencji, planowania i oceny wyników (celów, zadań, KPI), programy rozwojowe i naprawcze, angażowania i motywowania pracowników. Specjalizuje się w projektach łączących wypracowanie rozwiązań merytorycznie i w warstwie IT.
Zarządzała licznymi projektami, w newralgicznym okresie w jednym czasie zarządzała portfelem 80 projektów kierowanych do kilkudziesięciu tysięcy użytkowników na kwotę ponad 20 mld PLN, część z tych projektów prowadzonych było zdalnie. Obecnie jest wiodącym konsultantem, gdzie osobiście lub przez konsultantów prowadzi projekty na rzecz różnych pracodawców, w oparciu o różne metodyki projektowe.
Jest autorem wielu publikacji HR dla Wydawnictwa Wolters Kluwer Polska, gdzie publikuje artykuły o trendach rynkowych, ciekawych case studies oraz gotowe rozwiązania (procedury, wzory dokumentów).
Jest też współautorem wydanej niedawno książki HR Business Partner (PWN).
Jest Partnerem merytorycznym i wykładowcą w Akademii Leona Koźmińskiego.
Wcześniej Kierownik Studiów Podyplomowych ,,Zarządzania Kompetencjami Pracowników" i Koordynator Programu MBA-HR na ALK, obecnie Kierownik Studiów Podyplomowych ,,Controlling Personalny” oraz Współkierownik Studiów Podyplomowych ,,Menedżer Szkoleń i Rozwoju”, ,,Zwinne Zarządzanie”. Wykłada głównie na ALK, ale również od kilku lat prowadzi zajęcia na Uniwersytecie SWPS, w Uczelni Techniczno-Handlowej oraz na Akademii HR Business Partnera i Akademii Wynagrodzeń. Prowadzi też szkolenia i warsztaty profesjonalne. Łącznie przeprowadziła około 30.000 godzin szkoleniowych, ponad 2 razy więcej warsztatowych w ramach projektów.
W grupach oraz indywidualnie, w ramach szkoleń otwartych, inspirowała menedżerów i pracowników małych i średnich spółek, jak i tych największych oraz reprezentantów administracji publicznej.
Dr Human Resources Management, tytuł doktora uzyskała na Uniwersytecie Stanowym w Yorku, USA. Wcześniej absolwentka m.in. studiów MBA dla kadry zarządzającej HR na Akademii Leona Koźmińskiego. Tytuły licencjata i magistra uzyskała w obszarze zarządzania i ekonomii.

Organizator

Organizator

Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o.

Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. jest największym wydawcą publikacji prawniczych i biznesowych na rynku polskim. Od lat dostarcza najwyższej klasy wiedzę, nowoczesne rozwiązania, narzędzia i usługi dla profesjonalistów z branży prawniczej, podatkowej, biznesu, ochrony zdrowia, edukacji, administracji państwowej i samorządowej. Wspiera ich w podejmowaniu kluczowych decyzji tak by mogli działać pewnie i bez obaw. Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. jest częścią międzynarodowego koncernu Wolters Kluwer – globalnej i wiodącej firmy wydawniczej i dostawcy usług informacyjnych.  

 

W ofercie wydawnictwa Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. znajdują się produkty elektroniczne, książki i czasopisma jak również szkolenia online i konferencje.

Informacje organizacyjne

Informacje organizacyjne

Termin i czas trwania

Szkolenie odbędzie się 29 lutego 2024r. o godz. 14:00. Potrwa 90 minut.

 

Zapisy

Zapisy prowadzone są do godz. 13:00 w dniu szkolenia.​

Mail z linkiem do szkolenia zostanie wysłany na dzień przed i w dniu szkolenia.

Ze względów bezpieczeństwa rejestracja na webinar jest dwustopniowa i odbywa się w 5 krokach:

  1. Najpierw zaloguj się do Twojego produktu LEX (przycisk Zaloguj się na górze tej strony).
  2. Następnie kliknij w zielony przycisk „Zapisz się”, który pojawi się w prawym górnym rogu na tej stronie mailem i danymi do których jest przypisana licencja Lex.
  3. Po zapisaniu się otrzymasz e-mail potwierdzający rejestrację (nie odpowiadaj na niego).
  4. Dzień przed oraz w dniu szkolenia otrzymasz e-mail z linkiem kierującym do webinaru. Zdarza się, że wiadomości z linkiem do szkolenia trafiają do folderu SPAM. Prosimy o jego sprawdzenie.
  5. Kliknij w link i poczekaj na rozpoczęcie webinaru.

 

Wymagania techniczne
- komputer z procesorem co najmniej 2GHz Pentium 4 oraz 2GB pamięci RAM
- Internet o prędkości pobierania co najmniej 1Mb/s
- dla zapewnienia stabilności połączenia sugerujemy korzystanie z przeglądarki CHROME lub Mozilla Firefox.

 

Po szkoleniu

Nagranie webinaru będzie bezpłatnie dostępne w Twoim produkcie LEX. Aby je obejrzeć, kliknij w kategorię Zasoby (menu po lewej stronie ekranu głównego LEX). Następnie wybierz Komentarze i publikacje. Odnośnik do nagrań to kategoria Szkolenia online.

 

 

Dla kogo szkolenie

Dla użytkowników LEX

Szkolenie jest bezpłatne dla klientów, którzy posiadają jeden z poniższych programów LEX:

 

HR

 

Sprawdź, czy posiadasz jeden z tych produktów. Zaloguj się do LEX i wybierz kategorię Mój LEX w menu po lewej stronie ekranu głównego. Po kliknięciu wyświetli Ci się nazwa produktu/ów LEX, którego jesteś użytkownikiem.

 

Osoby niebędące naszymi klientami (płatne szkolenia)

Jeśli nie jesteś użytkownikiem LEX, serdecznie zapraszamy do płatnego udziału w szkoleniu. Wystarczy, że zapiszesz się na tej stronie, a następnie zapłacisz za szkolenie metodą Dotpay- jedyna metoda płatności za szkolenie jaką realizujemy (kliknij w czerwoną ramkę na górze tej strony). Zapraszamy!

Organizatorzy i partnerzy

Organizator

Zapytaj o ofertę na szkolenie specjalnie dla twojej firmy (jako szkolenie zamknięte)

Zapytaj o ofertę

Skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy to szkolenie organizować ponownie

Wyślij zapytanie
Kontakt w sprawie szkolenia:

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

Ogólna infolinia: 801 04 45 45

 

Szkolenia:
PL-szkolenia@wolterskluwer.com

 

Szkolenia Progman:
szkolenia.progman@wolterskluwer.pl

 

Szkolenia Kancelaria Notarialna:
PL-szkolenia.zam@wolterskluwer.com

 

Administratorem Twoich danych osobowych, czyli podmiotem decydującym o celach i sposobach ich przetwarzania, jest Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Przyokopowej 33, 01-208 Warszawa. Informujemy, że podanie danych osobowych zawartych w formularzu jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji zapytania objętego formularzem, a także, że przysługują Ci prawa: dostępu do Twoich danych osobowych, ich zmiany (w tym aktualizacji), wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także pozostałe prawa opisane w Polityce prywatności. Dane osobowe podane przez Ciebie będą przetwarzane przez nas w zgodzie z przepisami prawa, w celu realizacji zapytania, a jeśli udzieliłeś określonych zgód – również na podstawie ww. zgody i w celu w jej treści określonym. Nadto, przysługuje nam prawo przetwarzania Twoich danych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu jako administratora danych, w celach opisanych w Polityce prywatności, w tym celu wykonywania badań i analiz oraz w celach marketingowych (marketing bezpośredni własnych produktów). Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi informacjami dostępnymi w Polityce prywatności, w tym dot. okresów przechowywania danych i kategorii odbiorców danych. W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji pod adresem: pl-ochrona.danych@wolterskluwer.com