Konferencja

III Zjazd Akademii Zarządzania Dyrektora Szkoły 2014/2015 "Zarządzanie efektywnością placówki oświatowej"

III Zjazd Akademii Zarządzania Dyrektora Szkoły 2014/2015 "Zarządzanie efektywnością placówki oświatowej"
W chwili obecnej nie mamy ustalonego terminu szkolenia,
skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy organizować to szkolenie ponownie
Pobierz PDF Wydrukuj Podziel się na Facebooku Udostępnij na Twitterze

Uczestnicy III Zjazdu Akademii Zarzadzania Dyrektora Szkoły będą mieli niepowtarzalną możliwość zmierzenia się z tematem przywództwa w wyjątkowym historycznym wnętrzu tzw. Białym Domu, czyli od 1952 roku siedzibyKomitetu Centralnego PZPRObradować będziemy w owianych tajemnicą salach gabinetów przywódców partyjnych z lat PRL - Bieruta, Gomułki, Gierka. Ze względu na charakter wnętrz ilość miejsc jest limitowana, ale całe otoczenie wyjątkowe.
W jaki sposób integrować wysiłki wielu osób w realizację wspólnych celów? Co warto robić, aby ich osobisty wkład był częścią jednej całości? Jak radzić sobie z pojawiającymi się trudnościami? To tylko niektóre z pytań, na które będziemy odpowiadać podczas III zjazdu Akademii Zarządzania "Dyrektora Szkoły".
Spotkanie z doświadczonymi praktykami i ekspertami w zakresie zarzadzania i przywództwa będzie okazją do refleksji, nabywania nowych umiejętności, doskonalenia swojego działania, a w efekcie do zwiększania efektywności i skuteczności w pełnieniu funkcji dyrektora szkoły.

Szczegóły konferencji

Program
Cele
Prelegenci
Organizator
Partnerzy
Informacje organizacyjne

Program

Godziny

Punkty programu 

9:00-9:30

Powitalna kawa i rejestracja uczestników

9:30-9:45

Przywitanie uczestników i rozpoczęcie konferencji - Elżbieta Piotrowska - Albin Dyrektor Segmentu Oświata, Małgorzata Pomianowska Redaktor Naczelna Czasopisma "Dyrektor Szkoły"

9:45-10:35

Ocena pracy i informacja zwrotna jako narzędzia zarządzania efektywnością - Katarzyna Koszewska 

Ocena pracy nauczyciela jest procesem, który podlega różnorodnym uwarunkowaniom nie tylko prawnym, ale również psychologicznym. To, aby była ona w miarę niezależna od preferencji czy osobistych odczuć oceniającego (dyrektora szkoły, placówki oświatowej) należy mieć świadomość procesów poznawczych, które wpływają na obiektywność, rzetelność i trafność oceny; umieć identyfikować psychologiczne pułapki oraz używać sformułowań, które motywując - prowadzą do zmiany w obszarze wiedzy, umiejętności, postaw nauczyciela.

  • Ocenianie jako proces 
  • Warunki efektywnego oceniania 
  • Psychologiczne pułapki w procesie oceniania 
  • Informacja zwrotna w procesie oceniania - zasady, warunki Języka Zmiany

10:35-11:20

Metody i narzędzia pracy z kadrą pedagogiczną i personelem placówki oświatowej - dr Małgorzata Sidor Rządkowska

Rozwijanie kompetencji pracowników to ważne zadanie stojące przed kadrą kierowniczą każdej organizacji. Zadanie to nabiera szczególnego znaczenia w przypadku szkoły - koncepcja uczącej się organizacji powinna stać się tutaj fundamentem podejmowanych działań. W trakcie spotkania zastanowimy się wspólnie w jaki sposób można przełożyć tę zasadę na działania praktyczne; jakie metody i narzędzia pracy warto w tym celu stosować.

  • Koncepcja uczącej się organizacji
  • Rozwój kadry pedagogicznej i personelu placówki oświatowej jako praktyczna realizacja idei lifelong learning     
  • Projektowanie planów rozwoju kadry pedagogicznej i personelu placówki oświatowej
  • Coaching i mentoring w szkole      
    - Styl zarządzania a etap rozwoju pracownika      
    - Dyrektor szkoły jako coach i mentor – moda czy konieczność?

11:20-11:35

Dotacjamen.pl – kompleksowa usługa dla szkół podstawowych i gimnazjów, czyli jak optymalnie wykorzystać dotację celową MEN na rok 2015/2016

11:35-11:55

Przerwa kawowa

11:55-12:55

Inteligencja emocjonalna - rozwijanie kompetencji EQ jako efektywnych narzędzi pracy Dyrektorów oraz Rad Pedagogicznych - Maciej Woropaj

  • IQ vs EQ – których kompetencji potrzebuje dzisiejsza szkoła – Dyrektor/Nauczyciel/Uczeń? 
    - Rola i znaczenie inteligencji emocjonalnej (EQ) w życiu, relacjach zawodowych i osobistych 
    - Co wpływa na nasze emocje? 
    - Czy można zarządzać emocjami?
  • 3 razy „S” ( SAMOŚWIADOMOŚĆ, SAMOOCENA, SAMOKONTROLA) – podstawowe kompetencje pracy dyrektora szkoły.

12:55-13:40

Jak się bronić przed niechcianym wpływem i manipulacją - Tomasz Garstka

Dyrektor szkoły może spotkać się w szkole z próbami wywierania na niego wpływu ze strony członków rady pedagogicznej lub rodziców uczniów. Często za próbami tymi stoją dobre intencje. Ważne jest jednak, by dyrektor znał mechanizmy wywierania wpływu i sposoby radzenia sobie z nim. Po co? By w świadomie i samodzielnie podejmował decyzje. Jeszcze większym problemem są manipulacje ze strony przedstawicieli placówek, firm czy ośrodków, które próbują zrealizować swoje cele kosztem szkoły. Na przykład oferują szkolenia, na których efektywność nie mają poparcia, ale stosują tricki, które mają wywołać u dyrektora poczucie, że wybierając ich ofertę dokonuje najlepszego wyboru dla swojej rady pedagogicznej. Dyrektor może się przeciwstawić takim manipulacjom.

  • Podstawy psychologicznych mechanizmów ulegania wpływom  
  • Rodzaje psychomanipulacji  
  • Rozpoznawanie sygnałów manipulowania nami  
  • Efektywne sposoby przeciwstawiania się niechcianym wpływom

13:40-13:55

Przerwa kawowa

13:55-14:55

Niestandardowe pomysły na stymulację pracy mózgu i urozmaicenie zajęć - Grzegorz Więcław

W szkolnej rzeczywistości uczniom czasami brakuje odpowiedniej stymulacji do nauki i utrzymania koncentracji. W rozumieniu ucznia lekcje są zwykle statyczne i mało angażujące. Zarówno badania naukowe jak i praktyka mówią nam, iż żonglerka może być świetnym sposobem na pobudzenie mózgu do pracy i wiąże się z wieloma korzyściami dla pozytywnego rozwoju młodego człowieka. Ten bardzo praktyczny i interaktywny warsztat kuglarski przedstawia żonglerkę jako potencjalne narzędzie dla dyrektorów i nauczycieli, które może zostać wykorzystane w pracy z uczniem zarówno podczas właściwych zajęć dydaktycznych jak i w innych szkolnych kontekstach.

  • Żonglerka - więcej niż sztuczka cyrkowa
  • Korzyści płynące z nauki żonglerki dla jednostki i organizacji  
  • Praktyczne pomysły na wykorzystanie żonglerki w szkole

Ok 15

Podsumowanie i zakończenie III zjazdu AZDS

15:00–15:30

Obiad

15:30-18:00

Spacer z przewodnikiem po Starym Mieście "ŚLADEM CIEKAWYCH POSTACI DAWNEJ WARSZAWY" 

Zapraszamy na spacer po "salonach dawnej Warszawy" - ulicą Nowy Świat oraz Krakowskim Przedmieściem w stronę warszawskiego Starego Miasta i spojrzenie na współczesne miasto z perspektywy jego różnorodnych bohaterów. Z pewnością nie zabraknie opowieści o postaciach i wydarzeniach związanych z historycznymi arteriami i ich okolicami. 
Kto spotykał się na warszawskim Foksalu, gdzie Krasińscy budowali swoją bibliotekę oraz gdzie współcześnie można usłyszeć takty muzyki Chopina? 
Spojrzymy także na Warszawę z perspektywy bohaterów literackich - m.in harcerzy z "Kamieni na szaniec", spotkamy również pana Wokulskiego, ale i samego Bolesława Prusa. 
Sprawdzimy kto został upamiętniony w kościele św. Krzyża oraz kto gościł na balach w dzisiejszym Pałacu Prezydenckim? 
To tylko niektóre z wątków, które pojawią się podczas naszej wędrówki! 

start - przy Rondzie de Gaulle'a, zakończenie - w rejonie Placu Zamkowego i Kolumny Zygmunta

Organizatorzy i partnerzy

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

Ogólna infolinia: 801 04 45 45

 

Szkolenia:
PL-szkolenia@wolterskluwer.com

 

Szkolenia Progman:
szkolenia.progman@wolterskluwer.pl

 

Szkolenia Kancelaria Notarialna:
PL-szkolenia.zam@wolterskluwer.com

 

Administratorem Twoich danych osobowych, czyli podmiotem decydującym o celach i sposobach ich przetwarzania, jest Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Przyokopowej 33, 01-208 Warszawa. Informujemy, że podanie danych osobowych zawartych w formularzu jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji zapytania objętego formularzem, a także, że przysługują Ci prawa: dostępu do Twoich danych osobowych, ich zmiany (w tym aktualizacji), wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także pozostałe prawa opisane w Polityce prywatności. Dane osobowe podane przez Ciebie będą przetwarzane przez nas w zgodzie z przepisami prawa, w celu realizacji zapytania, a jeśli udzieliłeś określonych zgód – również na podstawie ww. zgody i w celu w jej treści określonym. Nadto, przysługuje nam prawo przetwarzania Twoich danych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu jako administratora danych, w celach opisanych w Polityce prywatności, w tym celu wykonywania badań i analiz oraz w celach marketingowych (marketing bezpośredni własnych produktów). Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi informacjami dostępnymi w Polityce prywatności, w tym dot. okresów przechowywania danych i kategorii odbiorców danych. W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji pod adresem: pl-ochrona.danych@wolterskluwer.com