Szkolenie online

Użycie arkusza obliczeniowego Excel w działach kadrowo–płacowych – przygotowanie i edycja danych tekstowych

Użycie arkusza obliczeniowego Excel w działach kadrowo–płacowych – przygotowanie i edycja danych tekstowych
W chwili obecnej nie mamy ustalonego terminu szkolenia,
skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy organizować to szkolenie ponownie

Bardzo precyzyjne, konkretne i praktyczne szkolenie, które jest poświęcone przygotowaniu i edycji danych tekstowych w arkuszu kalkulacyjnym Excel. Zakres spotkania został rozszerzony o naukę niestandardowych odwołań (mało znane a czasami niezbędne ich zastosowanie) oraz na rekonstrukcję danych grupowanych wierszami.

Szczegóły szkolenia

Program

Program

  1. Przygotowanie danych po ich imporcie ze źródeł zewnętrznych
    1. Usuwanie zbędnych kolumn i wierszy
    2. Łatwa zamiana kolejności kolumn i wierszy
    3. Łatwe duplikowanie kolumn
    4. Zliczanie danych w wierszach (ile wierszy pustych, ile wierszy z kwotami, itp.)
    5. Zmiana typu danych w kolumnach (tekst na daty, liczby, itp.)
    6. Dane tekstowe konwertowane na dane liczbowe (częsty problem z brakiem możliwości wykonywania działań na pseudo liczbach)
    7. Transpozycja układów danych
    8. Zamiana innych błędów w importowanych danych
    9. Edycja danych tekstowych na poziomie komórek arkusza kalkulacyjnego
    10. Podział tekstu na części z użyciem narzędzia „Tekst jako kolumny” lub funkcji dzielącej
    11. Podział tekstu na części z użyciem funkcji fragmentujących teksty
    12. Podział tekstu na części z użyciem nowych funkcji fragmentujących (dostępnych tylko w Excel 365): TEKST.PRZED(), TEKST.PO(), PODZIEL.TEKST()
    13. Łączenie tekstów z wielu komórek, w tym z użyciem funkcji warunkujących
    14. Usuwanie zbędnych odstępów z tekstu komórki
    15. Zamiana duża litera / mała litera
    16. Użycie niestandardowych formatów tekstowych
    17. Konwersja danych tekstowych do określonego formatu
    18. Określenie mian bezpośrednio w komórce np. nadgodz., rgodz., godz_url
  2. Edycja wierszy arkusza
    1. Usuwanie wierszy niezawierających danych hurtowo
    2. Wprowadzanie danych do wierszy  hurtowo pod określonymi warunkami
    3. Zliczanie i edytowanie tylko wierszy zawierających określone dane
    4. Zliczanie i kopiowanie tylko widocznych komórek w wierszach
  3. Odwołania niestandardowe w formułach
    1. Odwołania w formułach komórki do nazwy arkusza
    2. Odwołania w formułach komórki do nazwy pliku – automatyzacja odświeżania danych – powiązania między plikami

Do kogo skierowane szkolenie?

- Przykłady zostały opracowane głównie pod potrzeby działów kadrowo–płacowych i HR, ale również pracownicy innych działów, którzy mają problemy w Excelu z danymi tekstowymi mogą jak najbardziej skorzystać na szkoleniu,

- Pracownicy biur rachunkowych oddelegowani do tworzenia zadań kadrowo-płacowych

- Pracownicy innych firm z działów księgowości, rachuby, finansów i administracji biurowej,

- Kontrolerzy danych kadrowo–płacowych i księgowo-finansowych.

 

Wymagania wstępne dla uczestników warsztatów komputerowych z Excela:

1. Od uczestników szkolenia wymagana jest podstawowa wiedza z zakresu obsługi arkusza kalkulacyjnego. Sprawdź czy odpowiesz pozytywnie na pytania:

- potrafię zaznaczyć komórki, wiersze i kolumny,

- potrafię skopiować komórki,

- rozumiem proste odwołania do komórek, np. =A5,

- umiem przełączyć się między arkuszami,

- potrafię sumować dane w komórkach,

- umiem zmienić format danych, np. na dane liczbowe, księgowe, procenty.

2. Uczestnicy powinni posiadać dwa urządzenia w trakcie szkolenia:

a. Komputer osobisty, na którym mogliby wykonywać równolegle z trenerem omawiane ćwiczenia,

b. Odbiornik audiowizualny (drugi monitor, drugi komputer, tablet), na którym mogliby śledzić ćwiczenia prezentowane przez trenera.

 

 

 

Prelegenci

Prelegenci

Maciej Derwisz

Doświadczony wykładowca ukierunkowany na nowoczesne formy szkolenia oparte na dydaktyce w formie case-study i wykorzystaniu potencjału intelektualnego uczestników kursów (tzw. szkoła fińska).

Rachunkowość studiował w SGPiS obecnie Szkoła Główna Handlowa w Warszawie. Wykłada i praktykuje księgowość, jest pasjonatem rachunkowości finansowej, zarządczej i podatkowej.

Działalność szkoleniową zajmuje się prawie od 30 lat.

Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu: księgowości na wszystkich poziomach zaawansowania, płac ze szczególnym uwzględnieniem konstrukcji i wyliczeń list płac oraz z obsługi programu Excel zarówno dla osób o szerokim spectrum zainteresowania, jak i ukierunkowanego tematycznie, np. Excel dla działów księgowych, finansowych czy płacowych.

Specjalizuje się również w opracowywaniu i programowaniu specjalistycznych programów dla działów kadrowo – płacowych i księgowych. Jego kalkulatory płacowe wspomagają pracę pracowników w setkach przedsiębiorstw.

Wyszkolił setki a nawet tysiące specjalistów obecnie pracujących w finansach, rachunkowości czy płacach w mniejszych i większych przedsiębiorstwach, korporacjach, jednostkach budżetowych i samorządowych.

Informacje organizacyjne

Informacje organizacyjne

Termin i czas trwania

Szkolenie odbędzie się 24 września 2025r. o godz. 12:00. Potrwa 90 minut.

 

Zapisy

Zapisy prowadzone są do godz. 11:00 w dniu szkolenia.​

Mail z linkiem do szkolenia zostanie wysłany na dzień przed i w dniu szkolenia.

Ze względów bezpieczeństwa rejestracja na webinar jest dwustopniowa i odbywa się w 5 krokach:

  1. Najpierw zaloguj się do Twojego produktu LEX (przycisk Zaloguj się na górze tej strony).
  2. Następnie kliknij w zielony przycisk „Zapisz się”, który pojawi się w prawym górnym rogu na tej stronie mailem i danymi do których jest przypisana licencja Lex.
  3. Po zapisaniu się otrzymasz e-mail potwierdzający rejestrację (nie odpowiadaj na niego).
  4. Dzień przed oraz w dniu szkolenia otrzymasz e-mail z linkiem kierującym do webinaru. Zdarza się, że wiadomości z linkiem do szkolenia trafiają do folderu SPAM. Prosimy o jego sprawdzenie.
  5. Kliknij w link i poczekaj na rozpoczęcie webinaru.

 

Wymagania techniczne
- komputer z procesorem co najmniej 2GHz Pentium 4 oraz 2GB pamięci RAM
- Internet o prędkości pobierania co najmniej 1Mb/s
- dla zapewnienia stabilności połączenia sugerujemy korzystanie z przeglądarki CHROME lub Mozilla Firefox.

 

Po szkoleniu

Nagranie webinaru będzie bezpłatnie dostępne w Twoim produkcie LEX. Aby je obejrzeć, kliknij w kategorię Zasoby (menu po lewej stronie ekranu głównego LEX). Następnie wybierz Komentarze i publikacje. Odnośnik do nagrań to kategoria Szkolenia online.

 

 

Dla kogo szkolenie

Dla użytkowników LEX

Szkolenie jest bezpłatne dla klientów, którzy posiadają jeden z poniższych programów LEX:

 

HR

Kadry Standard/Premium/Optimum

Księgowość Standard/Premium/Optimum

Navigator Procedury Podatkowe

Navigator Prawo Pracy

Finanse Premium

 

Sprawdź, czy posiadasz jeden z tych produktów. Zaloguj się do LEX i wybierz kategorię Mój LEX w menu po lewej stronie ekranu głównego. Po kliknięciu wyświetli Ci się nazwa produktu/ów LEX, którego jesteś użytkownikiem.

 

Osoby niebędące naszymi klientami (płatne szkolenia)

Jeśli nie jesteś użytkownikiem LEX, serdecznie zapraszamy do płatnego udziału w szkoleniu. Wystarczy, że zapiszesz się na tej stronie, a następnie zapłacisz za szkolenie metodą Dotpay- jedyna metoda płatności za szkolenie jaką realizujemy (kliknij w czerwoną ramkę na górze tej strony). Zapraszamy!

Zapytaj o ofertę na szkolenie specjalnie dla twojej firmy (jako szkolenie zamknięte)

Zapytaj o ofertę

Skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy to szkolenie organizować ponownie

Wyślij zapytanie
Kontakt w sprawie szkolenia:

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

Ogólna infolinia: 801 04 45 45

 

Szkolenia:
PL-szkolenia@wolterskluwer.com

 

Szkolenia Progman:
szkolenia.progman@wolterskluwer.pl

 

Szkolenia Kancelaria Notarialna:
PL-szkolenia.zam@wolterskluwer.com

 

Administratorem Twoich danych osobowych, czyli podmiotem decydującym o celach i sposobach ich przetwarzania, jest Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Przyokopowej 33, 01-208 Warszawa. Informujemy, że podanie danych osobowych zawartych w formularzu jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji zapytania objętego formularzem, a także, że przysługują Ci prawa: dostępu do Twoich danych osobowych, ich zmiany (w tym aktualizacji), wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także pozostałe prawa opisane w Polityce prywatności. Dane osobowe podane przez Ciebie będą przetwarzane przez nas w zgodzie z przepisami prawa, w celu realizacji zapytania, a jeśli udzieliłeś określonych zgód – również na podstawie ww. zgody i w celu w jej treści określonym. Nadto, przysługuje nam prawo przetwarzania Twoich danych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu jako administratora danych, w celach opisanych w Polityce prywatności, w tym celu wykonywania badań i analiz oraz w celach marketingowych (marketing bezpośredni własnych produktów). Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi informacjami dostępnymi w Polityce prywatności, w tym dot. okresów przechowywania danych i kategorii odbiorców danych. W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji pod adresem: pl-ochrona.danych@wolterskluwer.com