Szkolenie online

Jak w JOPS stosować KPA? - zasady ogólne

Jak w JOPS stosować KPA? - zasady ogólne
W chwili obecnej nie mamy ustalonego terminu szkolenia,
skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy organizować to szkolenie ponownie

Pracowników oraz kierowników jednostek organizacyjnych pomocy społecznej (JOPS) nie trzeba przekonywać, że co najmniej od kilku lat do JOPS przypisywane są nowe zadania, które wymagają stosowania niełatwej procedury administracyjnej. Wystarczy wspomnieć np. ustawę potocznie zwaną - "Za życiem", dodatek energetyczny, czy wydawanie zaświadczeń do Programu "Czyste powietrze". Na to nakładają się "głębokie" w ostatnim roku nowelizacje przepisów samego k.p.a. - czyli ustawy z 14.06.1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2021 r. poz. 735). Tytułem przykładu warto wskazać zmianę w podejściu do "zasady pisemności", zgodnie z którą - w nowym stanie prawnym - sprawy należy prowadzić i załatwiać na piśmie utrwalonym w postaci papierowej lub elektronicznej. Pisma utrwalone w postaci papierowej opatruje się podpisem własnoręcznym. W okresie epidemii w OPS ta zasada może się przydać!

 

Szkolenie - pierwsze z cyklu trzech szkoleń dotyczących k.p.a. w OPS - ułatwi i usprawni Państwu pracę.

Szczegóły szkolenia

Program

Program

Ramowy plan szkolenia:

 

  1. Znowelizowane zasady ogólne k.p.a. - jak wykorzystać w codziennej praktyce OPS?
  2. Właściwość organu administracji publicznej - OPS w konkretnej sprawie (np. w sprawie kierowania do DPS).
  3. Wyłączenie pracownika OPS (kierownika OPS) od udziału w postępowaniu administracyjnym (np. wniosek o zasiłek celowy składa krewna pracownika socjalnego).
  4. Terminy, zasady obliczania, zasady przywracania terminów, środki prawne w przypadku nieterminowego załatwiania spraw (np. wnioskodawca nie przedstawia dokumentu w sprawie dochodu uzyskanego z tytułu zatrudnienia - sprawa zasiłku stałego).
  5. Udostępnianie akt sprawy administracyjnej, a regulacje RODO (np. sąsiad zgłasza konieczność objęcia pomocą danej osoby, a następnie rości sobie prawo do tego, aby być powiadamianym co w tej sprawie uczynił OPS).
  6. Realizacja obowiązków wynikających z RODO w trakcie prowadzonych postępowań administracyjnych (np. czy zawsze trzeba wypełnić obowiązek informacyjny z RODO, jak sprawa jest niecierpiąca zwłoki?)
  7. Nowe regulacje dotyczące doręczeń elektronicznych w OPS (np. od kiedy w OPS obowiązują przepisy ustawy z 18.11.2020 r. o doręczeniach elektronicznych?).
  8. Nietypowe rozwiązania prawne wprowadzone dla OPS-ów na czas epidemii koronawirusa.
  9. Omówienie wybranych przypadków nietypowych i trudnych dla bieżącej pracy OPS.

Prelegenci

Prelegenci

Michał Bochenek

Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach oraz studiów doktoranckich w zakresie prawa. Od kilkunastu lat pracownik i kolejno – kierownik, dyrektor w jednostce sektora finansów publicznych. Orzekał w organie wyższego stopnia. Specjalista w zakresie prawa i postępowania administracyjnego, prawa pomocy społecznej, świadczeń rodzinnych i świadczeń wychowawczych. Autor licznych publikacji naukowych oraz prelegent na konferencjach naukowych.

Informacje organizacyjne

Informacje organizacyjne

Termin i czas trwania

Szkolenie odbędzie się 13 września 2021r. o godz. 8:00. Potrwa 1 godzinę, max 75 minut.

 

Zapisy

Zapisy prowadzone są do godz. 7:00 w dniu szkolenia.​

Ze względów bezpieczeństwa rejestracja na webinar jest dwustopniowa i odbywa się w 5 krokach:

  1. Najpierw zaloguj się do Twojego produktu LEX (przycisk Zaloguj się na górze tej strony).
  2. Następnie kliknij w zielony przycisk „Zapisz się”, który pojawi się w prawym górnym rogu na tej stronie mailem i danymi do których jest przypisana licencja Lex.
  3. Po zapisaniu się otrzymasz e-mail potwierdzający rejestrację (nie odpowiadaj na niego).
  4. Dzień przed oraz w dniu szkolenia otrzymasz e-mail z linkiem kierującym do webinaru. Zdarza się, że wiadomości z linkiem do szkolenia trafiają do folderu SPAM. Prosimy o jego sprawdzenie.
  5. Kliknij w link i poczekaj na rozpoczęcie webinaru.

 

Wymagania techniczne
- komputer z procesorem co najmniej 2GHz Pentium 4 oraz 2GB pamięci RAM
- Internet o prędkości pobierania co najmniej 1Mb/s
- dla zapewnienia stabilności połączenia sugerujemy korzystanie z przeglądarki CHROME lub Mozilla Firefox
 

 

Po szkoleniu

Nagranie webinaru będzie bezpłatnie dostępne w Twoim produkcie LEX. Aby je obejrzeć, kliknij w kategorię Zasoby (menu po lewej stronie ekranu głównego LEX). Następnie wybierz Komentarze i publikacje. Odnośnik do nagrań to kategoria Szkolenia online.

 

 

Dla kogo szkolenie

Dla użytkowników LEX

Szkolenie jest bezpłatne dla klientów, którzy posiadają jeden z poniższych programów LEX:

LEX Pomoc Społeczna, standard, optimum, premium;

 

Sprawdź, czy posiadasz jeden z tych produktów. Zaloguj się do LEX i wybierz kategorię Mój LEX w menu po lewej stronie ekranu głównego. Po kliknięciu wyświetli Ci się nazwa produktu/ów LEX, którego jesteś użytkownikiem.

 

Osoby niebędące naszymi klientami (płatne szkolenia)

Jeśli nie jesteś użytkownikiem LEX, serdecznie zapraszamy do płatnego udziału w szkoleniu. Wystarczy, że zapiszesz się na tej stronie, a następnie zapłacisz za szkolenie metodą Dotpay- jedyna metoda płatności za szkolenie jaką realizujemy (kliknij w czerwoną ramkę na górze tej strony). Zapraszamy!

Zapytaj o ofertę na szkolenie specjalnie dla twojej firmy (jako szkolenie zamknięte)

Zapytaj o ofertę

Skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy to szkolenie organizować ponownie

Wyślij zapytanie
Kontakt w sprawie szkolenia:

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

Ogólna infolinia: 801 04 45 45

 

Szkolenia:
PL-szkolenia@wolterskluwer.com

 

Szkolenia Progman:
szkolenia.progman@wolterskluwer.pl

 

Szkolenia Kancelaria Notarialna:
PL-szkolenia.zam@wolterskluwer.com

 

Administratorem Twoich danych osobowych, czyli podmiotem decydującym o celach i sposobach ich przetwarzania, jest Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Przyokopowej 33, 01-208 Warszawa. Informujemy, że podanie danych osobowych zawartych w formularzu jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji zapytania objętego formularzem, a także, że przysługują Ci prawa: dostępu do Twoich danych osobowych, ich zmiany (w tym aktualizacji), wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także pozostałe prawa opisane w Polityce prywatności. Dane osobowe podane przez Ciebie będą przetwarzane przez nas w zgodzie z przepisami prawa, w celu realizacji zapytania, a jeśli udzieliłeś określonych zgód – również na podstawie ww. zgody i w celu w jej treści określonym. Nadto, przysługuje nam prawo przetwarzania Twoich danych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu jako administratora danych, w celach opisanych w Polityce prywatności, w tym celu wykonywania badań i analiz oraz w celach marketingowych (marketing bezpośredni własnych produktów). Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi informacjami dostępnymi w Polityce prywatności, w tym dot. okresów przechowywania danych i kategorii odbiorców danych. W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji pod adresem: pl-ochrona.danych@wolterskluwer.com