Bądź na bieżąco
Zapisz się na Newsletter!
LAUREACI IV EDYCJI KONKURSU
Poznaliśmy laureatów konkursu Liderzy Zmian w Ochronie Zdrowia. Leaders of VBHC! W tym roku zgłoszonych zostało 51 projektów, z których Jury i Kapituła wybrały te najlepsze. Laureatami zostali:
Zarządzanie jakością – zarządzanie procesami
LUX MED Sp. z o.o.
Nowe Systemy Zarządzania Dostępnością w Grupie LUX MED
Zarządzanie jakością – Zarządzanie bezpieczeństwem pacjenta
Szpital Uniwersytecki Nr 2 im. dr. Jana Biziela w Bydgoszczy
Usprawnienie komunikacji z pacjentem i współpracy personelu
Zarządzanie jakością – zarządzanie skutecznością medyczną
Uniwersyteckie Centrum Kliniczne w Gdańsku
BQMM
Zarządzanie kapitałem ludzkim
LUX MED Sp. z o.o.
Program rozwojowy dla młodych menedżerów „Zarządzanie w Pigułce”
Organizacja przyjazna pacjentowi
Wojewódzki Szpital Specjalistyczny w Białej Podlaskiej
Domowy Szpital
Skuteczna profilaktyka i edukacja
Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny Nr 4 w Lublinie
Wschodnie Centrum Profilaktyki Depresji Poporodowej
Przychodnia zorientowana na jakość
Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Szamotułach
Szybka Ścieżka Diagnostyczna w Gabinecie Lekarza Rodzinnego
Dodatkowo Jury i Kapituła zdecydowały się wyróżnić dwa projekty:
A także przyznać dwie nagrody specjalne Super Lidera dla dwóch szpitali:
- które po raz kolejny zgłosiły bardzo dobre projekty, bo zależy im na poprawie jakości zarządzania i satysfakcji pacjenta. Oba szpitale łączy absolutna nietolerancja dla marnotrawstwa i apetyt na ciągle doskonalenie się, na pracę zespołową, wdrażanie innowacji i chęć dzielenia się doświadczeniem z innymi. Są liderem zmian, kopalnią dobrych praktyk, dają sygnał wszystkim, że można się na nich wzorować - tłumaczy Przewodnicząca Kapituły dr Małgorzata Gałązka-Sobotka.
Wszystkim nagrodzonym serdecznie gratulujemy!
Nagranie z gali konkursu można obejrzeć:
NOMINOWANI W IV EDYCJI KONKURSU
Jury preselekcyjne oraz Kapituła konkursu wyłoniły nominowane projekty w IV edycji konkursu Liderzy Zmian w Ochronie Zdrowia - Leaders of VBHC.
Zarządzanie jakością – zarządzanie procesami
1. Centrum Leczenia Oparzeń im dr Stanisława Sakiela w Siemianowicach Śląskich
Zarządzanie jakością holistycznej opieki nad pacjentami z raną przewlekłą
2. LUX MED Sp. z o.o.
Nowe Systemy Zarządzania Dostępnością w Grupie LUX MED
3. Regionalne Centrum Zdrowia Sp. z o. o. w Lubinie
Lean management – optymalizacja pracy szpitala RCZ
4. Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny Nr 4 w Lublinie
Informatyzacja Obszaru Izolacyjnego dla chorych na COVID-19
Zarządzanie jakością – Zarządzanie bezpieczeństwem pacjenta
1. Narodowy Instytut Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie Państwowy Instytut Badawczy
Program wszczepiania ekspandera
2. Szpital Uniwersytecki Nr 2 im. dr Jana Biziela w Bydgoszczy
Usprawnienie komunikacji z pacjentem i współpracy personelu
3. Wojewódzki Szpital Rehabilitacyjny im. dr. S. Jasińskiego w Zakopanem
Bezpieczeństwo pacjenta warunkiem skutecznej rehabilitacji
Zarządzanie jakością – zarządzanie skutecznością medyczną
1. Uniwersyteckie Centrum Kliniczne
BQMM
2. LUX MED Sp. z o.o.
Wdrożenie Clinical Governance na przykładzie zarządzania obszarem „Pacjent zagrożony”
3. Szpital Uniwersytecki Nr 2 im. dr Jana Biziela w Bydgoszczy
Wszczepialna proteza gałki ocznej i oczodołu
Zarządzanie kapitałem ludzkim
1. LUX MED Sp. z o.o.
Smile - program wellbeingowy Grupy LUX MED
2. LUX MED Sp. z o.o.
Program rozwojowy dla młodych menedżerów „Zarządzanie w Pigułce”
3. Stowarzyszenie Św. Celestyna
Edukacja personelu medycznego
Organizacja przyjazna pacjentowi
1. Instytut ,,Pomnik-Centrum Zdrowia Dziecka”
Aplikacja Pacjenta Centrum Zdrowia Dziecka
2. LUX MED Sp. z o.o.
Projekty Customer Experience „Poprawa Doświadczeń Pacjentów 2017 – 2020” w Grupie LUX MED –
Mapowanie Doświadczeń Pacjentów i Słuchanie Głosu Pacjenta
3. Wojewódzki Szpital Specjalistyczny w Białej Podlaskiej
Domowy Szpital
Skuteczna profilaktyka i edukacja
1. Kliniczne Centrum Ginekologii, Położnictwa i Neonatologii w Opolu (KCGPiN)
Koordynowanie i kompleksowe wsparcie rodziny w zakresie poradnictwa specjalistycznego, profilaktyki,
diagnostyki i niwelowania nieprawidłowości w rozwoju dzieci do lat 2
2. Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny Nr 4 w Lublinie
Wschodnie Centrum Profilaktyki Depresji Poporodowej
3. Wojewódzki Szpital Rehabilitacyjny im. dr. S. Jasińskiego w Zakopanem
Z profilaktyką i edukacją po zdrowie
Przychodnia zorientowana na jakość
1. Centrum Leczenia Oparzeń im dr Stanisława Sakiela w Siemianowicach Śląskich
Program koordynowanej opieki nad pacjentem w ramach AOS / AOP
2. Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Szamotułach
Szybka Ścieżka Diagnostyczna w Gabinecie Lekarza Rodzinnego
Zwycięzców konkursu poznamy 22 września podczas gali finałowej online, poprzedzonej konferencją Zmiany w Ochronie Zdrowia. Transformacja systemu – jakość i bezpieczeństwo.
Dziękujemy wszystkim Uczestnikom za udział w konkursie i serdecznie gratulujemy Nominowanym!
IDEA KONKURSU
IV edycja konkursu Liderzy zmian w ochronie zdrowia. Leaders of VBHC to wspólna inicjatywa Wolters Kluwer Polska oraz Uczelni Łazarskiego. Nagrodzone zostaną placówki lecznicze, które rozwijają praktyki nakierowane na jak najlepszy efekt zdrowotny i doświadczenia pacjentów, czyli tzw. Value Based Health Care (VBHC).
Celem Konkursu jest promowanie najwyższych standardów zarządzania podmiotami leczniczymi, w tym upowszechnianie najlepszych praktyk i rozwiązań w zakresie monitorowania jakości opieki, optymalizacji procesów na rzecz bezpieczeństwa i skuteczności leczenia, wzmacniania pracy zespołowej oraz skutecznej profilaktyki i edukacji.
Liderzy zmian w polskim systemie ochrony zdrowia rozwijają praktyki nakierowane na zwiększenie wyników zdrowotnych w stosunku do nakładów przeznaczanych na opiekę, które wyprzedzają rozwiązania systemowe. Inwestują w nowoczesne technologie, zmieniają organizację procesów, wdrażają narzędzia ewaluacji własnych wyników, poddają się ocenie pacjentów i wsłuchują w ich oczekiwania. Chcemy dostrzec i nagrodzić ich wysiłek.
KATEGORIE KONKURSOWE
W tegorocznej edycji podmioty lecznicze będą mogły przesyłać zgłoszenia najlepszych praktyk i rozwiązań w zakresie kategorii:
1. Zarządzanie jakością w podkategoriach:
Zarządzanie jakością obejmuje projekty mające na celu podniesienie jakości działania placówki medycznej w wielu obszarach. Szczególnie promowane będą przedsięwzięcia i projekty nakierowane na zwiększenie dostępności, równości, skuteczności klinicznej, bezpieczeństwa pacjentów, poprawy doświadczeń z korzystania z opieki medycznej.
Ważne jest, aby inicjatywy te prowadziły także do zwiększania efektywności prowadzonej działalności, poprzez lepsze wykorzystanie zasobów ludzkich, infrastrukturalnych i finansowych.
2. Zarządzanie kapitałem ludzkim
Zarządzanie kapitałem ludzkim obejmuje projekty i działania podejmowane w zakresie zarządzania personelem np. projekty rozwojowe, mające na celu poprawę i podnoszenie kompetencji pracowników, usprawniające i optymalizujące procesy pracownicze, komunikację wewnętrzną i interpersonalną, zwiększające motywację, polepszające bezpieczeństwo pracowników, wpływające na stabilizację kadry oraz wzrost zaangażowania pracowników w podnoszenie jakości świadczeń medycznych; podniesienie efektywności pracy zespołowej; integrację grup zawodowych, uporządkowanie zakresu obowiązków i odpowiedzialności pracowników.
3. Organizacja przyjazna pacjentowi
Organizacja przyjazna pacjentowi obejmuje projekty wprowadzające rozwiązania systemowe nakierowane na poprawę doświadczeń pacjenta, uwzględniające optykę pacjenta w postrzeganiu opieki zdrowotnej, dostosowywanie się do ich potrzeb i oczekiwań, poprawiające relację i komunikację z pacjentami, zbierające i wykorzystujące informacje zwrotne od pacjentów jak np. cykliczne badania satysfakcji pacjentów oraz przestrzeganie praw pacjenta.
4. Skuteczna profilaktyka i edukacja
Skuteczna profilaktyka i edukacja obejmuje projekty, które zaowocowały ponadprzeciętnymi wynikami w zakresie podnoszenia świadomości i odpowiedzialności za zdrowie oraz skutecznie wpłynęły na postawy beneficjentów. Zapraszamy inicjatorów innowacyjnych projektów: propagujących wiedzę o zdrowym stylu życia; kształtujących prawidłowych postawy prozdrowotne, zwiększające kontrolę nad zdrowiem; nakierowanych na likwidowanie nierówności w dostępie do edukacji zdrowotnej i profilaktyki.
5. Przychodnia zorientowana na jakość – NOWA KATEGORIA
Przychodnia zorientowana na jakość obejmuje projekty i działania podejmowane przez przychodnie (POZ, AOS) na rzecz wypracowania i wdrożenia rozwiązań w duchu Value Based Health Care (VBHC) np. projekty mające na celu poprawę jakości i kompleksowości opieki, skrócenie cykli terapeutycznych, poprawę doświadczenia pacjentów, poprawę komunikacji i rozwój współpracy kadr medycznych, poprawę jakości danych i wzmocnienie kultury zarządzania opartego na danych.
KTO MOŻE WZIĄĆ UDZIAŁ W KONKURSIE?
W konkursie mogą brać udział zarówno podmioty publiczne, jak i prywatne:
NAGRODY
KONFERENCJA ZMIANY W OCHRONIE ZDROWIA
Ogłoszenie wyników konkursu oraz oficjalne wręczenie nagród nastąpi 22 września 2021 r. podczas Gali finałowej online, którą poprzedzi II edycja Konferencji Zmiany w Ochronie Zdrowia. Transformacja systemu - jakość i bezpieczeństwo.
Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!
Ogólna infolinia: 801 04 45 45
Szkolenia:
PL-szkolenia@wolterskluwer.com
Szkolenia Progman:
szkolenia.progman@wolterskluwer.pl
Szkolenia Kancelaria Notarialna:
PL-szkolenia.zam@wolterskluwer.com