Ocena ryzyka zawodowego - obowiązki, metody, praktyczne rozwiązania

Ocena ryzyka zawodowego - obowiązki, metody, praktyczne rozwiązania
Podczas szkolenia ekspert przedstawi sposób realizacji wskazanych obowiązków oraz praktyczne przedstawienie metod oceny ryzyka zawodowego. Co z kolei pozwoli uczestnikom wybrać sposób oceny ryzyka zawodowego najodpowiedniejszy dla firmy, w zależności od rodzaju i charakterystyki zagrożeń występujących w środowisku pracy.
PROMOCJA
Udział już od 650,00 zł/os. netto (799,50 zł brutto)

Zgodnie z art. 15 i 207 § 2 Kodeksu pracy pracodawca ma obowiązek zapewnienia pracownikom bezpiecznych i higienicznych warunków pracy. Aby obowiązek ten zrealizować należy rozpoznać i ocenić stan bezpieczeństwa oraz wszystkie elementy środowiska pracy, które na ten stan bezpieczeństwa mogą wpływać. Podstawę do podejmowania działań, zarówno w zakresie kształtowania warunków pracy w procesie projektowania i organizowania nowych miejsc i stanowisk pracy, jak i modyfikowania stanowisk użytkowanych, stanowią wyniki oceny ryzyka dla zdrowia i życia pracownika, czyli ryzyka zawodowego. Stosownie do art. 226  k.p. pracodawca ma obowiązek dokonania oceny ryzyka zawodowe i jej udokumentowania. Ponadto jego obowiązkiem jest zastosowanie niezbędnych środków profilaktycznych zmniejszających ryzyko oraz poinformowanie pracowników o ryzyku zawodowym, które wiąże się z wykonywaną pracą oraz o zasadach ochrony przed zagrożeniami.

Szczegóły szkolenia

Program

Program

8.30-9.00 Rejestracja

9.00-10.30 I część merytoryczna

  1. Ocena ryzyka zawodowego
  • Pojęcie i cel oceny ryzyka zawodowego
  • Kiedy przeprowadzić ocenę ryzyka zawodowego?
  • Algorytm oceny ryzyka zawodowego
  • Planowanie oceny ryzyka zawodowego
  • Osoby przeprowadzające ocenę ryzyka zawodowego
  • Informacje i zasoby niezbędne do oceny ryzyka zawodowego
  • Identyfikacja zagrożeń występujących na stanowisku pracy

10.30-10.45 Przerwa kawowa

10.45-12.15 II część merytoryczna

  1. Podstawowe zasady oceny ryzyka zawodowego
  • Szacowanie ryzyka zawodowego,
  • Metody oceny ryzyka zawodowego, w tym: PHA – Wstępna Analiza Zagrożeń, Metoda Risc Score, metoda pięciu kroków (five steps), Graf ryzyka, matryca ryzyka wg normy PN-N-18002, metody listy kontrolnej JSA (Job Safety Analysis), OWAS
  • Wartościowanie ryzyka zawodowego – kryteria.
  • Działania zapobiegawcze i korygujące wynikające z oceny ryzyka zawodowego
  • Dokumentowanie oceny ryzyka zawodowego
  • Informowanie o ryzyku zawodowym

12.15 – 12.45 Lunch

12.45 – 14.15 III część merytoryczna

  1. Ocena ryzyka zawodowego w zależności od występujących zagrożeń
  • Ocena ryzyka przy narażeniu na szkodliwe czynniki biologiczne
  • Ocena ryzyka przy narażeniu na szkodliwe czynniki chemiczne
  • Ocena ryzyka przy obciążeniu układu ruchu
  • Ocena ryzyka przy narażeniu na szkodliwe czynniki psychiczne
  • Ocena ryzyka przy narażeniu na hałas

 

14.15-14.30 Przerwa kawowa

14.30-16.00– IV część merytoryczna

  1. Systemowe zarządzanie ryzykiem zawodowym
  2. Kontrola PIP dotycząca realizacji obowiązków związanych z oceną ryzyka zawodowego

 

 

 

 

 

 

 

Cele

Cele

Celem proponowanego państwu szkolenia jest zapoznanie uczestników ze sposobem realizacji wskazanych obowiązków oraz praktyczne przedstawienie metod oceny ryzyka zawodowego. Co z kolei pozwoli wybrać sposób oceny ryzyka zawodowego najodpowiedniejszy dla firmy, w zależności od rodzaju i charakterystyki zagrożeń występujących w środowisku pracy.

Partnerzy

Partnerzy merytoryczni

Serwis BHP

Serwis BHP to jedyna w swoim rodzaju publikacja, która pozwala na rozwiązanie problemów związanych ze stosowaniem przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy.

Analiza konkretnych problemów związanych  z  bezpieczeństwem pracy dostarcza komplet niezbędnych informacji w postaci zebranych dokumentów. Szybka pomoc eksperta w konkretnej sprawie. Jak działać zgodnie z prawem i nie popełniać błędów w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy. Serwis BHP umożliwia szybkie wyszukiwanie treści przeglądając działy tematyczne zamieszczone w indeksie przedmiotowym publikacji, jak i korzystając z wyszukiwarki. Przeglądając w Serwisie BHP komentarz, odpowiedź na pytanie klienta lub jakikolwiek inny dokument, można znaleźć w nim link do podstawy prawnej. Każda zmiana przepisów na bieżąco jest uwzględniana w publikacji.

Wersje:

Gold - wersja przeznaczona dla starszych i głównych specjalistów do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy. W tej wersji dostępna jest możliwość zadawania pytań ekspertom współpracującym z Serwisem BHP.

Silver - wersja dedykowana dla inspektorów, starszych inspektorów, specjalistów do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy

Serwis Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych

Serwis Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych to nowoczesna publikacja tworzona z myślą o Kadrowych. SPPiUS to narzędzia i wiedza, która pomaga radzić sobie z problemami kadrowymi i płacowymi. Gwarantuje szybki i niezawodny dostęp do informacji o zmianach w przepisach oraz o ich praktycznym znaczeniu i zastosowaniu.

Zawiera analizy praktycznych tematów, kompleksowy zbiór aktów prawnych z prawa pracy i ubezpieczeń społecznych, aktywne wzory dokumentów, odpowiedzi na pytania użytkowników, stawki i wskaźniki, orzecznictwo sądów polskich i UE, stanowiska urzędów oraz kompleksowy pakiet informacji niezbędnych w pracy działu kadrowego.

W wersji on-line program jest aktualizowany codziennie.

Odwiedź stronę

Prelegenci

Prelegenci

dr Anna Sokołowska

Ekspert Centrum Pomocy Profesjonalisty Doradztwo Kadrowe. Prawnik, ekspert z zakresu prawa pracy, w tym bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ubezpieczeń społecznych. Posiada 20 letnie doświadczenie w zakresie prawa pracy. Swoje doświadczenie zdobywała zajmując się w ramach pracy zawodowej pracami o charakterze opiniodawczym, legislacyjnym oraz nadzorczym nad działalnością kontrolną inspektorów pracy. Koordynator i uczestnik projektów krajowych i międzynarodowych oraz kampanii społecznych w obszarze ochrony pracy. Wykładowca na uczelniach wyższych, recenzent publikacji i prac dyplomowych, trener i doradca w zakresie stosowania przepisów prawa pracy i ubezpieczeń społecznych, autor publikacji oraz uczestnik konferencji związanych ze stosowaniem przepisów prawa pracy w praktyce. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz Wyższej Szkoły Zarządzania i Prawa w Warszawie. Ukończyła Instytut Nauk Prawnych Polskiej Akademii Nauk oraz w 2000 r. złożyła egzamin państwowy i otrzymała uprawnienia inspektora pracy.

 

 

 

Odbiorcy

Odbiorcy

Na szkolenia zapraszamy osoby chcące pogłębić swoją wiedzę z tematyki prawa pracy, przepisów i zasad BHP, osób pracujących w działach personalnych oraz właścicieli firm.

Informacje organizacyjne

Informacje organizacyjne

Konferencja odbędzie się 23 września 2016 r. się w Centrum Konferencyjnym Golden Floor, Budynek Millenium Plaza, przy  Al. Jerozolimskich 123A w Warszawie.

Organizatorzy i partnerzy

Partner merytoryczny
Partner merytoryczny

Zapytaj o ofertę na szkolenie specjalnie dla twojej firmy (jako szkolenie zamknięte)

Zapytaj o ofertę

Skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy to szkolenie organizować ponownie

Wyślij zapytanie
Kontakt w sprawie szkolenia:

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

Ogólna infolinia: 801 04 45 45

 

Szkolenia:
PL-szkolenia@wolterskluwer.com

 

Szkolenia Progman:
szkolenia.progman@wolterskluwer.pl

 

Szkolenia Kancelaria Notarialna:
PL-szkolenia.zam@wolterskluwer.com

 

Administratorem Twoich danych osobowych, czyli podmiotem decydującym o celach i sposobach ich przetwarzania, jest Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Przyokopowej 33, 01-208 Warszawa. Informujemy, że podanie danych osobowych zawartych w formularzu jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji zapytania objętego formularzem, a także, że przysługują Ci prawa: dostępu do Twoich danych osobowych, ich zmiany (w tym aktualizacji), wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także pozostałe prawa opisane w Polityce prywatności. Dane osobowe podane przez Ciebie będą przetwarzane przez nas w zgodzie z przepisami prawa, w celu realizacji zapytania, a jeśli udzieliłeś określonych zgód – również na podstawie ww. zgody i w celu w jej treści określonym. Nadto, przysługuje nam prawo przetwarzania Twoich danych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu jako administratora danych, w celach opisanych w Polityce prywatności, w tym celu wykonywania badań i analiz oraz w celach marketingowych (marketing bezpośredni własnych produktów). Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi informacjami dostępnymi w Polityce prywatności, w tym dot. okresów przechowywania danych i kategorii odbiorców danych. W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji pod adresem: pl-ochrona.danych@wolterskluwer.com