Konkurs

Liderzy Zmian w Ochronie Zdrowia

Liderzy Zmian w Ochronie Zdrowia
Aby wziąć udział w konkursie, należy się zarejestrować,
wypełniając formularz zgłoszeniowy
Pobierz PDF Wydrukuj Podziel się na Facebooku Udostępnij na Twitterze

IV edycja konkursu Liderzy Zmian w Ochronie Zdrowia - Leaders of VBHC ma za zadanie wyłonienie i docenienie placówek leczniczych, które rozwijają praktyki nakierowane na jak najlepszy efekt zdrowotny w stosunku do nakładów poniesionych na opiekę, czyli działają zgodnie z koncepcją Value Based Health Care (VBHC). Doceniamy podmioty, które pomimo trudności związanych z prowadzeniem działalności, przodują w poszukiwaniu sposobów na zwiększanie wartości zdrowotnej i jeśli nawet nie mają jeszcze takiej świadomości, już dzisiaj są Liderami Zmian w Ochronie Zdrowia.

 

Udział w konkursie jest bezpłatny na każdym etapie. Mogą w nim brać udział zarówno podmioty publiczne, jak i prywatne.

 

Dziękujemy za udział w IV edycji konkursu. Gratulujemy Nominowanym i Laureatom!

  1. Uhonorowanie dokonań przez niezależne grono autorytetów polskiego rynku medycznego.
  2. Prestiżowy tytuł Lidera zmian w ochronie zdrowia 2021 oraz wartościowe nagrody. 
  3. Możliwość wymiany wiedzy i doświadczeń z przedstawicielami polskiego rynku medycznego podczas ogólnopolskiej konferencji.

Szczegóły konkursu

O konkursie
Informacje organizacyjne
Regulamin
Eksperci
Organizator
Partnerzy
Historia
Galeria
Kontakt

O konkursie

 

LAUREACI IV EDYCJI KONKURSU

 

Poznaliśmy laureatów konkursu Liderzy Zmian w Ochronie Zdrowia. Leaders of VBHC! W tym roku zgłoszonych zostało 51 projektów, z których Jury i Kapituła wybrały te najlepsze. Laureatami zostali:

 

Zarządzanie jakością – zarządzanie procesami

LUX MED Sp. z o.o.

Nowe Systemy Zarządzania Dostępnością w Grupie LUX MED

 

Zarządzanie jakością – Zarządzanie bezpieczeństwem pacjenta 

Szpital Uniwersytecki Nr 2 im. dr. Jana Biziela w Bydgoszczy       

Usprawnienie komunikacji z pacjentem i współpracy personelu

 

Zarządzanie jakością – zarządzanie skutecznością medyczną

Uniwersyteckie Centrum Kliniczne w Gdańsku                

BQMM

 

Zarządzanie kapitałem ludzkim

LUX MED Sp. z o.o.       

Program rozwojowy dla młodych menedżerów „Zarządzanie w Pigułce”

 

Organizacja przyjazna pacjentowi

Wojewódzki Szpital Specjalistyczny w Białej Podlaskiej  

Domowy Szpital

 

Skuteczna profilaktyka i edukacja          

Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny Nr 4 w Lublinie 

Wschodnie Centrum Profilaktyki Depresji Poporodowej

 

Przychodnia zorientowana na jakość

Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Szamotułach           

Szybka Ścieżka Diagnostyczna w Gabinecie Lekarza Rodzinnego

 

Dodatkowo Jury i Kapituła zdecydowały się wyróżnić dwa projekty:

  1. Wojewódzkiego Szpitala Zakaźnego w Warszawie „Zarzadzanie jakością i bezpieczeństwem opieki medycznej podczas epidemii COVID-19 pacjentów hospitalizowanych w Wojewódzkim Szpitalu Zakaźnym w Warszawie”
  2. Dolnośląskiego Centrum Onkologii we Wrocławiu „Opracowanie i wdrożenie standardów leczenia pacjentów onkologicznych”

A także przyznać dwie nagrody specjalne Super Lidera dla dwóch szpitali:

  1. Centrum Leczenia Oparzeń im dr. Stanisława Sakiela w Siemianowicach Śląskich
  2. Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego w Gdańsku

- które po raz kolejny zgłosiły bardzo dobre projekty, bo zależy im na poprawie jakości zarządzania i satysfakcji pacjenta. Oba szpitale łączy absolutna nietolerancja dla marnotrawstwa i apetyt na ciągle doskonalenie się, na pracę zespołową, wdrażanie innowacji i chęć dzielenia się doświadczeniem z innymi. Są liderem zmian, kopalnią dobrych praktyk, dają sygnał wszystkim, że można się na nich wzorować - tłumaczy Przewodnicząca Kapituły dr Małgorzata Gałązka-Sobotka.

 

Wszystkim nagrodzonym serdecznie gratulujemy!

 

Nagranie z gali konkursu można obejrzeć:


NOMINOWANI W IV EDYCJI KONKURSU

 

Jury preselekcyjne oraz Kapituła konkursu wyłoniły nominowane projekty w IV edycji konkursu Liderzy Zmian w Ochronie Zdrowia - Leaders of VBHC.


Zarządzanie jakością – zarządzanie procesami
1.    Centrum Leczenia Oparzeń im dr Stanisława Sakiela w Siemianowicach Śląskich
       Zarządzanie jakością holistycznej opieki nad pacjentami z raną przewlekłą 

2.    LUX MED Sp. z o.o.
       Nowe Systemy Zarządzania Dostępnością w Grupie LUX MED

3.    Regionalne Centrum Zdrowia Sp. z o. o. w Lubinie
       Lean management – optymalizacja pracy szpitala RCZ 

4.    Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny Nr 4 w Lublinie
       Informatyzacja Obszaru Izolacyjnego dla chorych na COVID-19 


Zarządzanie jakością – Zarządzanie bezpieczeństwem pacjenta    
1.    Narodowy Instytut Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie Państwowy Instytut Badawczy    
       Program wszczepiania ekspandera 

2.    Szpital Uniwersytecki Nr 2 im. dr Jana Biziela w Bydgoszczy     
       Usprawnienie komunikacji z pacjentem i współpracy personelu 

3.    Wojewódzki Szpital Rehabilitacyjny im. dr. S. Jasińskiego w Zakopanem    
       Bezpieczeństwo pacjenta warunkiem skutecznej rehabilitacji 


Zarządzanie jakością – zarządzanie skutecznością medyczną
1.    Uniwersyteckie Centrum Kliniczne         
       BQMM 

2.    LUX MED Sp. z o.o.    
       Wdrożenie Clinical Governance na przykładzie zarządzania obszarem „Pacjent zagrożony” 

3.    Szpital Uniwersytecki Nr 2 im. dr Jana Biziela w Bydgoszczy     
       Wszczepialna proteza gałki ocznej i oczodołu


Zarządzanie kapitałem ludzkim 
1.    LUX MED Sp. z o.o.    
       Smile - program wellbeingowy Grupy LUX MED 

2.    LUX MED Sp. z o.o.    
       Program rozwojowy dla młodych menedżerów „Zarządzanie w Pigułce” 

3.    Stowarzyszenie Św. Celestyna    
       Edukacja personelu medycznego 


Organizacja przyjazna pacjentowi
1.    Instytut ,,Pomnik-Centrum Zdrowia Dziecka”     
       Aplikacja Pacjenta Centrum Zdrowia Dziecka 

2.    LUX MED Sp. z o.o.    
       Projekty Customer Experience „Poprawa Doświadczeń Pacjentów 2017 – 2020” w Grupie LUX MED –
       Mapowanie Doświadczeń Pacjentów i Słuchanie Głosu Pacjenta 

3.    Wojewódzki Szpital Specjalistyczny w Białej Podlaskiej    
       Domowy Szpital 

 

Skuteczna profilaktyka i edukacja    
1.    Kliniczne Centrum Ginekologii, Położnictwa i Neonatologii w Opolu (KCGPiN)
       Koordynowanie i kompleksowe wsparcie rodziny w zakresie poradnictwa specjalistycznego, profilaktyki,
       diagnostyki i niwelowania nieprawidłowości w rozwoju dzieci do lat 2

2.    Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny Nr 4 w Lublinie    
       Wschodnie Centrum Profilaktyki Depresji Poporodowej 

3.    Wojewódzki Szpital Rehabilitacyjny im. dr. S. Jasińskiego w Zakopanem
        Z profilaktyką i edukacją po zdrowie 

 

Przychodnia zorientowana na jakość
1.    Centrum Leczenia Oparzeń im dr Stanisława Sakiela w Siemianowicach Śląskich
       Program koordynowanej opieki nad pacjentem w ramach AOS / AOP 

2.    Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Szamotułach    
       Szybka Ścieżka Diagnostyczna w Gabinecie Lekarza Rodzinnego

 

Zwycięzców konkursu poznamy 22 września podczas gali finałowej online, poprzedzonej konferencją Zmiany w Ochronie Zdrowia. Transformacja systemu – jakość i bezpieczeństwo. 

 

Dziękujemy wszystkim Uczestnikom za udział w konkursie i serdecznie gratulujemy Nominowanym!

 

IDEA KONKURSU

 

IV edycja konkursu Liderzy zmian w ochronie zdrowiaLeaders of VBHC to wspólna inicjatywa Wolters Kluwer Polska oraz Uczelni Łazarskiego. Nagrodzone zostaną placówki lecznicze, które rozwijają praktyki nakierowane na jak najlepszy efekt zdrowotny i doświadczenia pacjentów, czyli tzw. Value Based Health Care (VBHC).

 

Celem Konkursu jest promowanie najwyższych standardów zarządzania podmiotami leczniczymi, w tym upowszechnianie najlepszych praktyk i rozwiązań w zakresie monitorowania jakości opieki, optymalizacji procesów na rzecz bezpieczeństwa i skuteczności leczenia, wzmacniania pracy zespołowej oraz skutecznej profilaktyki i edukacji.

Liderzy zmian w polskim systemie ochrony zdrowia rozwijają praktyki nakierowane na zwiększenie wyników zdrowotnych w stosunku do nakładów przeznaczanych na opiekę, które wyprzedzają rozwiązania systemowe. Inwestują w nowoczesne technologie, zmieniają organizację procesów, wdrażają narzędzia ewaluacji własnych wyników, poddają się ocenie pacjentów i wsłuchują w ich oczekiwania. Chcemy dostrzec i nagrodzić ich wysiłek.

 

 

KATEGORIE KONKURSOWE

 

W tegorocznej edycji podmioty lecznicze będą mogły przesyłać zgłoszenia najlepszych praktyk i rozwiązań w zakresie kategorii:

 

1. Zarządzanie jakością w podkategoriach:

  • Zarządzanie procesami
  • Zarządzanie bezpieczeństwem pacjenta
  • Zarządzanie skutecznością medyczną

Zarządzanie jakością obejmuje projekty mające na celu podniesienie jakości działania placówki medycznej w wielu obszarach. Szczególnie promowane będą przedsięwzięcia i projekty nakierowane na zwiększenie dostępności, równości, skuteczności klinicznej, bezpieczeństwa pacjentów, poprawy doświadczeń z korzystania z opieki medycznej. 

Ważne jest, aby inicjatywy te prowadziły także do zwiększania efektywności prowadzonej działalności, poprzez lepsze wykorzystanie zasobów ludzkich, infrastrukturalnych i finansowych.

 

2. Zarządzanie kapitałem ludzkim

Zarządzanie kapitałem ludzkim obejmuje projekty i działania podejmowane w zakresie zarządzania personelem np. projekty rozwojowe, mające na celu poprawę i podnoszenie kompetencji pracowników, usprawniające i optymalizujące procesy pracownicze, komunikację wewnętrzną i interpersonalną, zwiększające motywację, polepszające bezpieczeństwo pracowników, wpływające na stabilizację kadry oraz wzrost zaangażowania pracowników w podnoszenie jakości świadczeń medycznych; podniesienie efektywności pracy zespołowej; integrację grup zawodowych, uporządkowanie zakresu obowiązków i odpowiedzialności pracowników.

 

3. Organizacja przyjazna pacjentowi

Organizacja przyjazna pacjentowi obejmuje projekty wprowadzające rozwiązania systemowe nakierowane na poprawę doświadczeń pacjenta, uwzględniające optykę pacjenta w postrzeganiu opieki zdrowotnej, dostosowywanie się do ich potrzeb i oczekiwań, poprawiające relację i komunikację z pacjentami, zbierające i wykorzystujące informacje zwrotne od pacjentów jak np. cykliczne badania satysfakcji pacjentów oraz przestrzeganie praw pacjenta.

 

4. Skuteczna profilaktyka i edukacja

Skuteczna profilaktyka i edukacja obejmuje projekty, które zaowocowały ponadprzeciętnymi wynikami w zakresie podnoszenia świadomości i odpowiedzialności za zdrowie oraz skutecznie wpłynęły na postawy beneficjentów. Zapraszamy inicjatorów innowacyjnych projektów: propagujących wiedzę o zdrowym stylu życia; kształtujących prawidłowych postawy  prozdrowotne, zwiększające kontrolę nad zdrowiem; nakierowanych na likwidowanie nierówności w dostępie do edukacji zdrowotnej i profilaktyki.

 

5. Przychodnia zorientowana na jakość – NOWA KATEGORIA

Przychodnia zorientowana na jakość obejmuje projekty i działania podejmowane przez przychodnie (POZ, AOS) na rzecz wypracowania i wdrożenia rozwiązań w duchu Value Based Health Care (VBHC) np. projekty mające na celu poprawę jakości i kompleksowości opieki, skrócenie cykli terapeutycznych, poprawę doświadczenia pacjentów, poprawę komunikacji i rozwój współpracy kadr medycznych, poprawę jakości danych i wzmocnienie kultury zarządzania opartego na danych.

 

 

KTO MOŻE WZIĄĆ UDZIAŁ W KONKURSIE?

 

W konkursie mogą brać udział zarówno podmioty publiczne, jak i prywatne:

 

NAGRODY

 

  • Prestiżowy tytuł Lidera zmian w ochronie zdrowia 2021. Leader of VBHC oraz statuetkę i dyplom.
  • Bon szkoleniowy upoważniający do realizacji wybranego modułu specjalistycznego realizowanego w ramach programu MBA w ochronie zdrowia Uczelni Łazarskiego.
  • Bon szkoleniowy upoważniający do realizacji wybranego szkolenia dla zespołu przez eksperta Wolters Kluwer Polska.
  • Inne nagrody rzeczowe.

 

 

 

KONFERENCJA ZMIANY W OCHRONIE ZDROWIA

 

Ogłoszenie wyników konkursu oraz oficjalne wręczenie nagród nastąpi 22 września 2021 r. podczas Gali finałowej online, którą poprzedzi II edycja Konferencji Zmiany w Ochronie Zdrowia. Transformacja systemu - jakość i bezpieczeństwo.

 

Organizatorzy i partnerzy

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

Ogólna infolinia: 801 04 45 45

 

Szkolenia:
PL-szkolenia@wolterskluwer.com

 

Szkolenia Progman:
szkolenia.progman@wolterskluwer.pl

 

Szkolenia Kancelaria Notarialna:
PL-szkolenia.zam@wolterskluwer.com

 

Administratorem Twoich danych osobowych, czyli podmiotem decydującym o celach i sposobach ich przetwarzania, jest Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Przyokopowej 33, 01-208 Warszawa. Informujemy, że podanie danych osobowych zawartych w formularzu jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji zapytania objętego formularzem, a także, że przysługują Ci prawa: dostępu do Twoich danych osobowych, ich zmiany (w tym aktualizacji), wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także pozostałe prawa opisane w Polityce prywatności. Dane osobowe podane przez Ciebie będą przetwarzane przez nas w zgodzie z przepisami prawa, w celu realizacji zapytania, a jeśli udzieliłeś określonych zgód – również na podstawie ww. zgody i w celu w jej treści określonym. Nadto, przysługuje nam prawo przetwarzania Twoich danych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu jako administratora danych, w celach opisanych w Polityce prywatności, w tym celu wykonywania badań i analiz oraz w celach marketingowych (marketing bezpośredni własnych produktów). Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi informacjami dostępnymi w Polityce prywatności, w tym dot. okresów przechowywania danych i kategorii odbiorców danych. W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji pod adresem: pl-ochrona.danych@wolterskluwer.com